A szemll elszr megtkzik a futurisztikus formj fnyszrn, azutn az sszevissza tekerg kipufogcsvek alatt gubbaszt tmzsi kipufogdobon. Vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem, de biztosan nem hagy hidegen.
Vannak tulajdonsgok a puszta menetteljestmnyen tl, amelyek alapveten befolysoljk a motorunktl kapott lmnyt. A Versys j plda arra, mi mindenre kpesek manapsg a fejlesztk, hogy javtsk a motorozhatsg nehezen meghatrozhat, de alapvet fontossg rzst. Nem csak az ER-6n traendur vltozata, a vz, az idomok, a futm, a vlt mind vadij fejleszts, teht nll modellrl van sz.
A soros, kthengeres, 650-es erforrs ugyanaz, mint ami az ER-6n-ben s f-ben is dolgozik. A fell fekv dupla vezrmtengely nyolc szelepet mozgat, az zemanyagot befecskendez biztostja kt 38 mm tmrj Keihin befecskendezn keresztl. A gyjts digitalizlt. A vezrmtengelyeket azonban tterveztk a szv- s a kipufog oldalon is, s a szelepszgeken is vltoztattak.
A befecskendezs elektronikjt gy programoztk jra, hogy a nyomatk egyenletesen pljn fel a leggyakrabban hasznlt 3-6ezer kztti fordulatszm-tartomnyban. Ezzel prhuzamosan sikerlt kisimtani az ER-6n teljestmny- s nyomatkgrbjn 6000 1/min felett tapasztalhat hullmzsokat.

A hatsebessges vlt kt tengelye egyms felett van, ennek s a flszraz karternek ksznheten nagyon kompakt a blokk. A vzba gy ptettk, hogy a motor tmegkzppontja j alacsonyan s pp a vezet alatt helyezkedjk el. A vlt egszben kiemelhet, ezltal olcs s egyszer a karbantartsa.
A motor tbbi eleme is tartogat csemegket: az els villa kemnysge s elfesztse is llthat a jobb oldali szron lv tekergombbal, ez ebben a kategriban mg ritka. A hts Showa rugs tagot ferdn, jobb oldalra tolva helyeztek el. A kt, 300 mm tmrj els s a szimpla, 220 mm-es hts fktrcsa is hullmos kivitel, br a Versys esetben is ez csak a dizjnt szolglja. Kis ABS-sel kombinlt integrlt fkrendszer felras.
A trhls vz nagyszilrdsg aclbl kszl, akrcsak a hts lengvilla. Ez utbbi a jobb oldalon vaskos, bumerng alakra hajltott, a hegesztsek gynyrek, a bal oldalon viszont egyszer, s vkonyka. A robosztus hts rugs tagot a vz jobb oldalra ptettk be, gy a motor bal oldala kicsit szellsebb, monhatni resnek hat.
Ha a nyeregbe szlltunk, tbb nem foglalkozunk ilyesmivel, minden gynyren a helyn; a magasabbak jl el tudjk helyezni a lbukat a benzintank mlyedseiben, az aprbb termet vezet pedig rl, hogy a motor alacsony sebessgnl is knnyen manverezhet. A lbtart nincs tlsgosan htra tolva, a kormny – ls – lbtart hromszg 160 s 185 cm-es magassg kzt knyelmes. A 84 cm-es lsmagassg mr inkbb a magasabbaknak kedvez. Az utas helye kifejezetten knyelmes, az lfellet bortsa, a lbtart helye s a jl kialaktott kapaszkodk nem knyszertenek kucorgsra.
A felszereltsg gavallros: alapras az llthat szlvd, az llthat kuplung- s fkkar, felras ellenben az ABS, s olyan hinyossgok is vannak, mint a kzpsztender vagy a hts csomagtart nylvny.
A Kawa ra preczen a konkurrensekhez szabott; a Versys regadval 1.840.000 forintba kerl. Ez valamicskvel drgbb, mint az regecske Honda Transalp, viszont 8000 Ft-tal olcsbb, mint a rendkvl npszer Suzuki DL 650 V-Strom.
Mszaki adatok
Motor: vzhtses, ngytem, soros kthengeres
Lkettrfogat: 649 cm3
Furat x lket: 83 x 60 mm
Kompresszi viszony: 10,6:1
Max. teljestmny: 64 LE 8000 1/min-nl
Max. nyomatk: 61 Nm 6800 1/min-nl
Keverkkpzs: 2 db 38 mm-es Keihin zemanyag-befecskendez
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds
Vlt: hatfokozat
Vz: trhls aclcs
Els futm: hidraulikus teleszkppr, llthat rug-elfesztssel s hzfokozati csillaptssal
Hts futm: kzponti rugs tag
Kerekek: 17 x 3,5 ell, 17 x 4,5 htul
Gumik: 120/70-ZR17 M/C ell, 160/60-ZR17 M/C htul
Els fk: kt 300 mm-es hidraulikus fktrcsa (rendelhet ABS-szel)
Hts fk: 220 mm-es fktrcsa (rendelhet ABS-szel)
Mretek (H x Sz x M): 2125 x 840 x 1315 mm
Tengelytv: 1415 mm
Villaszg: 25
Utnfuts: 108 mm
Fordulkr sugara: 2,7 m
Szabad magassg: 180 mm
zemanyagtank trfogata: 19 liter
Szraz tmeg: 181 kg (ABS-szel 184 kg)
ra (ABS-szel): 1 840 000 Ft