motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Teszt: Suzuki GSX-R 1000 K7 - 2007

Teszt: Suzuki GSX-R 1000 K7 - 2007

  2007.06.22. 19:12

A motor, ami az els pillanattl kezdve meg akart lni. A motor, ami arra ksztetett, hogy szmot vessek eddigi letemmel. A motor, aminek vgl eladtam a lelkem, mert gyarl vagyok, s lveztem, ahogy bnbe visz. A vilg egyik legjobb motorkerkprja.

 


A K5-s Gixer meghgta villmgyors rokont, a bgys Bust, s megszletett a K7-es GSX-R 1000. Hasonlan knny s kezes, mint a papja, a testes mamtl pedig hatalmas ert, ronda poft s kt kipufogt rklt.

Kt ve fejet hajtanak a tapasztalt motorosok a hazai s klfldi versenyplykon egyarnt diadalmaskod (World Superbike, AMA Superbike, World Superstock, Alpok-Adria stb.) Gixer torpedk eltt. Az j ezres Suzuki ersebb s nyomatkosabb, mint eldje vagy kortrs versenytrsai, igaz, lltlag alul nem annyira nyomatkos... Nem? Hm. 116 Nm, aminek java mr 4000-es fordulaton rendelkezsnkre ll.

A Busa s trsai tnyleg tbbet tudnak, m azok laposak, hosszak s nehezek. A GSX-R 1000 pedig knny s kezes sportmotor, br eldjnl hat kilval kvrebb lett. Az amerikai kollgk lemzsltk a japn cscsmotorokat, s - hogy vltoznak az idk! - teletankolva most a K7-es Gixer a legnehezebb. Viszont a legersebb s legnyomatkosabb is.


Tbb mint 160 ler a hts kerken a 210 kils menetksz - tele is tankolt - tmeghez (katalgus szerint 185 LE ftengelyen s 172 kg szraz tmeg). Emlkeztetnm a kedves olvast, hogy 10 ve a GP500 versenyeken a kttem cscs versenygpek 190 LE-sek voltak. Ennyivel jobban motorozik ma az utca embere, vagy anno volt nagyon bna az tszrs vilgbajnok Mick Doohan? (Persze az teljesen ms motor volt, de mgis...)


A tesztmotort tvve gzadsra olyan rzsem volt, mintha kitekern a blokk a hts tengelyt a villbl. Na ne! - gondoltam, ennyire ers csak nem lehet. Benzinktnl a fbimhoz hen leellenriztem a guminyomst, s nem volt 1 bar htul. Lass defekt. Talltam is egy szget mg a ktnl. Ha visszaviszem msnap akkor vesztek egy napot, s lemaradok a tervezett egri kiruccansrl is. gy eladtam magam az rdgnek s bevllaltam, hogy minden reggel pumplok, s bzom a gumiban, aminek futfelletnek kzepn barzdt mr alig-alig talltam, de egy kis szget igen.

A mtrai kiruccansom elejn, a szllsomon kimentem a teraszra. A kzelbl kellemes zene szrdtt be egy lagzibl. A nap ppen lemenben volt, s meleg sznnel festette meg a krnyez bokrokat. Idelis pillanat, hogy lepergessem letem filmjt s tgondoljam, mit hagyok majd htra, ha az rdg msnap magval visz. Megllaptottam, hogy sszessgben szp letem volt, gy engedek a csbtsnak.

Egyes. Lernt a motorrl. Kettes, szintn. Harmadik, mg mindig. Negyedik, tpi a karomat, de mr nem akar ledobni, megnyugodhatom. A nyugalom relatv fogalom ezen a motoron, mert hatodikban 250-nl a gzt rcsavarva eszement ervel tolni kezd, s ismt le akarja tpni a karomat. Szerencsre egy lezrt plyn alkalmam volt kiprblni a kilomterrt, 8000-nl 190, 10 000-nl 240, 11 000-nl pedig 260 km/h-t mutatott hatodikban a mszer.

Hrom dimenzis fordulatszmmr-httr
Hrom dimenzis fordulatszmmr-httr

14 000-nl leszablyoz, de addig olyan gyorsan prgnek a digitek a mszeren, mint a flkar rablban a gymlcsk. Gzadsnl akkora gyorsulsban lesz rsznk, hogy szinte megriadunk, milyen apr pontokk zsugorodnak a tkrben a kt msodperce mg minket akadlyoz sztrdalovagok. Ja, s tdik vgn 299-et mutat az ra. He? Megzavarodtak volna a mrnkk az tttelek tervezsekor?

