motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Motorral az esztkba - BMW K 1200 GT2006

Motorral az esztkba - BMW K 1200 GT2006

  2007.03.08. 20:17

A BMW sz hallatn a legtbb motoros tiltakozsba kezd: majd ha reg, kszvnyes s gazdag leszek. reg s kszvnyes brki lehet, a gazdagsg azonban nem garantlt. Kr, mert a K 1200 GT klnleges lmnnyel ajndkozhatja meg a kivlasztottakat.

 

Forrs: [origo] 

Aki eddig azzal a krdssel fordult hozzm, hogy milyen motort ajnlank neki, szinte minden esetben ott volt az alternatvk kztt a BMW. A legtbb esetben a dolog az anyagiakon vrzett el, vagy a leend tulaj tiltakozsn: majd ha megregszem.

Valsznleg konzervatv formatervezsi szempontjai, vagy a nmet jsgokban lthat kzpkor, barks-bajuszos fotmodellek tntortjk el a motort keresglket a bajor mrktl. Mst nem nagyon tudok elkpzelni ellenrvknt, s egyltaln, aki nem hajland rlni egy BMW-re mg egy prbakr erejig, az mirt idegenkedik.

Ismerseim krben - s emiatt taln szerencssnek mondhatom magam -, a legtbben azutn vettek BMW-t, miutn kiprbltk, vagy gy is mondhatnm, hogy a legtbben miutn kiprbltk, BMW-t vettek. Persze, vannak pran olyanok, akik kiprbltk, majd klbe szorult arccal igyekeztek sajt - nem bajor - vlasztottjuk ernyeit ersteni. Vannak azonban olyan dolgok, amikkel nem rdemes vitatkozni. Ilyen pldul a kitn futm, s tulajdonkppen a megbzhatsg.

Hogy mi gyzheti meg mgis a szkeptikusokat, arrl mg mindig csak azt rhatom, hogy a sajt tapasztalat. Amikor elszr tallkoztam GT-vel, akkor mg hosszban volt benne a blokk, a motor bortsa pedig akkora volt, hogy kszntem szpen, hiba volt hegyomls mret traendrm, nem krtem belle.

Tratrsaktl lttam ugyanis, hogy mennyit lehet kzdeni egy ekkora gppel, s gy gondoltam, hogy nagy, nehz, lomha, s nem is annyira szp, hogy okom legyen kiprblni. Kzben azrt a K 1200 RS-t kiprbltam, s ez a motor vgleg eloszlatta ktelyeimet, akkor vlt szmomra vilgoss, hogy egyszer lesz BMW-m, radsul kk-fehr sznben.

Amikor azonban a bajor gyr elkezdte sorban feljtani a modellknlatot, az R 1200 RT mellett a killtsokon ott csillogott a K 1200 GT is azzal a fura vzformjval, amirl a mostani bemvsek is vatosan gy kezdik vlemnyk szavakba ntst, hogy "ht..." Nem tl biztat kezdet, ugye? Pedig ez szigoran zls krdse, mert ha mondjuk az RT vilgttoronyra hasonlt orrt nzzk, a GT hatrozottan forms, s vgre van benne valami extrm, extravagns s mersz. Ha ez ppen a vz, akkor legyen a vz. Ha mshonnan nzzk, akkor nem a BMW, hanem a clcsoport zlse krl lehet a gond.

Els pillantsra nem tnnek tlsgosan kvetkezetesnek a GT vonalai. Az orrtl vgignzve gy indul, mintha egy nagy japn tragp volna: hatalmas, kiss cicstott formj fnyszr, fejidomba integrlt indexekkel, alattuk lgbeml, srvd - semmi meghkkent. Azutn jn az oldalidom: mintha takarkossgbl, vagy taln megszoksbl nem akartk volna tlvarilni a krvonalait, alla pedig elkacsint a blokk. Felettk burkolatok mg rejtett tank, amelyre nem passzol - a gyrin kvl - tanktska, majd ott van az osztott ls: rnzsre knyelmetlen, m emelhet, fthet, s mint kiderlt, hosszabb tvon is knyelmes.

