A Yamaha igazából jó pár éve próbálkozik a supermotok világában az XT660X modellel, de amellett, hogy ez egy jó utcai motor, a keményvonalas supermoto rajongók szívét soha sem sikerült meghódítania.
A komoly Yamaha supermotok mind a WR sorozatú enduró és YZ krossz motorokra épültek és házilag készültek. Egyedül japánban volt kapható a WR250 egy supermoto változata, amely használható kis városi rosszcsont motornak tűnt. Szerencsére a Yamaha úgy vélte van ennek a gépnek piaca Európában is, ezért piacra dobta a WR250X-t nálunk is. A gép kompromisszum mentes supermotonak lesz reklámozva, amely ha egy kicsit sántít is, mindenképpen figyelemre méltó darab a japán tömegtermelés, és szolidabb utcai gépek világában.
A WR250X alapjaiban a WR250R utcai enduró alapjaira épül részben, de egy részben pedig a WR250F verseny enduró alkatrészeit használja. Az egy hengeres motorja a nem kevés 10.000-es percenkénti fordulaton adja le a 31 lóerejét. A blokk egyhengeres, vízhűtéses négyütemű, négyszelepes DOHC vezérlésű. A dupla vezérműtengely titán szelepeket mozgat. A kis supermoto hat sebességes váltóművel rendelkezik, és a keverékképzés benzinbefecskendezőre bízták. Az alumínium vázba előre felfordított teleszkópvillák, hátra központi rugóstag került. A rugóút igen tekintélyes a gépen elöl (270 mm) és hátul (265 mm) egyaránt. A megállásról egy 298 mm-es első tárcsafék és egy 230 mm-es hátsó tárcsa gondoskodik. A gumik a motor méretéhez képest nem eltúlzottak, 110/70-17 és 140/70-17 abroncsokon gurul a mindössze 128 kilós supermoto. 2008-ra feketében és hagyományos Yamaha kék-fehérben vásárolható meg aWR250X, ára még ismeretlen, de pár százezerrel az egy millió felett igen csak versenyképes motor lenne a piacon.