A befecskendezt a Keihinnel kzsen fejlesztette a Suzuki, s rdekessge, hogy nincs szksg akkumultorra a mkdshez! Az egysg slya rendkvl csekly, s alkalmazsval az egyhengeres, ngytem, vzhtses, DOHC vezrls blokk ersebb lett az alacsony s kzepes fordulatszm tartomnyokban. A Keihin befecskendez egysget specilisan motokrossz krnyezethez fejlesztettk, azaz brja poros levegt s kapcsoldsa a gzkarhoz egy progresszv sszekt rendszerrel lett megoldva. 18 ts mgneses jelad adja meg a ftengely pontos helyt s forgsi sebessgt, valamint lkett a kzponti szmtgpnek, amely kpes kiszmolni az optimlis befecskendezsi s gyjtsi idt. A befecskendezs modell kevesebbet is fogyaszt a karburtoroshoz viszonytva, gy elegend volt egy 6.2 literesre cskkentett alumnium zemanyagtank alkalmazsa.

Egy fzis, lland tltst ad genertor ltja el a motor elektromos rendszert a szksges energival. A melegindt a kormny jobb oldalra kerlt t, hogy kzben a pilta a bal oldalon tudjon gyeskedni a kuplunggal. A jelentsen mdostott blokk egy teljesen j, 5 sebessges vltmvet s hosszabb sebessg fokozatokat is kapott. A henger s a vlt olajkrt kett vlasztottk, ez nagyon rvid s alacsony erforrst eredmnyezett, s nem engedi a vlt esetleges szennyezdseinek tjutst a hengerbe. A hengerfalon egybknt ott figyel a Suzuki sajt vdrtege, amelyet SCEM-nek neveznek. A Suzuki mrnkei a vzat sem hagytk rintetlenl. Teljesen j a dupla alumnium hdvz formaterve, melynek vgs formjt a versenytapasztalatok alaktottk ki. Az egsz motor keskenyebb lett, tbb helyet adva a piltnak a gpszkedsre a krosszplyn. A futmnl sem sproltak. Ell egy 47 mm belscs tmrj, dupla terjeszkedsi kamrs Showa fordtott teleszkpvilla pr tallhat, htra szintn egy kln gztartlyos Showa rugstag kerlt. Mindkt darab minden irnyban, szles tartomnyban llthat.

A megllsrl a versenysportbl szrmaz hullmos fktrcsk gondoskodnak. Ezek srban, porban jval hatkonyabbak, jobban tisztulnak, mint a hagyomnyos trcsk. A mretek alapjn igen kompaktra sikeredett az j RM-Z 450. 955 mm az lsmagassg, 1480 mm a tengelytv, 2185 mm a teljes hossza, 830 mm szlessg mellett. A motor slya szrazon (a japnoknl ez nagyon szrazat jelent, semmifle folyadkkal nincs feltltve ilyenkor a gp) 101.5 kil. A gp a motokrosszban szoksos ell 90/100-21, htul 120/80-19 mret abroncsokon gurul. A lbtartkat megemeltk, hogy kevsb akadjon fenn a srban. Az egsz manyag idomzatot felfrisstettk, akrcsak a gyri matriczst. Az ls tapads huzatot kapott. A gyrilag aranyszn lnc mr csak hab a tortn. Termszetesen a Suzuki gyri srga sznt hordozza ez a krosszmotor is. Az j RM-Z 450 sszel rkezhet a szalonokba, s nem sokkal ezutn a versenyplykra egyarnt.