motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Teszt: Honda CBR600RR - 2007

Teszt: Honda CBR600RR - 2007

  2007.05.14. 12:20

Eleinte nem szerettk egymst a mrges szem vrs bestival. Akrhogy desgettem, nem hagyta magt. Vgl a lbain tett apr bgyrszs utn megenyhlt, s megmutatta, hogy jelenleg az egyik legszerethetbb hatszzas szupersport motor a piacon.

 


A CBR600RR 2003-ban mutatkozott be. Negyedik vben nyeri zsinrban a Supersport-vilgbajnoksgot a Ten Kate csapattal, gy mr folyamatosan t ve van a Honda a cscson ebben a kategriban (a mig gyrtott sikeres eld a CBR600F kezdte a serleggyjtst), hogy sok egyb versenysorozat diadalrl ne is beszljnk (AMA Formula Xtreme, Daytona 200 stb.). A konkurencia azonban egyre jobb s jobb motorokat kezdett gyrtani, a versenysikerek ellenre a vsrlk ms modellek fel kacsingattak, gy az RR 2005-s frisstse utn a Honda knytelen volt utastst adni egy teljesen j 600-as supersport motor megptsre. A mrnkk rvendeztek, s megalkottk a sokkal knnyebb, m hasonlan ers, mgis knnyebben kezelhet utdot.

A parkolk kedvence
A parkolk kedvence

Nagyon vrtam a motort a kivl R6 utn, hiszen mindenki a Hondrl radozott: legemberibb, legtrsabb, legkezesebb stb., n meg nem nagyon tudtam az R6-nl jobb futmvet elkpzelni, plne olyan versenymotort, ami jl teljest a htkznapokban is. Az tvtel reggeln kzltk az importrnl, hogy csak dlutn hozhatom el az amgy is csak ngy napra grt jrmvet, mert pp ezres szervizen van, ekkor kezddtt a klvria. Kicsit szomor lettem, mert nem rtettem, hogy mirt tart egy szimpla olajcsere hossz rkig. Ahogy kellen felspannolva vgre megkaptam a kis Hondt, knyelmetlenl reztem magam rajta.

Ebbl a szgbl <br />egsz szp a feneke
Ebbl a szgbl
egsz szp a feneke

Pedig minden a helyn volt, ahogy az szrnyas motorokon szoks, azonnal gyorsan mentem vele, szrevtlenl hatodikban voltam, de az t fell semmi visszajelzs nem jtt a kerekektl. Nagyon kicsinek s knnynek reztem a jrgnyt, a blokkot viszont bitang ersnek s egy hatszzashoz kpest alul nagyon nyomatkosnak. Az ers szvhez egyltaln nem illett a himbilimbi futm, kifejezetten fltem a nyeregben.

Mnchausen brs feelingem volt, egy gygolyn pattogtam az t felett. J j, hogy kezdk szmra is lvezetes, mindennapokban hasznlhat gpet akartak gyrtani, de knyrgm, 120 lnyi mnesrl beszlnk 155 kg szraz tmeghez! Tz vvel ezeltt a CBR900RR 128 lersen teletankolva majd 210 kilsknt volt a sportmotorok etalonja. Meg kell birkzunk a gyrtk nha folyadkokkal feltlttt nha azok nlkli, de ltalban kicsit mindig sntt tmegadataival (az j 600RR pp csak 180 kil felett van teletankolva) s rgtn lthatjuk micsoda kis mregzskkal is van dolgunk.

Piriny hts fknyereg, szp lengvilla
Piriny hts fknyereg, szp lengvilla

Rosszul indult a nap, most meg rosszul rzem magam a mindenki ltal agyondicsrt motoron, gy, hogy majd minden keresztezdsben mg le is fulladtam. A blokk hatszzashoz kpest nyomatkos alacsony fordulaton, de csak annyira, hogy mg hosszan cssztatni kelljen indulshoz a kuplungot. Ami az R6-nl termszetes, az itt pont zavar. pp akkor fullad le a motor, amikor mr elindult...


