Yamaha X-City: Negyed liter adrenalin
2007.03.23. 15:48
Olaszorszgban minl dlebbre msz, annl elmebetegebb a kzlekeds. Nos ezrt a CKM magazin tesztpiltja Npolyt clozta meg, ugyanis itt mindenki megrl, aki kzlekedik.

ll a vrosban a forgalom, mindenki dudl, a ktsvos ton nhol hatan prblnak egyms mellett elmenni. S mindezek tetejben mindenfell robogk tmadnak. Igen, ez Npoly, ahol nincs egyetlen p aut sem, az tszln parkol jrmvek lkhrttl lkhrtig llnak. A helyzetvltoztats egyetlen megoldsaknt, aki tud ktkerken robog. Ez a kzlekeds szempontjbl igazn extrm hely taln ppen ezrt a legoptimlisabb egy jonnan fejlesztett robog tesztbevetsre. Egy robogra melynek radsul X-City a neve, ami egyrtelmen az extrm vrosra utal.
A koncepci A Yamaha az X-Max s a T-Max kztt keletkezett rt szeretn ptolni az X-Cityvel. A tervezs kezdetekor egy ell 16, htul 15 colos kerekekre pl fordulkony, vrosi robog volt az elkpzels, alacsony lsmagassggal.

Ezt kveten az els terveken a designer egy olyan sportos scooter vonalait festette fel, amin mg maga is meglepdtt. Ezrt kicsit lehtttk a srcot, aki finomtott a terveken. Az eredmny magrt beszl, mint lthatod, az X-City egy lendletes vonalvezets elegnsan sportos robog lett. A krvek dominlnak a motor burkolati elemein, s ha szerencss vagy, mgtted a csajod lkhrtin is.
Egy kis mechanika Indts utn szpen surrog az egyhengeres negyedliteres erforrs. A motor hangolsa is a sportossg jegyben zajlott, ezrt agilisabban reagl a minden gzmozdulatra, mint X-Max testvre. Hzol egy kvr gzt, s a mutat mris a nyolcvanat mutat. Nyolcvanrl szzra is megfelelen gyorst, gyhogy az orszgton is simn bevllalhatsz egy-kt elzst.

A hegyesebb villaszg a fordulkonysgra lett j hatssal. gy nem lesz gond az autk kztt lavroznod. Ha pedig vletlenl lelp eld egy ids nni szatyrokkal a kezben krbenzs nlkl, simn meg fogsz llni. Az ell szimplatrcss ktdugattys fkek, kiegsztve az egydugattys hts fkkel hibtlanul lasstjk az X-Cityt. A fker jl adagolhat, ami a vrosi centizgetsben jl jn s nem utols sorban, nem fogod lefejelni a plexit.
No s a komfort Az lsek nem csak szpek s jl formzottak, de nagyon knyelmesek is. A comb rsznl keskeny gy zrt lbban tudsz lni a motoron. Ez fleg esben vagy hvsebb idben kedvez, hiszen nem r sem az es, sem a hideg szl. A plexi magassga optimlis, akr nyitott sisakkal is kzlekedhetsz, a levegt a fejed bbjra tereli. A mszerfal funkcionlis, logikus, mg a kls hmrskletet is mutatja. Este pedig a npaut tulajoknak ismers kk sznben pompzik.


A csajszi a hts lsen sem fog panaszkodni ugyanis az lfellet szles a masszv foganty pedig kzre esik. Kis trolrekeszek teszik knnyebb a pnztrcd elhelyezst. A lbaid el pedig a kzitskdat akaszthatod. Az ls alatti hely nem tl nagy, a zrt sisakomat nem tudtam bezrni. Egy kismret nyitott kupak ppen elfr. Ami viszont megnyugtat, hogy dobozos srbl rengeteget bele tudsz pakolni. A feszes futm jl passzol a motor karakterhez, viszont nem annyira a kockakhz. A kisdolgodat mindenkpp vgezd el mieltt macskakves tra tvedsz.


sszegzs Szerencsre mindennem kzlekedsi incidens nlkl megsztam a mr-mr extrmsportnak nevezhet npolyi kzlekedst, st be kell vallanom, mg lveztem is. Az X-Cityben megbzhatsz minden forgalmi helyzetben s minden pillanatban legalbb akkora lmnyben rszest, mint engem az jszakai kzlekeds Npoly utcin. Bvebb tesztet mg olvashattok az X-CITYrl, ha hozznk kerl a tesztpldny.
CKM MAGAZIN - GERSE GBOR Dainese: www.karasna.hu Shoei: www.imet.hu
|

Motor: 249,8 cm3-es, vzhtses, ngytem Teljestmny: 21 LE/7500 ford./perc Nyomatk: 21,5 Nm/5800 ford./perc Fkek: els: 270 mm tmrj, ktdugattys Hts: 240 mm tmrj egydugattys Kerkmret: ell: 120/70-16 htul: 140/70-15 Teljes hossz: 2175 mm Szlessg: 785 mm lsmagassg: 790 mm Tengelytv: 1470 mm Szraz tmeg: 165 kg Tank kapacits: 10.5 liter
|
|