motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Teszt: Kawasaki ZX-6R - 2007

Teszt: Kawasaki ZX-6R - 2007

  2007.06.19. 10:26

A zld szn megnyugtat, Hungaroring, nyr, napsts, hs box, kaja, benzin, brlet brmelyik csoportba s egy plyagumival felszerelt vadi j ZX-6R. Mr csak ezek miatt rhatnm, hogy milyen j az j Kawasaki, de tnyleg j.


Mieltt kzutlatra tennk szert megemltem, hogy a fentiek nemcsak mdiagenyk, hanem minden Kawasaki klub tag szmra elrhetk. j motor vsrlsa esetn egy v tagsg ingyen jr, s ksbb is megri az rt, hiszen a belpettek modellbemutatkon vehetnek rszt, tesztvezethetnek, s mg sok-sok egyb kedvezmnyt kapnak.

Elszr kicsit idegenkedtem a gondolattl, hogy nincsen rendszm a tesztmotoron, gy utcn eslyem se lesz kiprblni (P-s rendszmmal elhozni teszt pldnyt tbb mint btorsg), de ahogy megismertem a zld primr rt, teljesen megnyugodtam. St, az importr kifejezetten okos is, hogy az jsgrknak csak nyltnapokon engedi tesztelni a vasat, hiszen a ZX-6R-t versenyplyra terveztk. Vgre egy gyrt, aki bevallja, hogy a motor ksztsnl a plyn val megfelelst tartottk fontosabbnak az utcai ignyekkel szemben, s nem mtja a friss jogostvnyos vsrlkat egy utcn is jl hasznlhat szupersportmotorral. Dicsretes szintesg.


A bevezetben lefestett paradicsomi llapotbl csak a csinos zld hlgyek hinyoztak, de a motorokat toltk eltrbe. A nindzsk beszdesek, s taroltak magukban is.


A feke dgs, de baleset megelzsi <br />szempontbl nem szerencss
A feke dgs, de baleset megelzsi
szempontbl nem szerencss

Az j 6-os szp, lben mg szebb, mint a fnykpeken. Harmonikus forma, bagoly tekintettel. Nlunk hrom sznben kaphat: feketben az igazi nindzsknak, zldben a Kawasaki-szveknek, s metlnarancsban az nyenceknek. A futm hangolsban s minden egybben segdkez Vida Tibi (az Alpok-Adria bajnoksgon Superstock 1000-ben versenyez tavalyi msodik helyezett) szerint diszkmotor. Nem htkznapi, az biztos, gynyr, ahogy megcsillan rajta a napfny. Eurpban nha vrni kell a narancsra, mert viszik, mint a cukrot. A tengerentlon ez az rnyalat nem kaphat, viszont ott van mg pirosban s ezstben is, de szerintem azok kevsb karakteresek.

A legfeltnbb vltozs a 2005-s Masterbike-gyztes, mg 636 cm³-es blokkal szerelt eldhz kpest az uhustott tekintet. A szemeit az 1000-es testvrhez igaztottk, s kapott egy j, helyzetjelz csrt, ami meghatrozza a bagolynzst.

A hts lmpa immr a kipufog alatt
A hts lmpa immr a kipufog alatt

A farokidom szintn teljesen ms. A lmpa a kipufog al kerlt, akr az j CBR600RR-en, de ez valahogy jobban sikerlt. Valjban az egsz motor teljesen j tervezs, a vztl kezdve, a blokkon t egszen az idomzatig, de az elejtl s a htuljtl eltekintve a klnbsg rnzsre nem szmottev. Megkrtem egy eld ZX-6R tulajt, lltsa a motorjt az j mell, hogy megnzhessk a vltozsokat. Az ignyes gazda motorjn mr nem a gyri kipufog van fenn, valamint kormny-lengscsillaptval s bukgombval is felszerelte a gpt. Jl lthat, hogy j a hts villa, a farokidom a lmpkkal s lssel, a vz, a tankborts, az oldal idom, a fejidom s az els futm.

j els futm s a Nissin fknyergek
j els futm s a Nissin fknyergek

Az els fk alul-fell radilis, akrcsak korbban. Hasonlk a szp hullmos fktrcsk (csak most 0,5 mm-rel vastagabbak, azaz kevsb melegszenek) s a hts fkmunkahenger. Az els fkmunkahenger most Nissin, a rgin Tokico volt, a fmunkahenger is Nissin, ahogy a rgin is. A lbtartk a szp rgiek. Az indexek ell tovbbra is az idomban. Ms gyrt is tervezhetn gy a gpeit, hiszen ha gy eldl a motor, akkor nem trik azonnal az irnyjelz. Az j hts indexek formja is egyedi.

j a hts villa is
j a hts villa is


A hts ls a trendeknek megfelelen sajnos kisebb lett, habr a farokidomon lenne hely nagyobb prnnak. A rgi s az j egyformn szp, harmonikus, ignyes kidolgozs, a hts lbtart pedig kifejezetten gynyr. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer egy hts lbtartba szeretek bele, most mgis sikerlt. A motort immobilizerrel is szerelik, ami mg egy nindzsnak is jl jhet egy stt siktorban.

