motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Teszt: Yamaha Bulldog

Teszt: Yamaha Bulldog

  2007.04.29. 22:32

Amelyik kutya ugat, az nem harap – lltja a npi blcsessg. A Yamaha Bulldogja pedig ugat. Nem vrengz fenevadknt, de morgsakat vakkant, amikor gzfrccsel kapcsolunk vissza. Nem egy haraps motor, de kimondottan lvezetes azoknak, akik egy ktkerekben nem a brutlis vadllatot keresik.

 

"Vram! Vraumm-vramm!" – ugat a Bulldog, trzsknyvi nevn BT1100, mikzben lgy gzfrccsel hrmasbl visszadugom kettbe a kvetkez kanyar eltt. A mutatvnynak nem sok rtelme van, a Yamaha ugyanis a V2-es, csupasz streetfighterek nem azon vad csaldjbl szrmazik, amelynek tagjai minden vet, minden fordult tmad szellemben kzeltenek meg. Persze egy nagy, nyomatkos kthengeresnl mindig hasznos a gzfrccs, mgsem a hts kerk megcsszstl tartok – csupn lvezkedem. Tetszik, ahogy ugat.

Az 1990-es vek msodik felre a vilg szinte sszes motorgyrtjt elkapta a kthengeres lz. A fertzs Itlibl terjedt el, a vrusgazda a Ducati volt – mindenki megirigyelte a bolognaiak superbike sportsikereit s azt, hogy ennek ksznheten V2-es utcai gpeiket is vittk, mint a cukrot. Hamarosan a Honda (VTR Firestorm , SP1/SP2) s a Suzuki (TL 1000 S s R, majd az SV-k) is bemutatta ellenszert, s a Yamaha is lpett, br csak fl gzzel, mert a TRX 850 cm³-es volt, radsul sorkettes – igaz, trhls aclvza ksrtetiesen hasonltott a Monsterra. A hangvillsok azonban nem erltettk a "szupersportos V2-es" irnyvonalat, s nhny ven bell kiderlt: igazuk volt. A japn gyrak csak a csupasz, mindennapi hasznlatra termett, enyhn sportos gpek felsgterletn voltak kpesek meggyz ellentmadst indtani, br Colin Edwardsnak a Hondval azrt sikerlt kt SBK vb-cmet begyjtenie. A Yamaha ebben a szellemben folytatta a fejlesztseit, s 2001 szn bemutatta a mokny, harcias kinzet, m szeld termszet Bulldogot, a ksbbi MT-01 elfutraknt.

A BT1100 megjelensben s mszaki megoldsaiban is emlkeztet a Buellekre. Min meglepets, hogy az amerikaiak szintn a 90-es vekben vgtak bele a csupasz V2-es kalandba, s ugyangy 2001 vgn hoztk ki az XB9R-t! A rvid faridom, a lghtses, chopperrksg blokk s a magas cskormny mind a Buellnek, mind a Bulldognak sajtja, a japnok mgis egszen ms utat vlasztottak: nem egy radiklis nakeddel, hanem egy megrt, mindennapi trssal akartk elcsavarni a vsrlk fejt.

Ennek egyik legszembetnbb jele, hogy az 1100-es DragStarbl klcsnztt motort nem tuningoltk agyon, csupn 2 lervel s 3 Nm-rel lett izmosabb j munkahelyn. Sok-e a 65 ler? Nem, egyltaln nem az. Lehet-e lvezetes 65 ler? Persze, hogy lehet! Br a Bulldog teljestmny- s nyomatkcscsa a legtbb V2-essel ellenttben meglehetsen kzel van egymshoz – 65 l 5500-nl, 88,3 Nm 4500-nl –, a BT szfogad trsknt mr nagyon alacsony fordulatrl veszi a lapot. Ktezer krnykn, ahol kategriatrsai csak prszklnek s przukat, pontosabban lncukat rzzk, a Yamaha zoksz nlkl megindul. Vrosban a legtbb kthengeressel knlds az araszolgats, lland kuplungolst ignyelnek, a Bulldog azonban szpen csorog egyesben 20 km/h-val, s a kettest is nagyon hamar elfogadja gazdjtl. Terhelsvltsnl azrt tudomsunkra hozza, melyik fajtbl is val, de lnyegesen knnyebb vele az let, mint gondolnnk. Lnccsapkodsrl pedig azrt sem lehet sz, mert a blokk mellett a kardnos hajtst is rklte. Utbbirl nem llthat, hogy szrevtlenl vgzi a dolgt, de a durva lkdsds s a negatv reakcik tvol llnak tle. Ha valaki minden elismeret nlkl l fel erre a gpre, nem biztos, hogy el tudja dnteni: lncos vagy kardnos megoldssal van-e dolga.

