Teszt: Suzuki GSF 1250 SA Bandit - 2007
2007.07.27. 12:13
Ht ez az n formm, akkor tallkozok elszr a nagy Bandittal, amikor mr legyenglt, meghzott, vzzel hstik, elektronikval tplljk. Nem az mr, aki volt. Vagy mgis?
Messzirl flelmetesen nagynak tnik. Szles kerekek, Masszv fmtmb a ketts blcsvzban, hatalmas kipufogdob, szles, hossz ls, magas kormny. Aztn, ahogy legnagyobb meglepetsre nem fellt, hanem leereszkedett r a fenekem az llthat magassg lsre, s magam al hztam a lbaimat indulsnl, mris kezelhet, knnyen motorozhat gp lett belle.
 Szles, knyelmes, az utasok se panaszkodtak
Knyelmes? Na az ppen nem. Egyrszt a vltkar miatt. Hogy szokatlan pzban ll, ellrl nylik htra, az mg nem lenne baj. Az mr igen, hogy a taposand btyk annyira kzel kerlt a lbtarthoz, hogy alig frt be kzjk a bakancsom. Sportcipben knnyebb kapcsolgatni, mr ha az ember el tudja zni lelki szeme ell a laza, knnyed, nyrias ltzet motorozs sorn knyszeren ott lebeg leszakadt lbfejeket.
 A kormny esetlen, a tkrben a vllam ltom, de a mszerblokk szp
A nmet Suzuki-oldal csak simn utcai motornak, a magyar tragpnek aposztroflja – n sporttrnak mondanm. A zavar oka egyrtelmen a hlye kormny. Hegyes szgben hajtogatott lb, nagy tempnl knyszer hasals - eddig rendben. De mirt kell ilyen magasan markolni? A fejidom egsz jl elfogja a szelet, a hossz tv durva gyorshajtsnak tnyleg csak az egyenes derktartshoz belltott kormny az akadlya. Persze nem kell megtartani...
 Ell ngydugs Tokico
A fkek tetszettek, nagyot fognak; rdekes, hogy ell Tokico, htul Nissin-rendszer dolgozik, de gyakorlati jelentsge nincs a fajkeveredsnek. Egyedl csak azzal nem tudtam kibklni, hogy sosem tudtam – taln jra a magas kormny miatt? –, mennyit szabad mg hzni a karon a pofraessig. Nincs visszajelzs, illetve mindig gy reztem, hogy jaj, mr csszik, mr csszik. De hzhattam, taposhattam volna btran, hiszen ez az ABS-es modell biztos nem blokkol, de a beidegzdseket nehz kinevelni a zsigerekbl.

s kanyarodni sem szerettem. Rendre 80-90-eket lttam az rn azokban az ismers kanyarokban, amiket mindenfle szirszarral is simn meg tudok oldani 100-zal. Id kne s rreznk, meg a nekem val belltsokat is megtallnm elbb-utbb, de az egytt tlttt pr napban nagyon-nagyon sok tartalkot hagytam a futmben.
Tl is vagyunk a motor legnagyobb hibin. Ahogy ezeket megszoktam, egyre jobban tetszett a Bandit. Egyrszt az aprsgok miatt: hihetetlen knnyen, preczen mkdnek a kapcsolk, a hidraulikus kuplung mg a letrt karral (a tesztmotorok lete nem mznyals) is kezes volt, a vlt pedig pontos s knny, csak egyesbe tolskor szkkent meg a motor egy picit.
 Kevesebb a hely, mint az eldben, de a trca-telefon befr
A kulccsal felpattinthat ls alatt pont volt egy tenyrnyi hely a telefonnak, forgalminak, trcnak – az elsseglyzacsi mellett. Klasszikusan szpek, ugyanakkor informatvak s knnyen rtelmezhetk a mszerek. J a vilgts, mg a krt is szpen szl, a ngy, sorbarakott henger finom duruzsolsa pedig hossz ton sem fraszt, s gyktjon sem zsibbaszt. Felesgem pedig, sosem gondoltam volna, szerette a hts lst, azt mondta, ezen a gpen eljnne vilgg.
s most a lnyeg: a blokk. A motor immr vzhtses, a rgi nagy Bandit leveg-olajhtse trtnelem. s injektoros, teht hidegben-melegben pccre indul, nem ll le soha az els lmpnl a tltolt, vagy hamar visszavett szivat miatt, ellenben semmivel nem prg fel kelletlenebbl, mintha karburtoros volna. Nha mgis j dolog ez a huszonegyedik szzad.
