motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Vezetstechnikai tanfolyam a motorrevvel
Vezetstechnikai tanfolyam a motorrevvel : 6. rsz:

6. rsz:

  2007.05.23. 20:24

Nem felttlenl kell elvennie a kedvnket a motorozstl, ha stt felhk gylekeznek az gen, s kvr escseppek ztatjk az orszgutat, hiszen kilestett rzkekkel s helyes vezetstechnikval az estnc is lehet lvezetes. Persze csak akkor, ha a pilta s a motor egyarnt megfelel a csszs t ltal tmasztott kvetelmnyeknek.

Estnc

Szveg: Werner Koch, kp: fact, Jahn, Koch,
Knstle, brk: Wolfgang Mller, Michelin

Ismerjk a helyzetet: kzeledik a rgta tervezett nyarals idpontja, de az idjrsjelz bkt mintha odaszegeztk volna a befttesveg aljra, s Aigner Szilrd is csak a vllt vonogatja a lgmozgsokat mutat trkp eltt: mindentt ciklonok, a egsz Eurpa kis felhcskk bortjk, csak egy-egy helyen sejlik fel egy kis rs a felhk kztt. Mit tegynk? Pakoljuk cuccainkat vzhatlan zskba, s induljunk el – csak nem lesz az olyan rossz!
   s ha mgis, akkor is tallhatunk a dologban pozitvumot, hiszen biztosak lehetnk abban, hogy az es ztatta ton val motorozs a legjobb finommotorikus s koncentrcis trning is egyben. Azokban a kanyarokban, amelyek szraz ton semmifle gondot nem jelentenek, esben sokkal finomabban kell bnnunk a gzzal s a fkkel, klnsen figyelmesen kell megvlasztanunk a kanyar vt, s az tfelletre is jobban kell figyelnnk. Esben nemcsak a kanyar vnek, hanem az tburkolat milyensgnek is klnsen nagy hatsa van a gumik tapadsra. A bitumen pldul ilyenkor szablyos korcsolyaplyv vlik, ppgy, mint az tburkolati felfestsek vagy a poros tszakaszok (lsd a 125. oldali tblzatot). A szennyezdseket viszont ilyenkor nagyon nehz szrevenni, ezrt ismeretlen tszakaszon esben amgy is jobb, ha defenzven vezetnk.
   Egyrtelmen felismerhet viszont a bitumen, ami az aszfalton keresztbe-kasul fut cskokat vagy egyes rgebben ptett tszakaszokon akr a teljes tfelletet veszlyesen csszss vltoztatja. Ha a menetirnnyal nagyjbl prhuzamosan fut bitumencskok tarktjk az aszfaltot, akkor arra kell figyelnnk, hogy lehetleg minl tompbb szgben keresztezzk azokat, s kzben ne gyorstsunk, s ne is fkezznk, illetve semmi esetre se dntsk be rajta a motort. Mindez vgeredmnyben oda vezet, hogy kanyargs ton bitumenes aszfalt esetn a vonalvezets nem az idelis vek, hanem az elkerlend bitumencskok szerint alakul.

Esben mr egyszer halads kzben is korltozottak a ltsi viszonyok, kamionok mgtt pedig mg rosszabb, mert a nagymret kerekek ltal felkavart vzfggny a motorost hossz, veszlyes vakreplsre knyszertheti. Ezrt jl meg kell gondolni, hogy bevllalunk- e egy elzst, s ha igen, azt minl gyorsabban vgre kell hajtani; Ha bitumen kerl az aszfaltra, akkor az lvezeteknek akr gyorsan vge is szakadhat. Sajnos ezek a csszs rszek vizes aszfalton nehezen felismerhetk. Javaslatunk: ne hasznljunk sznezett plexij sisakot
Az ntttvas csatornafedeleket kanyarban nagy vben kerljk ki. Ha ez nem lehetsges, akkor a motort kiss lltsuk fel, s hagyjuk gurulni. Az ilyen helyen ltalban elfordul rvid megcsszsokat gy ki tudjuk egyenslyozni A hidak csatlakozpontjait gyakran acllemezekkel bortjk. Itt is az a legjobb, ha a motorkerkprt fkezs, illetve gyorsts nlkl hagyjuk tgurulni rajta, mivel a sima acllemezek vizesen alig tapadnak


   A bitumenen kvl a csatornafedelek is okozhatnak kellemetlen meglepetst – legyenek azok brmilyen formjak –, a vastag ntttvason a gumi nem igazn tall fogst. A nagy fellet bitumennel ellenttben azonban ebben az esetben a csszs rsz egy kis terletre korltozdik. Amikor tmegynk rajta, esetleg megbicsaklik a kormny, vagy megcsszik a kerk. Pnikra azonban nincs ok, egyszeren knnyedn ki kell egyenslyozni a motort, s a kerekek mris jra rtallnak az idelis vre.

