motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : A j haver: Honda CBF500

A j haver: Honda CBF500

  2007.04.29. 22:29

Emlkszem, a Honda Hungary garzsban szinte az egsz tesztkaravnos motorflotta benn parkolt, s az illetkes munkatrssal arrl beszlgettnk, melyiket is vigyem el egy tesztre.

A helyzet egy tindzserkori lmomra emlkeztetett, amikor is a bikinis szpsgverseny teljes meznye felsorakozott elttem, s nekem csak annyi dolgom volt, hogy a sok szpsg kzl kivlasszak egyet, akivel eltlthetek pr felejthetetlennek grkez napot. De a valsgban nem is olyan knny „csak” egyet kivlasztani a gynyrsgek kzl, ezrt – mint indul motoros magazin ismeretlen tesztpiltja – jobbnak lttam a dntst hzigazdimra bzni. Persze azrt remnykedtem, hogy azonnal feltnt nekik, hogy hozzm legjobban egy CBR1000RR, esetleg egy VTX1800, VFR, CB900 Hornet vagy egy Pan European illik. Nos k azonban egy CBF500-tesztpiltt lttak bennem, ezrt tvozban azon morfondroztam, hogy vagy nem igazn sikerlt j benyomst tenni rjuk, vagy a magamrl kialaktott nkpemet kell alaposan fellbrlnom. De mg mieltt a kapun kikanyarodtam volna, azt is eldntttem, hogy igazi profihoz mltn kizrom az eltleteket, s csak a tapasztalati tnyek rdeleknek.

Ez a Honda egy viszonylag j modell, de az elz kthengeres tkilsokat sem igazn ismertem, s ez a tny egy j tletet adott. gy dntttem, nem hagyom magam befolysolni mszaki paramterekkel, minden adatot csak akkor nzek meg, ha a motort mr visszaadtam, gy lehetsgem nylik csak azzal foglalkozni, amit egy ilyen gp a motorosnak ad. Annyit azrt elljrban tudtam, hogy ezt a motort a gyrt kezdknek s jrakezdknek ajnlja elssorban.

Ez a teszt tulajdonkppen kt teszt. A fnykpekbl ltszik, hogy az els fele mg a meglehetsen rvid – s egy robogbalesettel igen fjdalmas vget r –„keszty nlkli” korszakomban kszlt, de ezton mindenkit nyomatkosan krek, ezt NE PRBLJA KI OTTHON! A msodik felre hozzvetlegesen egy vvel ksbb kertettem sort, erre gyakorlatilag mr nem felttlenl lett volna szksg, de gy reztem, mg nhny kp nem rthat. Vagyis ez volt a hivatalos llspont. Azonban vannak, akik szerint msodszorra nem a szakmai alapossg vezetett, hanem csak alantas vgyaimnak engedtem teret, s ncl randalrozs volt a rszemrl. Persze az lltst hivatalosan sohasem erstenm meg, de ha jobban belegondolok, nyugodt lelkiismerettel nem is cfolnm. Nhnyakban mltn vetdhet fel a krds: Mit tud ez a „kezdmotor”, hogy egy magamfajta fick, aki az elmlt veit a hromjegy teljestmnyadatok bvletben tlttte, nem tall ktszer is idt, energit s pnzt fordtani r. A vlasz: Mindent, ami kell.

Kerek lmpa, kerek, analg mszerek, krmozott visszapillant, kt kerk, egy kipufog, ilyen egy tlagos motor. Elsre semmi klns, de ha nzegetjk egy kicsit, a szokvnyos sszkpbl igen tetszets rszletek tnnek ki. A kipufog ovlis, a hts indexeket a faridomba integrltk, s vgre az elsk sem merednek cltalanul oldalra. A kerekek sem keltenek kommersz benyomst, st a hat kecses dupla kll egszen sportos. A matt feketre festett lengkar beleolvad a krnyezetbe, ezrt kicsit olyan, mintha a hts kerk csak gy „lebegne”. Az osztott nyereg s a magasra tr segdvz sportossgot klcsnz. A blokk nem a legjabb fejleszts, idestova mr tbb mint tz esztends, de jl harmonizl az j krnyezettel, st egszen megfiatalodott tle. A krmozott visszapillantk viszont egyrtelmen a kilencvenes veket idzik, s nmi diszharmniban lnek a motor tbbi alkatrszvel. Nyeregbe szllva knyelmes ls, mr-mr sportosan magas lbtart s knyelmetlen kormnyrd fogad. A kormny vgei tlsgosan htra hajolnak, a mrnkk biztosan ezzel a gesztussal akartak tovbb ldozni a knyelem oltrn, ha ez a gp a sajtom lenne, akkor ez az alkatrsz tuti menne a kukba, helyet adva valami egyenesebb pldnynak. Az lspozci viszont knyelmes, s a fkkar tvolsga is llthat. A soros kettes hengerelrendezs miatt a motor j keskeny, viszont a majd hsz literes benzintank nem az, gy amit nyernk a vmon, azt elvesztjk a rven. Viszont akinek biztonsgrzetet ad, ha valami nagy van a lba kztt, vagy szeret terpeszkedni, az meg lesz elgedve vele.