 

Az utas mgtt dobozrendszer, alattuk hatalmas mret - ahogy Ngrdi kollga beczi - hurkatlt a kipufog szerepben. Na s mindezek tetejbe' mg ott a kardnhajts is, amely vgkpp lbrz sikongatsra kszteti a legtbb motorost. Olyanokrl beszlnek, hogy kardnreakci, meg nagy tmeg s elkezdik a szekunder hajts lnct ajnrozni, azutn hirtelen kifogynak az amgy is nehezen vdhet rvekbl. A BMW-s erre ltalban csak annyit krdez: "Vrj, de mi az a lnc?!"

Nos, jogos a krds. Aki hasznlt - hangslyozva a sz jelentst, nem a kiprblsra gondolok - kardnos motort, az tudja, hogy nem kell tbb a lncspray dobozval csrgzve knykig mocskosan tblbolni a motor krl s a motor hts kereke sem lesz gusztustalanul ragads a lncrl lecsapd kenanyagtl. A kardn mellett van mg egy f rv, ami valsznleg megdnthetetlen: nem kell kb harmincezrenknt rklteni egy minimlbr kzeli sszeget, amelybe egy nagyobb teljestmny motor kt lnckereke s lnca kerl.

Az gyesek vesznek automatikus lncolajozt (nekem is volt), gy legalbb nem lesznek nyakig mocskosak, s kitolhatjk a lncszett cserjt, amely azonban elbb-utbb eljn. A kardnban - az elz boxer s ngyhengeres motoroknl - rendszeres olajcsert r el a gyr, amely krlbell 2 dl kenanyagot jelent, amit annak llapottl fggen szoktak cserlni. Aki sokat mossa a gpt nagynyoms mosval, annak ajnlott betartani ezt a peridust, aki pedig tudja, hogy nem illik gy pucolni a gpet, az rr krlbell hsz-harmincezrenknt cserlni.

Forrs: [origo]

A megjult sorozatoknl a gyr azt lltja, hogy nem kell cserlni a meghajtsban az olajat, m erre szksg lehet a gzborotvt kedvelk esetben. Mivel nincs leereszt csavar a kardnhzon, ezrt a csere kiss megbonyoldik: a hts kereket a kardnnal le kell szedni, s kinteni belle az olajat. Mr csak ezrt sem ajnlott a nagynyoms moss teht.

Hogy a fent lefestett, kiss identitszavarosnak tn kp lvezhet ltvnny rendezdjn, ahhoz r kell lni a motorra, s meg kell hajtani csomaggal, utassal, rossz ton, tkletes aszfalton, kanyarban, egyenesben, s minden ltez krlmny kztt, ahov egy tramotor csak eljuthat.

A formai leltr utn jjjn az elvtelennek ltsz dicsretzn: az elektronikusan hangolhat futm kivlan sikerlt. Mr a K 1200 S kapcsn is dkat zengtek rla a tesztelk, a GT-ben azonban j rtelmet nyer a ktszemlyes trzs kapcsn a gombnyomssal trtn hangolhatsg tlete.

A prbautas hltlan szerepkrt a mostanban autsmozis kvalitsai miatt egyre nagyobb megbecslsnek rvend Bertalan Gbor kollga tlttte be, gy aztn rezve a felelssg slyt, ennek megfelel stlusban hajtottam a GT-t vgig a vroson. Szerencsre forgalom akkor alig akadt, n pedig alig reztem, hogy l valaki mgttem. A motor szre sem vette, s nem csupn nem erlkdtt, de a szoksos kiss farnehz rzs is elmaradt.

Forrs: [origo]

Spci futmvknek ksznheten - ha az j llapot -, akkor a hagyomnyos villkkal ellenttben a telelever-paralever felfggesztseknek ksznheten nem blint a motor. Amikor sajt pldnyomat prbltam megvtel eltt, elszr majdnem csnya s amatr ess lett a vge egy megllsnak, ugyanis az akkori motoromnl megszoktam: ha blint az eleje, megllsnl knnyebben vethetem meg a lbam a fldn.

A GT kormnyn valsgos kezelgomb-erd prblja meg sszezavarni a gyantlan motorost. A BMW-seknek ismers kezelszervek rengetegben ott lapul egy ESA felirat gomb is, amellyel bellthat, hogy sport, norml, vagy knyelmes hangols legyen a futm, illetve, hogy egy szemlyre, utasra, vagy csomagokra is fel kell kszlnie a felfggesztsnek. A teleszkpok lltshoz szksges krms kulcs gy lnyegben feleslegess vlik, s nem kell azon morfondrozni, hogy milyen arny legyen az elfeszts s a csillapts.

