Pedig tntettnk ellene. Mi is, meg ti is. A petcit, melyet 30 270 alrs kestett, a Miniszterelnki Hivatalban adtk t. Hogy rdemes volt vacakolni vele, azt az alig 2-3 hten belli ltrejtt szemlyes tallkoz bizonytotta. A tloldalt Dr. Knya Lajos, a Pnzgyminisztrium illetkekkel, nkormnyzati adkkal foglalkoz fosztlynak vezetje kpviselte.
A szervezet llspontjt az igazsgosabb tehervisels alapgondolata alapjn fogalmaztk meg. Az emels ellen nincs rtelme glni (mr csak azrt sem, mivel a trsadalom nagy rsze luxushobbinak tartja a motorozst, "hadd fizessenek azok, van mibl"), a drasztikus mrtk az, ami ellen tiltakoznak a motorosok, lkn az Rrace Mono Motoros Nonprofit rdekvdelmi szervezettel.
Sajnos, gyorsan kiderlt, hogy itt hosszas kzdelem vr az RRACE-re, hogy felnyljanak a szemek, ugyanis a fosztlyvezet szerint eddig relatv keveset fizettek a motorosok, radsul a PM szerint kevesebb mint a felvel emelkednek a terhek 2006-rl idnre.
Mi nem ezt tapasztaljuk. Sajt szmtsaim szerint a hatves, nem tl ers 1100-as Guzzim utn kzel hromszorost fizetem az eddiginek, s kt reg, vek ta a garzs pora alatt kushad Pannnim is belp az adalanyok kz. Csakhogy nincs hiteles, bizonyt erej adat a Magyarorszgon ma nyilvntartott motorkerkprokrl az rdekvdelmi szervezet birtokban, amivel esetleg megkrdjelezhet lenne a PM enyhn elbagatellizl kijelentse. Az adatbzis ugyanis nem kzkincs, meg lehet vsrolni, gy potom 2,7 milli forintrt. n mindenesetre kiadnm a szmtsi alapokat a PM helyben, hogy bizonytsam jhiszemsgem s egyttmkdsi kszsgem.
Addig igen tvoli clokat tud csak megfogalmazni Enyo s csapata. k azt mondjk, a vals emels ht-nyolcszoros. Tisztban vannak vele, hogy az emels szksges s elkerlhetetlen, de a jelenlegi mrtke arctlan, a sokat elvisel motoros trsadalom a ktszeres szorzval mg kibklne.
Nem kis pnzrl van sz, kzelti az egymillird forintot a remlt extra bevtel. Tavaly kb. 54 ezer motor utn vetettek ki adt, idn minden rendszmmal szerelt ktkerek utn fizetni kell. J lenne tudni, mi alapjn szmolt a PM_
A gpjrmadrl szl 1991. vi LXXXII. trvny mdostsa
92. A Gjt. 6. -nak helybe a kvetkez rendelkezs lp:
"6. (1) Az ad alapja szemlyszllt gpjrm - ide nem rtve az autbuszt - hatsgi nyilvntartsban feltntetett teljestmnye, kilowattban kifejezve. Ha a hatsgi nyilvntartsban a szemlyszllt gpjrm teljestmnye csak lerben van feltntetve, akkor a lerben kifejezett teljestmnyt 1,36-tal kell osztani, s az eredmnyt a kerekts ltalnos szablyai szerint egsz szmra kell kerekteni. Ha a hatsgi nyilvntarts a szemlyszllt gpjrm teljestmnyt nem tartalmazza, akkor az adhatsg a szemlyszllt gpjrm azonost adataival megkeresi a terletileg illetkes kzlekedsi felgyeletet a szemlyszllt gpjrm teljestmnye kzlse vgett. Ez esetben ezt az adatot kell a szemlyszllt gpjrm adalapjnak tekinteni.
(2) Az ad alapja az autbusz, a nyergesvontat, a lakptkocsi hatsgi nyilvntartsban feltntetett sajt tmege (nslya).
(3) Az ad alapja a tehergpjrm hatsgi nyilvntartsban feltntetett sajt tmege (nslya) nvelve a terhelhetsge (rakslya) 50%-val."
93. (1) A Gjt. 7. -nak (1) bekezdse helybe a kvetkez rendelkezs lp: "(1) Az ad mrtke a 6. (1) bekezdse szerinti adalap utn a gpjrm
- gyrtsi vben s az azt kvet 3 naptri vben 300 Ft/kilowatt,
- gyrtsi vet kvet 4-7. naptri vben 260 Ft/kilowatt,
- gyrtsi vet kvet 8-11. naptri vben 200 Ft/kilowatt,
- gyrtsi vet kvet 12-15. naptri vben 160 Ft/kilowatt,
- gyrtsi vet kvet 16. naptri vben s az azt kvet naptri vekben 120 Ft/kilowatt."
(2) A Gjt. 7. -a a kvetkez j (2) bekezdssel egszl ki, s egyidejleg a jelenlegi (2) bekezds szmozsa (3) bekezdsre mdosul:
"(2) Az ad mrtke a 6. (2)-(3) bekezdsei szerinti adalap esetn az adalap minden megkezdett 100 kilogrammja utn 1200 Ft."