Az izgalmasabb dolgok 3000-es fordulat felett kezddnek, a BT innen egyenletesen hzva, vidman csaholva szalad elre, s pont a teljestmnycscsnl, 5500 krnykn fogy el a lelkesedse. Nem nyjt olyan dinamikus, sportos rzetet, mint pldul a kzel feleekkora, de valamivel ersebb SV650, inkbb komtosan reagl a gzparancsokra, de arra azrt bven j, hogy ha akarunk, a forgalom tlagos, auts ritmusnl jval gyorsabban haladjunk. Kellemes s lvezhet, de soha nem ijeszt, magabiztossgot ad, de nem csbt arra, hogy tlzsokba essnk s versenyplynak nzzk az utakat. A gyrilag megadott vgsebessg 180 km/h, autplyn erlkds nlkl tartja a 140-150-es utazt, a felett meg mr gyis lefj minket rla a szl. A csinos kis lgterel egybknt hatsosnak bizonyul, mert br kevs menetszelet fog ki, de azt gy terelgeti, hogy a fent emltett tempig nem rezzk knszenvedsnek a motorozst. A Bulldog emellett az oldalszlre is meglepen rzketlen, sokkal knnyebb rajta az let, mint egyes idomos vagy flidomos gpeken.

A futm tkletesen illik a blokk ltal kpviselt szellemisghez. Az els teleszkpok s a hts kzponti rugstag is lgy bellts, de norml tempj haladsnl ez nem jelenti azt, hogy idegest billegssel, hintzssal hozn zavarba a piltt. Az thibkon finoman grdl t, hossz tvon is knyelmes, a kanyarokat stabilan veszi. Utcai hasznlatnl mg a puha felfggeszts gpek jellegzetes hibja, az alulkormnyzottsg sem jn el, a BT nem akarja engedetlenl kiszlesteni az vet. Igaz, nem a legkezesebb, kell nmi er ahhoz, hogy rbrjuk a kanyarodsra, de sz sincs nagy engedetlensgrl, nem kell djbirkznak lenni ahhoz, hogy az oldalra fektessk. A puha rugk s a gyenge csillapts htrnya egyedl lasstskor tnik fel. Ez persze ksznhet a korbban az R6-oson is szolglatot teljest els fknek, amely hatsosan emszti fel a sebessget. Mr kzepes fkezskor is igen mlyet blint a Bulldog, ami nem a legjobb dolog kanyarbemenetnl, az els teleszkpoknak mindenkpp jt tenne tbb csillapts. Az tlagos BT-vsrlt azonban aligha fogja ez a jelensg olyannyira zavarni, hogy rgtn futm-specialisthoz rohanjon. A fk pedig br ers, szintn nem a haraps fajtbl val, st kiss nyls rzetet kelt, szinte markolatig be kell hzni a kart, ha a teljes lasstkpessget ki szeretnnk aknzni. Szerencsre a kar hossz tja ellenre jl adagolhatan, egyenletesen n a fker.

Utassal rezheten elknnyl a Yamaha eleje, de ez nem ront sokat a kormnyozhatsgon. A ktszemlyes hasznlat mgsem felhtlen, legalbbis ezt mutatja az lland benzinkakasunkkal s fotsunkkal tett prba. Br a kt oldals kapaszkod jl hasznlhat, a hts lbtartk nincsenek knyelmetlenl magasan s az ls sem kicsi, Krisztin gy 30 kilomter utn nyszrgve, ers alstjki zsibbadssal szllt le a Bulldogrl. Szerinte a tl puha prnzs nyereg a ludas ebben. Mindenesetre lehet, hogy a hiba mgsem a motorban van, ugyanis az ls els fele is hasonl felpts, nekem viszont 120, egyhuzamban megtett kilomter utn sem volt semmi panaszom, egyltaln nem fradtam s gmberedtem el. A magas kiemelkre helyezett cskormny kellemesen hajltott s pont kellen szles, a tank szles is, de nem ksztet zavaran nagy terpeszre, az alacsony lbtartk pedig idelis, vagyis ez esetben trs trdszget eredmnyeznek.

