motorblokk
dvzllek honlapomon
dvzllek honlapomon!
 
Az oldalon megtallhatsz mindenfle motoros hrt,egy-kt tesztet,vezets-
tecnikai cikkeket,inform-cit s hreket a
2007-es Dakar
Rallyrl,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos mszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes bngszst!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazs
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatk
Tesztek/Bemutatk : Kawasaki ZX-6R s ZX-10R teszt

Kawasaki ZX-6R s ZX-10R teszt

  2007.07.25. 12:39

A kzelmltban plyakrlmnyek kzt prblhattuk ki a Kawasaki szupersport motorjait, a ZX-6R s ZX-10R Ninjkat.

 

Az importr jvoltbl profi krlmnyek fogadtak minket a Hungaroringen. A motorokon vadonatj plyagumik feszltek, a futm finomhangolsrl pedig az vek ta Kawasakival versenyz Vida Tibi gondoskodott. Neknk semmi ms dolgunk nem volt, csak hzni a gzt, s feszegetni a motorok, helyesebben a sajt hatrainkat.

Csak a gzt kell hzni
ZX-6R - nett 600 ccm

Az elmlt vekben sokan azzal vdoltk a Kawasakit, hogy mivel mskpp nem ment, a 600-as kategria (ratlan) szablyait felrgva azzal a bizonyos plusz 36 kbcentivel prblta meg az utcai motorosokat elcsbtani, a konkurencit lepiplni. Az tlet nem volt ugyan rossz, s ezt taln az eladsok is altmasztjk, viszont a Kawasaki ezzel a dntsvel sok olyan potencilis vsrlt vesztett el, akik a plusz 36 kbcenti elnyt jogosulatlannak reztk a kategriban, ezrt sosem vettek volna ZX-6R-t. Taln ez is kzrejtszott abban, hogy a Kawasaki idn egy teljesen megjult, immr ismt 600 kbcentis gppel szllt ringbe a szupersport kategria trnjrt.

Etalon fkek
ZX-6R tapasztalatok

A ZX-6R fejlesztsekor - az informcis anyag szerint - a mrnkk clja egy olyan gp megalkotsa volt, amely az sszes kihvjt maga mg utastja a versenyplyn. Erre a krdsre csak egy sszehasonlt teszt utn adhatnnk vlaszt, annyi azonban biztos, hogy a Kawasaki nagyon komolyan vette 2007-es greteit, s egy plyzsra termett vasat dobott piacra. Ezt igyekeztek altmasztani a ringen szerzett tapasztalataink is.
A „tz ve elszr teljesen ttervezett” blokk knnyedn forog ki, 131 lers maximlis teljestmnyt 14.000-es fordulatszmnl ri el. Ekkor a teljestmny mg nem tnik el hirtelen, tovbbi 2.500 ford./perc ll rendelkezsre ahhoz, hogy ha a helyzet gy kvnja, tovbb forgathassuk a blokkot. A kategrira jellemz mdon a fordulatszmot rdemes a 10.000-es hatr felett tartani, illetve a kanyarbejratoknl a sebessgi fokozatot helyesen megvlasztani, klnben a kigyorstsoknl llva hagynak minket. A vltkar pozcija miatt a clegyenesben tbbszr nem sikerlt elvltanom az 5.-et, de miutn orvosoltuk a problmt, a vlt szrevtlenl vgezte dolgt. Visszavltsoknl a csszkuplung j szolglatot tesz, nem engedi, hogy a hts kerk fktvon beblokkoljon. Azrt a rgi beidegzds mg megvolt, s tbbszr is gzads ksretben vltottam vissza, amit a legjabb sportmotorokon nyugodtan elfelejthetnk. A Showa futm ell-htul minden irnyba llthat, melynek hangolsrl a tesztelst megelzen Vida Tibi gondoskodott, gy a belltsokra nem lehetett panasz. Fktvon egsz vgig stabilan viselkedett a futm, az veket knnyedn tudtuk tartani, szksg esetn kanyar kzben korriglni. A ZX-6R futmvt nem sikerlt zavarba hoznom, van mg hova fejldnm a motorhoz kpest. Hozzm hasonlan ez igaz a legtbb motorosra is, ezrt amg a gyri futmvel nem karistolsz 2.00 krli idket a Hungaroringen, addig nincs rtelme a futm tuningnak. A korbbi vjrat egyenetlen ttesten hajlamos volt kormnycsapkodsra, ezt az idei modellnl nem tapasztaltuk, igaz orszgton nem volt alkalmunk kiprblni a vasat. Ennek ellenre sportmotorokra mrktl fggetlenl csak ajnlani tudom egy kormny-lengscsillapt beszerzst, melynek kzremkdsvel komoly anyagi krral jr buksokat lehet elkerlni. A fk a korbbi vjrathoz hasonlan nagyon haraps, a nyomspontja hatrozott, s intenzv plyahasznlat sorn sem vesztett erejbl.
Az egyetlen dolog, ami nem tetszett, az a sebessgi fokozat visszajelz volt: fekete alapon mikroszkopikus szmok.

