motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Aprilia Shiver: Borzongs felsfokon

Aprilia Shiver: Borzongs felsfokon

  2007.06.11. 19:53

A Shiver gyerekbetegsgei ellenre pozitv tapasztalatokkal felvrtezve rkezett haza Benzso az olaszorszgi kikldetsbl.

 

Amint tudjuk, ami ksik, nem mlik, fleg, ha olasz gyrtmnyrl van sz. Az igaz, hogy mr tavaly ta harangozzk be folyamatosan a noaleiek, hogy a Shiver ilyen vagy olyan lesz, de most vgre a kzzelfoghat bizonytkot kaparintottam kezeim, illetve a lbaim kz. Pontosabban kis ksssel, de megrkezett az id, hogy a Borzongs (Angolul: SHIVER) elkezddjn.

Chison di Vallmarinba voltunk hivatalosak a Superbike Magazinnal s a Motor Revvel kzsen a motor sajtbemutatjra. Itt volt msfl ve a Tuono bemutatja is, a jl bevlt hegyi szakaszok elmletben a Shivernek is jl fekhetnek. rkezs utn, egy rvid prezentcival, s egy knny vacsorval vrtak bennnket a Castel Brando hotelban (lovagkori kastlyszll egy hegy tetejn), itt megkaptuk a szksges informcikat a motorrl. Az rrl mr tudjuk, hogy itthon 2.199.000 Ft lesz, de k azt mondtk, hogy 8.000 eur lesz Olaszorszgban s 8.400 klfldn. Teht nincs kivtel, mindenhol ugyanannyiba fog kerlni.

A Shiver szletse

Ebben a piaci szegmensben tallhat motorokrl is mutattak egy brt, amiben a Shiver elg j helyet foglal el. Az SV 650 a kzvetlen konkurencia a V2-es motorjval, de az FZ6 a Bandit, a Monster s a Hornet is ebbe a kategriba tartozik. gyhogy elg szles a paletta, ebben a kategriban, amibl lehet vlasztani. Ide prblt meg egyedit alkotni Alberto Capella , aki a prezi vgn megmutatta nekem, hogy is kszl el a motor a tervezasztaltl a gyurmzsig.

2005-ben rajzolta le az els skicceket Bozetti, amibl ez vgs megolds ltrejtt. Addig viszont szmos vltoztatson esett t, s kltsgcskkents ldozatul estek az eredetileg tervezett hlins futmalkatrszek. No de sebaj, a Sachs is j minsg alkatrszeket adott a gyrnak, gondolom, sokkal olcsbban.

Shiver a gyurma-asztalon


A prezentci nem tartott most sokig, mert a msnapi motorozs utn elvisznek majd bennnket a gyrba, ahol mindent megnzhetnk majd szemlyesen, de errl mr olvashattatok a motorinfn. Msnap reggel, indultunk a Shiverek els nyilvnos trjra a hegyekben, Fabrizio Pelizzionnal, ( a magyar gyorsasgi sport mumusa, aki ha elindul egy Alpok-Adria futamon az RSV-jvel akkor elg nagy esly van arra, hogy mindenki egy hellyel htrbb kerljn) aki keresztbe-kasul csszklt elttnk a Tuono R-jvel, amikor ppen unatkozott. J volt ltni, hogy azt csinl a motorral, amit csak akar.

Az n motoromban 280 kilomter volt, az induls pillanatban. Itt ksztettnk nhny j kpet a kirakott huszonakrhny motorrl, de sajnos a krtya megsemmislt, ami fnykpezben volt, gy most csak ezen a gyri kpen tudom megmutatni, honnan is indultunk – de azt hiszem nem bnjtok, mert ez elg jl sikerlt. Induls utn felmentnk a hegyre, ahol egy teljesen jra aszfaltozott t fel vettk az irnyt. Egyik kanyar utn jtt a msik, majd a harmadik… nem unatkoztunk szerencsre. n msodik-harmadik helyen mentem, elttem egy svjci kollga s Pelizzion motorozott. Egsz jl tudtuk tartani a tempt, vagy 30 kilomteren keresztl. Kzben ktszer meglltunk fotzni s tz tovbb.

