motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Teszt: Honda VT750DC Shadow Spirit - 2007

Teszt: Honda VT750DC Shadow Spirit - 2007

  2007.04.29. 20:33

Nzegetjk a motort Hondknl. Beszlgetnk rla. Gondosan megvlogatjuk a szavakat. azrt, mert ugye a nagy Honda-csald tagjaknt vigyznia kell, mit mond kutyjuk klykrl. n azrt, mert - legalbb amg el nem vittem - illik szrmentn nyilatkozni egy pp klcsnkapott drga, j gprl. Vgl megegyeznk: klnleges.

 


Tetszik? Nem tetszik? Mg most sem tudom. A dntskptelensg alighanem leginkbb a vgletes aszimmetrira vezethet vissza. Balrl nzem: a gynyr, 52 fokos V2-es blokk hatrozza meg a kpet, van mg sok krm, ngy ragyog fnyezett elem, lendletesen formzott ls, kt klasszikus drtklls felni s egy szolid, karcs kardntengely. Jobbrl nzem: kt irdatlan krmozott dekli rondt bele a motor ltkpbe, viszont feltnik a duplacsv kipufog, a krmozott fkkar htul, a lyuggatott trcsa ell. Kt oldalrl kt klnbz motor.


Szembl s htulnzetbl meg mg kett. Ellrl a vkony, de 21 hvelyk trcsatmrj kerk uralja a kpet, fltte kt nyurga tartn ll az egyszer, de szpen velt kormny a kt kerek krmozott tkrhzzal. Igazi csopper. (Azrt innen is zavaran floldalas: a vezrls krmfedele jobbra hzza a kpet.)


Htulrl pedig egy flig modern - flig antik cruisert ltunk, szles kerkkel, sok manyaggal, bls, de sszeszkl hzba dugott klyhacsvekkel, progresszv rugkkal. (Az aszimmetria innen is megvan, ezttal a kipufogk dntik jobbra optikailag a motort. )


A rszletek kzt is hosszasan lehetne mazsolzni, pldul a kormnytartk formja miatt mindmig vakarom a fejem. Elsre szre sem vettem, milyen rdekesek, csak akkor nztem meg jobban ket, mikor egy szemlld veternos kollga szomoran csvlni kezdte a fejt miattuk. Alul vkonyak, fent kiszlesednek, radsul a krmkrnyezetbl kirvan polrozott alumniumbl kszltek - tnyleg fura. Viszont nem egyrtelmen csnya. Ahogy az egsz Shadow Spirit sem. Hatsos, izgalmas kis szrny.


Sajnos, ha nagyon kzelrl nzzk, a mutat nagyot billen a nem tetszik irnyba. Hogy a gynyren fnyezett srhnyk, a krmozott deknik manyagbl kszltek, voltakpp mg elviselhet, hiszen a gyorsan fogy olaj, gyorsan roml leveg, gyorsan emelked tengerszint korban lnk. Tnyleg felesleges nehz vasakbl kalaplni merevtfunkci nlkli alkatrszeket. Hogy egy 2007-es csopper srhnyja nem dng, hanem kocog, ha tgetjk? Ez nem stlustrs, ez halads.


Viszont az, hogy a kipufog hegesztsei rettenten csnyk, hogy nhol ecsettel, szrke festkkel kentk le a varratokat rozsdsods ellen, hogy a lbtartkrl pereg a krm, jval nehezebben megbocsthat. A mrka ltalnos minsgmnijt ismerve mg azt sem zrom ki, hogy mindez szndkos m-kisiparisg, tudatos customrzet-ersts a Honda rszrl, de valahogy mgis inkbb egyszer technolgiai trehnysgnak tnik. Ez pedig mindig agglyos egy j, gyri motor esetben, mg ha a problma csupn eszttikai jelleg is.

