motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatók
Tesztek/Bemutatók : Teszt: Honda CBR125R - 2007

Teszt: Honda CBR125R - 2007

  2007.08.02. 09:30

Kire ütött ez a gyerek? Ez is CBR, még ha picinyke is. A világbajnokságokon tündöklő nagyságokhoz, a CBR600RR-hez és az egyliteres Fireblade-hez nincs sok köze, talán csak a fényezés, meg a keskenyre húzott cicaszem lámpák. Sornégy helyett egyetlen henger, a 172 ló helyett meg 13 és kétharmad.

 

Oldalnézetből egész emberes méretű motorkerékpárnak néz ki
Oldalnézetből egész emberes méretű motorkerékpárnak néz ki

Cifrán hangzik, hogy a CBR125R a Honda árlistáján a szupersport gépek közé került, pedig ebben nincs semmi különös. A Honda a versenyzőknek szánja a nyolcadliteres CBR-t, vagyis a versenyzőpalántáknak. Hiszen még csak 16 éves, és ha kezében az A1, törvényes keretek között ennél erősebb gépet még nem is hajthat.

És lett a CBR125R
Az NSR125R kétütemű versenygép gyártását 2003-ban befejezte a Honda. A keletkezett űr betöltésére 2004-ben megszületett a 125-ös kategória négyütemű sportgépe, a CBR125R, mely már bemutatása évében tarolt a kategóriájában, 2006-ban például a legkelendőbb motor volt Angliában. Három év gyártás után a Honda zöld irányelvét követve elérkezett a változtatás ideje.

A tatarozás első számú indoka az volt, hogy az Euro3-as követelmények maradéktalan teljesítése végett üzemanyag-befecskendezéses lett , és ha már úgyis hozzányúltak, ki is pofozták a külsejét. A lehetőségekhez mérten azért igyekszik hasonlítani a nagy gépekre. A fényszórókat az istenített CBR600/1000RR stílusában tervezték át, hogy szupersport géphez mérten morcos külsőt kapjon, és felhasználták a nagyok fényezési sémáit is. A 2007-es CBR125R természetesen hondapirosban (fekete szárny logóval), valamint kékben, feketében és fehérben vásárolható meg.

13,6 LE. Az első jogsihoz ennyi jár
13,6 LE. Az első jogsihoz ennyi jár

A motorról annyit, hogy a 125 cm³-es, négyütemű, egyhengeres, vízhűtéses blokkot 2007-től már nem karburátor, hanem PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező táplálja. Az egy hengerben továbbra is mindössze két szelepet mozgat a felül fekvő vezérműtengely, ami a jövőben még ad lehetőséget a fejlesztésekre. 13,6 LE-jét 10 000-es percenkénti fordulatszámon hozza, a fordulatszám-tartomány vége kicsivel 12 000 felett van. Teljesen csak az első négy sebességben pörgi ki magát a motor (sík úton).

CBR600RR. Illetve izé... CBR125R
CBR600RR. Illetve izé... CBR125R

Városban elég három sebesség, országúton négy. Autópályán esetleg felkapcsolhatunk ötödikbe, ha már felgyorsultunk végsebességig, csak hogy ne pörgessük halálra. Lejtős autópályán jöhet a hatodik, de a gyorsításnak tán jobbat tesz, ha üresbe kapcsolunk. Az egyes épp csak elindulásra jó, azonnal kapcsolom a kettest. A CBR125R használható fordulatszám-tartománya 6000 és 10 000 1/min között mozog, de ha nyomatékból akarunk közlekedni, egy pillanatig se engedjük a fordulatszámot 7500 alá. A gyorsulást nyakfájdítónak nem nevezném, de azért épp elég lendületesen lehet vele közlekedni a városban. A piroslámpás indulásokkal sincs probléma, az autók jócskán hátul maradnak. Viszont a dinamikus gyorsítás nem az erőssége, az országúton cammogó teherautó előzéséhez kíméletlenül vissza kell váltani. A váltó igazán remek, csendesen, könnyedén és pontosan vált. A kuplung szuperkönnyű, felváltáskor kuplungolás nélkül is elvan a motor, ezzel megspórolhatjuk a lendületvesztést.

