motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Bemutat: KTM endurpaletta - 2008

Bemutat: KTM endurpaletta - 2008

  2007.05.18. 18:01

Ha valaki endurzsrl beszl, a KTM azonnal bevillan a kpbe. Az osztrk motorgyrt 1953. ta kszt motorkerkprokat, hrnevt a terepmotorok vilgban alapozta meg. Az endur- illetve krosszmotorok ppen ezrt mind a mai napig a szve cscske a mattighofeni tervezbrigd mrnkeinek. 2008-ra szinte minden kttem modellt alaposan kezelsbe vettek, azonban a nagy durrans a ngytem 450 s 530 EXC-R motor lesz.

 

Nagy leleplezs
Nagy leleplezs

A KTM gyr legutols nagy talakulsa, azaz a 90-es vek eleje ta fennhangon hirdeti mindenhol, hogy igazi off-road motorokat kszt, nem pedig utnzatokat. A jelmondat is ezt tkrzi: "Ready to Race", azaz versenyre kszen. A gyr minden endur- vagy krosszmodellje azonnal benevezhet terepversenyre, azt nyjtja, amire az off-road motorosnak szksge van. Nem vletlen taln, hogy tavaly ismt minden Endur vilgbajnoki cm a narancsosokhoz kerlt.

A KTM mrnkei folyamatosan dolgoznak a fejlesztseken, s vrl vre javtanak valamit a motorokon. Az EXC endursorozat 2008-ra kompletten j vzat s hipermodern, trendi idomzatot kapott. Ezenfell a kttem modellek rszben megjultak, a ngytem gpek kzl pedig a kett nagyobbik megkapta a vadonatj XC4 blokkot. Minden 2008-as EXC modell teljesti az Euro3-as krnyezetvdelmi normkat.

Egyedi lett azi j fejidom
Egyedi lett azi j fejidom

A KTM elzetes, 2008-as modelltjkoztatjbl kiderl, hogy a vz minden EXC sorozat gpnl megvltozott. j, ovlis oldals csvek, j csmretek jellemzik a fekete szn, krm-molibdn vzat, amely knny, egyben nagyon stabil. A segdvz alumniumbl kszlt, s optimalizltk a vzhoz kapcsold pontjainl. Az els futmvet tovbbra is a KTM kzeli White Power (WP) szlltja, 48 mm-es belscs tmrvel, fordtott kivitelben. Kisebb srldsi ellenlls, jobb visszajelzs s nagyobb csillaptsi tartalk jellemzi az j teleszkpokat. A belltsok termszetesen vltoztak, s a telk szorosabban illeszked manyag protektort kaptak.

Az nttt alumnium hts lengvilla jobban megfelel mersz kanyarvteleknl, plusz jobb tapadst biztost a guminak, egyben komfortosabb. A mdostott PDS rugs tag felfggeszts geometrijt optimalizltk, s j lncvdt szereltek a lengvilla al. Htra a jl ismert, mindenfle paramterben llthat WP rugs tag kerlt. A nagy s a kis sebessg nyomfokozati csillapts mostantl kln llthat, s a kls hz alumniumbl kszl.

Lncvezet msknt
Lncvezet msknt

A kerkagyakat CNC eszterga faragta ki, beljk knny kllket illesztettek, hogy cskkenjen a rugzatlan tmeg. A fekete felniket az Excel szlltja, az ultra-knny hullmos fktrcsk a Brembtl rkeztek, ezek teljestmnye cscssznvonal, s j az ntisztul kpessgk. Ell szgyazs, ktdugattys fknyereg lasst, htra egyetlen dugatty kerlt szintn hullmos fktrcsval. A KTM mindig is j volt htkben, ksznheten a gyr htternek. Most egy jfajta integrlt htegysg dolgozik a gpeken, amelynek sszekt csve a hengerfejtl jn t a vz-hromszgn, majd egy T-elosztval csatlakozik a htraditorokba. Ez knnyebb szerelhetsget s helytakarkossgot jelent.

A kormny minsgi alumnium darab, ngy klnbz pozciban rgzthet a pilta kvnalmnak megfelelen. A bergkart tterveztk, knny, alumnium darab kerlt ide, manyag taposval. A kuplung a KTM-tl megszokott mdon hidraulikus zem. Az alumnium kipufogdobokat az ttervezett blokkok kvetelmnyeihez igaztottk, s a hangzsa sem mlja fell a trvnyekben megengedett rtket. Az EXC-k teljesen j idomokat kaptak. A manyag elemeknek nemcsak az ergonmija jobb, de divatosak a KTM j off-road genercijnak megfelelen. A ktkomponens manyagbl kszlt lmpamaszk, a lncvd s az els srvd minsginek hat, egyben merev, ellenll a srlseknek.