A maximlis sebessg kzelben mr nem olyan stabil, mint az XX s nehzbombz trsai, de a GSX-R-nek kanyarokban is teljesteni kell. A stabilits egybknt is nehezen rtelmezhet ilyen sebessgnl, ahol a plexi mg bjva kzdnk a tllsrt. A menetszl ciblja a fejnket, a futm a karunkat, a horizont sszefolyik, s azrt imdkozunk, hogy a furgon nehogy elnk jjjn, mert nem tudunk 200 km/h-t lassulni 1 msodperc alatt.


George Bush a seggnk al is raktt teleptett. A gzkar enyhe mozdtsra a motor 3000-nl hatalmasat ordt. Na nem a kipufogcsvekbl jn az vlts - azoknak kellemes bls hangja van, mint az XX-en - hanem szv oldalrl. Haaaaaaaaaam! Haaaaaaaam! Kettesben erteljesebb gzadsnl a hts gumi megadja magt, s prgni kezd. Meleg gumi, meleg aszfalton. Eszmletlen s flelmetes. Ha a harapst tlltk, s mg mindig a nyeregben vagyunk (4000-nl leadja a blokk a nyomatknak 80%-t), akkor 8000 eltt egy jabb fenkbergssal jelentkezik a stt oldal kirlya. Ennl a fordulatszmnl a blokk mr elrte nyomatknak maximumt, innen mr csak a lerket hajszoljuk, mikzben a felledt kipufogcsvek vltsbe kezdenek. 12 000 fl mr nem rdemes prgetni, mert ott mr nem ad le tbb ert, csak hangosabb.

Hosszab lengvilla
Hosszab lengvilla

A gz nagyon kezes, nincsenek terhelsvltsi reakcik. A 2005-s Blade-em forgalmi szerint csak 13 LE-vel kevesebb, de a full titn kipufogrendszer ellenre is csak ers motornak nevezhet az agyrm Gixer mellett. A Hondban a tetemes er szpen pl fel, s mr-mr elhiteti, hogy tudok motorozni, ezzel szemben a GSX-R a pofmba vgja, hogy nem.

A mai ezres japn sportmotorok kztt rnyalatnyi a klnbsg, mindegyik emberprbl veszlyes fegyver, de a Suzuki flnye (fkpadon mr az rlt ZX-10-es rhajt is maga mg utastja) konkrtan rezhet. Egyenesben sem egyszer feladat a gzads - a mr emltett kerkprgs miatt -, de bednttt motornl mr-mr kihvs. Olyan ervel tol a bestia, hogy llandan attl rettegnk, hogy kifarol allunk. A gyrilag szerelt Bridgestone Battlax BT015 gumi j fejleszts, de teljestmnye elmarad a motortl. Annak ellenre, hogy utcai gumi, nagyon lassan melegszik be, s utna se adja a kell tapadsrzetet a kanyarokban. Rossznak azrt nem neveznm, csak a motor jobbat rdemel.

Htulrl brutlis
Htulrl brutlis

Radsul a tesztmotoron az abroncs kockra volt koptatva a kt hatalmas majr csk kztt. Elszr furcslltam, de ksbb megrtettem, hogy mirt nem mertk dnteni az elz kilomtereken a kollgk (8200 km-t ment mr a motor). Kanyarbl kifele jvet aprlkos idegmunka egy ezres motoron gzt adni, a Suzukin meg majdhogynem ngyilkossg. A kereskedsben megtudtam, hogy ez mr a msodik gumi, amit elfogyasztott. Valsznleg a hatalmas motorer a kaphat gumik 90%-t trdre knyszerten.

A hts ls s lbtart a blade-hez kpest sokkal knyelmesebb
A hts ls s lbtart a blade-hez kpest sokkal knyelmesebb
 

A vltja finoman jr, s rest is csak ott talltam, ahol annak lennie kell. A kuplung mozgatsa immr hidraulikus s nem bowdenes, amit sokan nem szeretnek nagyobb slya miatt, de n imdom, s mindenkppen minsgi ugrs az eldhz kpest. A csszkuplung is rendben van, habr gy tnik, hogy kicsit szenved a brutlis motorfktl. 260-nl elvve a gzt pillanatok alatt 160-ra lassulunk fk nlkl.

A fkek az eldrl szrmaznak
A fkek az eldrl szrmaznak

Knikulban vrosi ttyrgsnl - a megnvelt ht ellenre - kihegyezett ezres trsaihoz hasonlan melegszik, viszont a mretes ventiltor pillanatok alatt le is hti a vizet (nem gy, mint a sajt motorom, amin a ventiltor harmada a Gixernek). Fogyasztsa egyszeren hihetetlen. Autplys rlt hajszolsnl is 8 liternl kevesebbet evett, norml, m temps hasznlatnl meg kb. 6 litert. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 200 km megttele utn kezd villogni az res tank lmpa, mg a Fireblade-en - az R1-en meg fleg - ez mr hamarabb bekvetkezik. Bartsgos rtkek egy ilyen ers motortl, nyugdjas kollgk valsznleg 5 literes fogyasztst is knnyen elrnek vele orszgton.

