Elektromos R1
2007.05.25. 13:55
Alternatv hajts motorokrl mr kellen sokat beszltnk, de a zmmg Yamaha R1 mg hinyzott.
A gpcsodt Richard Hatfield, a Megjul Energik Szvetsgnek oszlopos tagja pttette, s az Electric Motorsport mhelyben kszlt el. Megalkotshoz sszesen huszonnyolc darab Thundersky tpus, 90 Ah-s, sorba kttt ltium-akkumultort hasznltak fl: a mrnki szmolgatsok arra vezettek, hogy ennyi telep kpes elfogadhat teljestmnyt szolgltatni a hangvills sportmotornak, ha az nem benzinnel megy.
Az biztos, hogy eszttikailag mg van mit csiszolni a pldnyon, m a jrm ssztmege igen tartalmas, mindssze 175 kg. A lerben mrt teljestmny-adatot hiba kerestk, az azonban kiderlt, hogy nerbl a motor 160 km/rs sebessgre kpes felgyorsulni, forgatnyomatka pedig elri a 108 Nm-t. A prototpus - alkoti elmondsa szerint - mg tfog finomtsra szorul. Az alap mindenesetre gretes.
Tedd Kollin, a "kitallk" egyike gy kommentlta az elektromos R1 els tallkozst a kznsggel: "az els benyomsok nagyon pozitvak, a publikum lelkesen fogadta a motort. Az elektromos motorokat egyre nagyobb tisztelet vezi, ksznheten tbbek kztt az olyan rvnyesnek tn modelleknek, mint pldul a Bill Dube fmjelezte Killacycle. Sokan gy vlik, hogy ez a motorgyrts jvje... megltjuk." Nos igen, megltjuk. Az biztos, hogy a telepek mretn s hatsugarn sok mlik majd.
|