motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tramotorozs
Tramotorozs : Csuklmozdulat II/2 - A vezet

Csuklmozdulat II/2 - A vezet

Az albbi gondolatok Keith Code Twist of the Wrist II cm sikerknyvbl valk. A California Superbike School oktatjnak els a knyve a Twist of the Wrist 1983-ban jelent meg, a msodik rsz pedig 1993-ban. Tancsait elssorban plyamotorosoknak sznta, de tfutva azokat nagyon hasznosnak talltam minden motorosnak. Arra gondoltam, hogy taln segt, ha nhny tippet kzzteszek a motorvezets Code fle aranyszablyairl haladknak is, amely rirnytja a figyelmnket arra, hogy mindig van mit tanulnunk.

 
Ez a szveg nem a knyv fordtsa, csak azon alapul. Egyszeren sszefoglaltam a leglnyegesebb dolgokat. Ez a msodik fejezet.

 A vezet: A motoros tbb problmt okoz, mint amennyit a motorkerkprt korriglni kpes

Nem egy vezett elkldene a motorkerkpr melegebb ghajlatra, ppgy, mint a motoros a gyakorlatlan utast aki megprblja korriglni a kanyarban a motor bedlst.
 
Gyakori hiba, hogy a kezd trdcsiszolk megprblnak kihajolni s kzben kormnyozni is. A kihajolsnak a clja, hogy a vezet teste mr egy alacsony s stabil pozciban legyen amikor a motor elkezd kanyarodni. A helyes technika:
  • Foglald el a pozcit jval azeltt, hogy elkezdesz kormnyozni. ltalban javasolt mr azeltt elhelyezkedni, hogy visszaengeded a gzt, vagy fkezel.
  • Stabilizld magad a fkezshez, de lj annyira knyelmesen, hogy a kanyar teljes hosszban ugyanebben a pozciban maradhass..
  • Szorosan ragadj oda a gphez a kifel es lbadat, vagy a csizmdat a bortshoz szortva, szortsd a trded a tankhoz, vagy a karodat szortsd a tankhoz, vagy akr csinld mindet a fent felsoroltak kzl.
  • Kezdj el kormnyozni. A kanyarban vagy.

Az S kanyarokban, ahol az egyik kanyart rgtn kveti a msik idztsd a kormnyzsodat gy, hogy az kzvetlenl kvesse az elhelyezkedsedet az lsen. A hiba akkor van, ha megprblsz az egyik oldalrl a msikra val tls kzben kormnyozni is.

Kormnyozni s kzben oldalra kilni, vagy egyik oldalrl a msikra tlni sszekeveri a motorkerkprt s a tllsi reakcik beindulsnak ez az egyik kivlt oka.

 A vezet - Kapaszkods
 
szrevetted mr, hogy az alkarod megdagad amikor vezetsz? Van olyan, hogy a kezed elfrad egy belemens kanyarvadszat utn, vagy az alatt? Mit jeleznek ezek a tnetek? A kerkprba kapaszkodni nmagban is mvszet.
 
Vajon tudatosan feszted meg a karjaidat, vagy automatikusan feszlnek meg? Tovbbi bizonytkok kellenek arra, hogy ez egy tllsi reakci? Tegyl meg aegy pr krt gy, hogy olyan gyorsan msz, ahogy csak tudsz s kzben kemnyen tartsd a gpet s szortsd a kormnyt. A legtbb vezetnek ez kell ahhoz, hogy rjjjn mi is trtnik tulajdonkppen. ltalban nem veszik szre, hogy megfesztik a karjukat, amg le nem lassulnak. Vajon ez vletlen?
 
A #2 tllsi reakci
 
8000 motorossal folytatott teszt alapjn a "nemkvnatos vezeti gyakorlat" kategriban minden ktsget kizran dobogs a kormny megfojtsa.Ugyanaz a kivlt ok, amely bekapcsolja a gzelvtelt, ezt az sztns reakcit is bekapcsolja. s ez az egyetlen oka annak, hogy a karjaid hazazennek. Az zenet pedig: Lgyszves kldj oxignt, mert tlhajszoltak vagyunk s heznk.
 