Hossz perceken t kerestem az eldn s a FireBlade-en is megtallhat alapjrat llt tekertyt, de nem talltam sem oldalt, sem a kormnynl, sehol. A hondsok ksbb tjkoztattak, hogy ezen a tpuson nincs ilyen. A versenyplyn kicsit gondban lehetnk, hisz gy nem tudjuk az alapjratot megemelni, ha a hts kerk visszavlts utni pattogst szeretnnk gy elkerlni. Haragudtam a morcos tekintet vadlra, kzdttem vele, nem szerettk egymst. O.K., hogy Dunlop Sportmax Qualifier gumik voltak rajta, amik eldjben sem volt bizodalmam, de ennyire elfelejtettem motorozni, vagy nem is tudtam soha?


Mg hazafele a benzinktnl ellenriztem a guminyomst, ami 2,1 volt ell s htul is. A nagy Hondk 80%-n azonban ell 2,5 htul 2,9 kell utcn, gy ahogy a pehelysly 600RR-en is. A pumpls utn a motor sokkal bartsgosabb lett, az egyenes futsa sokat javult, de kanyarokban mg mindig nagyon bizonytalanul viselkedett sportmotoros viszonylatban. Mieltt a kardomba dltem volna, elhatroztam jszaka, hogy kiprblom a Motorrad ltal ajnlott utcai futm belltsokat, htha azok majd megszeldtik. Ha nem jn be a dolog, rtekerem a plyabelltsokat, egy ilyen Bitti mret motorosnak, mint n, az mr csak j lesz. A rug-elfesztshez szinte nem kellett nylni, a hzfokozati csillaptshoz egy picit, a nyomfokozatihoz pedig rengeteget: hz fokozat ell 2 fordulat (a gyri 2 1/2 helyett), htul 2 1/2 fordulat (a gyri 2 helyett), nyom fokozat 1/2 fordulat (a gyri 2 helyett), htul 9 klikk (a gyri 19 helyett) - az lltsok a teljesen betekert llapottl kifele szmtandk.

Lass fordulkat is knnyen kivitelezhetnk velle, de vigyzat , mert copfos mrkatrsak utn magtl fordul...
Lass fordulkat is knnyen kivitelezhetnk velle, de vigyzat , mert copfos mrkatrsak utn magtl fordul...

Msnap reggelre a musztng megszeldlt! gy tartotta az vet, mint a parancsolat, s mr a bizalom is megvolt, reztem, hogy kerekeken gurulok, s kezdtem megszeretni a Sportmax gumikat. A gumik gyorsan melegszenek, egsz szpen tapadnak, a kemnynek tn, sportgumihoz mrten sok kilomtert kibr felletk ellenre. Egyre jobban lveztem a dolgot. Hihetetlenl knny felpts, nagyon kezes futm, kellemesen nyomatkos blokk, amit 9000-es fordulatszmtl rept, mint egy vadszgp (ekkor a nyomatk majd 90%-a mr rendelkezsnkre ll) - rezzk, ahogy elknnyl az eleje, s csak tol s tol egszen 15000-ig, ra szerint 16000 krnykn szablyoz le.

Msodik genercis HESD
Az sszkpet ront rugelfesztst-llt <br />csavar s a rejtett kormnylengscsillapt
Az sszkpet ront rugelfesztst-llt
csavar s a rejtett kormnylengscsillapt

Elektronikus kormnylengscsillaptt (HESD) kapott akr csak a nagy testvre. Igaz ez mr jabb genercis kty, ami kisebb a Fireblade-jnl. A mkdsi elve ugyanaz, egy kis olajtartlyban az olajat egy gttal vlasztjuk el (a kormnykiflihez csatlakoztatva), amin egy vltoztathat nagysg lyuk tallhat. Nagy sebessgnl az elektronika a lyuk tmrjt beszkti gy az olaj nehezebben ramlik rajta, a kormny mozgsa lelassul (stabilizldik). A kis szerkezet - akrcsak az eldje az 1000RR-en - remekl s szrevtlenl dogozik. A nagy tesval ellenttben a HESD szinte el van rejtve, alig lthat, mrete fele az ezresen tallhatnak, a slya pedig 25%-kal kisebb.