Nedves idben finom, grdlkeny vezetsi stlusra van szksg
Ms a helyzet az t teljes szlessgben tvezet gynevezett tehnrcsoknl. Ezeken thaladva mg vatosabbnak kell lennnk, mint a bitumennl: a motort hagyjuk semlegesen gurulni, kis gzzal, fkezs s bednts nlkl. Ugyanez a teendnk a hidak csatlakozsi helyein elhelyezett, hasonl tulajdonsg acllemezeknl. A sima fellet acl srldsi egytthatja nagyjbl akkora, mint a csiszolt mrvny, azaz gyakorlatilag nulla.
   Az tburkolathoz hasonlan fontos az rem msik oldala, azaz a megfelel abroncs is. Ezt – az adott tszakasz minsgvel ellenttben – mindenki magnak vlaszthatja meg. Ezrt a 124. oldalon felsoroltuk azokat a gumikat, amelyek vzen a legbiztonsgosabbnak bizonyultak.

A kivl minsg, esre val versenygumik a rendkvl lgy gumikeverkeknek– amelyek mr 25C-tl ersen belekapaszkodnak a burkolatba –, valamint a nagymret profilnak ksznheten elkpeszt dlsszget tesznek lehetv. Szraz burkolaton viszont az esgumik nagyon hamar elkopnak.
Br a makrordes aszfalt kitremkedsei kztt megll a vz, a megfelel kapaszkodsrl s tapadsrl mgis a mikrordes cscsok gondoskodnak, amelyek a vzrtegen keresztl belefrdnak a gumiba, s gy "szraz" kapcsolatot teremtenek vele. Hasonlan viselkedik az abroncs profilblokkjainak szle is. A keresztirny erk miatt a gumiblokk eltoldik, a szlek a vzfilmen keresztl az aszfaltra nyomdnak, emiatt az esgumiknak ezek a szlei kopnak leginkbb.;
Mg szraz ton a srldsi egytthat () 1,0 s – legrosszabb esetben – 0,7 kztt vltozik, ugyanezen a szakaszon esben akr 0,3-ra is cskkenhet, veszlyes jgplyv vltoztatva ezzel az aszfaltot. Ennek oka, hogy a gumik tapadsa nedves ton elssorban a mikrordessgtl fgg. Ez azt jelenti, hogy a gumi belekapaszkodik az aszfalt apr, csak nhny tized millimternyi kitremkedseibe. A durva szerkezet (makrordes) aszfaltfellet elsegti ezt a kapaszkodst, s ezltal a tapadst, mivel a vz ezekben a rsekben gylik ssze. A nedves tapadsnl rendkvl fontos az abroncs profilja, mivel barzdi kivezetik a vizet, s az egyes profilblokkok szlein nagy szortnyoms alakul ki. A gumi csak gy tudja ttrni a vzfilmet, s megfelel kapcsolatot ltrehozni az tfellettel (lsd a jobb oldali brkat). A minl jobb alakzr kapcsolat elrshez olyan gumikeverket kell hasznlni, amely mr alacsony hmrskleten is lgy s rugalmas, ami persze az utcai gumiknl azt is jelenti egyben, hogy ezek a keverkek magas hmrskleten nagyon rvid id alatt elkopnak. Az j, szilikatartalm keverkeknek ksznheten viszont sok gumigyrtnak sikerlt a j menetteljestmnyt s a rendkvl j szraz felleti tapadst meglepen j nedves felleti tulajdonsgokkal trstania. A szilika (szilcium-dioxid) ugyanis jobb kapcsolatot alakt ki a vzfellettel, mint ms tltanyagok.
Az aquaplaning motorkerkprok esetben csak gyors tempnl s mlyebb vznl jelent problmt. Ilyenkor az els kerk eltt feltorldik a vz, amely szinte bekeldik a gumi felfekv fellete s az tfellet kz (lsd az brt balra lent). Az, hogy ez a jelensg a motornl jval ksbb kvetkezik be, mint az autknl, annak ksznhet, hogy a motorkerkpr gumijnak felfekv fellete jval kisebb, ezenkvl a kontrja is gmblybb. Emiatt az rintkez fellet is legmblytett, ezrt a vizet fkpp oldalirnyban nyomja ki, mg a szles autabroncsok maguk eltt toljk ezt a vzket (lsd a lenti brt). Ennek ellenre motorral legfeljebb 100 km/h-s sebessggel menjnk esben, mivel a teherautk vjta nyomokban mlyebb lehet a vz.
Magas vzszintnl az els kerk eltt feltorldik a vz, s ez a gumi s az tfellet kz kerlt kknt viselkedik. Ha a vz nyomsa nagyobb, mint amekkora ervel a gumi az aszfaltra nyomdik, ltrejn az aquaplaning jelensg.
A motorkerkpr az abroncs kisebb felfekv fellete miatt egyrtelmen jobb helyzetben van, mint az aut szlesebb abroncsai (balra), ezenkvl a legmblytett kontr is elnysebb. A kerk eltt feltorldott vizet ugyanis fknt oldalirnyban nyomja ki, s gy utat vg az abroncsnak a vzben, mg az autgumi nagyobb fellete szles vzfrontot alakt ki, kzvetlenl menetirnyban.