A motor j fnyszrja, mintha egy bugyuta japn rajzfilmbl jtt volna el. Nekem az eld sokkal jobban tetszett, hogy az elre beharangozott Photoshop-verzirl ne is beszljek, viszont tbben megjegyeztk, hogy szp a motor, gyhogy valsznleg az is. A tesztpldny fnyezse klasszikus suzukis kk-fehr, ami nagyon dgs, de az idtlen lmpa melletti matrick miatt n a srga-fekete darabra szavazok, hogy az abszolt favorit narancs-fekett ne is emltsem. sszesen tfle sznben vehetjk meg, ami a motoros piacon nagy vlasztknak szmt, ms gyrtk is kvethetnk a Suzuki j szokst.

Nagyon jl hasznlhat tkrk
Nagyon jl hasznlhat tkrk

A mszerfal ugyanaz, mint az eldn, de hromdimenzis htteret kapott s j rszletet a szln, ahol az aktulis gyjtstrkp lthat - errl bvebben majd ksbb. Az ra nagyon kompakt, van rajta kridmr s szp nagy sebessgfokozat-kijelz is, ami jl lthat. A motor dizjnja egybknt nagyon rendben van, szp az stl rklt farokidom, az j forms oldalidom, s a fejidom se rossz a fent emltett fnyezsekben, de a mremek R1-gyel sszehasonltva alul marad.

Nagyon jk az eldtl rklt tkrk. Lttam bennk htra, s nemcsak a vllamat. A tkrlapot kell lltani, gy fel-leszerelsnl, vagy behajtsnl - igen be is lehet hajtani akrcsak egy tra motoron, ami nagyon jl jn szk garzsokban - mindig visszall a megfelel pozciba.

Kecses farokidom, akrcsak az eldjn
Kecses farokidom, akrcsak az eldjn

A kipufog tbb embernl kiverte a biztostkot. gy ltszik a Suzuki eltklte, hogy csak azrt sem hozza az ls al a kipufogt. Ez jt tesz a tmegkzppont alacsonyan tartsnak, de mr egy kisebb csszsnl is gallyra vghatjuk a dobokat. Euro 3-as norma ide vagy oda, furcsa manapsg a ktoldali kipufog egy sportgpen, de taln nem lenne olyan rossz, ha Biaggi motorjhoz hasonlan 10 centivel rvidebbek lennnek a dobok, s javtannak a kidolgozs minsgn, mert egy ETZ dob remekmnek tnik a Gixer fekete kmnyei mellett.

Hasznlhat csomagtart ami mg nagyobb lehetne, <br />de a segdvztl nem rjk el a maradk teret
Hasznlhat csomagtart ami mg nagyobb lehetne,
de a segdvztl nem rjk el a maradk teret

Az alul szerelt dobok miatt viszont normlis mret csomagtartt kapunk az utasls alatt, ahov nekem a trcsafkzr mellett egy mretes lncot is sikerlt besuvasztanom lakattal egytt a gyri szerszmkszlet mell. A farokidomba mg sokkal tbb dolog is elfrne, de az lsnylvny megakadlyoz minket a pakolsban. Kr, de gy se rossz.

Fellve r - brmilyen meglep - leginkbb a CBR XX-re hasonlt. Viszonylag alacsonyan lk, knyelmes az ls, minden a megfelel tvolsgban. Ksbb, ahogy elindulok, tovbbra is megmarad a hasonlsg az elbb emltett motorral, csak ez vagy 50 kilval knnyebb. Szinte benne lk az alacsony motorban, a keskeny tank nagyon knyelmes, s a vertiklis kihvsokkal kszkd piltknak is lehetv teszi, hogy kt lbbal lljanak a fldn. A CBR1000 RR-nl jval alacsonyabb, s a villaszge picit laposabbnak tnik, ezrt mr rthet, hogy mirt olyan stabil nagy sebessgnl is.

Az utasls szles s jl prnzott, mr amennyire a sport smlikat jl lehet prnzni. A lbtartk nincsenek az egekben, gy pldul az RR-nl sokkal knyelmesebb htul, mg ha a knyelem csak nehezen rtelmezhet fogalom a sportmotorok vilgban.

