A Honda Hungary-nak ksznheten most ti olvashatjtok elszr az j Hornet els tesztjt. A gyr az egyik kulcsfontossg modellje ez a 2007-re teljesen megjult 600-as Hornet, gy rthet, hogy semmit nem bztak a vletlenre s az is, hogy hatalmas hangslyt fektettek a bemutatsra. Elvittek minket Portuglia dli rszre, ahol a kis szerpentineken, gynyr idben motorozhattunk. Legalbbis mi pont kifogtunk egy szp napos idt, de az elttnk s az utnunk kvetkez csoportnak mr nem volt ekkora szerencsje.

rkezsnk pillanatban az elz spanyol csoport vallatta mg a tesztgpeket, velk az Atlanti-cen partjnl tallkoztunk. Itt rgtn megfigyeltem, ahogy az jsgr kishlgy knnyedn kezeli a 600-as gpet. A motor mrete is neki tnt idelisnak, pedig 170 centinl nem volt magasabb. Amikor mi mehettnk mr vele, azrt rjttem, hogy 170 centis testmagassg felett is ugyanolyan knyelmes, mint az alatt.

Az esti prezentcin Christphe Baillien, a Honda „dj-je” elmondta, hogy a legjabb 2007-es CBR 600RR blokkjt kapta meg ez a modell is. Ennek kt nyoms oka volt, a tmegkzpontosts s az Euro-3-as krnyezetvdelmi norma betartsa. A klnbsg az RR blokkhoz kpest a dugattykban, a hengerfejben s a vezrmtengelyekben keresend. Ez a blokk a tavalyinl tbb, mint hat lervel ersebb, s t kilval knnyebb. Az sem mellkes, hogy a tmegkzppontja 6,5 centivel kerlt lejjebb. gy most 102 lovat s 63,5 Nm-t szmolhatunk a mnesben.

Sok sz esett mg a Honda ABS rendszerrl, de mivel a tesztmotorokon egyiken sem volt ABS, erre most kln nem trnk ki. A lnyeg az, hogy csszs ton 57%-kal kisebb lesz a fkt egy kombinlt fkrendszerrel felszerelt motorral, mint az anlklivel.

Kls
A design, mint szrevetttek teljesen megjult. A kezdeti rajzbl szinte majdnem mindent megvalstottak az olasz tervezmhelyben.

Ez is rsze a tmegkzpontostsnak, s az sem mellkes, hogy egy kicsit a rvid farokrsz, az j 800-as RCV-re hajaz.

A fls rsz vget r az ls utn, s ez al kerlt a vilgts s a srvd, ami igen egyedi megolds. Nekem nagyon tetszik a forma, az viszont szerintem jobb lenne, ha ugyanolyan szn lenne, mint maga a motor. De ezt mindenki egyedileg megoldhatja sajt magnak.

Elsre nekem is szokatlannak tnt a formai megolds, de gy a kzelebbi ismeretsg utn nagyon megtetszett az egsz kinzet s kidolgozs. Ezek az velt dolgok, az apr rszletekben is megfigyelhetk, pldul a mszerfal digitlis karakterei is ugyanolyan veltek lettek, mint a motor hts idomja. A mszerfal elsre olyan, mintha csak oda lenne biggyesztve, de motorozs kzben nagyon j szolglatot tesz. Egy kicsit eltereli a menetszelet, nagyon informatv, s szp ltvny menet kzben.


A kormny szlessge nem a krosszmotorokat idzi, elg keskeny, de knyelmesen sportos testtartst tesz lehetv. Ez mindenkpp elnyre vlhat a vrosi kzlekedsben.

Az lspozci nagyon knyelmes volt az egsz 230 kilomteres t alatt. Taln, csak aminek nekitmasztottam a htsmat az ls kzepn volt egy kicsit kzel, de ezt a hibt betudtam a hossz lbaimnak.

Motor s vlt
A legeslegjobb rsze a motornak ez a prosts. Elegend er ll rendelkezsre mr 5.000-es fordulattl, egszen 13.000-ig. Volt olyan rsz, ahol 9.000-es fordulattl kezdtem el kigyorstani, ez lett az eredmnye.

