motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatók
Tesztek/Bemutatók : Teszt: Suzuki GSF 1250 SA Bandit - 2007

Teszt: Suzuki GSF 1250 SA Bandit - 2007

  2007.07.27. 12:13

Hát ez az én formám, akkor találkozok először a nagy Bandittal, amikor már legyengült, meghízott, vízzel hűsítik, elektronikával táplálják. Nem az már, aki volt. Vagy mégis?

 


Messziről félelmetesen nagynak tűnik. Széles kerekek, Masszív fémtömb a kettős bölcsővázban, hatalmas kipufogódob, széles, hosszú ülés, magas kormány. Aztán, ahogy legnagyobb meglepetésére nem felült, hanem leereszkedett rá a fenekem az állítható magasságú ülésre, és magam alá húztam a lábaimat indulásnál, máris kezelhető, könnyen motorozható gép lett belőle.

Széles, kényelmes, az utasok se panaszkodtak
Széles, kényelmes, az utasok se panaszkodtak

Kényelmes? Na az éppen nem. Egyrészt a váltókar miatt. Hogy szokatlan pózban áll, elölről nyúlik hátra, az még nem lenne baj. Az már igen, hogy a taposandó bütyök annyira közel került a lábtartóhoz, hogy alig fért be közéjük a bakancsom. Sportcipőben könnyebb kapcsolgatni, már ha az ember el tudja űzni lelki szeme elől a laza, könnyed, nyárias öltözetű motorozás során kényszerűen ott lebegő leszakadt lábfejeket.

A kormány esetlen, a tükörben a vállam látom, de a műszerblokk szép
A kormány esetlen, a tükörben a vállam látom, de a műszerblokk szép

A német Suzuki-oldal csak simán utcai motornak, a magyar túragépnek aposztrofálja – én sporttúrának mondanám. A zavar oka egyértelműen a hülye kormány. Hegyes szögben hajtogatott láb, nagy tempónál kényszerű hasalás - eddig rendben. De miért kell ilyen magasan markolni? A fejidom egész jól elfogja a szelet, a hosszú távú durva gyorshajtásnak tényleg csak az egyenes deréktartáshoz beállított kormány az akadálya. Persze nem kell megtartani...

Elöl négydugós Tokico
Elöl négydugós Tokico

A fékek tetszettek, nagyot fognak; érdekes, hogy elöl Tokico, hátul Nissin-rendszer dolgozik, de gyakorlati jelentősége nincs a fajkeveredésnek. Egyedül csak azzal nem tudtam kibékülni, hogy sosem tudtam – talán újra a magas kormány miatt? –, mennyit szabad még húzni a karon a pofáraesésig. Nincs visszajelzés, illetve mindig úgy éreztem, hogy jaj, már csúszik, már csúszik. De húzhattam, taposhattam volna bátran, hiszen ez az ABS-es modell biztos nem blokkol, de a beidegződéseket nehéz kinevelni a zsigerekből.


És kanyarodni sem szerettem. Rendre 80-90-eket láttam az órán azokban az ismerős kanyarokban, amiket mindenféle szirszarral is simán meg tudok oldani 100-zal. Idő kéne és ráéreznék, meg a nekem való beállításokat is megtalálnám előbb-utóbb, de az együtt töltött pár napban nagyon-nagyon sok tartalékot hagytam a futóműben.

Túl is vagyunk a motor legnagyobb hibáin. Ahogy ezeket megszoktam, egyre jobban tetszett a Bandit. Egyrészt az apróságok miatt: hihetetlen könnyen, precízen működnek a kapcsolók, a hidraulikus kuplung még a letört karral (a tesztmotorok élete nem méznyalás) is kezes volt, a váltó pedig pontos és könnyű, csak egyesbe toláskor szökkent meg a motor egy picit.

Kevesebb a hely, mint az elődben, de a tárca-telefon befér
Kevesebb a hely, mint az elődben, de a tárca-telefon befér

A kulccsal felpattintható ülés alatt pont volt egy tenyérnyi hely a telefonnak, forgalminak, tárcának – az elsősegélyzacsi mellett. Klasszikusan szépek, ugyanakkor informatívak és könnyen értelmezhetők a műszerek. Jó a világítás, még a kürt is szépen szól, a négy, sorbarakott henger finom duruzsolása pedig hosszú úton sem fárasztó, és ágyéktájon sem zsibbasztó. Feleségem pedig, sosem gondoltam volna, szerette a hátsó ülést, azt mondta, ezen a gépen eljönne világgá.


És most a lényeg: a blokk. A motor immár vízhűtéses, a régi nagy Bandit levegő-olajhűtése történelem. És injektoros, tehát hidegben-melegben pöccre indul, nem áll le soha az első lámpánál a túltolt, vagy hamar visszavett szivató miatt, ellenben semmivel nem pörög fel kelletlenebbül, mintha karburátoros volna. Néha mégis jó dolog ez a huszonegyedik század.

