Szveg: Benk Zsolt - Fot: Kentaur, motorinfo.hu
Mjus utols BROrganisation nylt napjra kaptam meg a Hondt, amikorra ssze tudtuk szervezni Viktor bartommal a kisfilm befejezst is. Tbbnyire azrt a Hungaroringen kamerztunk, mert amikor elszr nlam volt, akkor gy gondoltam, hogy ez inkbb plyamotor s majd ott mutatjuk meg nektek kisfilmen, de azt a nyrfs jelenetet nem tudtuk kihagyni. Amint korbban olvashatttok, ez kifogstalan utcra is, de most lssuk, milyen a plyn!
Kb. 160 kilomtert tettem meg vele a plyn, elszr a Motorgia knyv szerzjnek, Varga Szabolcsnak a motorjra szereltk fel a kamert, majd Pacsorasz Viktor ksztett rla kls kpeket. Ami a legfbb parm volt, az a Dunlop Qualifier gumi, amiben viszont kellemesen csaldtam, mert meglepen jl tapadt itt a plyn, miutn felmelegedett. (az hozztartozik mg a sztorihoz, hogy nem igazi versenytempval mentem, hanem egy kicsit visszafogodtabban)
A motor karakterisztikja nagyon j arra, hogy magas fordulatszmokon hasznljuk vgig a plyn, ebben segti a vlt is. gy utcai tttellel 2, 3, 4-es fokozatokat kell csak hasznlni, ha esetleg jl kijn a clegyenesre forduls, akkor kvnja az tdiket is. De a negyedik 235km/h-nl tilt le, ami pont a fktv eltt trtnt velem legtbbszr. A fokozatok elosztsa versenymotoros, j hossz egyes, kettes, hrmas, majd egyre rvidebb negyedik, tdik, s hatodik fokozat. A terhelsvltsi reakcik miatt, a siknnl nha reztem egy-egy kisebb rntst, amire ksbb az utcn is felfigyeltem. Ez azt jelenti, hogy miutn motorfkkel gurultam s utna gzt adtam akkor rntott egy kicsit. Ezt a gzbovden holtjtknak a minimlisra cskkentsvel, s egy kicsit magasabb alapjrattal lehet minimalizlni.
A futm-bellts nem sikerlt tkletesre, mert valahogy hintzs maradt vgig a motor - erre tbb idt kellett volna fordtanom, de sajnos risi felhk gylekeztek s az es miatt knytelen voltam elbb hazaindulni, mint ahogy szerettem volna. n ezeket a belltsokat hasznltam: ell a rug-elfesztst s a hzfokozat gyors csillaptst nem lltottam, viszont nyomfokozat csillaptst egy egsz fordulatra nyitottam ki. Fll a lass csillapts csavarjt (kicsi) egy egsz fordulatra nyitottam ki. A hts rugstagon alul egy egsz fordulatra volt nyitva a nyom fokozat csillaptsa, a rugelfesztshez nem nyltam, fll 7 kattintsra volt nyitva a kirugzs csillaptsa. Ki lehet prblni, ha valakit rdekel, mert a gyrinl sokkal jobb gy a plyra, de szerintem ennl van mg jobb bellts is.
Azt vettem mg szre, hogy a clegyenes utn a jobbos kigyorstsn mr nagy tempnl ers vibrci alakult ki. s a temp fokozsval ez egyfolytban ersdtt, egszen a fktvig. Onnantl viszont megsznt s legkzelebb a kvetkez krben megint ugyanitt jtt el. Ez nem volt annyira zavar, csak inkbb az, hogy nem tudtam, hogy mitl lehet. Erre ksbb se jttem r, gyhogy ha valakivel ez elfordult szvesen rnk rla, hogy szntette meg.
Vgre teljesen lefektetett motornl sem r le semmi! Az elz modellen, az idom ilyen tempnl lert, s csnya karcolsokat talltunk rajta. Ennl a karcs hasidomnl, ez a veszly mr nem fenyeget. A lbtartk magassga is idelis, azok sem karcoltk az aszfaltot, pedig a gumikon egy kis majrcsk sem maradt. Egyedl az utcai vlt miatt volt nhnyszor, hogy lert a csizmm orra, amikor a balos kanyarokban ppen r kellett vltanom.
A fktvokon az eleinte kemny fk egy kiss bepuhult s 1-es llsba kellett lltsam a kart, hogy nehogy az ujjamra hzzam. Egybknt hihetetlenl jl fog a fk a plyn is. A trcsa ugyan kiss meglilult, de ettl mg nem lett rosszabb a fkhats. St amikor hazafel jttem s kihlt a fkfolyadk teljesen olyan lett a fk amilyen lmainkban szokott lenni. Jt tett neki a plyzs, egszen kemny lett, de plyahasznlatra mindenkppen fmhls fkcsveket rdemes rrakni. A trcsrl hazafel szpen le is kopott a rrakdott lils rteg.
A legjobb kridt 2,08 sikerlt leszortani, tudom, hogy ment volna mg lejjebb, de a gumival szerzett rossz utcai tapasztalatok miatt az elejn belekltztt a para a fejembe s nem nagyon akartam forszrozni tovbb. Meg persze az is benne volt, hogy ezt egyben szeretnk viszontltni a Honda Hungary-nl, amikor visszaviszem.
Ez a motor egy egszsges kompromisszum ide a plyra s az utcra is. Ha n hasznlnm, felraknk r ValterMoto lbtartkonzolokat, hogy meg tudjam fordtani a vltt, bukgombkat, egy magasabb plexit, Dunlop D209 GP gumikat, s ha mg a hangjt is akarnm hallani, akkor egy Akrapovic dobot a Karasnbl.