125, 250: nem mindenkinek kell a ngy tem
2007.05.10. 22:59
Ha ngytemstik a kis osztlyokat, agyt mondhat az Aprilia.
Forradalmi a hangulat a gyorsasgi vilgbajnoksgban. Taccsvonalon kvlre kerlt a legtbb dohnygyr, egyre nehezebb olyan tehets szponzort tallni, amely valban rdekelt a csapatok fenntartsban s gazdasgi egyenslyban. Ha csak a MotoGp osztlyt nzzk, a rajtrcson tizenkilenc motort tallunk, majdnemhogy elg eljutni a clvonalig, hogy pontot szerezzen az indul pilta. A Dorna fnke, Carmelo Ezpeleta mgsem akar krzisrl hallani, sokkal inkbb tetszik flnek az "talakuls" kifejezs. Az talakulssal alighanem nem is volna senkinek klns baja, hiszen az egy termszetes folyamat, a vltozs maga. Az talaktssal mr annl inkbb, fknt, ha az a technikai szablyozsokat olyan drasztikusan rinti, mint amit a jogtulajdonos a 125-s s 250-es kategrikkal tervez, a korbban megszellztetett hrek szerint legalbbis.
J ideje hallani mr az gynevezett kis osztlyok, a 125 s a 250 eltrlsrl, s a 400 kbcentis MotoGp 2 illetve a 200-as MotoGP 3 behelyettestsrl. Az j kategrikban csak ngytem motorokat engednnek versenyezni, vagyis a kt tem 2008 utn vgleg eltnne a gyorsasgi motorsport elitjbl (s nem csak onnan).
Hogy a kttemtelent hadmvelet nem fog olyan simn menni, arra tbbek kztt Giampiero Sacchi aprilis sportigazgat szemlye a garancia, aki Ezpeleta projektjt abszurdnak s kptelennek nevezte. "Ha lesz is vltoztats, 2012-tl legyen, s ne 2008-tl vagy 2009-tl. Vagyis tartsuk be azt az rott szablyt, miszerint egy ilyen mrv talakts bevezetshez meg kell hagyni az t ves tfutsi idszakot. Kvetkez kzgylsnkn meg fogjuk vitatni a kialakult helyzetet, s igyeksznk majd valamifle kompromisszumra jutni." Az elmlt napokban arrl lehetett hallani nem hivatalos forrsokbl, hogy az Aprilia kemny hangon tervez politizlni, ha a Dorna ragaszkodik eredeti elkpzelshez: ez azt jelenten, hogy vglegesen megszaktannak minden kapcsolatot a szvetsggel, vagy egyszerbben fogalmazva, kiszllnnak a MotoGp-bl.
|