Vltozsok az eldhz kpest
- leveg-olaj helyett vzhts - porlaszt helyett injektor - 5 helyett 6 fokozat - 10 kilval nehezebb - egy literrel kisebb a tank - 9 lervel gyengbb - 16 Nm-rel nyomatkosabb
97 lers, ami elsre soknak tnik, de ha meggondoljuk, hogy manapsg a Suzuki egy msik, igen kedvelt termke, a Swift is simn kihoz a kisebbik, a Banditnl alig nagyobb 1,3-as blokkbl 92 lert, mris elhzzuk a sznkat. Illetve hzhatnnk. De ne tegyk.
97 ler egy kt s negyed mzss jrmbe? s mell 108 Nm nyomatk? Ami csak 8-cal kevesebb annl, amennyi az egytonns Swiftnek ll rendelkezsre? Elg ez, csak a legelvetemltebb utcai versenyzk vgyhatnak tbbre. s csak a leggyesebbek tudnak hasznlni is tbbet.
 Mr innen jl hz
Dehogy elg: veszett sok. A Nagybandit minden krlmnyek kztt gy megindul gzra, hogy jaj. De tnyleg. Hat fokozatot pakoltak a vltba, de gyakorlatilag kett is elg. Az egyes majd’ szzig kihzathat, a hatos tventl hasznlhat. Ha nem lennnek hlye bergzdsek a motorgyrtkban, meg a motorvsrlkban, ezt a gpet viccen kvl lehetne hromfokozat sebessgvltval kszteni, egyes elindulshoz, kettes 20-tl 60-ig, hrmas pedig az szveszejtsig (valahol 240 krl sejtem a vgt).
 Tiszteletet parancsol
Vrosi forgalomban az 1250-es Banditot gy hasznltam: lmpnl egyes, felgyorsulok, 2 tugrik, 3, kicsit mg gyorstok, 4-5, tugrik, majd hatban krzing. Kzeledek a piroshoz: hatosban kigurulok 50-ig, kuplung be, fk, 5-4-3-2-res, vrom a zldet. Sztkopott a bakancsom orra, mikzben gyakorlatilag kt, de maximum hrom fokozatban kzlekedtem.
Aki akar, szeret, tud, gy egykerekezhet vele erbl, mint annak a rendje, mg harmadikban is van ereje felgaskodni. Nyugodt, megllapodott csaldapkhoz mlt, tisztes kzlekedsi cl motorkerkprozsnl (igen, beszari vagyok, most boldogok vagytok?) ellenben a Bandita akkor ad fantasztikus lmnyt, amikor hat msodperc alatt gyorsul 100-rl 150-re. Hatodikban.
 Van kzptmasz is, nagyon helyesen
A 2007-es modellv 1250-es Suzuki Banditja nagy, tekintlyes, mszaki tartalmhoz kpest kifejezetten olcs, megbzhatnak, tartsnak grkez tramotor. Mindenkpp jt tesz neki egy kis customizls, testalkattl, hasznlati cltl fggen, de remek alap egy olyan motorhoz, amit reggelenknt szeretettel simogat meg a bszke, elgedett tulaj a garzsban. Fogyassztok egszsggel!

Mszaki adatok:
Motor: ngytem, vzhtses, ngyhengeres, DOHC, hengerenknt 4 szelepes Hengerrtaralom: 1255 cm 3Furat x lket: 79,0 x 64 mm Max. teljestmny: 97 LE 7500 1/min-nl Max. nyomatk: 108 Nm 3700 1/min-nl Kompressziviszony: 10,5:1 Keverkkpzs: injektor, 36 mm-es toroktmr Vlt: hatfokozat Vz: acl duplablcs Els futm: 43 mm-es hidraulikus teleszkpok, llthat rug-elfeszts Hts futm: kzponti rugs tag, llthat elfeszts Els fk: 310 mm-es duplatrcsafk ngydugattys fknyergekkel, ABS Hts fk: 240 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereggel, ABS Gumik: ell 120/70 ZR17; htul 180/55 ZR17 Mretek (HxSzxM): 2130 x 790 x 1225 mm Tengelytv: 1480 mm Villaszg/utnfuts: 25,2 fok/104 mm lsmagassg: 790-810 mm Szraz tmeg: 225 kg zemanyagtartly trfogata: 19 l Sznek: mlykk, bord, fekete Az ABS-es verzi ra: 2 248 000 Ft
|