Mieltt kzutlatra tennk szert megemltem, hogy a fentiek nemcsak mdiagenyk, hanem minden Kawasaki klub tag szmra elrhetk. j motor vsrlsa esetn egy v tagsg ingyen jr, s ksbb is megri az rt, hiszen a belpettek modellbemutatkon vehetnek rszt, tesztvezethetnek, s mg sok-sok egyb kedvezmnyt kapnak.
Elszr kicsit idegenkedtem a gondolattl, hogy nincsen rendszm a tesztmotoron, gy utcn eslyem se lesz kiprblni (P-s rendszmmal elhozni teszt pldnyt tbb mint btorsg), de ahogy megismertem a zld primr rt, teljesen megnyugodtam. St, az importr kifejezetten okos is, hogy az jsgrknak csak nyltnapokon engedi tesztelni a vasat, hiszen a ZX-6R-t versenyplyra terveztk. Vgre egy gyrt, aki bevallja, hogy a motor ksztsnl a plyn val megfelelst tartottk fontosabbnak az utcai ignyekkel szemben, s nem mtja a friss jogostvnyos vsrlkat egy utcn is jl hasznlhat szupersportmotorral. Dicsretes szintesg.
A bevezetben lefestett paradicsomi llapotbl csak a csinos zld hlgyek hinyoztak, de a motorokat toltk eltrbe. A nindzsk beszdesek, s taroltak magukban is.

A feke dgs, de baleset megelzsi
szempontbl nem szerencss
Az j 6-os szp, lben mg szebb, mint a fnykpeken. Harmonikus forma, bagoly tekintettel. Nlunk hrom sznben kaphat: feketben az igazi nindzsknak, zldben a Kawasaki-szveknek, s metlnarancsban az nyenceknek. A futm hangolsban s minden egybben segdkez Vida Tibi (az Alpok-Adria bajnoksgon Superstock 1000-ben versenyez tavalyi msodik helyezett) szerint diszkmotor. Nem htkznapi, az biztos, gynyr, ahogy megcsillan rajta a napfny. Eurpban nha vrni kell a narancsra, mert viszik, mint a cukrot. A tengerentlon ez az rnyalat nem kaphat, viszont ott van mg pirosban s ezstben is, de szerintem azok kevsb karakteresek.
A legfeltnbb vltozs a 2005-s Masterbike-gyztes, mg 636 cm³-es blokkal szerelt eldhz kpest az uhustott tekintet. A szemeit az 1000-es testvrhez igaztottk, s kapott egy j, helyzetjelz csrt, ami meghatrozza a bagolynzst.

A hts lmpa immr a kipufog alatt
A farokidom szintn teljesen ms. A lmpa a kipufog al kerlt, akr az j CBR600RR-en, de ez valahogy jobban sikerlt. Valjban az egsz motor teljesen j tervezs, a vztl kezdve, a blokkon t egszen az idomzatig, de az elejtl s a htuljtl eltekintve a klnbsg rnzsre nem szmottev. Megkrtem egy eld ZX-6R tulajt, lltsa a motorjt az j mell, hogy megnzhessk a vltozsokat. Az ignyes gazda motorjn mr nem a gyri kipufog van fenn, valamint kormny-lengscsillaptval s bukgombval is felszerelte a gpt. Jl lthat, hogy j a hts villa, a farokidom a lmpkkal s lssel, a vz, a tankborts, az oldal idom, a fejidom s az els futm.

j els futm s a Nissin fknyergek
Az els fk alul-fell radilis, akrcsak korbban. Hasonlk a szp hullmos fktrcsk (csak most 0,5 mm-rel vastagabbak, azaz kevsb melegszenek) s a hts fkmunkahenger. Az els fkmunkahenger most Nissin, a rgin Tokico volt, a fmunkahenger is Nissin, ahogy a rgin is. A lbtartk a szp rgiek. Az indexek ell tovbbra is az idomban. Ms gyrt is tervezhetn gy a gpeit, hiszen ha gy eldl a motor, akkor nem trik azonnal az irnyjelz. Az j hts indexek formja is egyedi.