Mert mszakilag kifogstalan a gp. A motoron nagy-nagy vltozs trtnt, mg a 2004-es Shadow-bl Shadow Spirit lett. A karburtor ment a kukba, helyette a kthengeres blokk megkapta a Honda PGM-FI rvidts injektor-rendszert. gy a hengerenknt hromszelepes, 750-es V2-es utn mindig pccre indul az ls el, oldalra helyezett gyjtskapcsolba dugott kulcs elfordtsa s az indtgomb megnyomsa utn. Jrsa hihetetlenl egyenletes, a gzmarkolat tekergetsre ksedelem nlkl reagl, gyorsan prg fel - olyan finoman mkdik, mint egy villanymotor.


A kuplung nagyon knny, a fogspont bartsgosan elmosdott, a kardn pedig kiegyenslyozottan, minden rnciglstl mentesen viszi t az ert a hts kerkre. Megnyugtatan precz szerkezet, a vilg vgre el mernk indulni vele. Nem mondom, ha bet a mnk, nemigen reparlhat meg csavarhzval-kombinlt fogval az t szln, de elhiszem neki, hogy sose lesz baja.

A PGM-FI
A Honda mszava kifejtve Programmed Fuel Injection, ami annyit tesz, hogy a befecskendezett zemanyag-mennyisg nem esetleges, hanem a kzponti szmtgp tbbvltozs fggvnyek alapjn ad benzint a hengereknek. Az agy a gzkar mindenkori llshoz, a htvz s motorolaj hmrsklethez, az pp hasznlt sebessgfokozathoz, a leveg hmrsklethez s nyomshoz kilesi a hozzrendelt rtket egy tbbdimenzis tblzatbl: ennyi benzin, ennyi leveg kell. A Honda elsknt az 1987-es Civic szemlyautban alkalmazta a PGM-FI-rendszert, az els pgemefis Honda motor az 1998-as VFR800 volt.
 

Csak azrt nem indultam el a vilg vgre mgsem, mert az tnapos teszt nem lett volna elg, hogy odarjek, meg vissza. Nem a blokkon mlott, a teljestmny, a nyomatk bven elg a 230 kils motorhoz. A fokozatok is j hosszak, a kettes bven nyolcvan fl hzathat, tdikben pedig az elvi vgsebessg nlamnl vakmerbb fszerkesztnk sima Shadow-neszkzlt megfigyelse alapjn 170 fltt van. Egy 46 lovas csoppernl!

Sajt tapasztalataim szerint azonban 80-90 felett nem igazn j motorozni a Shadow Spirittel. A szelet semmi nem fogja ki a motoros ell; 181 centimmel bukmat-dzsekimet folyamatosan ciblta. A magas, keskeny kormnnyal nagy tempnl lland a bizonytalansgrzet, hiba kellemesen vaskosak a markolatok, knnyen elrhetek a karok, kapcsolk. A bks, szemlld tratempt, a magas fokozatban alacsony fordulatrl nyomatkbl indtott kigyorstsokat, a kellemes dbrgst szereti a Shadow Spirit.


Ha nagyon akarunk, lehet azrt sokkal-sokkal gyorsabban is haladni. n 140-ig mertem hzni a gzt, de akkor mr fehredtek az ujjaim rendesen, annyira kapaszkodtam a kormnyba. A megolds egy gyorsan leszerelhet traplexi lehet: vrosban, rvidtvon legyen lapos, gonosz csopper, hossz trn viszont knyelmes kzlekedsi eszkz.

