Ez könnyű kérdés amire egyszerű a válasz! Azt a fajta váltót hívják kazettásnak, amit úgy lehet cserélni, mint egy kazettát,
tehát nem kell szétbombázni az egész blokkot, hogy hozzáférjünk. Egy átlagos, vízszintesen osztott blokkban a váltót csak úgy tudjuk cserélni, hogyha először kiemeljük a motort a vázból és szétszedjük teljesen. Egy kazettás váltó cseréjét ellenben akár 20-30 perc alatt is el lehet végezni. Az okosabb megoldásoknál a blokkot ki sem kell venni a vázból, csak lecsavarozni a váltó deklijét, majd egyben, mindenestül kivenni a komplett váltót. Persze a leírtakkal ellentétben ez is bonyolult művelet, de még mindig sokkal egyszerűbb, mint egy hagyományos motor esetében.
A kazettás váltó is a versenysportból nyert utat az utcai motorokba, gondolom egyértelmű, hogy milyen céllal: egyszerűsíteni és gyorsítani a váltók szervizét, cseréjét.
Ez egy MV Agustába való
Ez egy BMW R1200S/R blokkja és kazettás váltója külön... ...ez itt pedig a vízszintesen osztott blokk szivatása