Az Aprilia megint a sajt tjt jrja, mint eddig oly sokszor. Az j NA 850 Mana praktikus, amikor szksges s sportos, amikor menni kell. Kt motort kap egyben a vsrl, s mg a korpval sem kell trdnie. A csupasz motorok kz sorolhat gpben az ers, V2-es blokk mell elektronikus mkdtets automata vltt szereltek. A gyr lltsa szerint ez a legklnflbb ignyeket is kielgti. Kicsit tl ltalnos ez, mert minden motorosnak ms s ms jn be, de az olaszok ragaszkodnak ahhoz, hogy nem ltezik olyan kzlekedsi helyzet, amelyet a Mana ne tudna kiszolglni a pilta ignyeinek megfelelen hrom gyjtstrkpvel s szekvencilis, htfokozat automata vltjval. Lelkk rajta.
A motor formaterve a szintn jdonsg SL750 Shiverre hajaz. Nem csoda, mivel egyazon szlszobban jttek vilgra. A sportos naked forma, egyfajta ltalnos elegancival vegytve, az olasz szobrszok kezt dicsri. A hasonlsgok ellenre a tank, a lgszr, a vz s a kipufog formja egyedisget klcsnz a Mannak.
A formatervet befolysolja a felhasznlt mersz technikai elemek sora is, hiszen az automata vlt hzt nem lehet nem szrevenni. Az zemanyagtank a jobb tmeg kzppontosts miatt az ls al kerlt, ezzel szemben a tank hagyomnyos helyn egy sisaktartt tallunk. A benzinkton lesz nagy csodlkozs, a segtksz kutasnak a 15 literes zemanyagtank betlt nylst az utasls alatt kell keresnie. Az NA 850 az els olyan motor (nem robog!), amelybe egy teljes mret sisakot el tudunk helyezni gy, hogy nem rontjk a ltvnyt mretes dobozok. A rekesz elektromosan zrhat a kormnykapcsolkrl.

A Mana legfigyelemfelkeltbb rsze a motorblokk-vlt pros. A 839 kbcentis, 90 fokos, V2-es, kthengeres, elektronikus zemanyag-befecskendezvel, hengerenknt ngy szeleppel s kt gyjtgyertyval, vzhtssel elltott erforrs ugyan csak 75 lert teljest, ellenben 76 Nm nyomatkot ad le 5750-es percenknti ftengelyfordulaton. A vezrl szmtgpet s a befecskendezrendszert - melynek szvtorok tmri 38 mm-esek - a Weber-Marelli szlltja. Termszetesen az j blokk, amely a 750-es Shiver blokkjnak rokona, kvlrl fjja az Euro3-as normkat. Hengerenknt egy-egy vezrmtengely s szraz karteres olajozs, melynek tartlyt a blokkon bellre ptettk, jellemzi mg a gpet.

Az Aprilia teljes marketing appartusa a Mana vltjra pt. Nemes egyszersggel csak a jv sebessgvltjnak nevezik. Az elektronikusan szablyozott automata vltmvel a pilta kt opci kzl vlaszthat:
Teljesen automata zemmd.
Ebben az esetben minden ellenrzs az automatika feladatkrbe tartozik, a CVT tpus vltm segtsgvel a motor szinte mindig a nyomatkmaximum krnykn zemel. Ez - mint a robogknl tapasztalhat -, igen j gyorsulsokat tud okozni, ha hihetnk a technolginak. Az elektronikus agy hrom klnfle programmal rendelkezik (sport, tra, es), melybl a pilta vlaszthat krnyezetnek, illetve hangulatnak megfelelen.
Szekvencilis zemmd.
A motoros sajt maga vlaszthatja meg a sebessgfokozatokat, s teheti meg mindezt a kormnykapcsolkon elhelyezett fel- s lefel vlt gombokkal, illetve a lbnl elhelyezett hagyomnyos pedllal, amely termszetesen nem mechanikusan, hanem elektronikusa hat immron. A szervs mechanizmussal ht fokozat kzt vlaszthat kedvre az ember.
A kt zemmd kzt brmikor vlthatunk, akr menet kzben is. Az elsdleges meghajtst szj, mg a vgs kihajtst lnc biztostja.