   Nedves idben, tlagos tapads burkolaton a rosszabb srldsi egytthat miatt jval kisebb mrtkben – kb. 25-30 foknyira – lehet bednteni a motort, mint szraz ton, s persze a kanyarsebessgnek is kisebbnek kell lennie. A menetdinamika nagyjbl ugyanolyan, mint szraz idben – azzal a dnt klnbsggel, hogy az olyan folyamatokat, mint a gyorsts, a fkezs, a kanyarods s a bednts, jval lgyabban, finomabban kell vgrehajtanunk.
   Aki sarkosan kanyarodik, hirtelen fkez vagy hevesen ad gzt, az a gumik ertvitelnl az tra olyan nemkvnatos terhelseket idz el, amelyek igencsak prbra teszik a pillanatnyi tapadst. Alacsonyabb sebessgfokozatba vltskor lgyabban engedjk r a kuplungot, a kanyarokban inkbb egygyel magasabb sebessgfokozatot vlaszszunk, hogy kisebb fordulatszmmal lgyan s egyenletesen gyorsthassunk a kanyarbl kifel.
   A durvn vezet piltkhoz hasonlan veszlyeztetettek azok, akik grcssen, flve szortjk a kormnyt. Ezrt amikor szraz trl vizesre rnk, hagyjunk idt magunknak az akklimatizldsra. Aki gyakorlatlansgbl kifolylag vagy egyszeren csak a vizes ttl val flelmben sietsen a csoport utn igyekszik, annak nemcsak hogy nem lesz lvezetes a motorozs, de esetleg mg az irnyts is kicsszik a kezbl. Hogy mi segt? A clzott edzsek egy res parkolban vagy trningplyn. Teljes erbl val fkezs 50 km/h-rl, elszr a hts, majd az els fkkel, egy felrajzolt szk ven bell krzve lassan s vatosan egyre fokozni a bedntst. Igen fontos a megfelel ruhzat, klnsen gyeljnk arra, hogy a keszty ne gtolja a kormnyzst, a fkezst s a gzadst, mint ahogy az elssorban a tl vastag, esetlen kesztyk esetben szokott elfordulni.