Menetre ksz a flotta

Az igazi borzongs itt tallt meg elszr. A harmadik fotpontnl, elkezdett esni az es, ahol a csszs ton, fktavon kegyetlenl bepattogott a htulja, a hts fktl, majd utna az egsz motor. Annyira csszott a vizes ton a Dunlop Qualifier, hogy majdnem beficcentem az rokba. Ezutn gy dntttnk, hogy nem megynk tovbb a hegyen, hanem inkbb visszafordulunk s ott a hegy msik oldaln megvrjuk amg elll az es. Ez gy is trtnt. Ott is talltunk kt kanyart, ahol ki lehetett prblni a Shiver kanyarodsi kpessgeit. Egsz jl fordul a 750-es a szk kanyarokban, de mg jobban a gyors fordulkban. Itt vrtunk egy picit, mert a motorrevs Imre motorjn a fly-by-wire elektromos gz feladta a harcot. Ezek nullszris motorok, s nha mg gyerekbetegsgekkel kzdenek. Meggrtk, hogy a szriagyrtsban mr kikszblik ezeket a „kis” hibkat! Amg Imrnek elszaladtak egy j motorrt, addig n adtam oda az enymet neki, hogy tudjon is dolgozni. Persze addig n le voltam tmasztva az t szlre.

Amint visszartek a msik Shiverrel, visszamentnk megnzni, a hegy esztatta oldalt. Szerencsre mire visszartnk majdnem szraz utak fogadtak minket, s gy jra nekivgtunk a kis trnknak. Az egyms utn kvetkez kanyargs ton gy l a Shiver, mint hal a vzben.

Benzso a cserepadon

Ez a tra 160 kilomteres volt, amire a benzinktnl 8,6 litert tankoltunk, ez 5,3 literes tlagfogyasztst jelent. Ez nagyon j egy kthengeres 750-es motornak. Ez az egyik elnye az elektromos gznak mindig annyi zemanyagot juttat a hengerekbe, amennyi ppen szksges. Volt nmi htrnya is, amirl mr rtam, miszerint, mg nem mkdtt annyira pontosan, ahogy kellene. Nha egykerekezs kzben, vagy a fktv eltt magtl hzott mg egy kicsit, -csak a vicc kedvrt-. Erre a kis besz@r@ts trfra fel kellett kszlni, ha valami mutatvny csinltunk. A tank alatt, a vznyak mgtt tallhat a fly-by-wire elektronikai egysge. Itt alakul t a csuklmozdulat 11100100100001100011100011110 jelekk.

Superbike vlemny

Ha azt gondolod, hogy egy hromnegyed literes, 90 fokos V twin j mka, akkor bizony igazad van. Plne ha az egsz ultratuti csomagolsban van. Osztlyon felli megjelens, j fkek, stabil futm, ezek mind az Olasz erssgei. Viszont az elektromos gz ignyel nmi megszokst, s a fedlzeti mszerek is mediterrn munkatempban zemelnek. Mindennel egytt az Aprilia a Shiverrel jl odaprklt a konkurencinak, de a trn megszerzse mg gy sem lesz stagalopp.

Ezzel vget rt a dleltti program, majd ebd utn ismt a lovak kz csaptunk. Most Szab Henrikkel s mg 3 gyors emberkvel mentnk, hogy kimotorozzuk a tartalkokat is az Aprilibl. Ez azt hiszem, sikerlt is. Itt ha lemaradsz, akkor keresglheted a visszafel vezet utat, ami persze, hogy nem lesz rajta a trkpen, amit kaptunk. gy ht, muszj volt hzni a gzt. s milyen j, hogy erre a trra is eljttnk, mert itt megmutatta, a Shiver, hogy nem kell szgyenkezni vele akkor sem, ha egy speedmotoros bandval kell tartani a tempt. Aztn egy kis pihen utn csatlakoztunk a tbbiekhez, akik mr sokan voltak s ezrt szp lassan ment elttnk a felvezet. Errefel volt egy autplys rsz, ahol ki lehetett prblni a vgsebessget, az enym 207 km/h-ig gyorsult. Innen visszamentnk a szllodba, ahol a szerelk mr csomagoltak, mert a msnapi gyrltogatson ezeket a motorokat szervizeltk.

