motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Bemutat: Ducati 1098 - 2007

Bemutat: Ducati 1098 - 2007

  2007.03.14. 13:34

Feltmadt egy legenda.A ducatistk mindig meglepnek fanatizmusukkal, pedig a 916-996-998 sorozat ta nem igazn dobtak a sportvonalon, ezrt nem is rtettem. mire ugrlnak. Persze nyertek egy csom Superbike vilgbajnoksgot, de az utcai 999-es motorjuk szinte minden tesztet elvesztett a japn sportgpekkel szemben. Az sszel bemutatott 1098-assal azonban nagyon gy tnik, hogy a Ducati versenyszellem s a legends 916-os gnek ismt visszatrnek az utcra, s alaposan prbra teszik a cskszemek trkpessgt!

 

 

 


A Ducati gyrat siralmas llapotbl a vilgbajnoki sikerek mellett a 916-os modell bemutatsa hzta ki, meghozva az elismerst az olasz mhelynek szerte a vilgon. A 916-os 1993-as megjelense utn megnyerte az v motorja kitntet cmet, s tulajdonkppen kisebb vltoztatsokkal a 996/998 utdok rvn egszen 2003-ig, azaz majd 10 ven t gyrtsban maradt. Csodaszp vonalai idtlennek mondhatk, technikja a folyamatos fejlesztsek rvn egszen az utd bemutatkozsig modern maradt. A Ducati rezte azonban az id szortst, ezrt kiss elkapkodva hozta ki a 999-est, amely a versenyplykon ugyan sikereket aratott, npszersgben viszont meg sem kzeltette a legends eldk sikert. A Ducati nem is vrt jabb 10 vet a modellcservel, 2006 szn leleplezte a 1098-ast, amely technikjban minden jdonsgot magban hordoz, formavilgval azonban a legends 916-as alapjaihoz nylik vissza.

Ducati Superbike trtnelem

1986 - Az els igazi Ducati superbike motor megszletse a prototpus 748 Bol d'Or kpben, ahol mr hengerenknt ngy szelep s desmodromic szelepvezrls dolgozott az L2-es blokkban. A motor a hasonl nev versenyen debtlt.
1987 - Bemutatkozik a Ducati 851-es prototpus utcai vltozata, amellyel ksbb Marco Lucchinelli megnyeri a Battle of Twins bajnoksgot.
1988 - A szria Ducati 851 megvsrolhat versenykittel is, valamint elkszl a ktlses vltozat.
1990 - Raymond Roche megnyeri az els Superbike vilgbajnoksgot egy Ducati 851-es nyergben.
1991 - Doug Polen megnyeri a msodik Superbike vilgbajnoksgot, s a Ducati 888 utcai vltozata a szalonokba kerl.
1993 - Megjelenik a Ducati 916-os a Milni Motorshow-n. A nemzetkzi zsri minden idk legszebb motorjnak vlasztja meg.
1994 - Carl Fogarty begyjti els vilgbajnoki cmt a ngybl egy Ducati 916-os fedlzetn. Ebben az vben kerlnek az els 916-osok gazdjukhoz.
1995 - A kistestvr, Ducati 748-as sznre lp.
1999 - A Texas Pacific Group tveszi a Ducati mrka tulajdonjogt a Cagiva csoporttl, s piacra dobjk a Ducati 996-ost. Kvetkez vben megjelenik a 996R versenyvltozat a Testastretta blokkal.
2001 - A megnvelt lkettrfogat Ducati 998-as megszletse, amely szriban megkapja a Testastretta erforrst.
2002 - Az j Ducati 999-es bemutatkozsnak ve, melynek formaterve igen meglepre sikerlt s br zleti sikereket nem aratott, 2003-ban s 2004-ben mind az egyni, mind a gyrti vilgbajnoki cmet megnyerte az olasz gyr versenycsapata, a Ducati Corse.
2006 - Troy Bayliss begyjti a 12. egyni s a 14. gyrti vilgbajnoki cmet a Ducatinak a 999F06-os versenygppel. A milni killtson bemutatkozik a Ducati 1098-as a Testastretta Evoluzione motorblokkal.


A 1098-as tervezsnl elsdleges szempont volt a teljestmny. Minden alkatrsz, amely nem felelt meg a knnyebb, gyorsabb s jobb kridkre kpes motor kvetelmnyeinek, ment a levesbe. Megszletett a valaha ltezetett legersebb V2-es sportmotor, amelynek a legjobb a nyomatk-tmeg arnya a vilgon. 160 lerhz 122 Nm nyomatkot llt el a Ducati terminolgiban L2-es kthengeresknt emlegetett vadonatj blokk. Minden ltez technolgiai jtst, amelyet a Ducati a MotoGP s Superbike vilgbajnoksgokon rsztvev gpeiben hasznlt, most tltetett az utcai 1098-asba. A motor a gyri tesztek lltsa szerint olyan gyors lett, hogy nemcsak a kridkben veri a japn ellenfeleit, de egyenesben is legyorsulja azokat, amelyre egyik 999-es vltozatnl sem volt plda!