Tűzforró motorral ne parkolj száraz fűben!
Tűzforró motorral ne parkolj száraz fűben!

Egyhengeressége ellenére meglepően egyenletesen jár. Ez nem véletlen: van benne egy ügyesen megszerkesztett kiegyensúlyozótengely. Még a hanggal sincs probléma. Komoly, emberes hangja hallatán kicsit visszavesznek a kis CBR-rel viccelődők. Indításra ott az önindító, de egész meglepődtem, hogy nincs run-stop kapcsoló, azaz a gyújtáskulccsal tudjuk leállítani a járó motort.

A 200 azért merész
A 200 azért merész

Hatodikban 125-tel repesztek. A Honda legkisebb sportmotorján a fordulatszámmérő mutatója a 11 000-es vonalkát kóstolgatja. Ennyi, nincs tovább. Ennél a tempónál ha nem lenne szélvédő, az se okozna nagy problémát, de ha befekszem a kicsinyke műanyagdarab mögé, még néhány milliméterrel feljebb tudom imádkozni a kilométeróra mutatóját. A végsebesség nagyban függ a szélviszonyoktól is, de egy kamion szélárnyékában jól ki lehet húzatni.

A tanksapkával meg mihez kezdjek?
A tanksapkával meg mihez kezdjek?

Marha takarékos. Még 2,5 l/100 km-es értékeket is rebesgettek a használók, a Honda 2,57 liter/100 km-es adatot ad meg. Nekünk elcsámcsogta a 3-at is, de meg is kínoztuk. A 10 literes üzemanyagtank mindjárt nem is olyan kicsike. Volt viszont valami, amit nagyon nem szerettem. Még ha ritkán kell is tankolni, a tanksapka az ember kezében marad, vagyis helyet kell neki keresni a kútoszlopon, míg feltöltjük a gépet.

675 mm sovány
675 mm sovány
 
A komoly hang a rozsdamentes acél dob műve
A komoly hang a rozsdamentes acél dob műve

Elöl egy tárcsa, két dugattyúval. <br />Ennél kevesebb már nem lehet
Elöl egy tárcsa, két dugattyúval.
Ennél kevesebb már nem lehet

A költségeket a vázon és a lengővillán igyekeztek csökkenteni. Ezek acélból készültek, és igen egyszerű kivitelűek. A hátsó központi rugós tag nem állítható, és a 31 mm-es, hidraulikus első teló sem. Utcára jó az alapbeállítás, de versenypályára már nem elég feszes, de hát nem is ez a természetes közege. Az extra 17-es kerekek - elöl és hátul is - igazán szépek, de a virsli gumik nevetségesen hatnak. A fékek - elöl és hátul is - hidraulikus tárcsafékek. Elöl egy 276 mm-es tárcsa figyel kétdugattyús nyereg társaságában, hátul meg egy 220-as, amit egy dugattyúcska képes szórakoztató módon blokkolva megállítani a poros úton.

Kicsi, könnyű és kezes. Az egész motor - üzemanyag, meg a többi töltelék nélkül - nincs 120 kiló, és az ülésmagasság is egészen barátságos, 776 mm. Mindkét érték kifejezetten kezdőbarátnak számít, már ha nem nőtt túl nagyra a tini. Átlagnál magasabb kollégám alatt már viccesen nézett ki, de meggyőzően hajtogatta, hogy még neki sem használhatatlan. A lábtartók is szerencsés helyre kerültek, lábletételnél sincsenek útban.

A CBR125R legsportosabb része az utasülés
A CBR125R legsportosabb része az utasülés

Abban megegyeztünk, hogy kényelmesebb, mint amilyennek látszik. A sportosságot imitáló megjelenés ellenére a kormány kicsit se sportos, inkább kényelmes, felegyenesedett üléspozíciót engedélyez, ahogy a rugózás is inkább lágyan nyeli a huplikat, mint sportosan feszes. Ha valami sportos, akkor az a kemény ülés. A nagy sportgépek után gondoltam, a hátsó ülés alá (ez a nyitható) egy U-lakaton kívül mást berakni már nem lehet, de egészen elcsodálkoztam, mikor felnyitottam a hátsó ülést. Mert ott volt alatta egy elsősegély csomag, a gyári szerszámos készlet, meg egy jó vastag kezelési kézikönyv, amit gondolom, senki nem akar magával vinni.