Az ember hajlik arra, hogy egyszeren azt tancsolja: "engedd el magad, legyl laza a motoron", de ez nem olyan egyszer, lvnhogy tllsi reakcik ellen dolgozunk. Ide oktats, gyakorls kell. Kapaszkodjunk okosan.
 
Az tviszonyoktl fggen a motor eleje mindig rzkdik oldalirnyban. Ez minden motornl gy van, mert a motor rugzsi rendszernek a velejrja. Az t egyenetlensgeit a gumi kis rszben kiegyenlti, mert rugalmas. Azutn jn a rugzs, ami szintn tomptja az egyenetlensgbl szrmaz tseket. Ha mindkettnek kimerltek a tartalkai akkor mr csak a villa van htra, amely elcsavarodik az tstl. Amikor a gumit ts ri, akkor a villa a kanyar vnek bels fele fel csavarodik, amikor a gumira kevesebb terhels jut, akkor a villa ellenkez irnyba csavarodik s egy kicsit tllendl a holtponton. A kerk azonban ilyenkor mr megint ellenllsba tkzik s a villt elcsavarja. Ez okozza a kormny oldalirny rezgst.  
 
Senki sem elg ers ahhoz, hogy ezt megakadlyozza, ami nem is nagy baj, mert ha ezt megakadlyoznnk, akkor a motor irnythatatlann vlna. A j hr az, hogy amennyiben a gp j mszaki llapotban van, akkor ez a rezgs nem terjed t a motor tbbi rszre. A rossz hr viszont az, hogy ha a 2. szm tllsi reakci bekapcsol, akkor maga a vezet viszi t ezeket a rezgseket a gp testre. Mly homokban endurzva kivlan pldzza ezt az alapelvet. Fogd ersen s a motor teljesen instabill vlik, mg ha lazn vezeted a gp egyenesen halad akkor is, ha az eleje viszonylag nagyokat mozog.
 
A szoros fogs ugyancsak megnagyobbtja a fordulsi vet. A merev tarts kvetkeztben a gp felegynesedik egy kicsit.
 
A rezgscsillapt a kormnyon nem sznteti meg teljesen a rezgst csak tomptja s a kilengs mrtkt cskkenti. Ezen tl mg a motor legelejre van szerelve s ezrt nincs mdja arra, hogy a rezgst a motortestre tvigye. Ha tl merevre lltjuk a csillaptt, akkor azt tapasztaljuk, hogy a motor eleje vadul berz. Ez a csillapts a nagyon ers, nagyon meredek villaszg modern motorokra jellemz. A csillapts nem arra val, hogy korriglja a tllsi reakcidat. Ha merev vagy a motor tveszi a rzkdst, fggetlenl attl, hogy va-e rajta csillapts, vagy nincs. 
 
Minl gyorsabban msz a rzkds annl nagyobb lesz, legnagyobb akkor, amikor kijssz a kanyarbl s az eleje knny, nem jl kveti az utat. Ha a csillaptsod egybknt jl van belltva, akkor csak annyira lesz veszlyes ez a remegs amennyire grcssen szortod a kormnyt.
 
A kormny szortsa a motorkerkpr vezetsi progblmk leggyakoribb forrsa.
 
A knykd s a csukld bahajtsval lazbban tudod elhelyezni magad a gpen. Ez a pozci csak akkor kell, hogy egy kicsit megvltozzon, ha kormnyozni akarsz. Legyl annyira laza, amennyire csak tudsz. Bartsgosan kezeld a gpet s akkor nem dolgozik ellened.
 
 A vezet - Stabilitsi problmk
 
Vajon mirt nznek ki a modern sportgpek gy, ahogy kinznek? Ez csak kozmetika lenne? Vannak a gpednek olyan funkcii, amelyeket nem hasznlsz?
 
A merevsg a gpen kezelsi nehzsgekhez vezet. Sokfle szerkezetet talltak ki s vsroltak meg motorosok, tbbnyire feleslegesen (j motoros ezeknek hasznt veszi), azrt, hogy a rezgst cskkentsk, pedig azt leggyakrabban a vezet maga okozza.
 
