Olasz lom Anglibl: Aprilia RSVR550
2007.03.19. 14:46
Rengeteg pletyka keringett az elmlt vekben az Aprilia kis V2-es sportmotorjrl, de a vrva vrt gp soha nem szletett meg. Egy angol cg most megvalstotta az lmot: az SXV550-es erforrst bepasszroztk az RS250 vzba.
vek ta rebesgetik, hogy az Aprilia kszt egy, a RSV Millnl kisebb lkettrfogat sportmotort. Volt sz 750-es vltozatrl, amely most, a Shiver bemutatsval lehet, hogy valsgg is vlik, illetve egy ultraknny ngytem gprl, amely az RS250 utdja lehetne.
Egy angliai internetes Aprilia-keresked, az RSVR.net nem akart tovbb vrni az lommotorra, ezrt a Spagforth Racinggel kzsen elksztettk az RSVR550-et, amely egy SXV550 supermoto s egy RS250 hzassgbl szletett. Az SXV V2-es blokkja elg kompakt volt ahhoz, hogy befrjen a kttem RS vzba, br ehhez termszetesen mdostani kellett a motor felfggesztsi pontjait az alumnium hdvzon. A teljestmny ugyangy 70 ler krli, mint a rgi, kttem V2-es esetben, a forgatnyomatk s a vezethetsg viszont sokat javult a ngytem erforrsnak ksznheten. Az egyik legnagyobb kihvst a kipufogrendszer elvezetse jelentette - a kt kidrrent kzl az egyik vgl jobbra lent, a lengkar mellett, a msik pedig a faridom alatt kapott helyet.
A hts bann-lengkar az RS-bl rkezett, mg ellre vadonatj hlins teleszkpok kerltek. A sznszlas tank eredetileg Kawasaki ZX-10R-hez kszlt, akrcsak a faridom. A tbbi burkolat Honda RS250-eshez val. Az eredeti Aprilia RS stlusbl teht nem sok maradt, a lnyeg viszont vltozatlan: az RSVR550 knny, agilis sportmotor, amely nem brutlisan ers (br a hrek szerint msodik fokozatban is eltekeri a hts gumit), mgis klnleges lvezet plyzni vele.
 
 
 
|