motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Túramotorozás
Túramotorozás : A motor kiválasztása

A motor kiválasztása

A motorkerékpár vásárlásával sokan álmaikat kívánják valóra váltani. Igazán kevesen választanak motort saját tapasztalataik alapján és még azok is, akik kipróbálják a megvásárolni kívánt motort, gyakran esnek abba a csapdába, hogy elfogultan döntenek. Az eredmény sok-sok jó áron megvásárolható egyéves motor a használt piacon.

Én magam is kevés tapasztalattal láttam neki első motorom kiválasztásához, és ha ma újra kezdhetném, akkor valószínűleg másképp döntenék, mint akkor tettem, annak ellenére, hogy elolvastam több tízkilónyi motoros tesztet, hetekig bújtam az internetet és ezrével kaptam a tanácsokat, tehát alapos voltam. Ma azt mondanám mindez semmit sem ér 1-2 órányi tesztvezetéshez képest.
 
Ki tudja persze, hogy elfogadnám-e a tanácsaimat akkori fejemmel. Imi jut eszembe, aki tapasztalt motoros és nemrég új sport-túra gépet vásárolt, mondván, hogy most egy idényt sportosabban akar motorozni. Aznap küldött egy tömör SMS-t: „Megvettem. Kényelmes.” A legközelebbi túrára azonban két hét múlva a megszokott régi túramotorral érkezett. Kérdeztem, hogy mi történt, mire hasonló tömörséggel annyit mondott. “- Visszavittem. Nem volt kényelmes.” Vagy említhetném Harleys ismerősöm példáját, aki a drágán megvett és feltupírozott Sportstert adta el egy év után hatalmas veszteséggel, mert magas növésű lévén a kanyarban mindig beverte a térdét a kormányba.
 
Mindenesetre összefoglalom, hogy mit tapasztaltam az elmúlt évek motoros utazásai során, hátha másnak még hasznára válik.
 
 A motorkerékpár kiválasztásának kritériumai
 
Vedd sorra, hogy milyen élményre számítasz, amikor a motorozásra gondolsz. Ha előveszek egy fecnit és felírom, hogy hogyan képzelem el álmaim nagy motoros élményét, akkor nekem ez jön ki:
 
utazás
  • nagy távolságok (400-1000 km/nap)
  • jó minőségű országutak
  • sok navigáció
társaság
  • az utas kényelme (bírja ki az 1.000 kilométert, lásson ki mögülem)
  • két személyhez is elegendő erő
  • társalgás menet közben az utasommal (160 km/órás sebességig)
  • sok csomag
  • csoportos motorozás (elegendő erő a felzárkózáshoz)
motorvezetés
  • kényelem,
  • eső és szélvédelem
  • nagy utazósebesség
  • robbanékonyság
  • sportosan döntött kanyarok
  • biztonság
  • elegáns megjelenés
Hangsúlyozom, tehát nekem ez lenne, amit szeretnék. Neked a saját igényeidre kell koncentrálnod. Javaslom, hogy a kritériumokat számszerűsítsd, majd a listát ellenőrizd abból a szempontból, hogy vajon mindenre szükséged van-e abból, amit szeretnél. Néhány dolog lehet, hogy kiesik, vagy háttérbe szorul, például az elegáns megjelenés, a nagy végsebesség.
 
Ehhez még hozzájön további néhány kritérium, amelyek korlátozzák a kiválasztható járművek körét. Ilyenek például:
  • maximális ülésmagasság
  • maximális beszerzési költség
  • maximális karbantartási költség
  • kezelhető súly
  • egyéb egyéni kizáró feltételek (csak meghatározott márka, csak meghatározott szín, csak új motor, vagy csak használt, stb.)
Ezeket is számszerűsítsd.
 
Ha ezzel készen vagy, akkor fordítsd le az igényeidet műszaki paraméterekre. Ehhez javaslom, hogy konzultálj azokkal, akiknek a tapasztalatában, vagy szaktudásában megbízol, például kereskedők, ismerősök, tesztlapok, stb. Ugyanitt kiderítheted azt is, hogy a kapható gépek közül melyiket ajánlják számodra. Az én esetemben ez kb. az alábbi táblázat szerint néz ki. Ebben a táblázatban az első oszlopot helyetessítsd be a saját elképzeléseiddel, a középsőt töldsd ki a megszerzett információkkal majd az utolsó oszlopot helyettesítsd az általad kiválasztott gép jellemzőivel. Eredményképp meglátod, hogy amiről álmodsz, az mennyire felel meg az elképzeléseidnek. Mégegyszer hangsúlyozom, hogy amit itt látsz a példában az csak rám jellemző.
 
