motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Kawasaki ER-5
Kawasaki ER-5 : Kovax tesztje

Kovax tesztje

A szorgos vzhord, avagy ER-5 szezonteszt A motoros jogsi gyakorlati rszig nem is tudtam a Kawasaki ER-5 ltezsrl. A tanplyk egyik kedvencnek szmt "dohog szvrt" elssorban olcs fenntartsa miatt kedvelik az oktatk, a tanoncok pedig ltalban trelmetlenl vrjk, hogy a 125-s, 250-es gpekrl vgre tljenek az abban a meznyben cscsgpnek szmt tszzasra.

Hazudnk, ha azt mondanm, hogy a Kawa ER-5 teljesen lenygztt s elvarzsolt az oktats sorn, egsz egyszeren csak tette a dolgt, s hsges trsknt asszisztlt a hn htott jogostvny megszerzshez. Nem dlt el, nem csszott meg, nem fulladt le, s kszsgesen felugrott a kzpsztenderre, ha ppen az volt a feladat. Mindez mg 2005-ben trtnt, s az A-bets plasztikkrtyval a zsebben hamar feledsbe merltek - az egybknt egy kln cikket megr - tanplys tapasztalatok.


A sors s a racionalits aztn gy hozta, hogy 2006 tavaszn ismt kereszteztk egymst tjaink az ER-5-tel, de ezttal egy benssgesebb, s hosszabb tvnak kinz kapcsolat krvonalazdott. A trtnet a szoksos alapproblmval kezddtt: kell egy motor! Nem voltak nagy ignyeim, az zlsemhez a naked-motorok lltak kzel, de nem akartam els motornak egy ler-gyrat a fenekem al (600 kbcentiben hztam meg a hatrt). Elvrs volt a viszonylag alacsony lsmagassg (163 cm magas vagyok), s volt egy 1 millis kltsgvetsi korlt is. Mr-mr megvettem egy hasznlt Honda CB 400-at, aztn mgis visszakoztam. Egsz egyszeren nem bztam a hasznltmotor-piacban, radsul mindig volt valami, ami belerondtott a hirdetsekbl lejv rzsaszn kpbe (a motorelads panami is megrnnek egy kln cikket...). Radsul viszonylag koros motorokhoz lehetett volna hozzjutni 7-800 ezer forintos ron + trs, eredetvizsga, s ltalban gumicsere s/vagy szervz. Innen mr kzel volt az a pont, ahol megszletett a nagy dnts: j motort veszek! Csakhogy 1 millirt nem lehetett j naked-tramotort kapni, ezrt egy kockzatos lpsre szntam el magam: felpuhtottam kicsit a kltsgvetsi korltot (viszont a szalonok tuti hitelkonstrukciibl nem krtem, mert ahogy egy bankr ismersm megfogalmazta: "a hitel mindig szop"). Kt jellt maradt: Kawa ER-5 s Suzuki GS 500. A Suzuki valamivel korszerbb technikt tudott felmutatni, viszont 2-300 ezer forinttal drgbban knltk. Maradt teht az tszzas Kawa, amelyet kt hnapos idegtp vrakozs utn - 1 milli 150 ezer forint leszurkolsa ellenben - 2006. mjusban vehettem t.

