Akashiban nemcsak egy j modellt hoznak ki, sokkal tovbb mennek: jra kvnjk rni a GT alapkoncepcijt. A jvend zszlshaj mr nem pusztn egy nagydarab tragp, hanem - ahogyan a definci szl - egy transzkontinentlis sportmotor. Ersen gy fest, hogy ebben az esetben a bdletes teljestmny s a knyelem kzenfogva jr. Az egyngyes GTR-t mr a tavalyi klni motorkilltson is bemutatta a Kawasaki, mint 2008-as modellt, m akkor a vizulis lmny mellett nagyon kevs lnyegi informcit kttt a gyr a kznsg s a sajt orrra. Azt valsznsteni lehetett, hogy kategrijban rekordszmba men mnes lakozik a ZZ-R 1400-bl szrmaztathat blokkban - e jslat be is igazoldott most, hogy a hivatalos adatok napvilgot lttak. A kzls szerint teht a GTR 1400 legnagyobb teljestmnye 155 LE 8.800 percenknti fordulat mellett, forgatnyomatka 136 Nm, melyet mr 6.200 fordulaton prezentl.
A ktds egyrtelm a ZZ-R-hez (egybknt mr annak idejn, a gyors 1.400-as bemutatsakor elhangzott az gret, miszerint egy szp napon tramotorr rik a projekt), s ez a vzszerkezeten is ltszik: a GTR az els nagy tragp monocoque tpus vzzal (nyelvjti trekvsekkel rendelkez olvasinkat ezton krjk szalkotsra a monocoque kifejezs magyarostsa rdekben, javaslatokat a hozzszolsok kz vrjuk). Ami az erforrst illeti, termszetesen alaposan jrahangoltk, hogy az erleads megfeleljen a tra-hasznlat kvetelmnyeinek - valamivel kevesebb ler a bsges nyomatkrt cserbe, alighanem j zlet, ha az ember kt kerken indulna neki a vgtelen orszgtnak. Itt kell emltst tenni a VVT (Variable Valve Timing) nvre keresztelt vltakoz szelepvezrlsrl.
A msik fontos vltoztats a lnc vgtttel elhagysa s a kardn evidenciba ttele, de a Kawasaki ugyangy lemondott a 4-2-be kipufog-megoldsrl is - a ngy henger egyetlen gigantikus csbe pufogtatja gstermkt, amely bven tllg az oldals utastskn is s - mellesleg - a klni szalon-llapot ta mig nem vltozott. gy is marad.
Tekintve, hogy ebben a kategriban a BMW-vel van teli a pince s a padls (a Kawasaki nem titkolt clja borsot trni a bajorok orra al), s tekintve, hogy a nmet tramotorok rendre fantasztikus technikai megoldsokkal, innovcikkal kprztatjk el a fogyasztkat, az akashiak gy gondoltk, nekik sem szabad albb adni. Egy Tetra Lever elnevezs hts fellfggesztst hoznak be a kztudatba, amely a deformlhat ngyszg elvt kihasznlva igyekszik csillaptani a hts rezgseket s amennyire csak lehet, finomtani az ertttelt.
A sportos lelkletet a fordtott teleszkpvillkra s a radilisan szerelt Nissin fknyergekre (jabb primr a tra-osztlyban) tekintve rhetjk tetten. Meg ott is, hogy a kormny fordulsi szge teljesen azonos a ZZ-R-vel. Ez a mrnkk szerint "nagyszer vezethetsget szavatol egy norml tramotorhoz kpest".
A felszereltsg, legalbbis mai legjobb tudsunk szerint igazn gazdagnak grkezik. Az oldals tskk szriban jrnak a motorhoz, ugyangy az elektromosan llthat fejidom s az utols genercis ABS. Hallani tovbb guminyoms-ellenrz szenzorokrl s KI-Pass (kulcsrl, gombnyomsra trtn knyelmes indts, ugyanaz, mint az autk kzt ma oly' npszer Smart Key) rendszerrl, de a teljes lista ennl vlheten sokkalta hosszabb lesz.
Egyelre legyen elg ennyi... a GTR 1400 mr idn jliusban megrkezik tbb eurpai szalonba, vagyis hamarosan Magyarorszgon is tallkozhatunk vele a kereskedknl.