|
Yamaha YBR 250
2006.12.05. 21:12
Klnben s Milnban megbjt, pedig nem rejtegettk.
Klnben s Milnban is a kznsg el llt, de pechre kevs jutott neki a rivaldafnybl. Ami nem sokat jelent: rthet, hogy volt lehengerlbb ltvny is a nagy nemzetkzi szalonokon, s a ltogatk figyelmt a nagymotorok garmada kttte le. Mindegy: az igazi meccset gyis a piacon jtsszk le az j modellek, az YBR 250-nak pedig az expkon val szrevtlensge ellenre komoly tkrtyi vannak, hiszen az igny egyre nagyobb a gazdasgosan fenntarthat s knnyen vezethet motorok irnt.

Egyhengeres, ngytem, negyed literes blokk elektronikus befecskendezssel, alacsony fogyasztssal, tmeggel s zembentartsi kltsgekkel. Egy amolyan mindenkinek val motorkerkpr, ami vrosban a hatkony kzlekeds eszkze lehet, de relatve j teljestmnye okn s mindssze 805 mm-es nyeregmagassgval az orszgton is megllja a helyt.

Egyszer recept az YBR-. A retrs 125-s vltozat utn a Yamaha egyre szlesebb vlasztsi lehetsget kvn adni mindazoknak, akiket vonz a vlts motor, de nem ignylik a nagy teljestmnyt, nyers ert. Egy letisztult, modern vonalvezets, minden faxnit nlklz racionlis, arnyos s aranyos gpezet kielgheti ket.

Az Euro-3 norma hatlya al befr az injektoros erforrs (ellenttben a szintn 250-es horizontot ostroml Trickerrel), amely enyhe lernvekmnyt is jegyez: 19 helyett 21 LE (a nyomatk kzlt adata 20,5 Nm a korbbi 18,8-as maximummal szemben). Nem valami sok, mondhatjk tbben, de ne feledkezznk meg az YBR rendeltetsrl s 138 kg-os szraz tmegrl, ami sokkal kevesebb, mint egy hasonl lkettrfogat robog.


A vz egy klasszikus dupla blcsszerkezet, elre egy 37 mm szrtmrj villa kerlt, htul egy progresszv csillapt rendszerrel dolgoz rugstag tallhat. Ell szimpla fktrcsa, 282 mm-es, htul 130-as dob.

Kln rdekessg a tank, amely 19,2 liter zemanyagot kpes magba fogadni, s ezzel sok nagymotort is tlszrnyal: az egy telivel megtehet tvolsg ismerve a ngytem blokk amgy is visszafogott benzinignyeit minden bizonnyal rekordszmba megy majd.

|