A nullkilomteres fekete jszg szelden duruzsolt a szalon eltt, n pedig idegessgtl remeg kzzel s gyomorral hztam magamra a korbban beszerzett motoros dzsekit, csizmt s kesztyt. Ok, akkor nyeregbe. Els meglepets: az ls magasabban volt, mint amire korbban emlkeztem. Kt lbbal csak gy tudtam letmasztani, hogy a csizma elejt koppantottam az aszfaltra, az viszont nem adott nagy biztonsgrzetet. Azta is egy lbbal tmasztok le, egy kicsit flrelve a nyeregben. Ez nem tl praktikus, viszont n biztonsgosabbnak tlem (az ER-5-hz kaphat egybknt gyri alacsonytott ls, csekly hetvenezer forintrt, de szivacskiszedssel is orvosolhat lenne a problma). Mozgsba hozva a gpet aztn rgtn kellemes rzs lett rr rajtam, mert a remek lspozcinak ksznheten mr az els kilomtereken knnyedn mozogtam a motorral a budapesti forgatagban. Az 1600 km-es jratsi peridus bven elg volt arra, hogy megtapasztaljam a motor alaptulajdonsgait. A 800 km-ig rvnyes 4 ezres fordulat 90 km/h-s cscssebessget engedlyezett, ezrt ebben az idszakban a Budapest krnyki alsbbrend utakat teszteltem. A jrgny az als fordulattartomnyban is meglepen jl s egyenletesen hzott, de a haladshoz bszen kellett hasznlni az egybknt preczen mkd hatfokozat vltt. A futm kszsgesen korriglta a kisebb thibkat, de keresztirny "tcscs" esetn kellemetlenl pattogott a motor eleje. Az els - nem llthat - villra ezen kvl nem volt semmi panasz, soha nem ttt fel, mg a budapesti ktykon thaladva sem. A hts, t fokozatban llthat hagyomnyos hts telk sem okoztak csaldst, kis slyomnak (60 kg) ksznheten a leglgyabb fokozatban sem hullmzott be a motor htulja. A bejrats msodik 800 kilomtern mr 6 ezres fordulat mellett 130 km/h-val is "szguldhattam", ahol egy j vilg kezddtt szmomra. Elszr is megntt a szl! Traplexi hinyban 100 km/h temp felett heves szllksek tmadtk a felstestemet, ettl grcssen szortani kezdtem a kormnyt, amitl mg erteljesebbnek reztem az ellenszelet. Pr ezer forintrt hamar beszereztem egy mini traplexit, ami jelentsen javtotta nagyobb tempnl a komfort-, s stabilits rzetemet. A msik tapasztalat az volt, hogy a fkek gyengk a Kawa ER-5-n. Az els szimpla trcsa nem harap valami veszettl, a hts dobfk pedig tnyleg csak stabilizlsra hasznlhat. Ettl fggetlenl nagyon lveztem a motorozst az j szerzemnnyel. A sorkettes erforrs mr az als fordulattartomnybl is dinamikusan s egyenletesen gyorstotta a kis tszzast, ha pedig magt a jrgnyt kellene jellemeznem, akkor kt sz jut eszembe: kezes s jindulat.


A bejratsi szakasz utn hosszabb-rvidebb trkra hasznltam a motort (Szeged, Balaton, Mtra, Dobogk, Ausztria), de a kecskemti gokartplyra is felmerszkedtem vele. A bejrats vgtl szmtva 6000 km-t tettem meg vele idn, s azt gondolom alaposan feltrkpeztem kis kedvencemet. Habr elfogult vagyok a "Kis szvr" irnyba, megprblom objektven rtkelni tulajdonsgait. Elszr is, a Kawasaki ER-500 egy viszonylag kicsi (rtsd: kis hengerrtartalm, relatve gyenge) tramotor, ezrt minden jellegzetessgt ezen a szemvegen keresztl kell megtlni. Nem kedveli a hosszas autplyn szguldst, s a "versenyplyk rdge" titulus is messze ll tle. Autplyn kpes ugyan tartsan 150-160 km/h krl repeszteni, de ez elgg megterhel a pilta szmra. Egyrszt a buksisakon rezhet ellenszl miatt hamar elmerevednek a kevsb edzett nyakizmok, msrszt gyors nyjtott kanyarokban eljv thibkra elgg idegesen reagl a gp, s ilyenkor rodezsra hajlamos. Ide tartozik az is, hogy a sor kettes hengerelrendezs magasabb fordulattartomnyban ers rezgseket kzvett a kormnyhoz s a lbtarthoz, ami hossz tvon knyelmetlen lehet. A kecskemti gokartplyn elkvetett motorozsok alapjn azt is leszrtem, hogy a fkeket s a gyri Dunlop gumikat egyltaln nem a versenyplyra lmodtk meg tervezik. A szimpla els trcsval szinten kptelensg rvid fktvokat venni, a Dunlop-ok pedig - fleg hvsebb idben - ideges, apr, szerencsre mg kontrolllhat csszklssal jelzik a piltnak, hogy a tapads a trshatron mozog.