Amikor Henrikkel beszélgettem a motor kiválasztásáról, azt mondta, hogy számára csak egy kritérium van - tudd szeretni a motorodat. Ebben is sok igazság van és ezt azért írom ide, mert helyesnek tartom, ha az ember a szívére is hallgat egy kicsit.

Kritériumaim
Műszaki paraméterek
Jelenlegi motorom műszaki jellemzői
Nagy távolságok (400-1000 km/nap)
Ehhez a motornak kényelmesnek kell lennie (részletesen lejjebb).
Ugyancsak hasznos, ha egy tankolással el tud menni több, mint 250 kilométerre.
Kb. 350 km hatótávolság
Jó minőségű országutak
Ha terepre nem kell felkészülni, akkor az alacsonyabb építésű, sportosabb alkatú motorok közül is lehet válogatni.
Sport túra kategória
Sok navigáció
Ehhez tartozék kell. Egyre több típushoz kapható tartozék GPS, de ilyen külön is beszerezhető.
Nincs, de tervezem a beszerzését
Az utas kényelme (bírja ki az 1.000 kilométert, lásson ki mögülem)
Széles és puha ülés, üléstámlával, vagy üléstámlának kiképzett hátsó doboz . Az utas térdét minél kevésbé kelljen behajtani (ez a magasságától is függ). A hátsó ülés legyen megemelve az elsőhöz képest. Legyenek kényelmesen fogható oldalt elhelyezett kapaszkodók.
Széles, puha ülés, támla a hátsó dobozon.
Kapaszkodók oldalt.
1.100 kilométer/napig tesztelve.
 
Két személyhez is elegendő erő
Ehhez legalább 1.000 cm3-es hengerűrtartalmat ajánlanék.
1.300 cm3
Társalgás menet közben az utasommal (160 km/órás sebességig)
Az intercomot tartozékként kell beszerezni, a navigációs eszközökhöz hasonlóan.
Van, 200 km/óráig is hallható felhúzott plexi mögött.
Sok csomag
A viszonylag nagy sebesség és az utas kényelme miatt oldaldobozok és hátsó doboz felszerelését ajánlanám. Tanktáska beszerzése is ajánlatos.
Gyári oldaldobozok, hátsó doboz, taktáska.
Csoportos motorozás (elegendő erő a felzárkózáshoz)
Ehhez is legalább 1.000 cm3-es hengerűrtartalmat ajánlanék a két személy miatt.
1.300 cm3
Kényelem
Ehhez olyan üléspozíció kell, amelyben a felsőtestedet a maximum 15-20 fokkel döntöd előre a függőlegeshez képest. A csuklódra semmilyen súly nem nehezedik és fontos, hogy a térdedet minél kevésbé kelljen behajlítani (90 fok közeli "térdszög").
Ugyancsak fontos a széles és viszonylag puha ülés.
15 fokos előredőlés, 65-70 fokos térdszög.
Eső és szélvédelem
Ehhez először is nagyméretű, vagy speciálisan kiképzett, esetleg állítható magasságú plexi kell, amely hatékonyan vezeti el a menetszél nyomását a felsőtestről és csökkenti a szélzajt. A plexi ugyancsak jó védi a felsőtestet a szemből jövő víz ellen. Ugyancsak hasznos, ha a burkolat kiképzése megvédi a térdet és a lábfejet a menetszél hűtő hatásától és a szembejövő víztől.
Növelt méretű állítható plexi, a burkolat védi a lábszárat, a lábnál tartozékként felszerelt szélterelő
Nagy utazó sebesség
Hogy pontosan mennyi is az egyéni ízlés kérdése, de ma már több 300 km/óra fölötti végsebességre képes szériamotor is kapható.
A nagy sebességű utazás ugyanakkor nagyobb biztonsági és követelményeket támaszt és alaposabb szélvédelmet feltételez.
240 km/óra
Robbanékonyság
Ezt a nagyobb teljesítményű motorok biztosítják. Figyeld a nyomaték adatokat.
134 Nm @ 7000 ford/min
145 Lóerő
Sportosan döntött kanyarok
Ehhez a legfontosabb az alacsony súlypont, azután a megfelelő geometria, vagyis hogy a motor meddig dönthető anélkül, hogy tövig kopjon a lábtartó. Hasznos a minél alacsonyabb súly és a minél meredekebb első villa.
280 kg feltöltve
Biztonság
A legtöbb baj a megállással van, tehát nagyméretű tárcsafékek kellenek előre és ABS.
Nincs ABS, az első fék lehetne erősebb.
Elegáns megjelenés
Nekem a meggypiros metálfény, vagy a grafitszürke jön be.
Világosszürke, nem túl elegáns
Maximális ülésmagasság
Testmagasság kérdése. Nekem ez kevésbé fontos, de 170 cm alatt ez lényeges korláttá válhat.
80 cm
Maximális beszerzési költség
Egyéni korlát
Új ára 3.750.000
Maximális karbantartási költség
Egyéni korlát, amely anyagi erőnk mellett attól is függ, hogy mennyit megyünk a motorral.
6.000 kilométerenként a szerviz kb. 50.000 Ft., és a gumicsere kb. 80.000 Ft.
Kezelhető súly
Testalkat kérdése. Én 75 kiló vagyok és kb. 350 kilogrammig bízom abban, hogy egyedül is elboldogulok egy chopperrel, de magasabb súlypontú motornál elég a határom inkább 300 kg. körül van.
290 kg feltankolt tömeg.
Egyéb egyéni kizáró feltételek (csak meghatározott márka, csak meghatározott szín, csak új motor, vagy csak használt, stb.)
Előnyben részesíteném az új motort. Nem kell, hogy Harley legyen, de élvonalbeli gyártótól szeretnék gyakran előforduló és ezért könnyen szervizelhető típust választani.
Használtan vásárolt japán motor.

