Nmeth Ptert a GSXR kupa, idei, els futamn ismertem meg, az egyik jonc a meznyben tavalyhoz kpest. Azon a htvgn mg nem is sokat tudtunk beszlgetni, de a kvetkez hten valahogy kitvedtem megint a Hungaroringre, ahol ppen egy ilyen ERSTE Motoros Akadmia oktats folyt. Ott jttem r, hogy Pternek valami kze lehet a leasing cghez. Majd krtem tle egy idpontot, hogy nyugodtabb krlmnyek kztt tudjunk beszlgetni errl a kezdemnyezsrl az irodjban.
Mr nhny hnapja mkdik ez a Motoros Akadmia, milyen tapasztalataitok vannak?
Azrt hoztuk ltre ezt az akcit, illetve azrt talltam ki, mert a lzing cgek kztt van egy piaci verseny, ami fleg rversenyben nyilvnul meg. Ettl mindssze nhny szz forinttal olcsbbak egyes ajnlatok havonta, azonban az gyfl nem kap minsgibb szolgltatst, st.. Mi, az ERSTE Leasing, nagyon magasan piacvezetk vagyunk, 55%-os piaci rszesedsnk a motoros piacon. Ez azt jelenti, hogy az sszes eladott rendszmos motor kb. 20%-t fizetik kszpnzzel, a mink az 55% a maradk 25%-on pedig a tbbi lzing cg osztozik. Ezen a 25%-on 3-4 cg osztozik, teht mondhatnnk, hogy szmunkra nem zavar a jelenltk, de abbl a szempontbl viszont mgsem jelentktelen, hogy k az rakat egyfolytban nyomjk lefel. Pedig nem mindegyikk operatv rendszere s csapata kpes arra, hogy gy kezelje a motoros gyfeleket, vagy a motorkereskedket, ahogy azt k hosszabb tvon elvrnk. A mi cgnk 2000-ta mkdik, igaz akkor Postabank Leasing nven futott, de mi elsknt teremtettnk lehetsget a motoros piac finanszrozsra.
Nlunk csupa olyan ember dolgozik, akik a kapcsolatot tartjk a motorkereskedkkel, ami azrt lssuk be nem egyszer feladat. Gondolok itt a kszletfinanszrozsra s az idnyjelleg munkra, akcikra. A kisebb cgeknek erre nincs appartusuk, de szkl a piac, s mindenkinek szksge lenne jabb kihelyezsekre. Ezrt az rverseny neknk a legkedveztlenebb. Mi prblunk a legjobb ajnlatokkal elllni idrl idre, de mivel a kibicnek semmi sem drga, ezrt nha alnk raknak rban. Pedig erre a piacra, ezek a lzingcgek nem igazn alkalmasak.
Most gy nz ki, hogy a mink a legjobb ajnlat a piacon, s ezrt gy gondoltam, hogy adjunk a finanszrozs mell egy minsgi szolgltatst, amit egyik konkurens cg sem tud nyjtani.
Ez a te fejedbl pattant ki?
Igen, az Attila segtsgvel. Az n tletem alapjn kzsen fejlesztettk ki a Szab Attilval, pedig csak tavaly tallkoztunk elszr egy iskols napjn. n ott voltam tanul az egyik ktnapos kurzuson. Tetszett, ahogy hozzllnak az emberhez, tetszett, ahogy mindenkivel ismeretlenl foglalkoznak, tetszett, amiket mondanak s ezrt arra gondoltam, hogy kne ebbl valami olyan szolgltatst csinlni, amit mi adhatnnk a hitelekhez. Nylvn nem a Mesterkurzust, de lett ebbl egy egynapos, msfajta, sajt motoros kpzs, hiszen neknk az a fontos, hogy a motorosok a sajt motorjukat tanuljk meg kezelni. Meg persze az is szempont volt, hogy minden mrkt prtfogolva, de mgis mrka fggetlenek maradjunk.
gy vgl is, a tanfolyam vgn bemutatkoztam neki ms oldalrl is s elkezdtnk beszlgetni.
Nemsokra r megszletett ez a mostani formjban ltez Erste Motoros Akadmia. Ennek mi abban ltjuk az rtelmt, hogy adunk egy olyan szolgltatst, amit az gyfl csak az ERSTE Leasing hitelekhez kaphat, s vgre ne az szmtson, hogy 2-300 forinttal olcsbb vagy drgbb egy havi befizets, hanem a finanszrozsi ajnlatban, benne van ez a 60000 forint+fs ajndk.
Ettl a drgbb lett a finanszrozsotok?
Nem. Ugyanolyan raink vannak, mint tavaly, csak mg ez a kis plusz is belekerlt.
A hatst ltjtok mr?
Persze. Meglepen j a visszajelzs. Ezen a kicsit cskken illetve stagnl, piacon, folyamatosan nvekv konkurencia mellett nem cskkennek a mi kihelyezseink. Ez mr nmagban is siker ebben a szegmensben, ilyen piaci viszonyok mellett. Most kaptam egy kimutatst, amiben 10-12%-os cskkens mutatkozik a motorpiacon 2006-hoz kpest. Ezzel egytt neknk mr most 10%-kal tbb kihelyezseink vannak, mint tavaly ilyenkor. gy ltszik itt a szezon kezdetn, hogy sikeres az akci! s megkeresett bennnket sok szervezet is ezzel kapcsolatban. A biztonsgos motorozs megteremtse most egybknt is nagyon tertken van, mert sok a baleset.
Gondolom te is elvgezted ezt a kpzst. Neked mi a vlemnyed rla?
Persze, hogy elvgeztem. gy is lltottuk ssze a gyakorlatokat, hogy volt egy raks elvrsunk, amit megfogalmaztunk az Attilnak. Az els s taln a legfontosabb, hogy minden motorfajtra specifikus legyen, hiszen mi nem csak sportmotorokat finanszrozunk, hanem choppereket utcai motorokat s endurkat is. Ezrt a mi gyfeleink olyan kpzst kapjanak, ami nekik kell. Ezrt ha szlalomozni, ha fkezni, ha kanyarodni, vagy brmit meg kell tanulni, akkor egy chopperes s egy robogs is ugyanolyan jl hajtsa vgre a feladatot.
Ez hogy van a gyakorlatban megvalstva?
Inkbb mrkanapok vannak. Yamahsok, Hondsok… csoportosulnak s azon bell az oktatknl, gy vannak sztosztva. Mindenki ugyanazt a gyakorlatot vgzi, mert kint az ton is ugyanazon az ton kell egymssal egytt haladni, csak mindenki mshogyan kapja az instrukcikat. Pl szlesebb vrl kell fordulni a chopperral, hamarabb kell elkezdeni fkezni… De gyere el te is, s akkor megltod!
OK, Megyek! Akik elvgeztk a gyakorlatokat, azok mit mondanak rla?
Nagyon pozitvak a visszajelzsek, n kint voltam sok alkalommal, mert akkor szoktunk edzeni a GSXR kupra. Minden tanfolyam vgn leratjk a rsztvevkkel a vlemnyket. Ez 20-30 vlemny egy estre, amit mindig elolvasok. Egy kivtelvel csak pozitv vlemnyeket kaptunk. Ez pedig az, hogy a ringen kevs krt lehetett megtenni.
Persze ebbl sosem lehet elg! Te milyen motorral jrsz most?
Egy 650-es Burgman-nel jrok a vrosban, s egy 1000-es Fazer-em van mg, ha hossz tvra megyek, de van mg egy Pannnim is.
rlk, hogy megismertelek s, hogy ennyit foglalkozol a biztonsgos motorozssal.
Benk Zsolt