Megoldsok a #2 tllsi reakci ellen
 
Sz mos megoldst kitalltak azrt, hogy a motoros kevsb legyen rossz hatssal a motorkerkprra. Ezek kzl nhny:
  • Az elmelt hts ls megtmasztja a vezett, hogy ne kelljen a kormnyba kapaszkodnia.
  • A nagy tank megtmasztja a kart s a knykt kanyarodsnl.
  • A trdtmaszok a tankon stabilabb kapaszkodst biztostanak. A tank a mellet is megtmasztja.
  • A htratolt lbtartk knnyebb mozgst biztostanak a mozgshoz.
  • a leengedett kormnycsonkok ugyancsak segtenek abban, hogy a vezet ne a kormnyra tmaszkodjon
A 2. szm tllsi reakci kvetkezmnyei
 
Szlhats
A legtbb vezet aggdik a szl miatt, s ersebben fogja a kormnyt. A felstest gy viselkedik, mint a vitorla. A motort a szl flrekormnyozza. Maradj laza s hzd ssze magad, ezzel a szl hatsnak 75%-t kivdheted.
 
Autogz
A grngys ton grcssen kapaszkods miatt akaratlanul megrnthatod a gzt, ami a motor slyeloszlst, tapadst, rugzst durvn megvltoztatod. Figyelj r, hogy a knykd lazn tudd mozgatni a kanyarban, akkor nem vagy merev.
 
Bels informci
Ha le akarod betonozni magad a gphez, akkor kell egy dolog, amibe kapaszkodhatsz. A kanyar belseje fel es kormnymarkolat esik kzre a legjobban. Ettl ltalban szlesebb kanyart veszel, mint kellene. A stabil rgztsedet a motorhoz inkbb az egyik lbaddal oldd meg, vagy mindkettvel, gy hogy a trdedet a tankhoz szortod.
 
Gyors kanyar
Ha nagyon gyors kanyarban kihajolsz, akkor a trded is gy viselkedik, mint egy vitorla s az ellenszl megprbl visszaltetni a motorra. Hzd le magad amennyire csak tudod s tartsd a trded annyira kzel a motorhoz, amennyire csak tudod.
 
A visszals
Ha kiltl az egyik oldalra, s vissza akarsz jnni a norml lspozciba, akkor igyekezz ezt gy tenni, hogy nem a kormnyba kapaszkodsz, mert a motor azonnal elkezd kacszni, fleg ha mg kzben gyorstasz is. Inkbb a msik lbadat szortsd a tankhoz s azzal hzd vissza magad. Hasznld a lbtartkat tehermentestsre.
 
Rzkds
A motor rzkdik, amikor kijssz a kanyarbl s gzt adsz, vagy az aszfalt egyenetlen. A motor jobban rzkdik, ha grcssen kapaszkodsz benne. Az egyenletes, finom, gzadagols is nagyon nehz, ha kzben ersen szortod a markolatot.
 
Egykerekezs
Az els kerk lettelekor annak a motor vonalval egyirnyban kell llni. A merev kormnytartstl a letett kerk rgtn berzza a gpet.
 
Hamis sebessgrzet
Az ers kapaszkods tbb rzkdst visz t a karodra, ezrt a sebessgedet s a fordulatszmodat magasaabbnak rzkeled, mint a valsgos s hamarabb elfradsz.
 
Hamis rugzs
A grcss szorts miatt tl sok visszajelzst kapsz az trl, kztk lnyegteleneket is, amivel egyszerre nem tudsz megbrkzni. A tegyenetlensgek nagyobbnak tnnek s a motor elejnek a termszetes szitlst is felersdve rzed.
 
Jobbosok s balolosok
Az a rgi relytly, hogy valaki a jobb, vagy a bal kanyarokat szereti jobban szintn megoldhat. A rossz oldaladon ltalban merevebben kapaszkodsz.
 
Elmosdott lts
A merev tarts miatt a sisakod is berzkdhat, ami szlhatsokkal egytt drmaian felersdik, ha megmerevedsz. A ltsod elmosdhat s a nyakad fjni fog.
 
sszefoglalva a 2. sz. tllsi reakci hatsait, a merevsg 10 kedveztlen hatssal jrhat egyetlen kanyarban, amelyeknek a kombincija fraszt lncreakcit vlt ki s szksgtelen korrekcikhoz vezet.
 
