motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Teszt: BMW R 1200 GS Adventure

Teszt: BMW R 1200 GS Adventure

  2007.02.16. 13:49

Els rnzsre a BMW R 1200 GS Adventure egy nagy monstrum benyomst kelti. A szles kormny, a hatalmas tank, a magas plexi s az alumniumdobozok mind ezt az rzst erstik, ennek ellenre senkinek nem engedtem volna t ennek a gpnek a tesztelst.

 

Nem tudom mirt, de egy percig sem gondoltam, hogy nehz lenne vezetni. Persze ha rpillantunk a mszaki tblra, lthatjuk, hogy a ltszat csal s az utcai motorokhoz kpest nem klnsebben nehz. Teli tankkal, menetkszen 256 kg, br itt a teli tanknak nagy jelentsge van, hiszen 33 liter benzin fr bele, ha ezt leszmtjuk kb. 225 kil lehet, ami egy tlagos utcai motor slynak felel meg. Ahhoz, hogy kidertsk, miknt is viselkedik az Adventure a klnbz tviszonyok kztt, a Rtsg fel indultunk, arrafel megtallhatunk mindenfle terepet a j minsg aszfalttl a kves folymederig. Mieltt azonban nyeregbe pattanunk, nzzk t rszleteiben, mitl is j a 2006-os R 1200 GS Adventure.

Alapjban vve az Adventure egy felextrzott GS, amelynek 1170 cm3-es blokkjt kapta, ez a legnagyobb, amelyet hasonl terepgpekbe szerelnek. Ez az erforrs 2004-ben a GS-ben jelent meg elszr, de az Adventure csak az idn kapta meg. Ez a hajtm az els olyan boxermotor, amelyben kiegyenslyoz tengely tallhat. Ennek ksznheten minimlis szinten marad a vibrci, minden – legfkppen azonban magas – fordulaton kulturlt mkds jellemzi a motort anlkl, hogy csorbt szenvedne a jellegzetes boxeres jrsmd. A klnbsg a sima GS s az Adventure kztt szriban a 33 literes tank, a hatkonyabb szl- s idjrs elleni vdelmet ad szlvd, az llthat magassg ls, a tankot s a blokkot vd masszv bukcs, valamint az llthat fk- s vltpedllal prostott vezetlbtartk. A csomag kzel 400 ezer forintba kerl, de ha jl vgiggondoljuk, bven megri a rfordts. A mi gpnket ezeken kvl ellttk mg nhny extrval, mint a kt alumniumdoboz, a kt kdlmpa, hengerfejvd burkolat vagy a manyag kzvd.

Termszetesen a BMW-tl mr megszokott klnlegessgeket is megtalljuk. Kapcsolhat ABS nlkl mr elkpzelni sem tudnnk propelleres endurt, de a markolatfts sem szmt klnleges extrnak. A mszerfal is a mr jl megszokott informcikat kzli velnk, igen rthet mdon. A klnbsg csak nhny rtkben mutatkozik meg. Szmomra igen szokatlan volt, amikor a teletankolt gp mszerfaln meglttam, hogy mg 630 kilomtert tehetek meg, mieltt kifogyna a benzin. Ez az rtk mg egy autnl is dicsretes, nemhogy egy ktkereknl. Ez persze idvel vltozhat, miutn gpnk felismeri a vezetsi stlusunkat. Nekem a teszt folyamn 6 literes tlagfogyasztst mutatott, ami 550 km megttelt jelenttette a 33 liter zemanyaggal.

Mindezen kvl mg szmos klnleges mszaki megoldst tallhatunk a motoron. Nekem pldul nagyon tetszik a tml nlkli drtklls felni, amelyen az alumnium kerkagybl a kllk a felni perembe futnak, gy az a rsz, ahol a gumi felfekszik, teljesen zrt marad, s nem kell belst hasznlni. De hasonlan rdekes, ahogy az als villahdon keresztl vezetik a fkolajat, gy megszaktva a fm fkcsvet. Ezzel a mdszerrel kikszblhetik, hogy a hossz fkcs brmibe is beleakadhasson. Ezek mellett termszetesen szmos, sokkal komolyabb mszaki megolds is tallhat, mint a tbb ponton csukl kardnhajts, a Paralever s Telelever futm legfrissebb vltozata vagy az ls alatt tallhat gomb, amellyel knnyedn tudjuk a rugert lltani. Mindenesetre szinte hihetetlen, hogy a nmetek mennyire odafigyelnek minden apr rszletre.