Az nttt oldals spoilereknl a matrickat a manyagba gyaztk, ezzel fokozva az elemek strapabrst. Az els idomon a kivgsok a htkrl vezetik el a ht, mg htul pp a friss levegt irnytjk a lgszrhzba. A hts srhnyba LED-es zrfnyt integrltak. A rendszmtart egysg s az irnyjelzk knnyedn leszerelhetk, amint kzeleg a htvgi verseny ideje. Az j els lmpa karcll manyagbl kszl, igen keskeny alakja teljesen j formt klcsnz az EXC fejrsznek.

Az zemanyagtankot a kedvezbb ergonmia rdekben terveztk t. Jobb a trdkapcsolat, s a bajonettzras tanksapka biztosan a helyn marad a terepen is, mikzben knnyen tudunk tankolni, ha erre kerl a sor. A levegszr kapacitsa megntt, ezzel elegend friss leveg juthat az ersebb motoroknak, mikzben formja keskenyebb lett, ezzel is knnytve a trdkapcsolatot. 2008-tl vgre nem szksges szerszm a lgszrbett cserhez.

j burkolatok mindenhol
j burkolatok mindenhol

A kzs karosszria, vz- s futmelemek utn nzzk egyenknt, melyek a 2008-as EXC motorok jdonsgai.

A legkisebb kttem blokkba optimalizlt dugatty s j kompresszis gyr kerlt, amely nagyobb teljestmnyt s hosszabb tartssgot garantl a kompakt kis motornak. Fejlesztettek a motor karterhzn, mely a gzok jobb ramlst teszi lehetv a karterhzon bell, plusz megkapta az j V-Force 3 szvmembrnt is. Mindez jobb reagls, egyben ersebb blokkot eredmnyezett. A vltoztatsokhoz optimalizltk a karburtor belltsait, valamint egy j gyjtsmodul kerlt a motorba. Az elektronika kt jelleggrbt tartalmaz, mely kzl egy kbel segtsgvel kivlaszthatjuk az adott plynak leginkbb megfelelt.

200 EXC

A 200 kbcentis blokk karterhzn szintn mdostottak a felml csatornk ramlsnak javtsa rdekben. Szintn fejlesztettek a motor karterhzn, mely a gzok jobb ramlst teszi lehetv a karterhzon bell, valamint a kipufogszelep vezrlsn is mdostottk. Ez jobb reakcit s mg inkbb endur-szer teljestmnyleadst eredmnyezett. A vltoztatsokhoz optimalizltk a karburtor belltsait, valamint j gyjtsmodul kerlt a motorba. A 125 EXC-hez hasonlan az elektronika kt jelleggrbt tartalmaz.

250 EXC


A gzok ramlsn itt is javtottak a karterhz tformlsval. Ennek ksznheten jobb a hengertlts s nagyobb a teljestmny. A blokkot kiss tterveztk, gy mostantl lehetsg van az elektromos nindt beszerelsre. A gyjtsrendszert gy terveztk t, hogy lehetsg legyen az opcionlis nindt bektsre. Szintn kt jelleggrbt tartalmaz az j egysg, melynek segtsgvel a motorkarakterisztikja s teljestmnyleadsa vltoztathat meg. Az egsz pillanatok alatt, egy kbel tdugsval megoldhat. A blokk belsejben immr knnyebb hajtkar dolgozik, s javult a fels hajtkarcsapgy olajozsa. Mindez kisebb vibrcit s nagyobb megbzhatsgot nyjt a piltnak. A karburtor belltsait az j fejlesztsekhez igaztottk.

300 EXC-E


A legnagyobb, 300 kbcentis kttem blokk mr tavaly megkapta extraknt az nindtt, 2008-tl azonban szriban jr. A KTM elsknt szerelte fel kttem versenyendurjt nindtval, s gy tnik, bejtt neki a megolds. A kevesebb szenveds megri a nhny plusz kilt, akr profi, akr kezd endurst krdeznk. A nagy kbs jszg hengert teljesen tterveztk, ezltal kisebb s knnyebb lett. Az optimalizlt kipufogvezrls s a knnyebb hajtkar mind a kezelhetsget, mind a teljestmnyleadst javtja, radsul kisebb lett a vibrci. A ftengelyen a knnyebb hajtkar mellett a fels csapgyazs olajozsn fejlesztettek, ez szintn a kisebb vibrcit s a nagyobb teherbrst segti el. A maradk vltoztatsok a tbbi kttem blokkhoz hasonltanak: j karterhz, kt jelleggrbs gyjtsmodul s a tbbi vltozshoz hangolt karburtor.