Kls
Farkasbrbe bjt brny. Az agresszv kinzet sokaknak azt jelenti, hogy ez egy igazi ragadoz, de szerencsre nem gy van. Annak ott az Aprilia knlatban a Tuono. Ez a divatosan szgletes forma nekem nagyon tetszik, s amellett, hogy szp, mg nagyon knyelmes is. Kivlan elfrtem rajta, s a ktszzegynhny kilomter alatt egyltaln nem fradtam el, ksznheten a knyelmes ls, kormny, lbtart hromszgnek. A lbtartk nekem egyszer sem rtek le a kanyarokban, igaz nem is forszroztam azt, hogy n rjek vissza a szllodba elsknt.

Mivel ezen nincs semmilyen idom, ezrt a lmpt alkottk gy meg, hogy egy kis szlvdelmet biztostson. Nekem 160-170 km/h-s tempig semmi bajom nem volt a szllel. A fltt viszont rdemes behajolni, ha nem akarunk egy szp kis rovargyjtemnyt a felszerelsnkn hazavinni. Mondjuk gy is jutott ppen elg, mikorra visszartnk. A kipufog a ltszat ellenre nem kett, hanem egy dob, aminek kt ltvnyos kivezetst ksztettek. A hangja is teljesen j, nem tl halk s nem tl zavar. Az ls al viszont nem sok mindent lehet berakni miatta. A trolhely ldozatul esett a szp ltvny oltrn. Ez van.

A mszerfalrl egy kln menpontot is rhatnk, de inkbb ide rom. Azt el kell ismerni, hogy az olaszok rtenek a dizjnhoz. Ez igaz a mszerfalra is. Gynyr szp, s a funkcik is jl ki vannak tallva, amiket az j genercis kormnykapcsolkrl lehet elhvni. De vajon mirt nem mkdik? Itt a szilciumkor hajnaln egy LCD kijelz kpnek a vltozsa mirt tart nhny msodpercig? Elszr feladtam. Gondoltam, hogy nem j, s bkn hagytam a kapcsolt. Ez utn kicsit ksbb rnztem a kijelzre s lttam, hogy nem az a funkci van rajta, amivel az elbb hagytam. Majd a kvetkez megllsunknl, kidertettem, hogy ez mennyi mindent tud.

Meg lehet vltoztatni a kirt szveg nyelvt, ki lehet vele ratni a motor diagnosztikt, akr tbb nyelven is, fokozatkijelz s mg kridmr is van benne. Ez a sok informcitrols s -kzls mr valsg a motorgyrtsban, de akkor mirt mkdik ilyen lassan??? Na mindegy mire szriagyrtsba kerl, ez is megolddik. Valsznleg elg lesz csak egy szofverfrisstst vgrehajtani rajta.

Motor/vlt
A 95 lers blokk nagyon j partner a mindennapokban. Se tl ers, se tl gyenge. Pont j. Ha kell, az als fordulatszmokrl egyenletesen lehet vele gyorstani. A mindennapos hasznlathoz lett igaztva a karakterisztikja - pinctl a padlsig lehet hasznlni. Ha gyorsan akarunk menni vele akkor rdemes 7000 felett tartani a fordulatszmot. A vlt kicsit mg kemny volt, de ez a hasznlat sorn s a gyrts folyamn mg javulhat.