A Ducati 916-os formai jegyeinek j rsze visszakszn a 1098-ason. Ilyen a kt els lmpa formja, melyek alatt ott vannak a jellegzetes lgbelpk, az ls alatti dupla kipufogdob, avagy az oly jellegzetes egykar hts lengvilla. Mg az zemanyagtank formja is szinte azonos az smodellvel. Kisebb hasonlsgok kzt felfedezhet a faridom hts leveg kilpjnek alakja, avagy az oldalidom kivgsa. Mindezek ellenre a Borgo Panigalban tervezett s gyrtott sportmotor teljesen egyedi, s abszolte nem hat idejtmltnak annak ellenre, hogy a 916-os stlusjegyeihez nylt vissza tervezje. Azt viszont mr a munklatok elejn szigoran kiktttk, hogy a dizjnerek semmifle alaki elemet nem vehetnek t a 999-esbl. gy tnik, Pierre Terblanche kpes volt megllni, hogy beleszljon a tervekbe, mivel a dizjn-fnk sem akarta, hogy az j modellnek brmi kze legyen a nem tl szerencss eldhz.


Az j blokk neve Testastretta Evoluzione lett, csak gy olaszosan. A 90 fokos, L2-es erforrsban minden benne van, amit a Ducati a Superbike vilgbajnoksgon megtanult az elmlt 15 vben. A rgi L2-es blokkban szinte mindent kicserltek. Az j, knnyebb hengerek s hengerfejek szmos egyb knnytett alkatrsszel prosulnak. A lkettrfogat 1099 kbcentire ntt, ezt a furat s a lket egyttes nvelsvel rtk el. Egy igen mretes, 104 mm-es furathoz igen rvid, 64,7 mm-es lketet vlasztottak. A teljesen tdolgozott szvtraktus s hengerfej rvn a 1098-as blokkja mg a rgi Testastretta R blokknl is jval ersebbre sikeredett. Gyri rtkknt 160 lert garantlnak, 9750-es percenknti fordulaton, emellett 122 Nm bred mr 8000-es fordulatnl.


Cskkent a szv s kipufog szelepek egymssal bezrt szge, ez egyenesebb szvtraktust tett lehetv. Az j formj gstr, valamint a versenysportban hasznlt szelepmretek (42 mm-es szv, 34 mm-es kipufog) s a szintn a versenyplyrl rkez vezrmtengelyek roppant robbankonny tettk az L2-es blokkot. A hengerfej jcskn profitl a magnzium szelepfedelekbl, s csak ezzel majd hrom kilt sproltak. A hengerfejek utn a motor tpllsra koncentrltak a mrnk urak. Elliptikus szvtorkokat kapott a 1098-as, melyek 30%-kal tbb levegt juttatnak a motornak a hagyomnyos szvtraktushoz kpest. Csak ez plusz 5 lert jelentett a vgelszmolsban. Az Evoluzione blokk a valaha ltezett legknnyebb Superbike erforrs. A nagyobb teljestmny tbb ht gerjeszt, ezrt a htraditorokat j hatsfok elektromos ventilltorok segtik munkjukban, s kiegsztskppen a rendszer rszt kpezi egy olajht is. A teljesen j kipufogrendszer 2-1-2 kivitelben kerlt a gpre, termszetesen a Ducati jegyeknek megfelel ls alatti kipufogdobokkal.


A 1098-as vznak s futmvnek tervezsekor a slytakarkossg s a megfelel merevsg elrsnek kettse volt a legfbb szempont. A vzat a Ducati Corse a versenyrszleggel egyttmkdve ksztette el. A szoksos trhls csvz gynyr lett, s annak ellenre, hogy a csszerkezetet leegyszerstettk, a merevsge 14%-kal ntt, egyben a tmege msfl kilt cskkent az eld modellhez kpest. A ltvnyfotsok szerencsjre a mrnkk visszatrtek az egyoldali hts lengkarhoz. Ehhez egyedi alumniumntsi eljrst kellett kidolgozniuk, de megrte! Egy ilyen jelleg motornl a futmnek ki kell szolglnia a piltja minden egyes rezdlst, de a stabilitsban sem szabad kvnni valt hagynia maga utn. Rekordgyansra sikeredett a 1098 tmege, amelyet a gyr a szokshoz hven akkumultorral, motorolajjal, s htvzzel feltltve ad meg. A gp zemanyag nlkli 173 kils tmege a 15 kils tankkal azt jelenti, hogy menetkszen 180 kg krl lesz a slya, s ezzel szinte az sszes ngyhengeres japn superbike-ot alulmlja, ami sportmotor esetben nagy elny lehet.