A balkezes futmllts mellett ott a tempomat, amelynek hallatn ismt elkaphatja a halk kuncogs az elektrofb motorost. m aki nem csupn a fagyizba jr motorral, az szeretni fogja a sebessgtart automatikt, gy nem ll grcsbe a jobb csukl sem, st mg akr mlovarns mutatvnyokat is lehet vgezni menet kzben. (Ez utbbi azonban streetfighteres elkpzettsg hjn nem ajnlott!)

Forrs: [origo]

Hogy mi mindenre j a BMW? Nos, lehet vele hosszakat trzni, amolyan igazi, alpesi krutakat tenni, felpakolva, utassal, vastag bankkrtyval. Tl lehet vele lni a hazai katasztroflis llapot utakat, amelyre jszerivel leginkbb traendurval, vagy endurval szabad csak kimerszkedni.

Szerencsre a GT-nek jt tett a fejleszts, nyomatkrugalmassgbl mit sem vesztett, ez kifejezetten elnys a cscsforgalomban, s igen, lehet vele az autk kztt is kzlekedni, m ekkor jobb a kt oldaldoboztl mg otthon megvlni. A motor vgsebessgt szemrmesen titkolom, legyen elg annyi, hogy kellen bsges tempban lehet vele haladni.

Azt mondjk, hogy a szlvdelem szubjektv, ezt n magam is tapasztaltam, a motor s a pilta adottsgaitl egyszerre fgg, s brmelyik paramter vltozik, egszen ms hanghatsok rhetik a motorost. Az llthat magassg szlvd megknnyti az alkalmazkodst, s mg ki nem prbltam, fel se merlt bennem, hogy a klnbz tviszonyokhoz igaztsam a plexi helyzett.

Forrs: [origo]

Aki most azt gondolja, hogy elektromos ktybl jobb a kevs, vagy hogy ezek ms motoron is megvannak, annak igaza van. J esetben, ha az elektromos berendezsek nem bonyoltjk meg a motoros lett, akkor hossz tvon elgedettsg lehet az eredmny, fleg az olyan elengedhetetlen berendezsek esetben, mint pldul a markolatfts, s az ABS.

Persze egy markolatfts miatt nem ri meg kifizetni a GT 4 718 000 forintos alaprt, amelyet tovbb lehet hizlalni egy-kt kiegszt felszereltetsvel. Valsznleg aki bevllalja ezt a nem kevs sszeget, az azzal a meggyzdssel teszi, hogy rtket kap a pnzrt, megbzhat mkdst, tkletes kidolgozottsgot, minsgi kiegsztket. Ha nem fontos a presztzs, akkor legyen elg az lvezeti rtk, amelyet a bombabiztos futm s a preczen mkd alkatrszek biztostanak.

BMW K 1200 GT
 
hosszsg 2318 mm
szlessg tkrkkel 965 mm
tengelytv 1571 mm
lsmagassg 820/800 mm
sajt tmeg, feltankolva 282 kg
max. ssztmeg 520 kg
zemanyagtartly 24 l
gumimret ell, htul 120/70 ZR 17, 180/70 ZR 17
 
motor S4/16
furat x lket 79 x 59 mm
lkettrfogat 1157 ccm
srtsi arny 13:1
max. teljestmny 112 kW/152LE (9500/min)
max. nyomatk 130 Nm (7750/min)
 
tlagfogyaszts 90 km/rnl 4,8 l/100 km
tlagfogyaszts 120 km/rnl 5,8 l/100 km
 
vgsebessg 200 km/h felett
gyorsuls 0-100 km/h 3,1 s
 
hajts, ertvitel kardnhajts, 6 fokozat vlt, tbbtrcss, olajfrds kuplung
fkek ell, htul 320 mm-es dupla trcsa, 294 mm-es szimpla trcsa, integrlt fkrendszer, ABS
villaszg 60,6 fok
utnfuts 112 mm
 
r 4 718 000 Ft
 
importr www.bmw.hu

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.