Ell az llthat rugstag, <br />htul a gyjtstrkp-kapcsol
Ell az llthat rugstag,
htul a gyjtstrkp-kapcsol

A futmve nagyon bartsgos j minsg aszfalton, de rosszabb ton mr pattogs. Ez kis tekergetssel mrskelhet, hiszen ell-htul teljesen llthat a futmve, st mg a lass- s gyors-fokozat nyomcsillapts is kln berhelhet. Rendelkezik elektronikus kormny-lengscsillaptval is. Mkdtt, nem volt vele semmi gondom. A lbtart ugyanaz, mint az eldjn, de a vzhoz lyuggatott konzollal csatlakozik, melynek segtsgvel hrom pozciban llthatjuk. A legfels pozci is elg trs, messze van egy versenylbtart magassgtl, de legalbb knyelmes.

A fkei - akrcsak az eldjn - jk, de a Tzpenge fkei harapsabbaknak tnnek. Kemnyen fognak, de nem olyan agresszven, mint vrnnk. Terim szerint direkt ilyen, hogy a brutlis gyorsuls utn a fkhez nylva ne repljnk le rgtn a motorrl.

Csak hiteles akartam lenni
Csak hiteles akartam lenni

A Suzuki GSX-R 1000 K7 maga az rtelmetlensg, az rlet s a kompromisszumok nlkli teljestmny. Eleinte egyfolytban hallflelmem volt a motoron, s a sisakban mentaut szirnzst hallottam. Ksbb inkbb rendraut szirna volt az. A legfelelssgteljesebb, legmegfontoltabb s legregebb motorosbl is kihozza az llatot. Utcra teljesen rtelmetlen, s versenyplyn is fosats. Csak azoknak a tks gyerekeknek ajnlhat, akik vgigjrtk a szamrltrt, s mr sokszor megismertk maguk s a fizika hatrait versenyplyn, s rettegsre vgynak. Annak a srcnak pedig, aki rvid gatyban s plban integetett nekem egy gynyr fekete-narancssrga K7-es Gixerrl, kifejezetten rhejesen ll.

A lmpa oldalrl nem rossz
A lmpa oldalrl nem rossz

A sajtanyagokban sokat emlegetett gyjtstrkp kapcsolt nem prbltam ki. Nem vagyok hajland egy szupersportmotort lebuttva hasznlni - vagy egy Porscht a gyereknek sznt msodik korltozott slusszkulccsal hajszolni -, csakhogy megrhassam, hogy gy mr kezdk szmra is hasznlhat. A gyrban rjhettek, hogy kicsit tllttek a clon, ezrt buttani kellett a motoron. Valsznleg ezrt terveztk a gzkart is olyan nagy jtknak, hogy szinte merlegesen van a csuklnk a talajra, ha koppig hzzuk. Szval a butt kapcsol nem kell r, mert a versenyzk gyis leszerelik, hacsak nem akarjk, hogy versenytrsaik megvicceljk ket a startnl. A kezdknek meg a teljestmny 70%-a is sok. A kereskedk remlhetleg nem adjk el majd brkinek, hiszen az rtkes vsrl tbbszr vesz motort, nemcsak egyszer.

Sznvlasztk
Sznvlasztk
Mszaki adatok
Suzuki GSX-R 1000 K7 - 2007
 464
 662

Motor: vzhts, ngytem, 16 szelepes DOHC, soros ngyhengeres
Lkettrfogat: 999 cm³
Furat x lket: 73,4 x 59 mm
Kompresszi viszony: 12,5:1
Max. teljestmny: 185 LE 12 000 1/min-nl
Max. nyomatk: 116,7 Nm 10 000 1/min-nl
Keverkkpzs: benzin-befecskendezs
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds, cssz
Vlt: hatfokozat
Vghajts: lnc
Vz: dupla alumnium blcsvz
Els futm: teleszkpos, tekercs-rugs, teljesen llthat rug-elfeszts s lengscsillapts (hz-nyom)
Hts futm: kzponti rugs tag, hidraulikus lengscsillaptk, tekercsrugk, teljesen llthat rug-elfeszts s lengscsillapts (hz)
Kerekek: nttt alumnium-tvzet, 17M/C x MT3,50 ell, 17M/C x MT6,0 htul
Gumik: 120/70 ZR17 M/C 58W ell, 190/50 ZR17 M/C 73W htul
Els fk: 310 mm-es dupla trcsafk, radilisan szerelt ngydugattys fknyereg
Hts fk: 220 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereg
Mretek (H x Sz x M): 2045 x 720 x 1130 mm
Tengelytv: 1415 mm
Villaszg: 23,8
Utnfuts: 98 mm
lsmagassg: 810 mm
zemanyagtank trfogata: 18 liter
Szraz tmeg: 172 kg
ra (reg. adval): 3 298 000 Ft

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.