motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Plyn az R1-es

Plyn az R1-es

  2007.06.19. 10:35

Megkergettk a Yamaha j csodafegyvert a Ringen. Nem okozott csaldst a kicsike, vrbeli plyagp.

 

Ezt a kis idt nehz volt kibrni, plyamotorozs nlkl, de sosem gy alakultak a dolgok, hogy a plyateszt mindkt felttele egyszerre a rendelkezsemre lljon. Aztn vgre sikerlt sszehozni egy szabad idpontot a Yamaha Motor Hungria s a Br. Organisation kztt, s ott talltam magam a boxutca vgn a zld jelzsre vrva. Elindtottam a kamert, s tz!

Az R1-es kipufogjbl jv morajl hangtl kezdtem libabrs lenni, ami egszen 9000-es fordulatszmig tartott, majd utna jtt a megsemmist, totlis hidegrzs…

Mg mieltt mindez megtrtnhetett volna, ellenriztem a Pirelli Diablo Corsk guminyomst a plyn ppen „szolglatot” teljest dunlopos fiknl, mert ugye egy plyzs eltt ez az egyik legfontosabb. Az llapotuk mg j volt, pedig a motorban mr tbb mint 4000 km volt. Elre 2,1, htra 1,9 bar-t fjattam. Az els teleszkpra pedig egy gyorsktz bilincset raktam, hogy lssam, mennyire sllyed le fktvon az eleje.

Irny a plya az els melegt menetben a dleltti csoporttal mentem szp lassan, ez ltszik is a kamers felvtelen. Mindenki megelztt, de nem akartam elsre utcai gumival forszrozni a tempt. gy voltam vele, hogy rrek majd a vge fel 2,10 krli idket karistolni. Azrt biztos, ami biztos alapon elindtottam a kridmrt, ami ebben az els menetben 2,12-es legjobb idt mutatott, minden klnsebb megerltets nlkl. Majd a menet vgn a pihenidben elkezdtem a futmvet lltgatni, mert 1 centimterre az ljtl lenyomta a teleszkp a gyrt. Kt kattints befel a nyomfokozaton s induls tovbb.

Ha nem indulna el a lejtszs, katt ide

Megjtt kzben Ksa Feri bartom is, akivel egytt mentnk a kvetkez menetben. Vele mr 2,08-as idket mentnk, de mg mindig semmi jelt nem mutatta a gumi annak, hogy nem brn a tempt. Nagyon szpen le lehetett dnteni a gumik peremig, gy, hogy semmi, mg a lbtartk vge sem rt le, egyszer sem. 7-8 krt csavartunk gy le ebben a menetben s gy, hogy vgig egytt tudtunk maradni. egy plyra felksztett ZX10-essel s Dunlop D209-esekkel rkezett a Ringre, a Kawa kupban olyan 2,05-ket csavar ki a motorbl. Csodlkozva jttnk ki, hogy ilyen j volt a szria, gumis, indexes R1.

Ennl a tempnl mr eljtt, hogy a gyrilag felszerelt kormnygtl nem ehhez a temphoz lett kitallva. Erszakos kigyorstsoknl mrgesen elkezdte rzni az elejt. Mg nem veszlyesen, de mr hatrozottan a tudatomra adta, hogy h reg, vatosabban csavargasd a gzmarkolatot!

Ezzel mit sem trdve indultunk is a dli menet msodik etapjra. Itt is mentnk 8 krt, de mr csak 2,07-ig ment le a stopper kijelzje. Ez volt a legjobb ebben a menetben, de a 8 krbl 5-ben sikerlt ezt eladni. A gumik mg mindig brtk, a futmvet kicsit mg mindig puhnak reztem, ez abban nyilvnult meg, hogy amikor kanyarba befel elengedtem a fket egy kicsit „nyaklott” egyet s utna tallt r a helyes vre. A kanyarba bekormnyzshoz kicsit tbb er kell, mint amit megszoktam a plyagumikon, ezrt azt gondoltam, hogy itt lesz a mai cscs belltsa.

