motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatók
Tesztek/Bemutatók : Kawasaki ZX-6R és ZX-10R teszt

Kawasaki ZX-6R és ZX-10R teszt

  2007.07.25. 12:39

A közelmúltban pályakörülmények közt próbálhattuk ki a Kawasaki szupersport motorjait, a ZX-6R és ZX-10R Ninjákat.

 

Az importőr jóvoltából profi körülmények fogadtak minket a Hungaroringen. A motorokon vadonatúj pályagumik feszültek, a futómű finomhangolásáról pedig az évek óta Kawasakival versenyző Vida Tibi gondoskodott. Nekünk semmi más dolgunk nem volt, csak húzni a gázt, és feszegetni a motorok, helyesebben a saját határainkat.

Csak a gázt kell húzni
ZX-6R - nettó 600 ccm

Az elmúlt években sokan azzal vádolták a Kawasakit, hogy mivel másképp nem ment, a 600-as kategória (íratlan) szabályait felrúgva azzal a bizonyos plusz 36 köbcentivel próbálta meg az utcai motorosokat elcsábítani, a konkurenciát lepipálni. Az ötlet nem volt ugyan rossz, és ezt talán az eladások is alátámasztják, viszont a Kawasaki ezzel a döntésével sok olyan potenciális vásárlót vesztett el, akik a plusz 36 köbcenti előnyt jogosulatlannak érezték a kategóriában, ezért sosem vettek volna ZX-6R-t. Talán ez is közrejátszott abban, hogy a Kawasaki idén egy teljesen megújult, immár ismét 600 köbcentis géppel szállt ringbe a szupersport kategória trónjáért.

Etalon fékek
ZX-6R tapasztalatok

A ZX-6R fejlesztésekor - az információs anyag szerint - a mérnökök célja egy olyan gép megalkotása volt, amely az összes kihívóját maga mögé utasítja a versenypályán. Erre a kérdésre csak egy összehasonlító teszt után adhatnánk választ, annyi azonban biztos, hogy a Kawasaki nagyon komolyan vette 2007-es ígéreteit, és egy pályázásra termett vasat dobott piacra. Ezt igyekeztek alátámasztani a ringen szerzett tapasztalataink is.
A „tíz éve először teljesen áttervezett” blokk könnyedén forog ki, 131 lóerős maximális teljesítményét 14.000-es fordulatszámnál éri el. Ekkor a teljesítmény még nem tűnik el hirtelen, további 2.500 ford./perc áll rendelkezésre ahhoz, hogy ha a helyzet úgy kívánja, tovább forgathassuk a blokkot. A kategóriára jellemző módon a fordulatszámot érdemes a 10.000-es határ felett tartani, illetve a kanyarbejáratoknál a sebességi fokozatot helyesen megválasztani, különben a kigyorsításoknál állva hagynak minket. A váltókar pozíciója miatt a célegyenesben többször nem sikerült elváltanom az 5.-et, de miután orvosoltuk a problémát, a váltó észrevétlenül végezte dolgát. Visszaváltásoknál a csúszókuplung jó szolgálatot tesz, nem engedi, hogy a hátsó kerék féktávon beblokkoljon. Azért a régi beidegződés még megvolt, és többször is gázadás kíséretében váltottam vissza, amit a legújabb sportmotorokon nyugodtan elfelejthetünk. A Showa futómű elől-hátul minden irányba állítható, melynek hangolásáról a tesztelést megelőzően Vida Tibi gondoskodott, így a beállításokra nem lehetett panasz. Féktávon egész végig stabilan viselkedett a futómű, az íveket könnyedén tudtuk tartani, szükség esetén kanyar közben korrigálni. A ZX-6R futóművét nem sikerült zavarba hoznom, van még hova fejlődnöm a motorhoz képest. Hozzám hasonlóan ez igaz a legtöbb motorosra is, ezért amíg a gyári futóművel nem karistolsz 2.00 körüli időket a Hungaroringen, addig nincs értelme a futómű tuningnak. A korábbi évjárat egyenetlen úttesten hajlamos volt kormánycsapkodásra, ezt az idei modellnél nem tapasztaltuk, igaz országúton nem volt alkalmunk kipróbálni a vasat. Ennek ellenére sportmotorokra márkától függetlenül csak ajánlani tudom egy kormány-lengéscsillapító beszerzését, melynek közreműködésével komoly anyagi kárral járó bukásokat lehet elkerülni. A fék a korábbi évjárathoz hasonlóan nagyon harapós, a nyomáspontja határozott, és intenzív pályahasználat során sem veszített erejéből.
Az egyetlen dolog, ami nem tetszett, az a sebességi fokozat visszajelző volt: fekete alapon mikroszkopikus számok.