Knny ilyet kuplung nlkl eladni egyes fokozatban, ha ppen megfelel az t elttnk. 9.000-es fordulat felett nagyon dinamikusan lehet vele motorozni a szerpentinen, de kiprbltam azt is, hogy kt fokozattal feljebb hogy viselkedik. gy is jl teljestett. Nyomatkbl lehet vele gyorstani a lass kanyarokbl kijve is. A vlt els osztly, puhn de mgis pontosan kapcsolhatak a fokozatok.
Vz s futm
j vzat terveztek a mrnkk a 2007-es modellhez, ami mr alumniumbl kszl az eld aclszerkezetvel szemben.

A futmvet a tavalyi modellbl ismert fordtott teleszkppal oldottk meg, ami szp ltvny a motorban. Sajnos nem llthat a csillaptsa, de csak akkor rte el a teljestkpessgeinek a hatrt, amikor nagyon gyorsan mentnk s a fordulatszmmr soha nem esett le 10.000 al. Ilyenkor a gyors irnyvltsokkor lehetett rezni azt a bizonytalansgot, amit egy-kt klikkel meg lehetne oldani. Viszont az tlag motoros tempjval ennl tnyleg felesleges lenne fejlettebbet belerakni.

A hts gtln csak az elfesztst lehet lltani, de gy alapbelltsokkal is teljesen semlegesen viselkedett - mg gyors tempnl is - a htulja. Ha utast szlltunk vele, akkor rdemes kt-hrom fokozatot kemnyteni rajta, egybknt gy j, ahogy van.

Bridgestone BT 12-es gumikkal jn ki a motor, ami tkletes tapadst biztostott a helyenknt vizes ton is. Annyira, hogy a Superbike-os Freon folyamatosan a trdt hzta a kanyarokban.

A furcsa az volt csak, hogy amgy a hts gumin fl centis „majrcsk” maradt, addig az els gumin kt centis.

Lehet, hogy rdemes lenne kiprblni egy alacsonyabb guminyomst vagy alacsonyabb falmagassg els gumit, ha ez elkopik. A motor szabadmagassga meg sem kzeltette azt, hogy brmi is lerjen. A lbtartk vge sem rt le, egyszer sem.
Fk
Mi az ABS nlkli verzival mentnk, aminek a fknyergei nem pp a legfrissebb fejlesztsek. Ehhez hasonl ktdugattys sz nyergek voltak az F3-as CBR-en is annak idejn. rzsre meglltk a helyket mindenhol, de amint megnztk a trcskat a menet utn, elgg meg voltak gve s a bett sem a teljes trcsa fellett koptatta, hanem vagy 4 mm-rel kevesebbet.

Remljk ezen a fkbetten mg vltoztatnak s egy mg ersebb fkkel kerl a boltokba a Hornet. A hts fk a szoksos Honda megolds.
Kezelhetsg
Nagyon knnyen kezelhet motort ptettek az olasz Hondnl. Knny tdnteni egyik oldalrl a msikra, ami felttlenl a tmegkzpontosts eredmnye. ppen meglltunk egy kicsit, amg vrtunk a tbbiekre iszony j hangok jttek ki az erdbl. Kisvrtatva megjelent a jobbos kanyarbl kigyorst Borisz (szlovn kollga) s bandja, akiket elhztak mellettnk. J volt gy kvlrl is ltni, hogy milyen egyszeren lehet terelgetni ezeket a Hondkat.

sszegzs
Ezzel a kezd motorosok is knnyen megtanulhatnak motorozni, viszont a haladk is btran vlaszthatjk, mert van benne tartalk, s nem lehet egyknnyen megunni. Hossztvra tervezett motorvsrlsnl mindenkpp rdemes szmba venni ezt a CB600F mrkajel lehetsget, mert j trsa lesz gazdjnak hossz veken keresztl. n pozitv lmnnyel szlltam le a motorrl, csak ajnlani tudom mindenkinek!