A Kawasaki ER6-osnak rvid plyafutsa ideje alatt igazn szp rajong tbora keletkezett, taln nem vletlen, sokan megkedveltk a frge, kategrijban ers s viszonylag takarkosan zemeltethet gpet.
Magyarorszgon is, mint a vilgon szerte, igen sok ER6-os tallt gazdra, ezrt a nemrgiben felmerlt vzproblmk bizony sok tulajdonost foglalkoztatnak. A problma a motorblokk s a vz jobb oldali felfogatsi pontjn keletkezhet, ahol a vzcs krl leli a hengert, a vzszm tblja mgtti rszen. Az ismert esetek szerint a tartfl elrozsdsodhat, slyosabb esetben deformldhat. A problmt nehz felfedezni, s a burkolt ER6-F modellt alaposan meg kell bontani hozz. Mind Eurpban, mind az Egyeslt Kirlysgban szmos ilyen esetet jeleztek mr. A legtbb esetben csak egyszer festsi s rozsdsodsi problmkat jeleztek a hegesztsi varraton s krnykn a Kawasaki kereskedk fel.
Trtnt azonban mr olyan eset, ahol a gpen vzat kellett cserlni, annyira meggyenglt a felfogat fl. Egyes vlemnyek szerint a vz szlesebbnek tnik, mint a blokk, s fennmarad kis tvolsg miatt a blokk tartcsavar llandan csavarja a felfogat flet s nyrja a hegesztst. A folyamatos ellenrzs, s megfelel nyomatkkal trtn utnhzs megelzheti a problma kialakulst. A Kawasaki llspontja szerint a problmt fknt a nem gyri, utn gyrtott bukgombk felszerelse okozza. Az llspont kiss rdekesnek tnik, mivel voltak olyan vsrlk, akiknl akkor is eljtt a rozsdsods, ha nem szereltek fel bukgombt. Remlhetleg a Kawasaki Europe megfelel komolysggal kezeli az ER6-os vzzal kapcsolatos problmkat a jvben.