motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Teszt: Aprilia Pegaso Trail

Teszt: Aprilia Pegaso Trail

  2007.02.16. 13:42

Az kori rmai kultra rengeteget mertett a grgk szellemi kincsbl, tuds- s hitvilgbl. Ez a mediterrn kapcsolat az Aprilinl ma is l, igaz, csak egy nvadsban. A mrka kzpkategris traendrja 16 ve Pegazus, a mitolgiai szrnyas l nevt viseli – mi most a legjabb verzit tettk prbra.

Bevallom, nem tudok lovagolni. Soha nem is ltem lhton. Vagy ha igen, az mg valamikor gyerekkoromban lehetett s egy pnin vezettek krbe nhny percig – ami, valljuk be, tvol a ll a lovaglstl. Most mgis minden lovak taln legnevezetesebbjnek jkori leszrmazottjrl rok nektek. Vdelmemre legyen mondva, hogy ez a ngylb ktkerek.

Na j, azt hiszem ebbl elg, mert a vgn teljesen belezavarodok… Amint mr ti is biztosan rjttetek, az Aprilia Pegasrl van sz, annak is endurvltozatrl, a Trailrl. Nevt Pegazusrl, a grg mitolgiai szrnyas paripjrl kapta, aki annak idejn az istenek s a mzsk szolglatban llt. Az olaszok lova ennl jval htkznapibb feladatra szletett, radsul ez a msodik, pontosabban "kett s feledik" reinkarncija. Az els Pegast 1990-ben mutattk be, akkor mg hatszsas blokkal. Ksbb kvetkezett a 650-es vltozat egyhengeres, a Rotaxnl kszl motorral – ez a gp BMW-vel egyttmkdsben kszlt, s sok rszletben egyezett a bajorok els F650-esvel. A kooperci a mncheni masina msodik, szjhajtsos vltozatnak bemutatsakor vget rt, az Aprilia pedig veken t csak finoman mdostgatta traendurs lovacskjt.

Az olasz mnesben vgrehajtott vrfrissts aztn 2004 vgre a Pegast is elrte, s bemutattk a vadonatj vltozatot: a Stradt, egy enyhn supermotstott, kizrlag aszfaltra sznt vltozatot, amelyrl a Motomixben is olvashattatok tesztet. Az eredeti modell hveinek sem kellett azonban csaldniuk, mert nem sokkal ksbb megrkezett a Pegaso Trail, az a bizonyos "kett s feledik" reinkarnci.

A Strada s a Trail testvrek. Ugyanazokra a mszaki alapokra – vz, blokk, idomok – plnek, mgis eltr egynisgek. A Trail ell 3, htul 4 centimterrel hosszabb rugutat biztost felfggesztst, nem a fejidomba integrlt, hanem manulisan, csavarok segtsgvel llthat szlvdt, btyks gumikat, drtklls felniket (ell 19 col mretben), egyszerbb els fket, s 780 helyett 820 mm magas lst kapott. gy lesz az Aprilia receptje szerint az aszfaltbetyr funbike-bl knyelmes, tbbcl traendur.

Ennyit a katalgusszvegrl, most nzzk, mit mutat a Trail a valsgban. Tny, hogy a 2 centimterrel nagyobb szabadmagassgnak, a puhbb teleszkpnak, az endursan magas els srvdnek, no meg a vkonyka terep(es) gumiknak hla sokkal jobban tri a terephasznlatot, de tovbbra sem ezzel a gppel a legclszerbb nekivgni a Kalahri-sivatagnak. Arra viszont minden tovbbi nlkl megfelel, hogy – akr utassal – elinduljunk egy grgorszgi tra, amelynek vgclja az istenek lakhelye, az Olmposz cscsa.

A Trail mr az elkszleteknl, a pakolsnl segtsgnkre siet. A tank tetejn aprcska rekeszt tallunk, amely a bal kormnykonzolrl elektomosan nyithat, de amint a kulcsot kihzzuk a gyjtskapcsolbl, automatikusan zrdik. Ez az csomagtart pp elg helyet nyjt az tleveleknek, mobiltelefonnak, fmpnzeknek s egyb aprsgoknak, s ez mindenkpp praktikus, hiszen a hatron vagy a ktnl nem kell a ruhnk bels zsebeiben vagy a csomagjainkban kotorsznunk. Itt kapott helyett a benzintank nylsa is. Ha lemerlne az akksi vagy egyb elektromos problma addna, a rekeszt az ls alatti kallantyval mechanikusan is kinyithatjuk. Tesztmotorunkon a trol manyag fedele hvs reggeleken bizonyos fordulatszmoknl zavar rezonanciba kezdett, felteheten a nem elg pontos illeszts miatt, ez remlhetleg egyedi eset. A Pegaso minsgvel semmi egyb problmnk nem volt, a manyagok szpek, az sszeszerels korrekt s az elektronika sem bolondult meg. Persze nhny szz kilomter megttele alapjn butasg lenne messzemen tartssgi kvetkeztetseket levonni, de lehet, hogy szp lassan t kell adnunk a mltnak az olasz mocik minsgre vonatkoz eltleteinket?