Tesztalanyunk extra tartozka a kt alumnium oldaldoboz a tartkerettel egytt. rdemes megnzni htulrl a gpet, mennyire gyeltek a tervezkarra, hogy szimmetrikus legyen a kt doboz, s ne kelljen a kipufog miatt az egyiket kijjebb rakni, ezrt egsz egyszeren a bal oldali koffer bels rszbl kivgtak egy darabot, ahol elfr a hangtompt. Azt azrt meg kell emlteni, hogy brmilyen praktikus is pakols szempontjbl a kt hatalmas alukoffer, a kzlekedst igencsak megnehezti. ltalban hozzszoktunk, hogy motorunk legszlesebb pontja a kormny vagy a tkrk, amelyek elttnk helyezkednek el, s knnyen tudunk hozzjuk viszonytani. Esetnkben azonban a legszlesebb pont mgttnk van, gy nmi idre van szksg megszokni azt, mekkora tvolsg kell ahhoz, hogy ne hzzuk vgig a kocsik oldalt. Erre mg gy-ahogy hamar rreztem, de otthon a motortrolba mr nem frtem be. Ez idig mg nem volt olyan gpem, amelyik az ajtn nem frt volna be, az Adventure-rl viszont minden alkalommal le kellett csatolnom a kt dobozt. Szerencsmre valsznleg a mrnkk is gondoltak erre, mert gy oldottk meg a kofferek rgztst, hogy kb. t msodperc alatt le lehet venni azokat, gy ez sem okozott klnsebb problmt.

Mint az elejn mr emltettem, a 2-es ton s Vc krnykn teszteltk a BMW R 1200 GS Adventure-t. A vroson tvezet t valamivel tovbb tartott, mint egy tlag utcai motorral, nehezebben tudtam kzlekedni vele az autk kztt, de krptolt a knyelem s a knnyen kezelhet motor. Elg rugalmas ahhoz, hogy ne kelljen llandan kapcsolgatni, 2-2500-as fordulaton brmely sebessgi fokozatban knnyedn lehet vele kzlekedni. Persze miutn kirtnk a 2/a-ra, rcsavartam kicsit a gzt, s azonnal kiderlt, mirt is j a magas plexi. 180-as tempnl olyan szlvdelem van rajta, hogy a sildes krosszsisakom meg sem mozdult a fejemen. Mentem mr olyan cruiserrel, amelynek hasonlan magas plexije volt, de a mgtt szinte elviselhetetlen turbulencia rzta a fejemet. Ennek itt nyoma sem volt, olyan simn s stabilan haladt, hogy nem is nagyon hittem el, hogy 180-nal megynk. A szguldozs utn visszatrtnk egy knyelmes 130-as tempra, innen hatodikban visszavlts nlkl knnyen elgyorsthattam az elzseknl.

Vc utn valahol lementnk a ftrl s rvid keresglst kveten rtalltunk egy tbb mint 20 kilomteres gazdasgi aszfaltos tra, amely fantasztikus helyeken vezetett minket egszen Kirlyrtig. tkzben egy gynyr kiltnl talltunk egy kves vzmosst, ahol kiprblhattam az Adventure terepkpessgeit is. rdekessg: ahhoz, hogy itt csinlhassunk nhny j llkpet, hrman kellettnk, hogy megmozgassuk a 250 kils gpet. Viszont lbon, kettesben minden gond nlkl kzlekedtem a kveken. Az sem okozott klnsebb gondot, hogy keresztlhajtsak a patakon, egyedl a nylks, vizes kvektl tartottam egy kicsit. A BMW-m azonban itt is remek partnernek bizonyult, lendletbl simn abszolvlta az akadlyt.

Visszafel mg leteszteltem a fordulkonysgt a kettes t jonnan aszfaltozott szerpentinjein. A kpeken ltszik, ez sem esett klnsebben nehezre, olyan knnyedn tudtam terelgetni, mint egy j nakedet. Knnyedn lefektettem, s onnan vgig kvette azt az vet, amit szntam neki. Annyira lveztem, hogy prszor megtettem ezt a szakaszt oda-vissza. Mondjuk, sokat szmtott, hogy j gumikkal hoztam el a motort, gy nem kellett szenvednem, az endurkon megszokott, kocksra kopott abroncsoktl.

Vgeredmnyben nagyon tetszett a BMW szuperendurja. Tbb mint 600 kilomtert mentem vele, s vgig lveztem vele a motorozst. (Hozzteszem, kzben mindssze csak egyszer tankoltam.) Ebben valsznleg az is kzrejtszik, hogy pontosan tudtam, milyen motoron lk, s nem vrtam tle tbbet, mint amennyi egy nagy endurtl elvrhat. Ha hosszabb trra kellene mennem, szvesen vlasztanm ehhez az R 1200 GS Adventure-t. Minden megvan benne, hogy lvezhessk az utazs minden pillanatt.


Technikai adatok:

Motor s vlt

Motortpus: ngytem, lg-olajhtses, kthengeres boxer
Hengerrtartalom: 1170 cm³
Teljestmny: 74 kW (100 LE) 7000 ford./percnl
Forgatnyomatk: 115 Nm 5500 ford./percnl
Furat x lket: 101 x 73 mm
Vltrendszer: 6 fokozat

Vz

Vz:
trhls acl csvz, blokk tehervisel elemknt beptve
Futm - els: Telelever, 210 mm rugt
Futm - hts: Paralever, teljesen llthat kzponti rugstag, 220 mm rugt
Fkek els / hts:
305 mm-es trcsk / 265 mm-es trcsa
Gumiabroncs mrete els - hts:
100/90-19 / 130/80-17
Tengelytv: 1511 mm
Szabadmagassg: n.a.
lsmagassg: 890 / 910 mm
Szraztmeg: 256 kg
zemanyagtank kapacitsa: 33 l
r: 3 898 000 Ft
Forgalmazza: BMW Magyarorszg Kft.




 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jnius
    HKSCPSV
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.