  
 A vezet - Vezets s csszs
 
A motor valban kontrolllhatatlann vlik, amikor megcsszik? Mirt van az, hogy a versenyzk nem esnek el, amikor a motorjuk olyan gyakran megcsszik? A rzkds s a szitls nagyon zavar, de a 2. szm tllsi reakci legdramatikusabb kvetkezmnye a megcsszs.
 
Tkletes tervezs
 
Jtsszunk el azzal a gondolattal, hogy a motorkerkpr egy elg stabil dolog, ha a vezet bkn hagyja. Lehet-e stabilitsrl beszlni csszs kzben?
 
A legtipikusabb megcsszs, amikor a hts kerk megindul oldalra. Sokan nincsenek tisztban vele, hogy a motor maga automatikusan kompenzlni igyekszik ezt a megcsszst.
 
A motor slypontja eltoldika csszs irnyba s az els kerk rfordul erre az irnyra, pont annyira, hogy korriglja a megcsszst. Ez az extra minden motorhoz ingyen jr. Ha az aut fara megindul krbe s az eleje forgspontt vlik, akkor kormnyzssal neked kell a csszs irnyba kormnyozva stabilizlnod, mint ahogy ezt a havas utakon tapasztalhattad. A motornl ez nem gy van.
 
Amikor a motor htul megcsszik s a 2. szm tllsi reakci bekapcsol, akkor a motor is gy fog viselkedni, mint az aut, azaz az els kerk forgspontt vlik, ahelyett, hogy korrigln a csszst.
 
Sok kis megcsszs vezet drmai kvetkezmnyekhez a 2. szm tllsi reakci bekapcsolsa miatt. A csszs manulis korrekci nlkli tudomsulvtele viszont szmos esetben kisegtheti az embert a bajbl. A salakmotorosoknl ez a kanyarods legfbb segtje.
 
Kombinlt tllsi reakcik
 
A gz visszavtele s a markolat szortsa egyttesen egy hallos duo. A gz visszavtele a hts kerk csszsakor azonnali tapadst okoz, amitl a bednttt motor felegyenesedik. Ez az els fzisa a kirepls buksoknak. Ha csak finoman korriglsz s nem veszed vissza azonnal erteljesen a gzt, akkor van r eslyed, hogy a gp csak megrzkdik egy kicsit s a kerekek jra sszerendezdnek.
 
Az a kontrolllt gumigets gyorsuls, amit az 500cm3-es versenyzk mvelnek nem lenne lehetsges, ha mereven fognk a kormnyt, vagy erteljesen visszavennk a gzt. Ehhez a teljestmnyhez le kell gyznd a tllsi reakciidat.
 
Az els kerk csszsa
 
Az els kerk megcsszst az arra jut tl nagy terhels okozza, amely tllpi a tapads hatrt. Van amikor az els kerk megcsszik a kanyarbl kigyorstsnl, flegha a gp nagyon be van dntve, de jellemzen elszr a hts adja fel a tl sok gyorsuls s a kanyarvtel miatt.
 
A legjobb megolds a cssz els ellen az, ha egy kis gzadssal a hts kerkre visznk t valamennyi slyt. Emlkezz az idelis 40% ell, 60% htul slyelosztsra.
 
Az els kerk megcsszsa nagyon gyorsan lelasstja a motort s az megprbl felegyenesedni. Ha hagyod a motort magt korriglni, sokszor kijhetsz az ilyen helyzetekbl. Sokkal tbb megcsszsbl sikerl jl kijnni mint rosszul. Valjban magadra vagy veszlyes, ha hagyod, hogy ez a tllsi reakci bekapcsoljon, de ez elkerlhet. Lazts, kontrollld magad.
 
 A vezet - Ember s gp
 
Mit gondolsz a motorrl – alapveten stabilnak, vagy instabilnak tartod?  Kiszmthat, nagy kiszmthatatlan?
 
Kiszmthat
 
A motorkerkpr, mint fent is lttuk kiszmthatan viselkedik, a bizonytalansgi tnyez a rajta l ember a tllsi reakciival. Ennek ellenre motorosoktl gyakran hallani, hogy a motorjukat kiszmthatatlannak tartjk.
 
