
A Yamaha FZ6N S2 hirtelen kk sznben
szintn megvallva, az FZ6 78 lovas vltozatrl szerzett tapasztalataim alapjn kemnyebb menetre szmtottam, amikor tltem a 98 lers nagytestvrre, a Yamaha FZ6N S2-re. Az S2 ugyanabbl az R6-bl szrmaz blokkbl egy msik gyjtselektronika segtsgvel hozza ki a plusz 20 lert, nyomatkban viszont mindkt motor 63,1 Nm-t tud. A 2007-es FZ j gyjtstrkpet is kapott, ennek ksznheten az als- s a kzptartomnyban rezheten megizmosodott, egyenletesen nyomatkos utcai nakedknt viselkedik.

Bukgomba az FZ oldaln
A blokk mellett a Yamaha 600-as nakedje megkapta az R6-os fkeit is, ami az els tengelyen egy Monobloc, azaz egy anyagbl kszlt ngydugattys fknyerget jelent, termszetesen dupla trcsval. Az R6-hoz s a korbbi FZ-hez kpest nem estem hanyatt - pontosabban lltam orra - a fkertl, de ez valsznleg a tesztmotor bekopatlan fkeinek, illetve az alapveten puhbbra hangolt fkrendszernek ksznhet. Sajt hasznlatra n mindenkppen kemnytenk rajta, kezdetnek fkbettcservel s a gumi fkcsvek fmre trtn cserjvel, s nmi finomhangolssal, de ez persze sokban fgg a vezetsi stlustl. Az S2 egybknt ABS-szel szerelve is kaphat, ami kb. 180 000 Ft pluszkltsget jelent.

Az htott vltozs: knyelmesebb utaspozci,
s j kialakts ls, csszsmentes peremmel
A Dunlop gumik Bridgestone-ra cserldtek, szintn motorosa vlogatja, hogy ez kinek mennyire j hr. n mondjuk tapads-gyben a Dunlopra voksolnk, de a Bridgestone hibja ismt csak annak rhat fel, hogy a motorban tvtelkor mindssze 30 kilomter volt, teht az abroncsok gyakorlatilag a gumiszr-koptats stdiumban voltak.
Meztelen ktkerekm nem is volt annyira meztelen, a naked gyri extrival felszerelve mr majdnem idomos motor ltszatt keltette. Hasidommal, plexivel s bukgombval szerelve egybknt kb. 180 ezer forinttal kerl tbbe, mint szriafelszereltsggel. A fejidom immron szimmetrikus, mivel az FZ6 megkapta az FZ1-rl ismert mszerfalat, ami ellenttben az eddigi, digitlis fordulatszmmrs verzival, nem aszimmetrikus kialakts. A mszerfal cserjt a legtbb s-Yamahs dvzlte, nekem tetszett a rgebbi FZ-k digitlis fordulatszmmrje, aszimmetrikus kialaktsa. Az FZ1-es mszeregyttese bennem egyrtelmen a ’90-es vek batr sportmotorjait idzi, br informativitsa valban vitathatatlan.

Plusz 50.000 forintrt sznre fjt tltszatlan plexi jr
Gyri extraknt vlaszthatunk tltsz plexit, vagy az idomok sznvel megegyez szlfogt, tesztmotorunk ez utbbival volt szerelve. Az plexi hasznossgval kapcsolatos kezdeti szkepticizmusomat egybknt 150 fltt gyorsan levetkztem, s mg bjva menekltem a sisakomat rngat szl ell.

A mszerfal az FZ1-rl rkezett

Knyelmesebb lett az utasnak is
Az tltszatlan plexi nem volt zavar, st mrett meghazudtol mdon hasznosnak bizonyult, s legalbb rnykban kontrasztosabbnak hat az amgy is agyondicsrt, informatv mszerfal. Ms krds, hogy megri-e azt a kb. 50 000 forint plusz kiadst, de ezt mr ki-ki maga dnti el. A szlvdettsg az alapmodellnl termszetesen tovbbra is nulla, de aki ezt az aszfaltbetyrt vlasztja, annak nyilvn nem ez a f szempont a vlasztskor. A Yamaha a modell technikai fejlesztsn tl j sznpalettval is elllt az FZ-hez, az enym pldul vitathatan vonz kk sznben pompzott.
Knyelem szempontjbl az FZ tovbbra is toppos, a 200 kilomteres vrosi tekergst csak a karomban rzetem, azt is inkbb a folyamatosan cserld utasaim pluszslya miatt. Az utaspozcirl szlva a 2007-es FZ-re vgre csszsmentes, peremmel elltott ls kerlt, ami remek, mert a 2005-s FZ6 nyergben a hozzm hasonlan kicsi fenkkel megldott utasom az els fkezskor a nyakamba csszott. A msodik szemly lbtartjt kicsit lejjebb raktk, a lbtart konzolra pedig csszsmentes borts kerlt, gy az utas komfortrzete sokat javult. „rvendetes, hogy a lbtart elhelyezsnek mdostsval a hts idom mr nem ll bele a vdlim kzepbe”- lelkendezett egyik legtapasztaltabb utasom.