 Motorkerékpár típusok (Suprbike rangsor)

Az alábbi áttekintő táblázat a Superbike 2005 augusztusi angol nyelvű, 204 oldalas ("biggest ever") kiadásának az adatai alapján készült. (A magyar változat csak 134 oldal és ez a cikk nincs benne.) A felsorolt típusokat sok éves tesztelési tapasztalataik alapján rangsorolták és a típusokat ennek a rangsornak megfelelően írtuk be az utolsó oszlopba. Néhány kategória persze hiányzik az összeállításból, de el kell nézni nekik. A Superbike-osok a sportmotorokon kívül minden mást csak egykerekezésre használnak, még a choppereket is. 

Kategória
Jellemzők
A Superbike típusajánlata rangsorolva
1000 cm3-es sportmotorok
Brutális erő, sportpályára optimalizált tulajdonságok.
Suzuki GSX 1000
Yamaha YZF-R1
Kawasaki ZX-10R
Honda CBR 1000RR
MV AGUSTA F4 1000
Yamaha YZF1000R
Kawasaki ZX-9R
Triumph 955i DAYTONA
600 cm3-es sportmotorok
Ezek az olcsó, ugyanakkor nagyon gyors sportmotorok.
Honda CBR600RR
Honda CBR600F
Kawasaki ZX-636R
Triumph DAYTONA 650
Yamaha YZF-R6
Yamaha YZF600
DUCATI 749S/R
DUCATI 748S/R
Suzuki GSX-R600
Triumph T600
Kawasaki ZX-6RR
Kawasaki ZZ-R600
Kéthengeres supersport gépek
A kéthengeresek alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomatékot adnak le. A kéthengereseknek azonban nagyobb űrtartalom kell hasonló teljesítmény leadásához, mint a többhengeres motoroknak. Egy időben ezek a gépek uralták a versenypályákat, de ez az idő már elmúlt.
APRILIA RSV MILLE/R/FACTORY
DUCATI 999S/R
DUCATI 998S/R
DUCATI 996/SPS/S/R
HONDA SP1/2
SUZUKI TL1000R
SUZUKI TL1000S
HONDA VTR1000F FIRESTORM
DUCATI 1000SS/900SS
DUCATI 800SS/750SS
Hyper motorok
A hyper kategóriát a turbótöltökről, a hihetetlen teljesítményekről és végsebességekről lehet felismerni.
Ezen kívül igen magas gumiszámlát generálnak.
SUZUKI GSX1300R HAYABUSA
HONDA CBR1100XX SUPER BLACKBIRD
KAWASAKI ZX-12R
BMW K1200S
KAWASAKI ZZ-R1200/1100
750 cm3-es sportgépek
Az eredetileg verseny célokra kifejlesztett kategória. Általában azok veszik, akik a 600-asok nyomatékánál többet szeretnének, de az ezrest drágának tartják.
MV AGUSTA F4
KAWASAKI ZX-7R
SUZUKI GSX-R750
YAMAHA YZF-R7 0W02
 