Minden negyedik kr
 
Egy nemzeti plyamotoros bajnoksgon egy tantvnyom arra panaszkodott, hogy a motorja egy gyors kanyarban minden negyedik krnl ersen rzkdik s elveszti a stabilitst. Minden belltsi lehetsget vgigfuttattam a feljemben, mg egyszer csak felszllt a kd. „Vrj egy kicsit. A motorok nem csinlnak valamit ngy krnknt. Erre csak a vezetk kpesek. Laztsd el a kormnyfogsodat a gyors kanyarban s akkor megsznik a szitls.”  s tnyleg megsznt.
 
A kapaszkods s a tapads
 
A slythelyezs a legnyilvnvalbb okozja a tapads cskkensnek, ugyanakkor azonban a kapaszkods is jelentsen hat r. A fkezs az egyik legjobb plda. Merev felstesttel fkezve sokkal tbb slyt helyeznk elre, mint kellene. Ha a tankon keresztl viszed t a slyodat, akkor mg erteljes fkezsnl is a hts kerk hosszabban marad a talajon s az els rugzsnak tbb lehetsge lesz, hogy kiegyenltse az t egyenetlensgeit.
 
A merev karral fkezsnl a felstest 0,2-0,3G-vel nehezedik r a kormnyra. Ez 50 kg extra terhelst jelenthet, amit tadhatnnk a motornak 50-60 centimterrel htrbb az lsnek, vagy a tanknak is.
 
A lazts msik elnye, a gzadsnl jelentkezik. Ha ugyanis 50 kilt mr nem kell visszavinni a hts kerkre, akkor a gzads simbb lehet, a slytvitel egyszerbb.
 
Laztsd el a tested rgtn azutn hogy a kormnyzst befejezted. Valjban az az idelis, ha teljesen laza vagy amikor teljesen bedltl s a hts kerk beleharap az aszfaltba.
 
Aktv rugzs
 
Egy msik trkk, amellyel segthetsz a rugzsnak abban, hogy megkzdjn a grngys utakkal, hogy kicsit megemelkedve az lsrl a lbaddal segtesz a rugknak. Ilyenkor a slytads lejjebb kerl s a motor rugzsnak kevesebb terhelsvltozst kell kiegyenltenie. Ugyanezt a technikt alkalmazzk a terepmotorozsnl s a lovaglsnl is. Rossz utakon ez klnsen hasznos, csak ne kapaszkodj nagyon a kormnyba, mert azzal lerontod a hatst.
 
A felemelkeds segt abban is, hogy a stabilitst vesztett motor stabilizlja magt. Ez knnyebben megy neki, ha nem kell mg a te tmegedet is elre-htra helyezgetnie.
 
lj nugodtan
 
A rugzs arra van belltva, hogy egy meghatrozott tmeg egy meghatrozott helyen van, nem a vltoz slyeloszlsra s a tmeged vndorlsra. Ez azt jelenti, hogy a motor nem tud normlisan viselkedni, amikor sokat pattogsz rajta. A GP motoroknl pldul alig mozoghatsz elre-htra az lsen.
 
Csak azzal, hogy elredlsz, vagy felegyenesedsz a slyeloszlst 5-20 kilval megvltoztathatod anlkl, hogy a kormnyhoz hozznylnl. A tapads szempontjbl ez jelents klnbsg.
 
A gyors kanyarokban a legnehezebb az lsen megmaradni, amikor a szl megprbl letpni a motorrl.  A legtbb vezet ilyenkor elredl s ezzel cskkenti a tapadst egy kis mrtkben. A lehajls s a motor szortsa a trdeiddel ilyenkor segt. A rugzs lltsval ugyancsak t lehet vinni egy kis tbbletterhelst htra. Lejjebb venni az elejt, felemelni a htt, felemelni az egsz motort, vagy a hts kereket elrbb hozni ilyen hatssal jrnak.
 
A rugzst lehet ugyan lltgatni, de az gyetlen vezeti beavatkozs olyan kiszmthatatlan tnyez, amit nem lehet belltsokkal kikszblni. A laza tarts a motoron segt ezt a bizonytalansgi tnyezt kikszblni.
 
Az a tveszme, hogy a motorkerkpr kiszmthatatlan a tllsi reakcik pardjt vlthatja ki a nagyon vals s rombol eredmnnyel, hogy elveszted a bizalmat sajt kpessgeidben.

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.