
lsmagassga mindssze 775 mm, de nagyot kell terpeszteni
A Piaggio 2001-ben mutatta be a Beverly sorozat els darabjait. A motor igen hamar npszer lett, a vilgon tbb mint 180 ezer rja az utakat. Teljes a szamrltra, 125, 200, 250, 400 s 500 kbcentimteres vltozatok alkotjk a knlatot.
Furcsn jtt ki a lps a Piaggio gyrnak tavaly. Kt hz modelljt, a Beverly S 250ie-t s a Beverly 400ie-t nem a hivatalos szi bemutatn, nem is Milnban, de nem is Bolognban mutatta be. Megvrta szpen a tavaszt kt jdonsgval, hogy a robogk utn csingzk orra al dughassa ket azon frissen melegben, ahogy a tervezasztalrl legurultak.
A 400-as Beverlyt nem knny bekategrizlni mg a robogk kztt sem, de pp ez benne a j. Egyik pillanatban a vrosi kisrobogk knnyedsgvel bjik t a legelkpesztbb kicsi lyukon, mskor meg az autplya bevezet szakasznak teljes jog tagja, ahol csak a nagyon elszemtelenedett gyorshaj autsok rik utol. Jl meg is nzik maguknak, mi ez a picuri llekveszt, ami ilyen tempban hast?
Br rk konfliktusban lek a robogkkal, mr ami hasznlhatsgukat, teljestmnyket s lvezeti rtkket illeti, de be kell ltnom, hogy a Beverlyvel megtallta a Piaggio az arany kzputat. Hogy hnyan jrnak be Budapest krnyez teleplseirl minden nap jrmvel, nem tudom. De az Egr ti lehajttl ll sor alapjn becslve nem lehetnk kevesen. A Beverlyvel nem knos szttygs az autplya, induljon az ember akr Bicskrl, vagy Tatrl, mikzben ha bernk a vrosba, nem akadlyoz a nagy test a furakodsban, vagy ppen a parkolsban, mint teszem azt a 400-as Suzuki Burgman, vagy pp a 400-as SilverWing esetben tapasztalhat.

Sajnos felemsan vilgt, az egyik a tomptott
a msik a tvolsgi fnyszr
A forma elrulja, hogy j fejlesztsrl van sz, lendletes vonalait a nagyon gyesen alkalmazott fekete s krm bettek teszik mg mozgalmasabb. Az els elemen s az lsidomon tallhat bett egy szerencstlen borulskor is vdi a motor fnyezst a srlstl. Nem hat zavaran idtlenl a fst szn szlvd sem, amire tnyleg szksg is van, ha ha kimerszkednk a vroson kvlre.
A keskeny formhoz kpest az ls blsen knyelmes, termszetesen kt szemly szmra is bsges hellyel szolgl, de az utasnak a kzs trepnin kialaktott picinyke lbtartfellet egy id utn knyelmetlenn vlik. Az lsmagassgot nem nevezhetjk alacsonynak, de a knny kis test megtartsa nem okoz gondot lbujjhegyen pipiskedve sem.
A vilgttesteket is gyesen - s valsznleg elg olcsn oldotta meg a Piaggio, az ls al ptett ovlis hts lmpba egyben az indexeket is integrltk. Ell a V alak lmpatestben mint nyaklncra felfztt gyngyk kvetkeznek az izzk: irnyjelz-helyzetjelz-fnyszr-fnyszr-helyzetjelz-irnyjelz sorrendben.

A hts lmpatestben lapulnak az irnyzelzk is

A sebessg mrfldben is leolvashat - irny az amerikai piac
A mszerfal egyszer, az LCD-be csak az idmr ra jut, viszont van mutats zemanyag-szintmr, ami - ha nagyobb tvolsgokra is hasznljuk - igen hasznos dolog. A napi szmll hinya viszont okozott apr bosszsgot, mikor fogyasztsi adatot szerettem volna mrni. Lehet nlkle lni, de jobb lenne, ha volna. Ha valamit minden ron kritizlnom kell a klsben, az a krmozott cruiseres tkrk - jobban illene a motorhoz fekete s manyag - pedig csak a minsgrzetet akarta tovbb javtani a Piaggio.
A Beverly 400-as, az 500-assal ellenttben valban 400-as, na j, 1 cm3-rel kevesebb, gy mindssze 60 cm3 a klnbsg kzte s a nagytes kztt. A ngytem, vzhtses, egyhengeres MASTER (Multi-vavle Advanced Super Torque Engine Range) motornak sok alkatrsze megegyezik a Beverly 500 blokkjval. A kor ignyeinek megfelelen ngyszelepes, SOHC vezrls, az zemanyag-elltsrl befecskendez gondoskodik. Ennek, s a kipufogrendszerben tallhat lambda-szonds kataliztornak ksznheten a nagykerek robog knnyedn teljesti az Euro3-as normkat is.