Jobban fáraszt, mint a kistestvér
A nagy testvér: Ninja ZX-10R

A 2007-es évre csak apróbb változtatások történtek a motoron, ezek a kormány-lengéscsillapító újrahangolása, a kipufogó takaró idom illetve a hátsó lengéscsillapító fekete színe, az új grafika és színösszeállítás voltak. Mivel a motorokat csak a Hungaroringen volt alkalmunk kipróbálni, ezért a cikkünk elsősorban pályatapasztalatokról szól, a ZX-10R modellinformációs anyagát itt találjátok.
A fejlesztés során az alapkoncepció a „No.1 pályateljesítmény” volt. Ennek megfelelően a ZX-10R korábban csak versenymotorokra jellemző 184 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, 115 Nm-es nyomatéka pedig akkora, mint amekkora egy átlagos személyautónak van. Ekkora teljesítményt már jókora tisztelettel kell kezelni, a kigyorsításoknál nem szabad olyan agresszíven rátenni a tüzet. Miután az egyik fordulóban a hátsókerék próbálta megelőzni az elsőt, úgy döntöttem, hogy a későbbiekben néhány kanyart inkább egyel magasabb fokozatban veszek. Egy 1000-es sportgépnek ez nem jelent különösebb gondot, ráadásul egy fokozattal feljebb már picit magabiztosabban gyorsíthatunk ki. A hangsúly a pici szón van, mert a 10-es nem olyan megbocsátó, mint kistestvére, minden hibára megtorlással válaszol. Ezért ezt a gépet kizárólag tapasztalt motorosoknak ajánlom, olyanoknak, akik tisztelni tudják a gépben lakozó teljesítményt.

Vida Tibor finomhangol
A nyomatékos blokknak köszönhetően a ZX-10R-en nem kell attól félni, hogy a sok váltástól idő előtt elkopik bokaizületünk, mert egyszerűen nincs szükség az állandó váltogatásokra, hiszen minden fokozatban tetszőleges fordulaton több mint elég erő áll a motoros rendelkezésére. A váltó hasonlóan a ZX-6R-hez szótlanul végezte dolgát. A futómű komponensek természetesen minden irányban állíthatóak. Csakúgy, mint a 600-asnál, a nagytestvér futóművét sem sikerült zavarba hoznunk. A 8 kilogramm különbség érezhető, de nem eredményez jelentős különbséget a két motor vezethetősége közt. A teljesítménykülönbség viszont eltérő motorozási stílust követel meg, míg a ZX-6R-rel lendületből motorozva célunk az elérhető nagyobb kanyarsebesség, addig a ZX-10R-rel a kanyarokat kicsit lassabban véve, hamar beleállítva kell fordulni, hogy minél korábban elkezdhessük az intenzív kigyorsítást. Az Öhlins márkájú állítható kormánygátló nem véletlenül került fel már gyárilag a motorra, a célegyenesben többször fokozatokon keresztül finoman táncolt a Ninja kormánya. Azért annyira nem volt vészes, hogy a gázt is elvegyem, a többit pedig a kormányteló úgyis megoldja helyettünk.
A komoly teljesítmény komoly fékrendszert követel meg, amiben a ZX-10R sem szenved hiányt. A 300 mm-es hullámos tárcsák és radiális féknyergek igen hatékonyan emésztik fel a mozgási energiát. Brutális fékerő és határozott nyomáspont jellemzik a rendszert, ebben a Kawasaki évek óta etalonnak számít.

Van színválaszték
Összegzés

A Kawasaki szupersport motorjait bátran ajánlom minden sportmotor rajongónak és pályakedvelőnek. A ZX-6R optimális választás lehet kezdő és haladó pályázóknak egyaránt. Könnyed irányíthatósága, remek fékei és a „big brother”-hez képest szerényebb teljesítménye magabiztosságot kölcsönöz pilótájának, legyen szó pályázásról vagy utcai motorozásról.
A ZX-10R-t kizárólag tapasztalt motorosoknak ajánlom, azok akik csak a „teligázt” ismerik, felejtsék el ezt a gépet. Brutális teljesítménye és kiváló fékei teszik igazi bárány bőrbe bújt farkassá. Nyomatékos motorjának köszönhetően nincs szükség állandó váltogatásokra, ami kényelmesebb motorozást tesz lehetővé.
Újabb jó pont a Kawasakinak, hogy a Jótállás Plusz program keretein belül akár 4 évre is meghosszabbítható a gyári garancia. Részletekről érdeklődj a márkakereskedőknél.

Visszaolvasva az eddig írtakat, az első gondolatom ez volt - na ezt a gyereket biztos jól lefizette a Kawasaki, hogy ilyen szépeket írjon a motorjaikról. Gyorsan leellenőriztem a számlaegyenlegem, de nem láttam jóváírást. Egyszerűen a mai sportmotorok már széria állapotban annyira jók, hogy nagyítóval kell keresgélni a hibákat rajtuk.

Figyelem: A mai sportmotorok elsősorban a pályán érzik otthon magukat, de érthető okokból legtöbben mégis utcán használjuk őket. Óva intenék mégis mindenkit attól, hogy a közutakon tesztelje önmaga és motorja teljesítő képességét. Higgyétek el, nem éri meg a saját és a közlekedés többi résztvevőjének életével hazardírozni. A száguldozásra ott vannak a versenypályák, igaz hogy sokak számára messze vannak, ugyanakkor biztonságos körülmények között jóval élvezetesebb motorozási lehetőséget nyújtanak, olyan élményt, amit a közutakon sosem fogsz megtapasztalni.

Szerencsére egyre több kereskedő biztosít pályamotozási lehetőséget a vásárlói számára. Kawasaki tulajdonosok számára jó hír, hogy idén még három alkalommal húzhatják ingyenesen a gázt. A Hungaroringre szervezett esti motorozás részleteit itt olvashatjátok. - Tompi

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Május
    HKSCPSV
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    <<   >>
     

    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?