j a hts villa is
A hts ls a trendeknek megfelelen sajnos kisebb lett, habr a farokidomon lenne hely nagyobb prnnak. A rgi s az j egyformn szp, harmonikus, ignyes kidolgozs, a hts lbtart pedig kifejezetten gynyr. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer egy hts lbtartba szeretek bele, most mgis sikerlt. A motort immobilizerrel is szerelik, ami mg egy nindzsnak is jl jhet egy stt siktorban.
A mszerfal szp s mutat mindent, amire versenyplyn szksgnk lehet. A kridmrt jobb hvelykujjunkkal kapcsoljuk, mint az indexet baloldalt, krnknt pedig a bal hvelykujjunkkal lltjuk meg. Hasznos, nem kell vennnk fotocells mrt drga pnzrt, de transzpondert se kell aranyrt brelnnk. gy viszont koncentrlnunk kell, hogy ne felejtsk el megnyomni a gombot krnknt, ami azrt nem egyszer feladat, amikor mg szz msik dologra figyelnk a clegyenesben. Jl hasznlhat, mutatja az aktulis kridt tbb msodpercig a krvltsnl, csak a szmok kicsik. Inkbb majd csak a boxban vizsgljuk az idket utlag.

A sebessgfokozat kijelz nem az igazi, mert a kis piktogramok nehezen leolvashatk
A mszerfal sebessgfokozatot is mutat, sok kis stt alap ngyzet belsejben, ami nem tl jl leolvashat. Szerencssebb lett volna egy nagy szm a sok kis ngyzet helyett, mint pl. a GSX-R 1000-en. A fordulatszmlln a szmok hromezerig sszezsfoldtak, alapjratnak tekinthetjk a ngyezret, mint az R6-nl.
A motor rlve hossznak s laposnak tnik. A rgi tulajok szerint sokkal sportosabb, mint eldje, de nekem - taln a magasabb kormnycsutkk miatt - picit knyelmesebbnek rzik, de a vltozs rzetre minimlis. Egy nhai 125-s GP-versenyz volt a f tesztpilta a ZX-6R tervezsekor. A cl a 600-as szupersportmotor teljestmnyt egy 125-s GP-motor vzba tenni. Az eredmny a sajtanyag szerint a nagyon j kanyar sebessg lett. Valban. Tibi tekergetett egy picit a futmvn mieltt elindultam volna, s utna szinte snen reztem magam a plyn.
A profi kezek ltal belltott remek futm a tapads Dunlop Sportmax D209 GP plyagumikkal (gyrilag Bridgestone Battlax BT015-tel szerelt a gp) sebesvonatt vltoztatta a Kawasakit. Nyergben a piltnak nincs gondja kanyarodssal, mg az eldhz viszonytott 15 kil mrlegelt slyfelesleget (ami nem szrevehet, mgis fura a 125-s clkitzshez kpest) sem veszi szre, csak a megfelel sebessgre kell gyelni.

n krek elnzst a kk ruhmrt a zld motoron
Az utols futamomnl a zld mozdony azonban hintalv vltozott, s llandan ki akart rakni a kanyar szlre. A boxban kiderlt, hogy valamelyik kollgnak sikerlt ellltania futmvet (Tibi mr ekkor hazament). Vagy nagyon knny volt a pilta, vagy fogalma sem volt arrl, hogy mit csinl. Lnyeg a lnyeg, hogy a ZX-6R futmve kivl s remekl hangolhat (ell-htul teljesen idomthat s htul mg a gyors-lass fokozat nyomcsillapts is kln szablyozhat). Nlam tovbbra is az R6 futmve a favorit, de a ZX-6R- kzel ll hozz.
A sebessg megvlasztsa egybknt nagyon egyszeren megy, br a blokk 8000-es fordulatszm alatt ertlen. A temps haladshoz 10 s 15 000 kztt kell tartanunk, ami manapsg termszetes egy majdhogynem versenymotor esetben. 17 000 eltt tilt le az elektronika, s gyrilag 15 000-nl villan fel a vltfny.

Mg a kormnykifli is szp

Feketben annyira nem karakteres
m ez az igazi s nindzsa szn
Takahiro Ono r, a kis nindzsa immr fair playt jtsz (mr nem 636, hanem 599 cm³-es) blokkjnak tervezje szerint, nemcsak az a lnyeg, hogy mennyi paci van alattunk, hanem, hogy mikor s hogyan tudjuk azokat elcsalni. Nzzk csak meg, hogy a 800-as motorok a MotoGP-ben gyorsabb krket mennek, mint anno a 990-esek! Az j motor hrom msodperccel gyorsabb idt megy, mint eldje a zldek tesztplyjn, az Autopolison. Takahiro r tudhat valamit (japnban szintn a csaldnv van ell), mert az biztos, hogy ilyen karakterisztikj blokkal sokkal nagyobb bizalommal tekerjk a gzt a kanyar kijratnl. Mg egyesben is.
Igen, egyesben, ugyanis a motornak rlt hossz az egyes fokozata, gy a ringen az eddig utcai tttelek esetn kettesben vett kanyarokat most egyesben kell abszolvlnunk. Az els kanyar egyesben, majd felvltunk hrmasig, vissza kettbe, hrom, a Manselben kett. A sikntl kezdve j sokig egyes, majd a gyors balosban kett, lejts egyenes hrom, vissza egybe, egszen a clegyenesre rfordtig. Prbltam a mr megszokott - egyel magasabb - fokozatokat hasznlni, de azokban a motor nagyon ertlen volt, gy amg Kentaur a plya melll fnykpezett, le kellett kzdenem a kanyarbanbiztosrngatnifogegyesben parmat.