Jobban fraszt, mint a kistestvr
A nagy testvr: Ninja ZX-10R

A 2007-es vre csak aprbb vltoztatsok trtntek a motoron, ezek a kormny-lengscsillapt jrahangolsa, a kipufog takar idom illetve a hts lengscsillapt fekete szne, az j grafika s sznsszellts voltak. Mivel a motorokat csak a Hungaroringen volt alkalmunk kiprblni, ezrt a cikknk elssorban plyatapasztalatokrl szl, a ZX-10R modellinformcis anyagt itt talljtok.
A fejleszts sorn az alapkoncepci a „No.1 plyateljestmny” volt. Ennek megfelelen a ZX-10R korbban csak versenymotorokra jellemz 184 lers teljestmnnyel bszklkedhet, 115 Nm-es nyomatka pedig akkora, mint amekkora egy tlagos szemlyautnak van. Ekkora teljestmnyt mr jkora tisztelettel kell kezelni, a kigyorstsoknl nem szabad olyan agresszven rtenni a tzet. Miutn az egyik fordulban a htskerk prblta megelzni az elst, gy dntttem, hogy a ksbbiekben nhny kanyart inkbb egyel magasabb fokozatban veszek. Egy 1000-es sportgpnek ez nem jelent klnsebb gondot, radsul egy fokozattal feljebb mr picit magabiztosabban gyorsthatunk ki. A hangsly a pici szn van, mert a 10-es nem olyan megbocst, mint kistestvre, minden hibra megtorlssal vlaszol. Ezrt ezt a gpet kizrlag tapasztalt motorosoknak ajnlom, olyanoknak, akik tisztelni tudjk a gpben lakoz teljestmnyt.

Vida Tibor finomhangol
A nyomatkos blokknak ksznheten a ZX-10R-en nem kell attl flni, hogy a sok vltstl id eltt elkopik bokaizletnk, mert egyszeren nincs szksg az lland vltogatsokra, hiszen minden fokozatban tetszleges fordulaton tbb mint elg er ll a motoros rendelkezsre. A vlt hasonlan a ZX-6R-hez sztlanul vgezte dolgt. A futm komponensek termszetesen minden irnyban llthatak. Csakgy, mint a 600-asnl, a nagytestvr futmvt sem sikerlt zavarba hoznunk. A 8 kilogramm klnbsg rezhet, de nem eredmnyez jelents klnbsget a kt motor vezethetsge kzt. A teljestmnyklnbsg viszont eltr motorozsi stlust kvetel meg, mg a ZX-6R-rel lendletbl motorozva clunk az elrhet nagyobb kanyarsebessg, addig a ZX-10R-rel a kanyarokat kicsit lassabban vve, hamar belelltva kell fordulni, hogy minl korbban elkezdhessk az intenzv kigyorstst. Az hlins mrkj llthat kormnygtl nem vletlenl kerlt fel mr gyrilag a motorra, a clegyenesben tbbszr fokozatokon keresztl finoman tncolt a Ninja kormnya. Azrt annyira nem volt vszes, hogy a gzt is elvegyem, a tbbit pedig a kormnytel gyis megoldja helyettnk.
A komoly teljestmny komoly fkrendszert kvetel meg, amiben a ZX-10R sem szenved hinyt. A 300 mm-es hullmos trcsk s radilis fknyergek igen hatkonyan emsztik fel a mozgsi energit. Brutlis fker s hatrozott nyomspont jellemzik a rendszert, ebben a Kawasaki vek ta etalonnak szmt.