Visszatrve a pakolsi lehetsgekhez: az ls alatt is van nmi hely s nhny fl a motyk rgztshez, a gyri katalgusbl pedig kt klnbz mret fels dobozt s textil oldaltskkat rendelhetnk. A pilta s az utas elhelyezse mr ms tszta. A Trail vezetsi pozcija nagyon laza s termszetes, az ls knyelmes, viszont a kormny meglepen kzel kerlt a felstesthez. n is ersen behajltott karokkal ltem a motoron, kvncsi lennk, hogy egy 180-190 centis pilta milyennek talln ezt a "kormny a mellkasunkon" helyzetet. Mindenesetre lehet rendelni 4 centivel magasabb nyerget is. A krlbell kttenyrnyi plexit mi a fels llsban hagytuk, gy hihetetlenl j szlvdelmet biztostott. A mszerfal LCD-kijelzjn a sebessg mellett rengeteg hasznos adatot jelenthetnk meg (br az llthat villanfny s a kridmr teljesen felesleges), a menrendszerben a bal kormnykapcsoln elhelyezett "joystickkal" lpkedhetnk Az utasnak is jut hely bven – Mdiaknignk legalbbis nem panaszkodott, pedig igen finnys tpus.

Ha kpzeletben mr sszepakoltunk, induljunk el Hellsz irnyba! Mind a magyar utakon, mind pedig ksbb, Romnin s Bulgrin thaladva ldani fogjuk az olasz mrnkket, hogy ilyen knyelmes, kiegyenslyozott futmvet tettek a szrnyas l al. A nagyon durva keresztbordkon ugyan dob egyet a htulja, de ezen kvl mindent kivasal, s mg a hullmos, tredezett fellet msodrend utak lesebb kanyarjait is nagy tempval, rezzenstelenl teljesti. Ha meghzzuk a ktdugattys nyerget s 300 mm-es trcst mkdtet fkkart, a Trail erset blint, de a felfggesztst ez sem hozza ki a sodrbl. A fker egybknt pp elegend s jl adagolhat, br a nagyon sportos belltottsgak kiss nylsnak tallhatjk a kar ltal kzvettett rzst.

Az Aprilia – sok ms motorjhoz hasonlan – ezttal sem foglalkozott sokat a blokktervezssel, inkbb vsroltak egyet a kzvetlen konkurencitl. Az egyhengeres, 659 cm³-es masina a Yamaha XT660-asbl szrmazik, de az elektronika finom thangolsnak ksznheten 2 lervel s 3 Nm-rel ersebb, mint a donorban. A hasznlat sorn elssorban egyenletes teljestmnyleadsa tnik fel. Stabilgzas haladskor a 2500 krli fordulatszmot is jl tri, nem rngat, ami csordoglshoz nagyon j, de ebbl a tartomnybl nem kpes hrgs s enyhe fullads nlkl gyorstani. Az er krlbell 800-1000 fordulattal magasabban rkezik meg lgyan, 4000 felett tisztessgesen hz a Trail, 6000 krnykn viszont rezheten veszt a lelkesedsbl, br mind az 50 paripa csak 6250-nl ll rendelkezsre. Tiltsig teht csak kilezett helyzetben rdemes forgatni, a temps haladshoz gy 3500 s 5800 kztt kell tartani. Szknek tnhet ez a fordulatszm-tartomny, de a rugalmas blokk s a jl tttelezett vlt miatt knny vele az let, mikzben haladunk ticlunk fel – a Krptokban s a bulgria hegyekben ugyangy, mint a magyar Alfldn.

Mivel egyhengeresrl van sz, teljesen termszetes a vibrci. Hla a kiegyenslyoz tengelynek mgsem zavar a felptsbl fakad jrskultra, radsul a mrnkknek sikerlt gy elvezetnik a rezgseket, hogy mg tbbrnyi motorozs utn sem zsibbad a tenyernk, a talpunk vagy az alsfelnk.

Az Olmposz-hegysg lbhoz rve knny terepen, murvs fldutakon is folytatdhat a kaland, a felptsnek ksznheten nem kell az els parkolban hagynunk a lovat. De hiba a nagyobb a rugt, a 19 colos els kerk s a btyks gumik, a Pegaso nem kkemny, kompromisszummentes endur, s ennek megfelelen nem is szabad tlzott elvrsokat tmasztani vele szemben. Ahol testvre, a Strada mr rg feladta volna a kzdelmet, mg vgan repeszt tovbb. De nem lehet vletlen, hogy a gyriak pp a terepezs egyik fontos kellkt, a markolatvdt hagytk le a motorrl. Szval lehet, hogy a 21. szzadi Pegazus kori eldjvel ellenttben mr nem reppen fel az Olmposz tetejre, de a hegy lbig kivlan szolglja a tramotoros halandkat.


Technikai adatok:

Motor s vlt

Motortpus: ngytem, vzhtses, ngyszelepes, egyhengeres
Hengerrtartalom: 659 cm³
Teljestmny: 37 kW (50 LE) 6250 ford./percnl
Forgatnyomatk: 61,31 Nm 5200 ford./percnl
Furat x lket: 100 x 84 mm
Vltrendszer: 5 fokozat

Vz

Vz:
acl blcsvz
Futm - els: hagyomnyos, 45 mm-es teleszkpvillk, 170 mm rugt
Futm - hts: acl lengkar, kzponti rugstag, 170 mm rugt
Fkek els / hts:
300 mm-es trcsa / 240 mm-es trcsa
Gumiabroncs mrete els - hts:
100/90-19 / 130/80-17
Tengelytv: 1479 mm
Szabadmagassg: 270 mm
lsmagassg: 820 mm
Szraztmeg: 175 kg
zemanyagtank kapacitsa: 16 l
r: 1 399 900 Ft + reg. ad
Forgalmazza: Mille Motor Kft.



Tovbbi kpek:

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.