A mszerfal szp s mutat mindent, amire versenyplyn szksgnk lehet. A kridmrt jobb hvelykujjunkkal kapcsoljuk, mint az indexet baloldalt, krnknt pedig a bal hvelykujjunkkal lltjuk meg. Hasznos, nem kell vennnk fotocells mrt drga pnzrt, de transzpondert se kell aranyrt brelnnk. gy viszont koncentrlnunk kell, hogy ne felejtsk el megnyomni a gombot krnknt, ami azrt nem egyszer feladat, amikor mg szz msik dologra figyelnk a clegyenesben. Jl hasznlhat, mutatja az aktulis kridt tbb msodpercig a krvltsnl, csak a szmok kicsik. Inkbb majd csak a boxban vizsgljuk az idket utlag.

A sebessgfokozat kijelz nem az igazi, mert a kis piktogramok nehezen leolvashatk
A sebessgfokozat kijelz nem az igazi, mert a kis piktogramok nehezen leolvashatk

A mszerfal sebessgfokozatot is mutat, sok kis stt alap ngyzet belsejben, ami nem tl jl leolvashat. Szerencssebb lett volna egy nagy szm a sok kis ngyzet helyett, mint pl. a GSX-R 1000-en. A fordulatszmlln a szmok hromezerig sszezsfoldtak, alapjratnak tekinthetjk a ngyezret, mint az R6-nl.


A motor rlve hossznak s laposnak tnik. A rgi tulajok szerint sokkal sportosabb, mint eldje, de nekem - taln a magasabb kormnycsutkk miatt - picit knyelmesebbnek rzik, de a vltozs rzetre minimlis. Egy nhai 125-s GP-versenyz volt a f tesztpilta a ZX-6R tervezsekor. A cl a 600-as szupersportmotor teljestmnyt egy 125-s GP-motor vzba tenni. Az eredmny a sajtanyag szerint a nagyon j kanyar sebessg lett. Valban. Tibi tekergetett egy picit a futmvn mieltt elindultam volna, s utna szinte snen reztem magam a plyn.

A profi kezek ltal belltott remek futm a tapads Dunlop Sportmax D209 GP plyagumikkal (gyrilag Bridgestone Battlax BT015-tel szerelt a gp) sebesvonatt vltoztatta a Kawasakit. Nyergben a piltnak nincs gondja kanyarodssal, mg az eldhz viszonytott 15 kil mrlegelt slyfelesleget (ami nem szrevehet, mgis fura a 125-s clkitzshez kpest) sem veszi szre, csak a megfelel sebessgre kell gyelni.

n krek elnzst a kk ruhmrt  a zld motoron
n krek elnzst a kk ruhmrt a zld motoron

Az utols futamomnl a zld mozdony azonban hintalv vltozott, s llandan ki akart rakni a kanyar szlre. A boxban kiderlt, hogy valamelyik kollgnak sikerlt ellltania futmvet (Tibi mr ekkor hazament). Vagy nagyon knny volt a pilta, vagy fogalma sem volt arrl, hogy mit csinl. Lnyeg a lnyeg, hogy a ZX-6R futmve kivl s remekl hangolhat (ell-htul teljesen idomthat s htul mg a gyors-lass fokozat nyomcsillapts is kln szablyozhat). Nlam tovbbra is az R6 futmve a favorit, de a ZX-6R- kzel ll hozz.


A sebessg megvlasztsa egybknt nagyon egyszeren megy, br a blokk 8000-es fordulatszm alatt ertlen. A temps haladshoz 10 s 15 000 kztt kell tartanunk, ami manapsg termszetes egy majdhogynem versenymotor esetben. 17 000 eltt tilt le az elektronika, s gyrilag 15 000-nl villan fel a vltfny.

Mg a kormnykifli is szp
Mg a kormnykifli is szp

Feketben annyira nem karakteres <br />m ez az igazi s nindzsa szn
Feketben annyira nem karakteres
m ez az igazi s nindzsa szn

Takahiro Ono r, a kis nindzsa immr fair playt jtsz (mr nem 636, hanem 599 cm³-es) blokkjnak tervezje szerint, nemcsak az a lnyeg, hogy mennyi paci van alattunk, hanem, hogy mikor s hogyan tudjuk azokat elcsalni. Nzzk csak meg, hogy a 800-as motorok a MotoGP-ben gyorsabb krket mennek, mint anno a 990-esek! Az j motor hrom msodperccel gyorsabb idt megy, mint eldje a zldek tesztplyjn, az Autopolison. Takahiro r tudhat valamit (japnban szintn a csaldnv van ell), mert az biztos, hogy ilyen karakterisztikj blokkal sokkal nagyobb bizalommal tekerjk a gzt a kanyar kijratnl. Mg egyesben is.