Zrt bukban mindegy, mennyivel megynk, a tankba illesztett, klnben szp s mrfld/rban is szmol sebessgmrt gyse ltni. A Honda is rezhette, hogy a mszer nincs nagyon szem eltt, mert a reflektor visszajelzt s a fogyatkoz zemanyagszintre figyelmeztet lmpcskt kipakolta elre, a kormnykiflire. Utbbit mondjuk, nem kell rgus szemekkel figyelni, a VT750 DC gyorsulgats tempban, sok vrosi kszkdssel is t liter alatt fogyasztott szz kilomteren.


rthetetlen s jelentktelenl apr hiba: vajon mi ksztette a tervezket arra, hogy a napi szmll nullzjt mlyen besllyesszk a mszerfalba? Alig lehet megnyomni, kesztyben meg vgkpp keserves a kezelse. Engesztelsl pr centire a gombtl a vilg legszebb zrhat tanksapkjt talljuk. Csavargatni sem kell, kulcsfordts utn kivehet, tankols utn helyre nyomva a kulcs visszafordul, kihzzuk s mehetnk.


A Honda bszkn jelentette be: a Shadow Spirit lse a legalacsonyabb a kategriban: csupn 652 millimterrel kerlt az aszfalt fl. (Azrt rdemes lenne megnznie a Hondnak a konkurencia adatait, mivel pl. ennl alacsonyabb a Sportster 883 Low is 642 mm-es lsmagassgval. A szerk.) Zsokalkat motorosoknak ez nagy rm, de a termetesebbek is lvezhetik az alacsony slypont, a knny letmaszts-felllts lmnyt, s ha nem figyelnek, a msodfok gst is, a kipufogk feletti hvd pajzs ugyanis nagyon fel tud melegedni, s elg kzel kerlt a jobb lbszrhoz.

Hogy mennyire az alacsony ls, mennyire a lapos villa hozadka, nem tudom, de a motor temps orszgti kanyarokban legalbb annyira kezesen viselkedik, mint amennyire nygs, ha ki kell tolni egy szk garzsbl, vagy a parkolban rnk llt autk kzl. Benzintykok, rossz hr: a vezet nyergvel egybenttt utasls jval knyelmetlenebb, mint a sima Shadow httmls, hosszabb s puhbb kakaslje.


A Shadow Spirit ra tezer forinttal marad ktmilli alatt. A VL 800-as Suzuki ennl szzezerrel tbbe, a 650-es Yamaha DragStar tizentezerrel kevesebbe kerl. Mindkett drtklls, kardnos, br gyri llapotban a szolidabb els kerk miatt kevsb klasszikusan csopperes, mint a Shadow Spirit. Vegye ki-ki, ami neki tetszik. Mg azt se mondom, hogy ha kzpmret japn cruiserre vgynk, nem pp a Honda kne, a meggyz technikai minsg mellett pont klnleges, meghatrozhatatlan formavilga miatt.


Mszaki adatok:
Mire vgysz inkbb?
 18
 23
 29
 32
 163
Motor: vzhtses, ngytem, 6-szelepes, SOHC, 52 V-kettes
Hengerrtartalom: 745 cm3
Furat x lket: 79 x 76 mm
Kompressziviszony: 9,6 : 1
Max. teljestmny: 46 LE (33,5 kW) / 5500 1/min
Max. nyomatk: 65,1 Nm / 3500 1/min
Keverkkpzs: PGM-FI benzinbefecskendezs, automata szivat
Sebessgvlt: tfokozat
Kihajts: zrt kardnhajts
Vz: duplablcs csvz
Villaszg: 34 30'
Utnfuts: 158 mm
Futm: ell 41mm-es teleszkpvillk 115 mm-es rugttal, htul t fokozatban llthat rugstagpr, 90 mm rugttal
Kerekek ell/htul: 21x2,15 / 15x3,5 drt klls aclfelni
Gumik ell/htul: 90/90-21M/C / 160/80-15M/C
Fkek: 296 mm-es fktrcsa ktdugattys fknyereggel ell, 180 mm-es dobfk htul
Hosszsg x szlessg x magassg: 2424 x 837 x 1107 mm
Tengelytv: 1635 mm
lsmagassg : 652 mm
Szabadmagassg: 132 mm
zemanyagtank: 14,6 liter
Szraz tmeg: 230,5 kg
ra regisztrcis adval: 1 995 000 Ft

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.