Egyenes szakaszokon is lvezetes a repeszts, habr 130 felett mr elkel a j minsg sisak, mert szlvdelme szinte nincs a kis jszgnak. A plexije olyan pici, hogy ha el akarunk bjni mg, akkor a sisakunk fele mg kimarad a takarsbl. Ugye milyen hasznos a sebessg korltozs? 130-nl gyorsabban nem is mehetnk, maradhat a rgi tkfed, a kis Honda igazi terepe pedig gyis a szerpentin. A KRESZ betit betartva egybknt elg csak az els sebessgfokozatot hasznlnunk, hiszen kettesben majd 170-nel megy a masina leszablyozs eltt.

Radilis fkmunkahengerrel <br />az eld brutlis fknyergei <br />mg jobban harapnak
Radilis fkmunkahengerrel
az eld brutlis fknyergei
mg jobban harapnak

Miutn a brutlis fkekkel megvlasztottuk a kanyarbemeneti sebessget, a minimlis sly s kezes futm miatt szinte gondolatra dl a kanyarba, kigyorstskor pedig alacsonyabb fordulaton jn a gumikteles rzs, magas fordulaton pedig a szles vigyor a sisak alatt. A blokk prgetssel egybknt csak vatosan bnjunk, mert a teljestmnygrbe egsz meredek lesz 9000 krnykn, s az tjegy tartomnyban a flelmetes dinamika mr borzolja az rzkszerveinket. A mai hatszzas sportmotorokkal ellenttben az RR-rel 3000-es fordulaton is elbklszhatunk (hatodikban ekkor 66-tal megynk). Ezt volt szerencsm hosszasan kiprblni, amikor a benzinlmpa kigyulladsa utn nem voltam hajland elhagyni a szerpentint, s inkbb visszafogtam a tempt az rmkds vgeztvel, nehogy hosszas motortolsban legyen rszem.

2005-s CBR600RR-rel versenyz Perger Csaba vlemnye, miutn leszllt a motorrl:
"Az anyja!"
Egy perccel ksbb:
"Nagyon tetszik a keskeny tank s a motor kis mrete, mintha egy 125-sn lnk. Motorer az R6-oshoz hasonlan van bven, csak ez sokkal jobban l als fordulatszm-tartomnyban. A fkek nagyon jk, a vlt kivl. Az irnythatsg remek, knnyen rdl a kanyarra. A hts fertly nem igazn szp, de ettl eltekintve forms a motor, habr nekem a fehr-fekete fnyezs a kedvencem. Az R6-os szebb, viszont inkbb versenyplyra val, a 600RR utcn jobban motorozhat, de a tbbsg szmra ez is kimotorozhatatlan. A 600RR teljestmnye megkrdjelezi az ezres sportmotorok ltjogosultsgt a versenyplykon kvl."

Ht ... a legjobb kritika amit a hts fertj kapott az
Ht ... a legjobb kritika amit a hts fertj kapott az "engem nem zavar" volt

Mester Attila, 5 ve kezdett motorozni a jelenleg is hasznlt CBR600F-jvel:
"J motor, knnyen meg tudnm szokni annak ellenre, hogy teljesen ms, mint az enym. Tetszik, hogy benne lk a motorban, kzelebb a kormnyhoz. A sajtomat valsznleg nem cserlnm be r, mert a jelenlegi motorom mg nagy tartalkokkal rendelkezik szmomra, az j tl ers nekem."

j vs rgi 600 RR. Egyik szebb mint a msik
j vs rgi 600 RR. Egyik szebb mint a msik

A 2007-es modellen bekvetkez vltozsokat bemutatsakor rszletesen megrtuk, gy azzal nem is untatnm jra az olvast, csupn egy-egy olyan mdostst emelnk ki, melynek haszna, vagy ppen haszontalansga menet kzeben jn ki. A 2007-es tmegcskkents ldozata lett a hts fertly. A hts lmpa elgg eltlhet mdon a mr gyrilag stttett burj indexek kz kerl. Gondolhatnnk, hogy gy legalbb knny eltvoltani a hts szentjnosbogr szekcit plyanapokon, de valjban igen faramuci mdon szerelhet. Az ls alatt felhzott kipufog kzelebb kerlt az utas fenekhez, de nem melegti azt, az idom vgt azonban igen s rakodhelyrl ne is lmodjunk.Az els rug elfeszts lltcsavarja (nagy kk) kicsit olcs hatst kelt az egybknt nagyon ignyes anyagokbl ptkez motoron, igaz ez egy szp eloxlt kzi tekervel knnyen csinosthat.

