motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatók
Tesztek/Bemutatók : 600RR a pályán

600RR a pályán

  2007.07.25. 12:36

Az aranyszárnyasok új 600-asa egészséges kompromisszum a pálya és a hétköznapi használat között.

Szöveg: Benkő Zsolt - Fotó: Kentaur, motorinfo.hu

Május utolsó BROrganisation nyílt napjára kaptam meg a Hondát, amikorra össze tudtuk szervezni Viktor barátommal a kisfilm befejezését is. Többnyire azért a Hungaroringen kameráztunk, mert amikor először nálam volt, akkor úgy gondoltam, hogy ez inkább pályamotor és majd ott mutatjuk meg nektek kisfilmen, de azt a nyárfás jelenetet nem tudtuk kihagyni. Amint korábban olvashattátok, ez kifogástalan utcára is, de most lássuk, milyen a pályán!

Kb. 160 kilométert tettem meg vele a pályán, először a Motorgia könyv szerzőjének, Varga Szabolcsnak a motorjára szereltük fel a kamerát, majd Pacsorasz Viktor készített róla külső képeket. Ami a legfőbb parám volt, az a Dunlop Qualifier gumi, amiben viszont kellemesen csalódtam, mert meglepően jól tapadt itt a pályán, miután felmelegedett. (az hozzátartozik még a sztorihoz, hogy nem igazi versenytempóval mentem, hanem egy kicsit visszafogodtabban)

Ha nem indulna el a lejátszás, katt ide

A motor karakterisztikája nagyon jó arra, hogy magas fordulatszámokon használjuk végig a pályán, ebben segíti a váltó is. Így utcai áttétellel 2, 3, 4-es fokozatokat kell csak használni, ha esetleg jól kijön a célegyenesre fordulás, akkor kívánja az ötödiket is. De a negyedik 235km/h-nál tilt le, ami pont a féktáv előtt történt velem legtöbbször. A fokozatok elosztása versenymotoros, jó hosszú egyes, kettes, hármas, majd egyre rövidebb negyedik, ötödik, és hatodik fokozat. A terhelésváltási reakciók miatt, a sikánnál néha éreztem egy-egy kisebb rántást, amire később az utcán is felfigyeltem. Ez azt jelenti, hogy miután motorfékkel gurultam és utána gázt adtam akkor rántott egy kicsit. Ezt a gázbovden holtjátékának a minimálisra csökkentésével, és egy kicsit magasabb alapjárattal lehet minimalizálni.

A futómű-beállítás nem sikerült tökéletesre, mert valahogy hintázós maradt végig a motor - erre több időt kellett volna fordítanom, de sajnos óriási felhők gyülekeztek és az eső miatt kénytelen voltam előbb hazaindulni, mint ahogy szerettem volna. Én ezeket a beállításokat használtam: elöl a rugó-előfeszítést és a húzófokozat gyors csillapítását nem állítottam, viszont nyomófokozat csillapítását egy egész fordulatra nyitottam ki. Fölül a lassú csillapítás csavarját (kicsi) egy egész fordulatra nyitottam ki. A hátsó rugóstagon alul egy egész fordulatra volt nyitva a nyomó fokozat csillapítása, a rugóelőfeszítéshez nem nyúltam, fölül 7 kattintásra volt nyitva a kirugózás csillapítása. Ki lehet próbálni, ha valakit érdekel, mert a gyárinál sokkal jobb így a pályára, de szerintem ennél van még jobb beállítás is.

Azt vettem még észre, hogy a célegyenes után a jobbos kigyorsításán már nagy tempónál erős vibráció alakult ki. És a tempó fokozásával ez egyfolytában erősödött, egészen a féktávig. Onnantól viszont megszűnt és legközelebb a következő körben megint ugyanitt jött elő. Ez nem volt annyira zavaró, csak inkább az, hogy nem tudtam, hogy mitől lehet. Erre később se jöttem rá, úgyhogy ha valakivel ez előfordult szívesen írnék róla, hogy szüntette meg.

Végre teljesen lefektetett motornál sem ér le semmi! Az előző modellen, az idom ilyen tempónál leért, és csúnya karcolásokat találtunk rajta. Ennél a karcsú hasidomnál, ez a veszély már nem fenyeget. A lábtartók magassága is ideális, azok sem karcolták az aszfaltot, pedig a gumikon egy kis majrécsík sem maradt. Egyedül az utcai váltó miatt volt néhányszor, hogy leért a csizmám orra, amikor a balos kanyarokban éppen rá kellett váltanom.

A féktávokon az eleinte kemény fék egy kissé bepuhult és 1-es állásba kellett állítsam a kart, hogy nehogy az ujjamra húzzam. Egyébként hihetetlenül jól fog a fék a pályán is. A tárcsa ugyan kissé meglilult, de ettől még nem lett rosszabb a fékhatás. Sőt amikor hazafelé jöttem és kihűlt a fékfolyadék teljesen olyan lett a fék amilyen álmainkban szokott lenni. Jót tett neki a pályázás, egészen kemény lett, de pályahasználatra mindenképpen fémhálós fékcsöveket érdemes rárakni. A tárcsáról hazafelé szépen le is kopott a rárakódott lilás réteg.

A legjobb köridőt 2,08 sikerült leszorítani, tudom, hogy ment volna még lejjebb, de a gumival szerzett rossz utcai tapasztalatok miatt az elején beleköltözött a para a fejembe és nem nagyon akartam forszírozni tovább. Meg persze az is benne volt, hogy ezt egyben szeretnék viszontlátni a Honda Hungary-nél, amikor visszaviszem.

Ez a motor egy egészséges kompromisszum ide a pályára és az utcára is. Ha én használnám, felraknék rá ValterMoto lábtartókonzolokat, hogy meg tudjam fordítani a váltót, bukógombákat, egy magasabb plexit, Dunlop D209 GP gumikat, és ha még a hangját is akarnám hallani, akkor egy Akrapovic dobot a Karasnából.

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Május
    HKSCPSV
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    <<   >>
     

    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?