Változások az elődhöz képest
- levegő-olaj helyett vízhűtés
- porlasztó helyett injektor
- 5 helyett 6 fokozat
- 10 kilóval nehezebb
- egy literrel kisebb a tank
- 9 lóerővel gyengébb
- 16 Nm-rel nyomatékosabb

97 lóerős, ami elsőre soknak tűnik, de ha meggondoljuk, hogy manapság a Suzuki egy másik, igen kedvelt terméke, a Swift is simán kihoz a kisebbik, a Banditénál alig nagyobb 1,3-as blokkból 92 lóerőt, máris elhúzzuk a szánkat. Illetve húzhatnánk. De ne tegyük.

97 lóerő egy két és negyed mázsás járműbe? És mellé 108 Nm nyomaték? Ami csak 8-cal kevesebb annál, amennyi az egytonnás Swiftnek áll rendelkezésére? Elég ez, csak a legelvetemültebb utcai versenyzők vágyhatnak többre. És csak a legügyesebbek tudnak használni is többet.

Már innen jól húz
Már innen jól húz

Dehogy elég: veszett sok. A Nagybandit minden körülmények között úgy megindul gázra, hogy jaj. De tényleg. Hat fokozatot pakoltak a váltóba, de gyakorlatilag kettő is elég. Az egyes majd’ százig kihúzatható, a hatos ötventől használható. Ha nem lennének hülye berögződések a motorgyártókban, meg a motorvásárlókban, ezt a gépet viccen kívül lehetne háromfokozatú sebességváltóval készíteni, egyes elinduláshoz, kettes 20-tól 60-ig, hármas pedig az észveszejtésig (valahol 240 körül sejtem a végét).

Tiszteletet parancsol
Tiszteletet parancsol

Városi forgalomban az 1250-es Banditot így használtam: lámpánál egyes, felgyorsulok, 2 átugrik, 3, kicsit még gyorsítok, 4-5, átugrik, majd hatban krúzing. Közeledek a piroshoz: hatosban kigurulok 50-ig, kuplung be, fék, 5-4-3-2-üres, várom a zöldet. Szétkopott a bakancsom orra, miközben gyakorlatilag két, de maximum három fokozatban közlekedtem.

Aki akar, szeret, tud, úgy egykerekezhet vele erőből, mint annak a rendje, még harmadikban is van ereje felágaskodni. Nyugodt, megállapodott családapákhoz méltó, tisztes közlekedési célú motorkerékpározásnál (igen, beszari vagyok, most boldogok vagytok?) ellenben a Bandita akkor ad fantasztikus élményt, amikor hat másodperc alatt gyorsul 100-ról 150-re. Hatodikban.

Van középtámasz is, nagyon helyesen
Van középtámasz is, nagyon helyesen

A 2007-es modellév 1250-es Suzuki Banditja nagy, tekintélyes, műszaki tartalmához képest kifejezetten olcsó, megbízhatónak, tartósnak ígérkező túramotor. Mindenképp jót tesz neki egy kis customizálás, testalkattól, használati céltól függően, de remek alap egy olyan motorhoz, amit reggelenként szeretettel simogat meg a büszke, elégedett tulaj a garázsban. Fogyasszátok egészséggel!


Műszaki adatok:
Suzuki GSF 1250 SA Bandit – 2007
 312
 19
 118
Motor: négyütemű, vízhűtéses, négyhengeres, DOHC, hengerenként 4 szelepes
Hengerűrtaralom: 1255 cm3
Furat x löket: 79,0 x 64 mm
Max. teljesítmény: 97 LE 7500 1/min-nél
Max. nyomaték: 108 Nm 3700 1/min-nél
Kompresszióviszony: 10,5:1
Keverékképzés: injektor, 36 mm-es torokátmérő
Váltó: hatfokozatú
Váz: acél duplabölcső
Első futómű: 43 mm-es hidraulikus teleszkópok, állítható rugó-előfeszítés
Hátsó futómű: központi rugós tag, állítható előfeszítés
Első fék: 310 mm-es duplatárcsafék négydugattyús féknyergekkel, ABS
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék, egydugattyús féknyereggel, ABS
Gumik: elöl 120/70 ZR17; hátul 180/55 ZR17
Méretek (HxSzxM): 2130 x 790 x 1225 mm
Tengelytáv: 1480 mm
Villaszög/utánfutás: 25,2 fok/104 mm
Ülésmagasság: 790-810 mm
Száraz tömeg: 225 kg
Üzemanyagtartály térfogata: 19 l
Színek: mélykék, bordó, fekete
Az ABS-es verzió ára: 2 248 000 Ft

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Május
    HKSCPSV
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    <<   >>
     

    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?