Legnagyobb meglepetsemre a tindzser korba lpett erforrs valsggal megigzett. A soros kthengeres erforrsnak kivtelesen j hangja van. A legklnbzbb trzsi rtusok szlnak a kidrrenbl. 2500 s 3000 percenknti fordulat kztt a tamtam egyenesen a lelknkben visszhangzik. Ettl eltekintve teljesen tipikus kthengeres, hromezres fordulatig nem igazn trtnik semmi, ngyezertl j nyomatka van, hatezernl tol egy rezhett, s elforog egszen tizenegyezerig. s ezt igen vehemensen teszi, ekzben a kilomterra mutatja olyan szmokat hagy maga mgtt, amit azt hittem, hogy soha el sem r. Ennek a motornak a szzhatvan olyan termszetes, mint neknk a benzinremels, s innen mg van tovbb is. Az els sebessgi fokozat elg rvid. A vlt kicsit darabos, de a tesztmotoroknl sosem lehet biztosan tudni, hogy konstrukci ilyen, vagy elttnk mr megkapta a jusst pr falb mkedveltl. A karburtoros keverkkpzsnek ksznheten nagyon finoman reagl a gzmarkolat tekergetsre. St a finom gzreakcii miatt az olyan teljesen eltlend hulignkods, mint az egykerekezs is elg knny vele. Ngyezres fordulatnl, alteszed a kuplungot – gy rendesebben – s mr jn is az eleje felfel.

A futm is sokkal jobban brja a sportosabb akcikat, mint azt gondoltam. Az alaphangolsa elg feszes s nmi progresszv jelleget is mutat. A masina knnyen kezelhet, nem kell vele harcolni, hogy arra menjen amerre mi haladni akarunk. St ebbl a szempontbl mr-mr szolgallek. Viszont nem mindig viselkedik ilyen pldsan, kanyarods kzbeni fkezsnl befel tekeri a kormnyt, s ha a fordulban ler a lbtart, arra is idegesen reagl. Az is igaz, hogy ez utbbirt rendesen meg kell dolgozni, mert a mrnkk szerencsre hagytak rendesen helyet fordulshoz.

Lssuk be, hogy a blokkolsgtltl eltekintve – amely klnben is felras extra – trcsafkes rendszerbl egyszerbbet nem igazn lehetett volna sszepteni. De az is igaz, hogy ez a primitv egyttes igen jl dolgozik, s mg az ABS-t is elg jl tudtam tolerlni. sszessgben a CBF500 – kevs kivtellel – kiprblt, jl bevlt s idtllnak bizonyult megoldsokat vonultat fel, ezeket friss, lendletes formkkal tvzi, ez nlam nyer kombincinak tnik. A futm s a fkek jl passzolnak a gp menetteljestmnyeihez. A kormnyon kvl, az egyetlen hatrozottan zavar aprsg az oldalllvny, amelyen nem tmaszkodik tl biztosan a masina.

Ez az tszzas olyan, mint a legjobb haverod, vagy nem is haver, inkbb mr bart. Egytt mentek melba, edzs utn hazadob, aztn este egy kis buli a vrosban, egy kv, gyors kaja, szp lnyok, majd fokozdik a temp, s mris bent tallod magad a srjben. De nincs gz, no para, csak lazn… vigyzunk egymsra. Hajnalban ismt irny haza, aztn msnap az egsz kezddik ellrl.

J sszeszerelsi minsge, szp formi, finom rszletei, meggyz teljestmnye s kivl hasznlhatsga miatt meg sem fordul az ember fejben, hogy ez csak egy msfl mills motor. A vgre csak egy nyitott krds maradt: Ha ez az tkils ilyen j, akkor mirt nincsenek tele vele az utck? A vlasz a Honda rkpzsi stratgijban van elrejtve. Ugyanis szinte ugyanennyi pnzrt, ugyanilyen csomagolsban CBF600 nven megkaphatjuk az „F2”-es CBR600F szzrl hetvenhat lerre „lebuttott” blokkjt, s ehhez a csomaghoz mg dupla els trcsafkek is jrnak. A kezd motoros pedig megfelel tapasztalat s szakrtelem hjn olyan dolgokba kapaszkodik, amelyekkel biztosabban le tudja nygzni a haverokat, teht szmra a tbb egyben jobb is, plne ha mg olcsbb is. Ilyen az rtatlansg tudatlansga. Aki mr egy ideje csavarja a gzt, az sejti, hogy nha a kevesebb a tbb.



Technikai adatok:

Motor s vlt

Motortpus: soros, folyadkhtses kthengeres
Hengerrtartalom: 499 cm³
Teljestmny: 58 LE 9500 ford./percnl
Forgatnyomatk: 45 Nm 8000 ford./percnl
Furat x lket: 73 x 59,6 mm
Vltrendszer: 6 fokozat

Vz

Vz: acl gerincvz
Futm - els: teleszkpvilla
Futm - hts: kzponti rugstag
Fkek els / hts: trcsa / trcsa
Gumiabroncs mrete els - hts: 120/70 ZR17, 160/60 ZR17
Tengelytv: 1480 mm
Szabadmagassg: 140 mm
lsmagassg: 770 mm
Szraztmeg: 183 kg (186 kg ABS-szel)
zemanyagtank kapacitsa: 19 l
r: 1 498 000 Ft (1 598 000 Ft ABS-szel)
Forgalmazza: Honda Hungary Kft.



Tovbbi kpek:

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.