Vz/futm
Az aranyszn alumnium vzba a motort is tehervisel elemknt ptettk. A V2-es elrendezs egy nagyon keskeny konstrukcit eredmnyezett. Egyedl csak a tank fls rsze szles. Az els 43 mm-es teleszkpvilla egyltaln nem llthat, de elg jl sikerlt behangolniuk. Mi a gyri belltsokkal mentnk Olaszorszg kanyargs tjain de semmi rossz tapasztalatom nem volta futmvel kapcsolatban. Nagyon j volt vele kigyorstani a gyors kanyarokbl. Ilyenkor, amikor elkezdtem hzni a gzt, akkor azt reztem, mintha valami mandnerben tmaszkodnnak a kerekek.

gy belelt a kanyarba, s csak tolt elre, minden rezdls nlkl. Mr ha elg meleg volt a mumusom, a Dunlop Qualifier. Ami miatt viszont nha a majdnem egyenes, fellltott motor akart kiesni allam, amikor tmentem egy-kt tfelfestsen. Teljesen kiszmthatatlanul. n nem tudom, mirt van mostanban ilyen sok motoron ez a gumi. Taln a Dunlop is rjtt, hogy nem ez volt a legjobb konstrukcijuk s egy j rat adva a gyraknak megprbljk kiszrni a legyrtott kszletet??? Az els gumin maradt nmi majrcsk, ami arrl rulkodik, hogy a villaszg elg chopperes (nem tl meredek) s nem lehet teljesen lednteni utcn. A hts gumi viszont teljesen, a peremig le volt dntve. s ez mindegyik motoron gy volt, nem mi voltunk bnk.

Fk
Ell 320 mm-es fktrcsk, fmhls fkcs, Brembo szer, de Aprilia feliratos fknyereg, j hatsfok. Htul 245 mm-es trcsa egy dugattys fknyereg. Semmi baja a fknek, de ha csszs tra kerltem vele, akkor a motorfkkel egytt mr tl sok volt, s bepattogott tle a motor htulja. Ettl a motor eleje is kiszmthatatlann vlt. Ki kell ksrletezni, hogy mi az a fker, amivel mg rdemes a hts kereket lasstani, de nekem erre most nem volt idm.

Utascipels
A knyelmes lsnek ksznheten btran felltetnm r a Kedvesem. Nem tl kucorgs s a lbtart is elg lent van ahhoz, hogy kibrjon rajta pr szz kilomtert. Amint rtam ell is hihetetlenl knyelmes, igazi mindennapos motor, amirl nem zsibbadva szll le az ember.

sszegzs
Ha megszntetnk a gyerekbetegsgeket, (elektromos gz, mszerfal) nekem kellene. Kis fogyaszts, knyelmes, egyedi megjelens motora lhetnk minden nap, ha ott lenne a garzsomban.

Arai: www.motoroazis.hu
Dainese: www.karasna.hu
Puma: www.danger.hu

Mszaki adatok

Motor: V elrendezs, kthengeres, vzhts, ngytem, DOHC
Lkettrfogat: 749 cm3
Furat x lket: 92 x 56,4 mm
Kompresszi: 11:1
Max. teljestmny: 95 LE 9000 1/min-nl
Max. nyomatk: 8.25 kgm 7000 1/min-nl
Keverkkpzs: Befecskendezs
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds, hidraulikus
Vlt: hatfokozat, mechanikus
Hajts: lnc
Els futm: 43 mm-es llthat fordtott teleszkpvilla, 120 mm rugttal
Hts futm: alumnium lengvilla, Sachs kzponti rugs tag, llthat csillapts, 130 mm rugttal
Kerekek: 17 x 3,5 ell, 17 x 6 htul
Gumik: 120/70-ZR17 ell, 180/55-ZR17 htul
Els fk: 320 mm-es dupla trcsafk, radilisan szerelt ngydugattys fknyereg
Hts fk: 245 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereg
Mretek (HxSzxM): 2265 x 800 x 1135 mm
lsmagassg: 810 mm
zemanyagtank trfogata: 15 liter
Szraz tmeg: 189 kg

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.