Van sznvlasztk
sszegzs

A Kawasaki szupersport motorjait btran ajnlom minden sportmotor rajongnak s plyakedvelnek. A ZX-6R optimlis vlaszts lehet kezd s halad plyzknak egyarnt. Knnyed irnythatsga, remek fkei s a „big brother”-hez kpest szernyebb teljestmnye magabiztossgot klcsnz piltjnak, legyen sz plyzsrl vagy utcai motorozsrl.
A ZX-10R-t kizrlag tapasztalt motorosoknak ajnlom, azok akik csak a „teligzt” ismerik, felejtsk el ezt a gpet. Brutlis teljestmnye s kivl fkei teszik igazi brny brbe bjt farkass. Nyomatkos motorjnak ksznheten nincs szksg lland vltogatsokra, ami knyelmesebb motorozst tesz lehetv.
jabb j pont a Kawasakinak, hogy a Jtlls Plusz program keretein bell akr 4 vre is meghosszabbthat a gyri garancia. Rszletekrl rdekldj a mrkakereskedknl.

Visszaolvasva az eddig rtakat, az els gondolatom ez volt - na ezt a gyereket biztos jl lefizette a Kawasaki, hogy ilyen szpeket rjon a motorjaikrl. Gyorsan leellenriztem a szmlaegyenlegem, de nem lttam jvrst. Egyszeren a mai sportmotorok mr szria llapotban annyira jk, hogy nagytval kell keresglni a hibkat rajtuk.

Figyelem: A mai sportmotorok elssorban a plyn rzik otthon magukat, de rthet okokbl legtbben mgis utcn hasznljuk ket. va intenk mgis mindenkit attl, hogy a kzutakon tesztelje nmaga s motorja teljest kpessgt. Higgytek el, nem ri meg a sajt s a kzlekeds tbbi rsztvevjnek letvel hazardrozni. A szguldozsra ott vannak a versenyplyk, igaz hogy sokak szmra messze vannak, ugyanakkor biztonsgos krlmnyek kztt jval lvezetesebb motorozsi lehetsget nyjtanak, olyan lmnyt, amit a kzutakon sosem fogsz megtapasztalni.

Szerencsre egyre tbb keresked biztost plyamotozsi lehetsget a vsrli szmra. Kawasaki tulajdonosok szmra j hr, hogy idn mg hrom alkalommal hzhatjk ingyenesen a gzt. A Hungaroringre szervezett esti motorozs rszleteit itt olvashatjtok. - Tompi

 
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Szmll
Induls: 2006-11-02
 
Programajnl
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulsi Verseny
    Idpont: 2007.09.14., pntek
    Helyszn: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motrbrze s killts
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Tatabnya

    2007.szept.15.

    IV. Martfi Motoros Buli
    Idpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszn: Martf, Zsfia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Nv:

    zenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazs
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 s/vagy MotoGP hrek s tabellk?

    Igen,legyen mindkett
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazs llsa
    Lezrt szavazsok
     
    Napi vicc

    A kamionsof egy t menti tteremben bcsi szeletet rendel.ppen el teszik, amikor hrom brruhs motoros lp be,s egyikk se sz,se beszd , elveszi a  sofr tnyrjt s tviszi a sajt asztalukhoz.A kamionos mukkans nlkl fizet s tvozik.

    -Figyelitek srcok-rikkant a legnagyobb hang-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyzni.

    -Valsznleg vezetni se tud-szl kzbe a pincr- mert pp most laptotta palacsintv a motorotokat.

    Tovbbi motoros viccek

     
    Naptr
    2025. Jlius
    HKSCPSV
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    03
    <<   >>
     

    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.