Elre 43 mm belscs tmrj Showa fordtott teleszkpvilla kerlt, alacsony srldsi ellenlls titn-oxid bevonattal. A 1098 S vltozatn a teleszkpokat az hlins szlltja hasonl mretben, de titn-nitrid bevonattal. Mindkt vltozat minden paramterben llthat s radilis fknyergek felszerelshez megfelel felfogat rsszel lttk el ket. A szriban jr Sachs kormnylengs-csillapt a hevesebb kigyorstsok utni fejcsvlsok kivdsre szolgl. Az egyoldalas lengkar s a knnyebb vz egy kompaktabb hts himbamechanizmus hasznlatt tette lehetv. A szria 1098-as teljesen llthat Showa rugs tagot, mg az S vltozat egy hlins darabot kapott htulra. A motor lsmagassga az j felfggesztse rvn a rug-elfesztstl s ms futm-paramterektl fggetlenl llthat be.


A Ducati legjabb superbike gpt szereltk elsknt a Brembo Monobloc rendszer els fkberendezsvel. Az M4 fkszerkezet ngy darab 34 mm-es dugattyt hasznl fktrcsnknt kt darab fkbetttel egytt. A fknyergeket egyetlen darab knnyfmbl esztergltk ki, mely jval merevebb a hagyomnyos, kt flbl csavarozssal sszeszerelt konstrukciknl. A Monobloc megolds kisebb mrtkben torzul kemny fkezsek alkalmval. A Ducatikon elsknt mutatkozik be a 330 mm-es Brembo fktrcsa is, amely az j fkszerkezettel egytt nagyon j fkteljestmnyt gr.


Az olasz telivr Marchesini kerekeken gurul, amelyekkel ell 250 grammot, htul majd 1 kilt sproltak a motor nem kvnatos rugzatlan tmegbl. Az mr csak mellkes, hogy termszetesen meseszp a kivitele, fleg htul, ahol az egykar lengvilla miatt zavartalanul gynyrkdhetnk benne. Az S vltozat alu kerekei kovcsolt eljrssal kszlnek, akrcsak a versenyfelnik. Ell a hagyomnyos 120/70-17 mret abroncsot alkalmaztk, mg htul a 6 col szles felnire a plyn nagyobb oldalfelletet ad 190/55-17-es gumi kerlt fel.


Mint minden j motorban, itt is nagy szerepet kapott az elektronika. A Desmosedici stlus digitlis mszerfal a MotoGP GP7-es projektbl rkezett egyenesen. A Digitek ltal fejlesztett panelen nincsenek gombok, hanem a kormnyvgen elhelyezett kapcsolval llthat a kijelzs informcitartalma menrendszeren keresztl. A kijelz a fordulatszmot s a sebessget mutatja grafikonokkal, ami tkapcsolhat numerikus kijelzsre is. A mszeregysg egyben kzponti agya a Ducati j fedlzeti telemetria rendszernek is, s a kridmr funkcikat szintn ebbe a szmtgpbe integrltk. A tulajdonos egy PC szoftver s USB kbel segtsgvel kpes letlteni s elemezni a motor s sajt maga teljestmnyt. A rendszer a gzllst, a jrm sebessgt, a fordulatszmot, a motor hmrsklett, a megtett utat, a krk szmt s a kridket egyarnt rgzti. Ilyen rendszer ez idig csak versenygpeken zemelt. A sebessgfokozat kijelz mr igazn semmisg. A plyamenet vgn 2Mbyte-nyi informci, azaz sszesen 3,5 rnyi gpszkeds adata tlthet t szmtgpre, ahol grafikus formban is elemezhet a pilta s gpe teljestmnye. Nincs ez msknt a nagyoknl sem a MotoGP-ben.


1098 S vltozat
A Ducatinl jl megszokott dolog, hogy a szria superbike mellett egy jobban felszerelt, S vltozatot s a gyri versenymotorok alapjul szolgl R vltozatot is piacra dobnak. Egyelre a norml s az S vltozatok kaphatk. A 1098 S-en elre egy hlins FG511 teleszkpvilla pr kerlt a szria Showa darabok helyre, alacsony srlds titn-nitrid csszszr bevonattal. A 1098 S futmvt a hts hlins 46PRC rugs tag s az hlins kormny-lengscsillapt teszi teljess. A futm mind ell, mind htul minden egyes paramterben llthat.