Ez a kihívás
Ez a kihívás

Jókat kanyarodni a kis CBR-rel? Ebben van egy kis kihívás, de nem lehetetlen. A kezdetben kis lélekvesztőként imbolygó gépen kis gyakorlás után már nincs biztonságban a lábtartó, de még a kipufogódob felfogatása sem. A csizma orrára meg még egy lendületesebb körforgalomban is jobb vigyázni. A CBR125 kupások meg legendákat tudnak mesélni, hogy fogy el alattuk a motor a Hungaroringen rendezett hatkörös versenyen.

A lámpákon kívül a nagyokra emlékeztet az idom közepére festett, a légbelépőt utánzó V forma is
A lámpákon kívül a nagyokra emlékeztet az idom közepére festett, a légbelépőt utánzó V forma is

Még egy ilyen kis furgonba is elfér, ezért vegyetek rá <br />jó erős lakatot, mert HISS a kis CBR-hez még nem jár
Még egy ilyen kis furgonba is elfér, ezért vegyetek rá
jó erős lakatot, mert HISS a kis CBR-hez még nem jár

A CBR125R lenne az ideális kezdőmotor? Mert mi fontos egy kezdőnek? Nincs mit szépíteni, elsősorban az ár. Az első motorra nagy nehezen összekuporgatott forintok mellett még meg kell venni az első motoros felszerelésgarnitúrát is, vagyis, bukót, kesztyűt, dzsekit, jobb esetben csizmát, gatyát, vesevédőt, gerincprotektort is. A CBR125R 819000 Ft-os regadós árával nem a legdrágább, de nem is a legolcsóbb. Csak a Hondánál van 170 000 Ft-tal! olcsóbb választás, bár a levegőhűtéses, porlasztós oldszkúl CG125-höz képest a CBR125R tényleg versenyparipa. No meg a haverok szemében is elegendően kúl külső sem mellékes. A kis CBR-t mindenesetre városban a legjobb használni. El tudom képzelni, hogy micsoda öröm lehet egy CBR125-tel iskolába-munkába járni. Csak aztán nehogy túl nagy legyen az a kerülő...


Műszaki adatok
CBR125R - 2007
 303
 152
Motor: egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses, SOHC, hengerenként kétszelepes
Lökettérfogat: 124,7 cm³
Furat x löket: 58 x 47,2 mm
Kompresszióviszony: 11:1
Teljesítmény: 13,6 LE 10 000 1/min-nél
Nyomaték: 10,6 Nm 8250 1/min-nél
Üzemanyag-ellátás: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Váltó: hatfokozatú
Kuplung: olajfürdős, többtárcsás, bovdenes működtetésű
Váz: acélcső hídváz
Első futómű: 31 mm-es teleszkópvilla, 109 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: központi rugóstag, 120 mm-es rugóúttal
Kerekek: U keresztmetszetű, hatküllős alumínium felni
Gumik: 80/90-17M/C elöl, 100/80-17M/C hátul
Első fék: 276 mm átmérőjű féktárcsa kétdugattyús féknyereggel
Hátsó fék: 220 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereggel hátul
Méretek (H x Sz x M): 1920 x 675 x 1070 mm
Villaszög/utánfutás: 25 fok/88 mm
Fordulókör sugara: 2,5 m
Tengelytáv: 1294 mm
Ülésmagasság: 776 mm
Szabad magasság: 172 mm
Száraz tömeg: 118,9 kg
Feltöltött tömeg: 127,3 kg
Üzemanyagtank térfogata: 10 l
Szín: piros, kék, fekete

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Május
    HKSCPSV
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    <<   >>
     

    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?