Olcsóbb középkategóriás országúti motorok
Az országút követelményeinek jobban megfelelő gépek, nagyobb szélvédelemmel, kényelmesebb üléspozícióval. Általában olcsóbbak is sportos társaiknál.
SUZUKI BANDIT GSF650/600
HONDA CB600F HORNET
YAMAHA FZ6/FZ6 FAZER
SUZUKI SV650S
KAWASAKI Z750/S
CAGIVA RAPTOR/V-RAPTOR 650
DUCATI MONSTER 800/750/620
Erőgépek
Nehéz, ugyanakkor nagyon nyomatékos országúti motorok. Inkább kényelmesek, mint gyorsak, ugyanakkor egykerekezésre kiválóan alkalmasak.
SUZUKI GSX1400
SUZUKI BANDIT 1200
HONDA CB1300
YAMAHA XJR1300
KAWASAKI ZRX/1200R/S
YAMAHA  MT-01
Naked streetfighters
Erőt sugárzó, agresszív “utcai verekedő” megjelenés jellemzi ezeket a gépeket, amelyek általában sportmotorok utcára átalakított változatai. Két, három és négyhengeres motorok egyaránt vannak közöttük. A kéthengeresek nyomatékosabbak, de kevésbé gyorsak.
TRIUMPH SPEED TRPLE
KTM SUPER DUKE
BENELLI TNT 1300
BMW K1200R
YAMAHA FAZER 1000
CAGIVA RAPTOR V/X-RAPTOR 1000
MV AGUSTA BRUTALE 750S
APRILIA TUONO RACING
KAWASAKI Z1000
DUCATI MONSTER S4/R
BUELL XB12R/S
Sportos túramotorok
Ezek a sportos megjelenésű motorok gyorsan felszerelhetők gyári dobozokkal, viszonylag elviselhetők az utasnak is és máris lehet velük túrára indulni, ugyanakkor nem veszik fel a versenyt az igazi sportmotorokkal.
HONDA VFR
TRIUMPH SPRINT ST
APRILIA FUTURA
BMW R1100S
BMW R1200ST
DUCATI ST4
Kényelmes túragépek
Ezek az országúti behemótok simán elvisznek akármilyen messzire és általában minden high-tech extrával felszerelhetők.
HONDA PAN EUROPEAN
YAMAHA FJR1300
BMW R1200RT
BMW K1200LT
HONDA GOLD WING
Túreendurók, a nagy kalandozók
A terepre is alkalmas felépítés és a hosszú utakra való felkészítés jellemzi ezeket a magas építésű, nagy tankkapacitású túragépeket.
TRIUMPH TIGER 955i
BMW R1200/1150GS
HONDA XL1000V VARADERO
SUZUKI V-STORM
APRILIA CAPO NORD
KTM ADVENTURE
Masszív Cruiserek
Azoknak, akiknek inkább a méret és az extravagáns megjelenés számít.
TRIUMPH ROCKET III
HARLEY DAVIDSON V-ROD
HONDA F6C VALYRIE
Mini Superbike kategória
A 125-250cm3-es géposztály legjobbjai. Ezeket tanulógépnek javasolják.
HONDA CBR125R
APRILIA TUONO 125
CAGIVA RAPTOR 125/MITO
KAWASAKI ZXR400
DERBY GPR125
APRILIA RS250

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Május
    HKSCPSV
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    <<   >>
     

    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?