A knnyebb kerekek egyszerbb teszik a motor irnytst, s hatkonyabb a fkezst. A 1098 S kovcsolt s eszterglt kivitellel kszl Marchesini felniket kapott a cl elrse rdekben, gy a gp flszraz tmege 1,9 kilval, azaz 171 kilra cskkent. A fekete felniken vgigfut piros felni-csk jelzi az S vltozatot. A slycskkents tovbbi eszkze a sznszlas els srvd volt. A 1098 S-en szriban jr a Ducati Data Analyser rendszere, azaz a vev kapja a szoftvert, a letlt kbelt s egyb dokumentcikat a gpben sszegyjttt telemetria adatok kinyershez s elemzshet. A sportosabb vltozat vrs sznben, illetve jfekete fnyezssel vsrolhat, a vz mindkt esetben vrs.


1098 S Tricolore vltozat
Az olaszok elszeretettel fejezik ki nemzeti hovatartozsukat, taln mert oly sokig nem lhettek nemzetllamban. Erre legjobb alkalom kedvenc focicsapatuk ltetse, vagy egy olasz motor nemzeti sznekre fnyezse. A Ducati 1098 S Tricolore egyedi fnyezs vltozatval az olaszok megkoronztk superbike sorozatukat. A fests az olasz zszlt imitlja piros-fehr-zld szneivel, br kicsit inkbb neknk magyaroknak kedveztek, mivel gy pont orszgzszlnk sznsszelltst adja ki a sma. Arany szn kerekek s vz teszi teljess az eszttikai lvezetet. A Tricolore gyrilag 102 db vltsre kpes Termignoni kipufogdobokat, s versenyplyra programozott vezrl-szmtgpet kap. Termszetesen az S vltozat hlins futmve s knnyebb kerekei nem hinyoznak a Ducati Nemzeti Bszkesgrl sem.


A szria 1098-as vrsben s srgban kaphat, elbbi esetben vrs, utbbinl szrke szn a vz fnyezse. A Ducati superbike bemutatkozsa ta eltelt rvid id alatt igen jl szerepelt a klnfle utcai s plyateszteken. A formaterve telitallat, ez elvitathatatlan, brhov is nyltak vissza tletekrt. A technikja szintn ts, nincs ellenfele a V2-esek kzt, de a soros 1000-es japn superbike-oknak is alaposan fennakadhat a szemk a Ducatival megmrkzve. Mi szabhat hatrt a 1098-as egyeduralmnak? Az ra. Az alapvltozat egy szzassal 5 milli felett, az S modell pedig 200ezerrel 6 milli felett forog. A Tricolore pedig fejeli a 7 millit.

Mszaki adatok:
Ducati 1098 - 2007
 12
 0
Motor: ngytem, 90 fokos L2 elrendezs kthengeres, DOHC, hengerenknt 4 szelep, vzhtses, Desmodromic szelepvezrls
Lkettrfogat: 1099 cm3
Furat x lket: 104 x 64,7 mm
Kompressziviszony: 12.5:1
Max. teljestmny: 119,3 kW (160 LE) 9750 1/min-nl
Max. nyomatk: 122 Nm 8000 1/min-nl
zemanyagellts: integrlt elektronikus motorvezrl rendszer, Marelli zemanyag befecskendezs, elliptikus szvtorkok
zemanyagtank kapacits: 15,5 liter (4 liter tartalk)
Gyjts: digitlis elektronikus, hengerenknt egy gyjtgyertya
Kipufog: 2-1-2 rendszer kipufog, kataliztorral, Lambda-szondval, Euro3 Sebessgvlt: 6 fokozat, lbkapcsols
Kuplung: szraz, tbbtrcss, hidraulikus rsegtssel
Primerhajts: fogaskerk
Vghajts: lnc
Vz: acl trhls csvz
Els futm: 43 mm belscs tmrj, hidraulikus csillapts, fordtott Showa teleszkpok, 127 mm rugt, llthat hz- s nyomfokozat csillapts s rug-elfeszts (S vltozat hlins teleszkpvillk)
Hts futm: alumnium egykar lengvilla, progresszv felfggesztssel, Showa rugs tag, llthat hz- s nyomfokozat csillapts, rug-elfeszts s magassg, 127 mm rugt (S vltozat hlins rugstag)
Kerekek: tklls alumnium felnik (S vltozat kovcsolt alumnium)
Kerkmret ell: 3,5 x 17 col, 120/70 ZR 17 abroncs
Kerkmret htul: 6,0 x 17 col, 190/55 ZR 17 abroncs
Els fk: kt Brembo 330 mm tmrj fl-szgyazs trcsafk, ngydugattys radilis Brembo Monobloc fknyergekkel, egy fkbett nyergenknt, fmbevonat fkcsvek
Hts fk: Brembo 245 mm tmrj trcsafk, ktdugattys Brembo fknyereg, fmbevonat fkcsvek
Hosszsg: 2100 mm
Magassg: 1100 mm
Tengelytv: 1430 mm
lsmagassg: 820 mm
Kormnyszg: 28,5 fok
Szraz tmeg: 173 kg (S vltozat 171 kg)

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Augusztus
    HKSCPSV
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.