A 2008-as Kawasaki KLR 650
2007.02.16. 13:48
Egyelre az amerikai piacra rkezik, de mifelnk is npszer lehet: kalandmotorr gyrt egyhengeres endur a Kawasakitl.
iabtjuk.

Ami a ruhzatot illeti, ez nem az a knnyed s esszencilis endur-dizjn, amit ismernk: a Kawasaki affle Adventure-r gyrta t a motort. Megkapta az utols vltozat, KLE-stlus fejidomot a ketts fnyszrval - ez megfelel vdelmet biztosthat a hosszabb etapok alkalmval is. A tank trfogata 23 literesre ntt, ami szintn fontos, s szintn a trzs vonalra erst a figyelemremlt csomagtart konzol, amellyel akr tlmretes szlltst is vllalhatunk.
Mindennek persze a bjtje is megvan: a terepen nyilvnvalan nincsenek komoly problmi, viszont gyanthatan visszafogottabb ez a modell: kisebb a felfggesztsek rugzsa (az ells rugt 231 mm-rl 206-ra cskkent, a hts 205-rl 185-re), vastagabb a villa (38 mm utn 41 mm), s most mr pneumatikusan llthat. Htul egy jabb fejleszts, Uni Track csillapts felfggeszts dolgozik llthat rugstaggal.

Robosztusabbak a felnik is (a kllk tmrje 3,5-rl 4 mm-re ntt), a fkrendszert pedig klasszikus hullmos fktrcskkal tuningolta a Kawasaki. Az els trcsa 260 mm helyett 280-as, mg htulra egy j fknyereg rkezett.

A 650 kbcentis, karburtoros erforrs tbb f alkatrszt jjal helyettestettk a tervezk (ftengely, szelepek), amivel cljuk az volt, hogy az alacsony fordulattartomnyban is kellemes er lljon rendelkezsre, egybknt pedig nvekedett a blokk teljestmnye. Cserltk a lncot, ezzel a menetzajt sikerlt cskkenteni, a kipufog pedig egy darabbl kszl, j a ht is. A gyjts egy teljes egszben tranzisztorizlt rendszerrel trtnik (a korbbi CDI helyett), a vlt t sebessges.
|