Az S2 sz szerint puhbb lett. rtem ezalatt az ls tmst csakgy, mint a motor futmvnek belltst. Az j, hatszglet, alumnium lengvilla ktsgtelenl stabilabb, dekoratvabb, mg rugzsa rzsem szerint alapveten puhbb, mint a korbbi modellek. Ell maradt a hidraulikus teleszkp, mely eloxlt vdrteget kapott. Az lsmagassg 5 mm-t cskkent, ami nem nagy dolog, de a hozzm hasonl ni motorosoknak, vagy a kisebbre ntt frfiaknak ez mindenkppen j hr. Klnsen azrt, mert az FZ6 nem tartozik a legsovnyabb 600-asok kz. 201 kilt nyom teletankolva, gy a motor terhelt tmege egy pilleknny utassal gyorsan 250 kil fl ugrik.
Mindezek ellenre lass temp mellett is jl manverezhet maradt, ksznheten a kormnyszlessg tovbbi egy centivel trtn cskkentsnek. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a krti dug ll kocsisorai kztt is knnyen elfr.

Sajnos az ls alatti kipufogborts manyagbl van, de legalbb jl nz ki
Az EURO 3-as norma a Yamaht is utolrte, hromutas kataliztort s j kipufogrendszert is kaptak az j FZ-k. A kipufogdob tovbbra is az ls all kandikl ki, a ltvnyos dupla kimenet azonban tovbbra is csak lca, hiszen az ls al kukkantva kiderl, hogy valjban egy dobrl beszlnk, a kettoszts pedig csak optikai.
Az FZ6 S2 a korbbi modellekhez kpest egyrtelmen finomabb lett. Kezesebb viselkedse egyrtelmen elnyre vlt a Yamaha legnpszerbb nakedjnek. rzsem szerint az S2 egy-kt szempontbl puhbbra is sikerlt, mint ahogy azt az agresszv kls s a masszv blokk ltal vonzott clkznsg ignyeln, de miutn 98 ler s 63 Nm forgatnyomatk bjik meg az FZ csupaszon hagyott, robosztus blokkjban, gy sportos, dinamikus ambciinknak a knyelem sem szab hatrt.

Soros ngyhengeres naked, hasidommal
Mszaki adatok
Motor: soros, ngyhengeres, vzhtses, ngytem, 16 szelepes
Hengerrtartalom: 599 cm
3Kompressziviszony: 12,2:1
Furat x lket: 65,5 x 44,5 mm
Keverkkpzs: 36 mm-es zemanyag-befecskendez
Vlt: hatfokozat
Teljestmny: 72 kW/ 98 LE 12 000 fordulat/percnl
Nyomatk: 63,1 Nm 10 000 fordulat/percnl
lsmagassg: 795 mm
Mretek (HxSz): 2095 x 755 mm
Tengelytv: 1440 mm
Villaszg/utnfuts: 25 fok/ 98 mm
Els futm: 43 mm-es teleszkpvilla
Hts futm: kzponti rugstag llthat elfesztssel
Gumik: 120/70-ZR17 ell, 180/55-ZR17 htul
Fk ell: dupla, Monobloc 298 mm-es trcsafk ktdugattys fknyergekkel
Fk htul: szimpla, 245 mm-es trcsafk egydugattys fknyereggel
zemanyagtank trfogata: 19,4 liter
Szraz tmeg: 191,9 kg
Vlaszthat sznek: kk, fekete, fehr, ezst
j ra regisztrcis adval: 1 998 000 Ft (ABS-szel 2 178 000 Ft)