Nlam a motor 100 s 130 kztti tempban rzi magt elemben. Szraz idben, orszgton lmny vele kirndulni, mivel az lspozci nagyon knyelmes, s ilyen kondcik mellett a gyri gumik is maximlisan teljestik kldetsket. Egy-egy elzs nem jelent neki problmt, s a szerpentinre rve is vgan falja az aszfaltcskot. Kellemes, dohog hangja egyltaln nem fraszt, emiatt azonban elg nehezen veszik szre az autsok. 120-ig egybknt meglepen nagyot gyorsul a gp, frgn kapkodja lbait. Ezutn mg 160-ig is egyenletesen - br nem olyan dinamikusan - gyorsul, a vgsebessge 180-185 km/h krl van (ra szerint). Ekkor a motor 8-9 ezres fordulaton mkdik, de a stabilits-rzet jelentsen cskken. A fogyasztst 3,8 - 5,5 liter kztt mrtem 100 kilomterenknt, motorozsi stlustl fggen. Laza, 100-as temp krli trzsnl mg ngy litert sem nyel be a kicsike, autplyn azonban - nagy sebessgnl - t liter fl is kszhat. Esben viszonylag ritkn jrtam vele, de azt reztem, hogy a Dunlop gumi nem volt oda a csapadkrt (ezt megerstette a neten tallt Motorrad gumiteszt is). Taln kicsit furcsn hangzik, de vlemnyem szerint a Kawasaki ER-5 elnyeit leginkbb a htrnyai adjk, ezrt lehet idelis kezd nagymotor. Ezzel a masinval ugyanis nehz elkvetni a kt, tipikusnak szmt motoros hibt. Nem kell vigyzni a gzadssal, mert a gzmarkolat viszonylag hossz ton kldi az tven lovat a hts kerkre, s gy az j tapadsi viszonyoknl nem hajlamos a kitrsre, ugyanakkor az els fk gyengesgbl addan rutintalan "belemarkolsnl" is valszntlen az els kerk elcsszsa (br tallkoztam mr ilyennel klnbz frumokon). n kizrlag utas nlkl kzlekedtem a motorral, ezrt nincs tapasztalatom arrl, hogy kt szemllyel miknt viselkedik.

Idn ltalban egy ngyszzas Suzuki Bandit trsasgban jrtam trzni, jvre viszont mr nagyobb motorokhoz csapdunk (a Banditbl hatszzas Hornet lett, s van mg egy Yamaha R6 is az "istllban"). Kvncsian vrom, hogy mennyire kell forszrozni a tempt ahhoz, hogy velk is tartani tudjam a lpst, nlam ugyanis egyelre marad a Kawa ER-5. A szezon vgre kellemesen sszeszoktunk, s br bizonyos pillanatokban tbbre, ersebbre, gyorsabbra vgyom, van mg mit tanulnom a nyergben.

Vgezetl nhny szt a kltsgekrl. Az idei szezon gondtalan, felhtlen motorozsa a felszerelsen (br tracsizma, cordura dzseki s nadrg, Suomy Ventura sisak, kt pr keszty, nyakvd maszk, tanktska, motortakar ponyva, kameratart on-board-hoz kb. 145 ezer forint, a gerincprotektort ajndkba kaptam) s az zemanyagon kvl belekerlt kt ktelez szervzbe (1000 km s 6000 km, 18 ezer s 25 ezer forint), a ktelez felelssgbiztostsba (kb. 5 ezer forint/negyedv), a slyadba (nem emlkszem pontosan, de olyan 3-5 ezer forint krl volt egsz vre), s a mini traplexibe (kb. 5 ezer forint). Ha a haveroknak nem lett volna, egy lncspray-t is vennem kellett volna. Jvre lecserlem a Dunlop Arrowmax-okat Bridgestone Battlax BT 45-re (kb. 40-50 ezer forint egy pr), s az adk is emelkednek. Viszont az lmny megfizethetetlen!

Azoknak ajnlom ezt a motort, akik egy egyszer, olcs, szeld tragpre vgynak, vagy esetleg mindennapi hasznlatra keresnek hsges, megbzhat ktkerekt. Ghost riderek s versenyz palntk nem jnnnek ki vele...

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.