Ktszer nzzk meg, hogy stabil-e <br />a motor letmaszts utn!
Ktszer nzzk meg, hogy stabil-e
a motor letmaszts utn!

A kitmaszt eszmletlenl rvid (b hrom centivel rvidebb az 1000RR mr eleve rvid oldalszendernl). A kormnyt csak balra fordtva lehet lezrni (az eldt csak jobbra lehetett), ami knyelmetlen bizonyos helyzetekben, viszont az is igaz, ha jobbra fordtva is engedtk volna a mrnkk a lezrst, akkor szinte az els fuvallat romm trhette volna parkol motorunkat, gy balra fordtottal csak a msodik fuvallat teszi ezt meg. A mai sportmotoroknl ez a tendencia - tisztelet a kivtelnek. A tervezk a fejkbe vettk, hogy a sztenderen is sprolni kell a sllyal, ha gy haladunk lassan a falhoz kell tmasztanunk a motorokat a bolt eltt.


A jelenlegi legkisebb 600-as blokk
A jelenlegi legkisebb 600-as blokk

Ezen aprsgok ellenre nagyon j motort sikerlt sszedobnia Norikazu Maede projektvezetnek. A CBR600RR futmve nem olyan penge les, mint az R6-os, ami kifejezetten versenyplyra termett, de a hihetetlen kis tmege, nyomatkos blokkja s kivl fkei rmmotorr varzsoljk. A cssz kuplung hinya nem volt zavar, a kivl karakterisztikj blokk pedig krptolja az elektronikus gzkar hinyt, s valsznleg ez az eddig gyrtott legjobb hatszzas blokk. A kivl futmvet megajndkozhatjuk egy komolyabb gumi garnitrval (akr a Dunlop is rendelkezik kt puhbb keverkkel utcra), de a gyriakkal se lesz gond.

Srva ksztettem fel a kis piros mregzskot, hogy visszavigyem az importrhz. Visszahintstottam a futmvet, had dolgozzon a tbbi tesztel is, mert a legszebb rm a krrm, majd knnyes szemmel elbcsztam az R6 melletti j gyasomtl. ljen a bigmia!

Szeretem!
Szeretem!

Mszaki adatok
Honda CBR600RR - 2007
 64
 13
Motor: vzhts, ngytem, 16 szelepes DOHC soros ngyhengeres
Lkettrfogat: 599 cm3
Furat x lket: 67 x 42,5 mm
Kompresszi viszony: 12,2:1
Max. teljestmny: 120 LE 13500 1/min-nl
Max. nyomatk: 66 Nm 11250 1/min-nl
Keverkkpzs: PGM-DSFI befecskendezs
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds
Vlt: hatfokozat
Vghajts: lnc
Vz: alumniumntvny hdvz
Els futm: 41 mm-es teljesen llthat fordtott teleszkpvilla, 120 mm rugt
Hts futm: Pro-Link felfggeszts, llthat csillapts, 130 mm rugt
Kerekek: 17 x 3,5 ell, 17 x 5,5 htul
Gumik: 120/70-ZR17 M/C ell, 180/55-ZR17 M/C htul
Els fk: 310 mm-es dupla trcsafk, radilisan szerelt ngydugattys fknyereg
Hts fk: 220 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereg
Mretek (H x Sz x M): 2010 x 685 x 1105 mm
Tengelytv: 1375 mm
Szabad magassg: 135 mm
lsmagassg: 820 mm
zemanyagtank trfogata: 18 liter
Szraz tmeg: 155 kg
ra (regadval): 2698000 Ft

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Augusztus
    HKSCPSV
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.