Dnt fontossg a helyes fkezs s a gondos vvlaszts
Ha az orszgton nincsenek alattomos korcsolyaplyk, akkor esben mg fontosabb a helyes v megvlasztsa, mint szraz, tapads burkolaton (lsd a Motorrev 2007/1. s 2. szmt). A helyesen s helytelenl megvlasztott vet brzol bra (125. oldal) megmutatja, hogy egy tlsgosan kzeli rintsi pont esetn a piltnak igencsak igyekeznie kell, hogy a kanyar kijratnl mg a sajt svjban tudja tartani a motort. Mg szraz burkolaton az ilyen hibt korriglhatjuk azzal, ha ersebben bedntjk a motort, nedves ton a jval kisebb tapadsi tartalk miatt sokkal kevesebb mozgstr marad a piltnak. Egyrszt az els kerk a mg szkebb v s a nagyobb dlsszg miatt gyorsabban elri tapadsnak hatrt, msrszt pedig attl fggetlenl, hogy jobb- vagy balkanyarrl van sz, az tnak pontosan azon a rszn haladunk, amelyet az autk gyakran teljesen simra csiszoltak. Az aszfalthoz kevert adalkanyagok – kgranultum, sder vagy kavics – termszettl fggen a tapadshoz szksges hegyes kitremkedsek fellete legmblydik, emiatt a gumi kevsb tud belekapaszkodni, illetve cskken az abroncsnak a filmszer vzrteg ttrshez szksges szortnyomsa (lsd a 122. oldalt).
   Ezzel elrkeztnk az esben val fkezs tmjhoz. Ahogy azt mrciusi szmunkban lertuk, a fkezs folyamatt az els kerk tapadsnak megrzse rdekben a fknyoms folyamatos emelkedsvel rhetjk el, a jelsz: dinamikus kerkterhels. Ezt mindenekeltt vizes ton kell szmtsba vennnk, ami a gyakorlatban azt jelenti: ers fkezseknl a fknyomst ell egy szk msodpercen bell az egyni maximumunkra kell nvelnnk, emellett mindenkppen htul is fkezni kell.

A Motorrev gumitesztjeit llandan nedvestett ton, azonos krlmnyek kztt, a hatrterhels kzelben vizsgltuk, hogy fnyt dertsnk az objektv klnbsgekre.
Itt olyan, eltr kategrij abroncsokat mutatunk be, amelyek a vizes gumiteszten j tapadssal s kivl biztonsggal tntek ki. A vizes ton elvgzett megmrettets eredmnyei nemcsak az adott tesztmotorra rvnyesek, legalbbis ugyanilyen tpus, mret s specifikcij abroncs esetn. Rgebbi teszteknl nem kizrt, hogy az adott abroncs tulajdonsgai a fejlesztsek kvetkeztben megvltoztak.

Sportgumi
Michelin Pilot Power

A Pilot Power kis elnnyel vgzett az azonos nev, 2CT keverk abroncs eltt a vizes gumiteszten. A Yamaha YZF-R6-ossal vgzett prbn (120/70 s 180/55 ZR 17) kivl tapadsrl s kifogstalan menettulajdonsgokrl tett tanbizonysgot. A dologban az a szp, hogy a Michelin szrazon is kivlnak bizonyult, s alig maradt le a Metzeler Sportec M3 s a 2CT mgtt.

Trasportgumi
Pirelli Diablo Strada

Szintn a Yamaha YZFR6- ra szerelve a Pirelli elsrang tapadssal, tkletes kanyarvteli tulajdonsgokkal s biztos hatrtartomnnyal biztostotta magnak a gyzelmet. A szraz teszten a harmadik helyen vgzett a Metzeler Roadtec Z6 s a Conti Road Attack mgtt, gy a Diablo Stradt kivl abroncsknt ajnljuk az essebb vszakokra.

Traendurogumi
Michelin Pilot Road

A Honda Varaderval vgzett teszten az utcai profil Pilot Road ugyanolyan eredmnyt rt el, mint a Michelin Anakee, gy az len holtverseny alakult ki, ket szorosan kvette a Metzeler Tourance. A Pilot Road (110/80 R 19; 150/70 R 17) bizonyult a legjobbnak a kormnyzsi pontossg tern, s bedntskor is nagy tapadsi tartalkai vannak. A szraz teszten mutatott hasonlan brilins tulajdonsgainak ksznheten a Michelin egyrtelmen a legjobb vlaszts a traendursoknak.;

Youngtimergumi
Bridgestone Battlax BT 45

Aki youngtimervel nem kerli az est, akkor jr a legjobban, ha a jl bevlt Bridgestone BT 45- t szereli fel r, amelynek nedves ton is kivl a tapadsa s a kormnyzsi pontossga. Ezenkvl a Battlax csenevsznek mondhat, 3,25-19 s 4,00-18-as mret gumijai a tesztgp, egy Honda CX 500 futmvnek szraz ton is szrnyakat adtak, s stabil kanyarvtelt biztostottak.

