
A robusztus felpts nem vltozott
Az 1200-as Bandit sikere abban rejlett, hogy felptse egszen kzel llt a kor streetfightereihez. Gyakorlatilag szthajthatatlan leveg-olajhtses blokkjval, 100 ler feletti teljestmnyvel, masszv blcsvzval s 310 mm-es dupla trcsba harap ngydugattys Nissin fknyergeivel minden adott volt ahhoz, hogy az utcai vas nagyon knnyen meginduljon, s legalbb ilyen gyorsan meg is lljon. Az elmlt tz vben a GSF1200 nyergben bemutatott tbb milli stoppie s wheelie ennek lnk bizonytka.
Kialaktsa s meztelensge mg az tptsben kevss jrtas motorosokat is ltztetsre csbtotta, minimlis talaktssal agresszv, egyedi klst adtak a Suzuki egyik legnpszerbb, a vilgon tbb mint 27500 pldnyban eladott motorjnak.
1996. utn az els jelentsebb talakts 2001-ben kvetkezett. Tankja 19 literrl 20 literre ntt, j karburtort, zemanyagszrt s hts idomot kapott, majd 2006-ban az els ABS-es verzi is legurult a gyrtsorrl.

A 108 Nm-es nyomatk szpen hangzik
A klasszikus modell ereje s megbzhatsga mig vilghres, de az id mlsval a konkurens motorgyrak hasonl kvalits modelljei mr vzhtssel, injektorral s az s naked bike-ok formavilgt tovbbgondol vonalvezetssel tmadtk az utcai motorosokat.
A Suzuki mrnkei 2007-re megoldottk az elttk ll bonyolult feladatot: a Banditt tszabtk, figyelembe vve az Euro3-as normt, a piac ignyeit, mindehhez felhasznlva a kor – ha nem is az sszes - technikai vvmnyait.

Fkuszban az j, 1250 kbcentimteres blokk
Az Euro3-as normk ltal szabott hatrok egyrtelmv tettk, hogy a motor karakterisztikjt nagyban meghatroz, jl bevlt leveg-olaj htsnek mennie kell, a ngy Mikuni porlasztval egyetemben. Plusz 100 kbcenti (br a nv alapjn csak tvenet gyantannk), dupla pillangszelepes injektor, kataliztor s 108 Nm-es forgatnyomatk 3700 fordulat/percnl, s a vadonatj vzhtses blokkal szerelt Suzuki Bandit kszen ll, hogy a visszavegye rgi helyt a csupasz gpek kztt.

Porlaszt volt, injektor lett
Az talaktsok sorn a Bandita felszedett ugyan magra 10 kil pluszt, de a gyri tesztpiltk nyilatkozatai szerint ez lnyegesen nem rontott a tle megszokott kezessgen. Majd megltjuk. Ebbe a tzesbe viszont mr belefrt a merevebb vz s lengvilla is, csakgy mint a rgen htott hatfokozat vlt s egy plusz dugatty a hts fknyeregbe.

Osztott ls
A Suzuki klasszikus modellje 2006 ta kaphat ABS-szel. Ez idn sem vltozott, mind az idomos S, mind a naked N verzi krhet ABS-szel is 150 ezer forintos felrrt, amit egy ekkora tmeg s nyomatk motornl mindenkppen hasznos opci.

A kzpsztender igen hasznos a karbantartsi munklatoknl
Az j Bandit a blokk teljes talaktsnak ksznheten majdnem 10 lert vesztett a teljestmnybl, maximlis nyomatka viszont 92 Nm-rl 108 Nm-re ntt, ez pedig bsges krptlst gr az elveszett lerkrt. Ha mr a karcssodsrl van sz: a tank kapacitsa is cskkent 1 litert, de a hattvolsg ezzel egytt is elri a 300 km-t, gy nincs klnsebb ok a panaszra.
Aki fogst akart tallni a rgi Banditon, az a magas fordulatszm-tartomnyban leadott, kiss zavar rezgseket emltette. Ezt a problmt az j modellben kiegyenslyoz tengely hozzadsval kszbltk ki.
A blokkal ellenttben a kls alig valamicskt vltozott. A blcsvzban csupaszon virt robusztus blokk, mg az S verzi fejidoma is szinte mdosulatlan formban megmaradt. A mszerfalon tovbbra is a jl megszokott krmkarikval keretezett fordulatszmmr s kilomterra, jdonsgnak csak az elektronikus zemanyag-befecskendezs visszajelz-lmpja szmt.

Idomos kerget idomtalant
A Suzuki mrnkei a fejlesztsek mellett arra is trekedtek, hogy megmaradjon a modell kategrijban hresen kedvez ra, ezrt is vetettk el az 1000-es GSX-R blokk talaktsnak tlett. A 2007-es Bandita legersebb fegyvere az ra az 1000 kbcenti feletti utcai ergpek harcban. A Honda hasonl kategris motorja, a CB1300 lerben s forgatnyomatkban is rdob egy tzest az j 1250-es Banditra, de kemny fl milli forinttal kerl tbbe, mint a GSF1250.

Mszaki adatok:
Motor: ngytem, vzhtses, ngyhengeres, DOHC, hengerenknt ngyszelepes
Hengerrtartalom: 1255 cm
3Furat x lket: 79,0 x 64,0 mm
Max. teljestmny: 96,5 LE 7500 1/min-nl
Max. nyomatk: 108 Nm 3700 1/min-nl
Kompressziviszony: 10,5:1
Keverkkpzs: 36 mm-es SDTV zemanyag-befecskendezrendszer
Vlt: hatfokozat
Kuplung: olajfrds, tbbtrcss
Vz: nagy szilrdsg acl dupla blcsvz
Els futm: 43 mm-es hidraulikus teleszkpok, llthat rug-elfeszts
Felfggeszts htul: kzponti rugstag, htfokozatban llthat elfeszts s csillapts
Els fk: 310 mm-es duplatrcsafk ngydugattys fknyergekkel (ABS)
Hts fk: 240 mm-es trcsafk, ktdugattys fknyereggel (ABS)
Gumik: ell 120/70 ZR17 M/C 58W; htul 180/55 ZR17 M/C 73W
Mretek N/S (HxSzxM): 2130 x 790 x 1095 mm / 2130 x 790 x 1225 mm
Tengelytv: 1480 mm
Szabad magassg: 135 mm
Villaszg/utnfuts: 25,3 fok/104 mm
lsmagassg: 790-810 mm llthat
Szraz tmeg N/S: 222 kg / 225 kg (ABS:+ 4 kg)
zemanyagtartly trfogata: 19 l
r (regisztrcis adval): GSF1250N: 1 998 000 Ft (ABS-szel 2 148 000 Ft )
GSF1250S 2 098 000 Ft (ABS-szel 2 248 000 Ft)