Igen, egyesben, ugyanis a motornak rlt hossz az egyes fokozata, gy a ringen az eddig utcai tttelek esetn kettesben vett kanyarokat most egyesben kell abszolvlnunk. Az els kanyar egyesben, majd felvltunk hrmasig, vissza kettbe, hrom, a Manselben kett. A sikntl kezdve j sokig egyes, majd a gyors balosban kett, lejts egyenes hrom, vissza egybe, egszen a clegyenesre rfordtig. Prbltam a mr megszokott - egyel magasabb - fokozatokat hasznlni, de azokban a motor nagyon ertlen volt, gy amg Kentaur a plya melll fnykpezett, le kellett kzdenem a kanyarbanbiztosrngatnifogegyesben parmat.


A motor nemhogy nem ideges az alacsonyabb fokozatokban, de kifejezetten kezes, mondhatni marha j. Nincs elektronikus gzkar, de nem is kell, a blokk remekl veszi a gzt, igazi versenymotor. A finomsg rzse megmarad a kanyarok eltt is, ahol lasstsnl szinte szrevtlenl dolgozik a cssz kuplung, ami az eddigi legjobb, amit prbltam. Nyugodt szvvel lehet visszarugdosni a fokozatokat - kis gzfrccsel - a kanyar eltt, a hts kerk nem fog pattogni.

j vz, rgi lbtart
j vz, rgi lbtart

A vltja j, nem vltottam rest egyszer sem. A fokozatok kzel vannak egymshoz, s emiatt - meg a picit nehezen tallhat res miatt - utcn knyelmetlen lehet, de elssorban nem is oda kszlt a gp. A kazetts vlthoz kt opcionlis fogaskerkszett is kaphat, amivel a versenyzk a plyhoz igazthatjk fokozataikat.

Miniatr htsfk
Miniatr htsfk

A fkek kivlk. Alul fell radilisak ell, jl adagolhatak s harapsak is. A hts fk, a kis munkahenger s trcsa ellenre szintn jl adagolhat. Kormny-lengscsillapt nincs a motorhoz alapban (csak a versenykit rszeknt), de visszafogottabb kreim alatt ennek nem is reztem hinyt.

A kis zld torped megnyugtatja az embert. Na nemcsak kellemes, termszetvd szne miatt (a motorban egybknt tbb kataliztor is van az Euro3-as normk teljestse miatt), hanem a nagyon kezes futmve, blokkja, csszkuplungja s fkei rvn. Termszetesen a motorversenyzs minden, csak nem nyugalom, de valahogy j rzs, hogy egy finom kezes rakta van alattunk, amivel tudsunk hatrait nyugodtabban feszegetjk.

Utcn valsznleg jl jnne az j CBR600RR nyomatkosabb blokkja s egy mshogy tttelezett vlt, de a versenyplyk ltal rabul ejtett gyors motorosok biztos szeretni fogjk, akrcsak a Supersport vilgbajnoksgban jelenleg msodik Fabien Foret vagy amerikai kollgi az AMA Supersport s AMA Formula Xtreme bajnoksgok pdiumain. A Kawasakiknak gy tnik, tnyleg lelkk van. Mr teljesen bezdltem n is.


Mszaki adatok
Kawasaki ZX-6R - 2007
 158
 77

Motor: vzhtses, ngytem, 16 szelepes DOHC, soros ngyhengeres
Lkettrfogat: 599 cm³
Furat x lket: 67 x 42,5 mm
Kompressziviszony: 13,9:1
Max. teljestmny: 125 LE 14 000 1/min-nl, 131 LE 14 000 1/min-nl RAM Airrel
Max. nyomatk: 66 Nm 11 700 1/min-nl
Keverkkpzs: DFI, dupla injektor soros benzin-befecskendezs
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds, cssz
Vlt: hatfokozat
Vghajts: lnc
Vz: prselt alumnium hdvz
Els futm: 41 mm-es fordtott teleszkp, teljesen llthat rugelfeszts s hz-nyom lengscsillapts, 120 mm-es rugt
Hts futm: Bottom-Link Uni-Trak gzos kzponti rugs tag, teljesen llthat rugelfeszts s hz-nyom lengscsillapts (a nyomnl a gyors s lass fokozat is llthat), 133 mm-es rugt
Gumik: 120/65 ZR17 ell, 180/55 ZR17 htul
Els fk: 300 mm-es dupla trcsafk, radilisan szerelt ngydugattys fknyereg, hullmos fktrcsk
Hts fk: 200 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereg, hullmos fktrcsa
Mretek (H x Sz x M): 2105 x 720 x 1125 mm
Tengelytv: 1405 mm
Villaszg: 25
Utnfuts: 110 mm
Szabad magassg: 125 mm
lsmagassg: 820 mm
zemanyagtank trfogata: 17 liter
Szraz tmeg: 167 kg
ra (reg. adval): 2 629 000 Ft

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.