A Mana az olasz hagyomnyokhoz hven szp trhls csvzat kapott, melyhez alumnium lengvilla tartozik. A vzat a blokkal sszhangban fejlesztettk, az erforrs maga is tehervisel elem. A 850-es automata tengelytvja mindsszesen 1463 mm, amely j fordulkonysgot sejtet. Ezt a Shiverhez hasonl, oldalra kihelyezett kzponti rugs tag tette lehetv. Az egysg rug-elfesztse llthat. Elre szintn a Shivernl ltott, fordtott kivitel, 43 mm-es teleszkpvillk kerltek, 120 mm-es rugttal. A fkeknl sem kell elbjnia az giek mg a Mannak. Ell kt, 320 mm-es fktrcsa s ngydugattys, radilisan felszerelst fknyereg lthat, htra egyetlen, 240 mm-es trcst szereltek.

A Mant birtokolni vgyknak 800 mm-es lsmagassggal kell megbartkozniuk. Ez egyltaln nem magas, de taln a Mana knyelmre vgyk kzl 780-nal pran kiegyeztek volna az emberisg kisebb felbl. A sznek kzl egyelre csak a vrs-ezst ismert, valsznleg a gyrts beindulsa utn mg lesz 1-2 ms rnyalat is. A Pirelli Scorpion Sync abroncsok a jl megszokott 120/70-17 s 180/55-17 mretben kerlnek a gpre. Az egyedli rdekessg, hogy a hts felni 6 hvelyk szles, amelyet ltalban mr 190 mm szles gumival szerelik, teht a gyr megadja a lehetsget a Mana tulajoknak a gumi-divatozsra.
Egy dologgal azonban az Aprilinak bizonyosan meg kell kzdenie. Ez pedig a motorosok konzervatv ragaszkodsa a sebessgvlts rmhez. Persze, ezt az j tpus nyomatkvlt egy egszen ms fajta lmnnyel vltja ki, de hogy mgis milyennel, annek megmondhati - amg nem kaparintunk meg egy tesztpldnyt - csak az giek egyelre.

Mszaki adatok
Motor: ngytem, 90-os, V2-es, 8 szelepes
Furat x lket: 88 x 69 mm
Hengerrtartalom: 839,3 cm
3Kompresszi viszony: 10-11 : 1 (Ezt mg a gyr se tudja?)
Max. teljestmny: 75 LE 7250 1/min-nl
Max. nyomatk: 76,5 Nm 5750 1/min-nl
Keverkkpzs: Weber Marelli elektronikus zemanyag-befecskendez
Vlt: 7 fokozat szekvencilis, vlaszthat automata vagy kzi zemmd
Kuplung: automata
Primerhajts: szj
Vghajts: lnc
Vz: trhls aclcs
Els futm: 43 mm-es fordtott teleszkpvilla, 120 mm-es rugttal
Hts futm: alumniumntvny lengvilla, llthat elfeszts s csillapts rugs tag, 125 mm-es rugttal
Els fk: 320 mm-es duplatrcsa ngydugattys radilis munkahengerekkel
Hts fk: 240 mm-es trcsafk egydugattys munkahengerrel
Kerekek: alumniumntvny, 3,50 X 17" ell, 6,00 X 17" htul
Gumik: 120/70 ZR 17 ell, 180/55 ZR 17 htul
Mretek (H x Sz x M): 2080 x 800 x 1130 mm
lsmagassg: 800 mm
Tengelytv: 1463 mm
Villaszg/utnfuts: 24/ 103 mm
zemanyagtank trfogata: 15 liter
Szraz tmege: mg nincs adat, de minden bizonnyal jval 200 kg felett lesz