Supermotogumi
Continental Conti Force SM

Ha a supermoto piltja ess idben tart a gyors kanyarodstl, akkor segt rajta a Conti Force SM. Pontosan meghatrozott hatrtartomny, csods tapads, kivl kormnyzsi pontossg – kell ennl tbb? A msodik helyezs megszerzsvel radsul a Conti a KTM 640 LC4 Supermotn (120/70 s 160/60 ZR 17) a szraz teszten is bizonytott.

Endurogumi
Michelin Anakee

A BMW F 650 GS-sel vgzett vizes teszten a Michelin Anakee (100/90-19 s 130/ 80-17) a legjobb kridvel s a legmagasabb pontszmmal vgzett a Metzeler Tourance eltt. Ugyanez volt a helyzet a szraz megmrettetsen is: Michelin a Metzeler eltt. Csak a kopsteszten szorult a Metzeler Tourance mg, hiszen itt a tapads Anakee csak az tdik lett.


   Tapads aszfalton gy akr 8 m/s2-es lassulst is elrhetnk, ez 100 km/h-s sebessgrl 48 mternyi fkutat jelent. gy a fkt csak 8 mterrel hosszabb, mint szraz ton. Viszonylag nagy a veszlye azonban annak, hogy az els kerk blokkol. Ilyenkor villmgyorsan oldani kell egy pillanatra a fket, majd jra behzni. J megolds persze egy hatkony ABS, amellyel esben vagy csszs burkolaton elkpeszt lassulsi rtkeket rhetnk el, ami ABS nlkl mg a rutinos tesztpiltknak sem sikerl. A kanyarok eltti fkezsnl a fkezsi folyamatnak lehetsg szerint a kanyarods megkezdse eltt le kell zrulnia, hogy az els kerk biztosan az ven maradjon. Ha tl nagy sebessggel megynk, akkor a tbbletsebessget igyekezznk mindkt fk hasznlata mellett a motorfk lasst hatsval is kiegszteni.
   Ha nagy sebessgrl val ers fkezskor az els kerk blokkol, akkor igen nagy eslynk van az essre, mivel az ll kerknek a vastag vzrteg miatt igen hossz idre van szksge ahhoz, hogy a fk kiengedse utn a kerk jra elrje eredeti fordulatszmt.
   Sokat emlegetett dolog az aquaplaning. Vajon a motorosok szmra is problmt jelent ez az autsoktl ismert fogalom? Igen, mg ha jval gyengbb formban is s csak nagyon gyors temp s mlyebb vz esetn. Ennek persze nem kellene arra sztklnie a motorosokat, hogy eltekintsenek az esben alapveten szksges defenzv vezetsi mdtl. A vakmersg ugyanis esben ritkn hasznos.


A kpen lthat Honda CBR 600 F els kereke teljesen blokkol, amit a fk villmgyors oldsval kell korriglni. Esben az jelent gondot, hogy a megfelel fkezs s a blokkolt kerk kzti hatrt nem jelzi a gumi csikorgsa. Ezenkvl a kerknek gyors tempnl viszonylag hossz idre van szksge ahhoz, hogy jra megfelel fordulatszmot rjen el, ami ahhoz vezethet, hogy kicsszik oldalra. A tblzat megmutatja, hogy a klnbz tfelletek hogyan hatnak a fktra s a lehetsges dlsszgre.
Egy gumiabroncs tapadsi hatrainak
tesztelsre
, azaz annak kiprblsra, hogy
mennyire jindulatan jelzi a tapadsi hatrok
kzeledtt,
meg kell kzeltennk azokat,
st, nha t is kell lpnnk rajtuk. Az egyensllyal
val ksrletezgets viszont nem mindig lvezetes.
Esben a fkezst mg a kanyarods megkezdse eltt fejezzk be, lgyan vegyk az vet, s tvoli rintsi pontot vlasszunk, hogy a kanyar kijratnl is legyen elg helynk. Ezenkvl gyeljnk arra, hogy a kanyar kijratnl a teherautk gyakran simra csiszoltk az aszfaltot (sttszrke rsz), gy annak igen rossz a tapadsa. Aki rosszul vlasztja meg az vet (szaggatott vonal), az bajba kerlhet.

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.