250 EXC-F


A legkisebb RC4-es ngytem blokkal szerelt EXC idn jelent meg elszr a knlatban. Az jdonsg a KTM nemrg kifejlesztett j genercis motorcsaldjnak els tagjt kapta. A modern, kompakt knny blokk 2008-ra j kipufog oldali vezrmtengelyt kapott az lnkebb gzreakci, a nagyobb teljestmny s a jobb fels tartomnybeli nyomatk rdekben. A vkonyabb szelepemelk ultraknny titnszelepek hasznlatt tettk lehetv az j szeleprugkkal s szelepvezetkkel egyetemben, hogy minimalizlni lehessen a mozg tmegeket. Ez elsegti a maximlis szelepnyitst, illetve javtja a megbzhatsgot is. Mindehhez j gyjtsmodul kerlt a gp htsjba, amelyben optimalizlt jelleggrbt programoztak az als fordulatszmok jobb gzreakcija rdekben.

450/530 EXC-R


A KTM igazi nagy jdonsgai 2008-ban a vadonatj XC4-es blokkokkal szerelt 450 EXC-R s 530 EXC-R modellek lesznek. Ezek a ngytem motorok kpviselik az endur E2 s E3 gposztlyok - melyekben vek ta a KTM dominl a vilgversenyeken - utnptlst. A 2008-ra tervezett EXC-k kompakt sportgpek, knnyebb, egyben ersebb, OHC vezrls blokkal s rengeteg technikai jtssal.


Az XC blokk a bergkar mell szriban kis mret elektromos nindtt is kapott. Nagy elny lehet ez a rossz helyen rosszkor lefullad motor jralesztsekor, amikor a pilta mr alaposan ki van fradva. A fellvezrelt hengerfejben (OHC) ngy titnszelepet mozgat egyetlen vezrmtengely az optimalizlt sly szelepemelkaron t. A minimlis vibrci, a nagyobb szeleptmrk, a laposabb szelepllsi szgek a teljestmny jelents nvekedshez vezetnek a gyr grete szerint, radsul mindez jobb megbzhatsg s kisebb terhels mellett. A magnzium szelepfedl mr csak hab a tortn, de ennek ksznheten a belltsok is knnyebben elvgezhetk.

A kompakt ftengely kislyozott, kovcsolt dugattyt mozgat rvid hajtkaron t. A kiegyenslyoz tengely tellenesen, a ftengely kls oldaln hat, gy cskkenti az egyhengeres kalapcs effektust. A blokk olajozst talaktottk. Kt olajkr tallhat itt, melyek egymstl fggetlenl mkdnek. Az egyik a fels robbantr s annak krnykn vgzi a kenst, mg a msik a vlt s a kuplung olajozsrt felel. Ezzel kikszbltk, hogy a kuplung s egyb elemek ltal termelt szennyezds bejusson a hengerbe, annak falt vletlen se tehesse tnkre. A rendszer egyetlen olajszrt hasznl a knnyebb karbantarts rdekben.

2008-as KTM endur modellek
 5
 0
 2
 2
 4
 15
 8

Kuplungoldalrl teljesen jraterveztk a blokkot: integrlt nyomatkszablyz s megnvelt olajellts jellemzi az j egysget. Ezzel mr a legkemnyebb terepeknek is nekivghat az EXC piltja, hiszen a megolds brja az extrm megprbltatsokat is. A rendszer szlltja a Brembo. A spontn gyorstsok s a legjobb teljestmnyleads s kezelhetsg rdekben minden ngytem EXC modell Keihin sktolattys karburtort kapott 39 mm-es szvcs tmrvel s gyorst pumpval.

A KTM egyelre teljes mszaki lerst nem adott kzz 2008-as modelljeirl, a rszletes technikai lersok s a krosszmodellek bemutatsa pr hnapon bell vrhat. Addig is mindenki meglmodhatja, melyiket szeretn krni az idei KTM Mikulstl.

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.