A 34 LE-s maximlis teljestmny bven elegend, az 5500-as percenknti fordulaton jelentkez 37 Nm-es nyomatkcscs pedig gond nlkli, dinamikus kigyorstsokat teszt lehetv, mg nagy motoros trsaink eltt sem kell szgyenkeznnk lmptl elrajtolva. Vgsebessgben is felveszi a versenyt az tszzassal. J szlviszonyok kztt ki lehet akasztani a kilomterrt, a gyr 155 km/h-s vgsebessget ad meg, ami garantltan teljesthet. Mg a gyr 5,5 literes tlagfogyasztssal riogat, neknk berte 5 literrel gy, hogy egy pillanatig sem kmltk, finom hasznlattal jcskn alul lehet rni ezt az rtket.

A kerekek nem csak j nagyok, de szpek is
Amiben viszont egyltaln nem hasonlt az 500-as Beverly-hez, az a futm stabilitsa. A 400-as robog egy szemllyel gynyren fekszi az utat, egy pillanatig sem kelt flelmet mg vgsebessgprbnl sem, mikzben a szk kanyarvtellel sincs problma. Hogy ez a nagy szilrdsg aclbl kszlt dupla blcsvznak, vagy a vaskos, 41 mm-es belscs tmrj els teleszkpvillk j geometrijnak ksznhet, nem tudom, de ez a finom mdosts nagyon rfrt.

A rugstag elfesztse
4 fokozatban llthat
A hts rugstagok elfesztse ugyan ngy fokozatban llthat, de a ktszemlyes hasznlatot gy is alaposan megrzik. A remek tfekvs nehezebb utassal mr nem ll fenn, nagyon elknnyl a Beverly 400 eleje, amitl slyos verejtkcseppek jelenhetnek meg a pilta homlokn.
A Beverly 400 a nagykerek robogk kz tartozik, ami haznkban - legalbbis szerintem - sszer vlaszts. A lgiesen knnyed, tzklls kerekek ell 110/70-16-os, htul 150/70-14-es mret abroncsokat kaptak. Az 500-ashoz kpest csak egyetlen 260 mm-es acltrcsa lasst ell, htul a szoksos 240 mm-es trcsa tallhat, ktdugattys fknyergek segtsgvel.
Az alapfelszereltsg piaggisan bsges, gy immobilizer, lstakar, sisakvd zsk, szatyorakaszt, szivargyjt, kzponti llvny, csomagtart, dupla sisaktart alkotja a listt. Ez utbbi csomagtart all kihzhat aclrd meglehetsen biztonsgosnak tnik. Akinek viszont ez nem lenne elg, mg egy zsk pnzt elklthet extra kiegsztkre, vsrolhat magasabb szlvdt, oldaltskkat, htsdobozt, a motorhoz ill sisakot a Beverly 400ie-hez.
A 400-as Beverlyben a Piaggio sszegyrta a 250 s az 500 kbcentimteres kategria legjobb tulajdonsgait. A mindennapi munkba jrst nagyon megknnyti. Egy hten keresztl 40 km-t tettem meg vele naponta a szerkesztsgig otthonrl majd ismt ennyit haza, felt vrosban, felt orszgton, s minden perct lveztem. Nyolcvan forint hjn 1,4 milliba kerl, ami nem rossz r, ugyan az Aprilia mr ugyanannyirt odaadja az Atlantic 500 Sprintet. De az olcsbb versenytrsak sort ezzel le is zrhatjuk, s ha azt vesszk, hogy az 500-as testvrhez kpes 200 000-rel olcsbb, akkor nagyon megri az rt.

Mszaki adatok:
Motor: vzhts, ngytem, ngyszelepes SOHC Piaggio MASTER
Lkettrfogat: 399 cm3
Furat x lket: 85,8 x 69 mm
Kompresszi-viszony: 10,5:1
Max. teljestmny: 34 LE 7500 1/min-nl
Max. nyomatk: 37,6 Nm 5500 1/min-nl
Vlt: CVT automata
Vz: duplablcs aclcs
Els futm: 41 mm-es hidraulikus teleszkpvilla, 104 mm-es rugttal
Hts futm: kt oldals rugstag, 4 fokozatban llthat rug-elfesztssel, 78 mm-es rugttal
Els fk: 260 mm-es trcsa, ktdugattys fknyereggel
Hts fk: 240 mm-es trcsa, ktdugattys fknyereggel
Els kerk: alumniumntvny, 16" x 3.00
Hts kerk: alumniumntvny, 14" x 4.50
Gumik: ell 110/70-16", htul 150/70-14"
Hosszsg: 2215 mm
Szlessg: 770 mm
Tengelytv: 1550 mm
lsmagassg: 775 mm
Szraz tmeg: 185 kg
zemanyagtank trfogata: 13,2 liter
Max. sebessg: 155 km/h
ra: 1 399 920 Ft