Mgis van valami, ami a pilta szemszgbl kritikt rdemel. A tetszets, szpen kivitelezett mszerfalrl van sz, annak is a bal oldali analg kijelzjrl. Kls-bels krmszn dszgyr, narancssrga kilomter- s fehr mrfldszmjegyek rtelmetlenl apr mretben, narancssrga beoszts – egyszeren tl sok, zsfolt s nehezen leolvashat. A legrosszabb azonban a kzps flkrben elhelyezett apr fordulatszmmr. Eleinte hosszas s veszlyes msodpercekre el kellett vennem a szemem az trl, amg sikerlt az sszes fontos adatot leolvasni. Az LCD-kijelzvel ellenben semmi gond nincs, br sok informcival nem tud szolglni. A kt napi s az sszestett kilomter-szmll gombjai – a mszerfal bal oldaln – pedig hiba nagyok, motoroskesztyben szinte lehetetlensg megnyomni ket. Kr mindezekrt, mert a kompliklt s nehzkesen hasznlhat mszeregysg kiss elrontja azt, amiben a Bulldog egybknt nagyon j: a stresszmentes, knnyed motorozst, ahol minden magtl rtetden megy.

A krmozott tkrk szintn lehetnnek nagyobbak, radsul ha jobban kinylnnak oldalra, akkor a bennk ltsz kp egyharmadt nem a motoros vlla tlten ki. A szintn krmozott kormnykapcsolk pedig lehet, hogy j llapotukban jl nznek ki, de egy id utn foltokban megfakulnak – a tesztgpben kzel tzezer kilomter volt –, s ez a fnyesre kopott fekete gombokkal egytt nem nyjt tl bizalomgerjeszt ltvnyt. Pedig a BT1100 egybknt az tlagosnl jobb minsgi benyomst kelt, a szpen kidolgozott matt fekete vz, a kt szn fnyezs s a kommersz hromklls helyett tklls felnik nagyon jl mutatnak, s jelzik, hogy nem egy olcsjnos gppel van dolgunk.

s valban nem az: a Yamaha-kereskedknl kzel 2,3 millit kell leszurkolni rte. Ha csupn a lerket, a kezelhetsget s a modern technikai megoldsokat vesszk szmtsba, akkor sokkal jobb ajnlatokat is tallunk a piacon, hiszen ennl 100-200 ezerrel kevesebbrt jval sportosabb s knnyebb V2-es nakedeket is knlnak. Igaz, valsznleg egyikk nyjt sem annyira nyugalmas, stresszmentes motorozst, mint a Bulldog. s br az adrenalinfaktor napjainkban mindennl elbbre val, mgis vannak, akik a ktkerekeknl (sem) a harapssgra szavaznak.


Technikai adatok:

Motor s vlt

Motortpus: ngytem, lghtses, SOHC, V2-es
Hengerrtartalom: 1063 cm³
Teljestmny: 47,8 kW (65 LE) 5500 ford./percnl
Forgatnyomatk: 88,3 Nm 4500 ford./percnl
Furat x lket: 95 x 75 mm
Vltrendszer: 5 fokozat

Vz

Vz:
acl dupla gerincvz
Futm - els: hagyomnyos teleszkpvillk, 130 mm rugt
Futm - hts: lengkar, kzponti rugstag, 113 mm rugt

Fkek els / hts:
298 mm-es trcsk / 267 mm-es trcsa
Gumiabroncs mrete els - hts:
120/70 ZR17 / 170/60 ZR17
Tengelytv: 1530 mm
Szabadmagassg: 168 mm
lsmagassg: 812 mm
Szraztmeg: 233 kg
zemanyagtank kapacitsa: 20 l
r: 2 228 000 Ft
Forgalmazza: Yamaha Motor Hungria Kft.


 

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.