A motor nemhogy nem ideges az alacsonyabb fokozatokban, de kifejezetten kezes, mondhatni marha j. Nincs elektronikus gzkar, de nem is kell, a blokk remekl veszi a gzt, igazi versenymotor. A finomsg rzse megmarad a kanyarok eltt is, ahol lasstsnl szinte szrevtlenl dolgozik a cssz kuplung, ami az eddigi legjobb, amit prbltam. Nyugodt szvvel lehet visszarugdosni a fokozatokat - kis gzfrccsel - a kanyar eltt, a hts kerk nem fog pattogni.

j vz, rgi lbtart
A vltja j, nem vltottam rest egyszer sem. A fokozatok kzel vannak egymshoz, s emiatt - meg a picit nehezen tallhat res miatt - utcn knyelmetlen lehet, de elssorban nem is oda kszlt a gp. A kazetts vlthoz kt opcionlis fogaskerkszett is kaphat, amivel a versenyzk a plyhoz igazthatjk fokozataikat.

Miniatr htsfk
A fkek kivlk. Alul fell radilisak ell, jl adagolhatak s harapsak is. A hts fk, a kis munkahenger s trcsa ellenre szintn jl adagolhat. Kormny-lengscsillapt nincs a motorhoz alapban (csak a versenykit rszeknt), de visszafogottabb kreim alatt ennek nem is reztem hinyt.
A kis zld torped megnyugtatja az embert. Na nemcsak kellemes, termszetvd szne miatt (a motorban egybknt tbb kataliztor is van az Euro3-as normk teljestse miatt), hanem a nagyon kezes futmve, blokkja, csszkuplungja s fkei rvn. Termszetesen a motorversenyzs minden, csak nem nyugalom, de valahogy j rzs, hogy egy finom kezes rakta van alattunk, amivel tudsunk hatrait nyugodtabban feszegetjk.
Utcn valsznleg jl jnne az j CBR600RR nyomatkosabb blokkja s egy mshogy tttelezett vlt, de a versenyplyk ltal rabul ejtett gyors motorosok biztos szeretni fogjk, akrcsak a Supersport vilgbajnoksgban jelenleg msodik Fabien Foret vagy amerikai kollgi az AMA Supersport s AMA Formula Xtreme bajnoksgok pdiumain. A Kawasakiknak gy tnik, tnyleg lelkk van. Mr teljesen bezdltem n is.

Mszaki adatok
Motor: vzhtses, ngytem, 16 szelepes DOHC, soros ngyhengeres
Lkettrfogat: 599 cm³
Furat x lket: 67 x 42,5 mm
Kompressziviszony: 13,9:1
Max. teljestmny: 125 LE 14 000 1/min-nl, 131 LE 14 000 1/min-nl RAM Airrel
Max. nyomatk: 66 Nm 11 700 1/min-nl
Keverkkpzs: DFI, dupla injektor soros benzin-befecskendezs
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds, cssz
Vlt: hatfokozat
Vghajts: lnc
Vz: prselt alumnium hdvz
Els futm: 41 mm-es fordtott teleszkp, teljesen llthat rugelfeszts s hz-nyom lengscsillapts, 120 mm-es rugt
Hts futm: Bottom-Link Uni-Trak gzos kzponti rugs tag, teljesen llthat rugelfeszts s hz-nyom lengscsillapts (a nyomnl a gyors s lass fokozat is llthat), 133 mm-es rugt
Gumik: 120/65 ZR17 ell, 180/55 ZR17 htul
Els fk: 300 mm-es dupla trcsafk, radilisan szerelt ngydugattys fknyereg, hullmos fktrcsk
Hts fk: 200 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereg, hullmos fktrcsa
Mretek (H x Sz x M): 2105 x 720 x 1125 mm
Tengelytv: 1405 mm
Villaszg: 25
Utnfuts: 110 mm
Szabad magassg: 125 mm
lsmagassg: 820 mm
zemanyagtank trfogata: 17 liter
Szraz tmeg: 167 kg
ra (reg. adval): 2 629 000 Ft