Aztn kijttnk s tekertem mg az els s a hts gtln is, mgpedig ilyen sszelltsban:

-Els futm: nyomfokozat alul 7 kattintsra nyitva, a hz fokozat 14-re.
-Hts futm: hzfokozatnak a lass csillaptsa 3,5 fordulatra kicsavarva, a gyors 9 kattintsnyira, a nyomfokozat alul 7-re ki.

Krrl-krre azt vettem szre, hogy a fk veszedelmesen haraps, ott ahol mskor fkezni szoktam most is elkaptam a fkkart s veszettl szortani kezdtem, de mint kiderlt inkbb a gzt kellett volna mg hzzni. gy rendszeresen tlfkeztem a motort, s jval a fordul eltt abba kellett hagyjam a fkezst, s mg egy kis gzt adni. Pont, gy ahogy azt amatrktl lttam. Aztn sikerlt tprogramozni az agyam, s egyre tbbszr elfordult, hogy ott fkeztem, ahol kellett.

A fktrcsk rettenetesen lilk voltak, de ez mr ilyen volt akkor is amikor az utcn hasznltam. A fkbettek llapotrl sok jt nem mernk lltani, mert rettenetes csikorg hangot adtak ki magukbl, amikor a motort tologatva hztam a fkkart. A kemnysge vgig lland maradt s a fkhats sem cskkent, de ez az egy zavar volt, hogy aki a krnyken volt azrt figyeljen oda, hogy mi ez a hang.

Tl sok csodt nem vrtam mr a kvetkez menettl. De mivel itt, a dli csoportban csak licenszes versenyzk mehetnek, volt olyan, aki elhzott mellettnk rendes tempval. Ebben a krben volt nhnyszor, hogy az utcai vlts (lent az egy, a tbbi fent) konfigurciban a csizmm orra lert egy-egy felvltsnl. Viszont nem olyan egyszer megfordtani a vltsi irnyt, mivel a vzon keresztl megy a rudazat.

Amg ezzel bbeldtem, Feri egy kicsit kiment a kpbl, s rkapcsoltam, hogy utolrjem. 2,05.9 miiiivaaaan nztem a stoppert? Majd a kvetkez krben: 2,05.2! s a kormnycsapkodson kvl semmi negatvumot nem vettem szre. Teljesen semlegesen viselkedett minden kanyarban. Mg a kanyarbejratoknl is minimlisra cskkent a beblints. Ennyit szmt egy j bellts!!!

Ez volt a legjobb kridm aznap. Ettl fggetlenl nem javaslom, hogy ilyen utcai gumikon prblgasstok a sajtotokat, mert nem tudom, mikor sznik meg a tapadsa. Tl sokat mr nem brt volna szerintem, annak ellenre, hogy egyszer sem csszott meg idig.

A Yamaha fogyasztsa a plyn eltlttt 142 kilomteren 17 liter benzin. Az 11,9 literes tlagfogyasztst jelent 100km-enknt, ami a plafon, mert ennl tbbet sehol nem lehet vele megetetni, kivve, ha autplyn, nylen msz, de erre kb. annyi az esly, mint Szlasinak a ftrgyalson.

sszegezve a plyn tapasztaltakat, ez a motor egy vrbeli ragadoz lett. Igazi visszajelzsekkel. A futmvt nagyon jl sikerlt belltani, kivve a kormnycsapkodst, de ha mr gy rzza az elejt, akkor komoly tempt diktl, s ez a jelzs arra int, hogy bizony jbl is megrt a sok. Az igazi adrenalingyr ilyenkor azt zeni, hogy jobb ha visszaveszel, kicsi, mert ha jobban hzod a kvetkez krben, akkor nem biztos, hogy egytt megynk haza.

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.