TEAM MELEE (Teljes likvidls) |
|
Az egyik legelterjedtebb s legegyszerbb jtk. A feladat nem ms, mint a lehet legtbb ellenfelet kilni s megprblni "letben" maradni. A kt csapat felsorakozik a plya kt szln, egymssal szemben s a jtkmester jelzsre, egyszerre indulnak egyms fel. A csapatok vlaszthatnak, hogy meghatrozott ideig jtszanak vagy addig, amg az sszes ellenfl jtkosait ki nem lvik. Ezt az idt, a jtkosok, vagy a jtkmester hatrozza meg. A jtknak akkor van vge, ha valamelyik csapat "elfogyott", vagy letelt a meghatrozott id. Ebben az esetben az a csapat gyz, ahol tbb jtkos maradt letben.
Ez az egyik legkedveltebb jtk, mert itt a plya tulajdonosra kell loni :-) Beltzm egy narancssrga overallba s a feladat az, hogy az egyik csapat akr lete rn is eljutasson a plya egyik pontjbl a msikba gy, hogy n rvnyes tallatot ne kapjak. A msik csapatnak rtelemszeren a clba jutst meg kell akadlyozni, vagyis rm vadsznak :-)
Egy vagy tbb plyn halad (nem szguldozik) keresztl egy kabristott trabant, amibl a lszeres ldt meg kell szereznie az egyik csapatnak. A vd csapatnak nemcsak a trabit, hanem az aut haladsnak tvonalt is biztostani kell. Nem egyszer........
Az egyik plya kzepn egy kb. 200 nm nagysg fbl kszlt vr tallhat, ami brhonnan tmadhat, cl az elfoglalsa. A tmad csapatnak vagy a sajt zszlt kell kitznie, vagy a vrban elhelyezett lufikat kell kilnie. Hogy a tmadst segtsk walkie-talkie kszlket kap a csapat.
CAPTURE THE FLAG I. (Szerezd meg a zszlt I.). |
|
A kt csapat bzist vlaszt magnak. Ezt kveten a jtkba bevont plyk valamelyikn a jtkmester elhelyezi a zszlt. A csapatok kzl az nyer, aki megszerzi s az ellenfl bzisra kitzi a zszlt. A f feladat teht, a zszl megszerzse s nem felttlenl, az ellenfl valamennyi tagjnak kilvse. A zszlt jl lthatan kell vinni, nem lehet pl. ruhzat al eldugni. A zszlt nem szabad dobni, csak kzbl, kzbe tadni. Ha a zszlviv jtkost eltalljk, a zszlt ott kell letennie, ahol a tallatot kapta. Az ellenfl bzisn val zszllettel jelenti a gyzelmet.
CAPTURE THE FLAG II. (Szerezd meg a zszlt II.). |
|
A kt csapat bzist vlaszt magnak. Ebben az esetben, mindkt csapat rendelkezik egy-egy zszlval, melyet a sajt bzison lthat helyre kirak. Cl az ellenfl zszlajnak sajt bzisra val eljuttatsa, mikzben a sajt lobogt is meg kell vdeni. A szablyok megegyeznek az elz jtkban lertakkal, kiegsztve azzal, hogy a jtkos a sajt zszljt csak akkor veheti kzbe, ha azt az ellenfl mr megszerezte, de a zszlvivt sikerlt kilni. Ekkor a sajt lobogt a legrvidebb ton s id alatt vissza lehet juttatni bzisunkra.
FREE THE FLAG (Zszlments) |
|
Lnyeg az, hogy az egyik csapat elhelyezkedik a plya tetszleges pontjn s jl lthatan elhelyezi a zszlt, egy szerintk jl vdhet helyen. A vdk elhelyezkedst kveten a tmad csapat megprbl behatolni a terletre. Feladatuk a zszl megszerzse s az ellensges terletrl val kihozatala, majd ezt kveten a sajt bzisra val eljuttatsa. Egyik csapatnak sincs knny dolga! Csak a jl megszervezett tmad illetve vd munka eredmnyezhet gyzelmet.
FREE THE CAPTAIN (Szabadtsd ki a kapitnyt) |
|
A jtk lnyege a zszlmentsi jtkban lertakkal megegyez, annyival mdostva, hogy a zszl szerept bbu vagy l szemly helyettesti. Elhelyezsk tbbnyire a 700 m2-es csarnok valamely helyisgben trtnik (pl. pince), vagy valamelyik plya tetszleges pontjn.
CLEAR THE BUILDING (Tiszttsd meg az pletet) |
|
Ebbe a jtkba a rendelkezsre ll 700 m2-es csarnok s a krltte lv kijellt, kls terlet van bevonva. A jtknak kt lehetsges vltozata van: A csapatok a plya kt vgn felsorakoznak s a jtkmester jelzst kveten vdllsaikat elfoglaljk. Ezutn megkezddik TEAM MELEE (Teljes likvidls)-ban lertaknak megfelel harc. A vd csapat elhelyezkedik a plyn. A tmad csapat tetszleges irnybl tmadst indt az plet elfoglalsrt. Cl az plet teljes uralsa s legalbb 10 percig val megtartsa.
SPECILIS GYEREK-PROGRAMOK |
|
10-14 ves gyerekek rszre specilis s jtkos feladatokkal tesszk a paintballt mg rdekesebb s izgalmasabb. A vgn, ajndkot kap tlnk minden kedves rsztvev!
WAR IN THE NIGHT (jszakai harc) |
|
A kijellt plykon, melyeken a mestersges fnyforrsok minimlis ltsi viszonyokat teremtenek. A fentiekbl a tetszleges jtkok valamelyike kivlaszthat.
Alapvet jtk- s etikai szablyok
- A jtkban, csak 16 ven felliek vehetnek rszt, 16 ven aluliak, csak szli engedllyel jtszhatnak!
- Lehetleg ne kss el a megbeszlt tallkozrl!
- Vdfelszerelsek viselse: vdmaszk, hossz nadrg s felsrsz, ill. mellny a lnyoknak ktelez!
- A JTK SORN MINDIG HASZNLD A MASZKOD (ez a legfontosabb szably)!
- Jtszani, csak a kijellt paintball plyn szabad!
- NE CSALJ! A jtk alapja a becslet!
- Tilos minden olyan sebessgnvel eszkz hasznlata, mely a mr bemrt marker - fegyver - kilvsi sebessgt nveli!
- Tilos a plyra pirotechnikai eszkzt, sajt s ms testi psgt veszlyeztet szr-, vgeszkzt bevinni!
- Tilos fra s egyb objektumokra felmszni (kivve az erre kialaktott fedezkeket)!
- Tilos a terep berendezst s adottsgait jtk kzben megvltoztatni!
- A plya terletn kvl a marker kibiztostsa ktelez!
- Jtk sorn csak a szervezk ltal biztostott golyk hasznlhatk, a fldn tallt golykat tilos jra felhasznlni (balesetet okozhatnak)!
- A jtkban, mindenki sajt felelssgre vesz rszt, a szablyok s biztonsgi elrsok megsrtse sorn keletkezett srlsrt a szervezk nem vllalnak felelssget!
| | | |