A léghűtéses blokk karbantartásának oka, hogy az egyhengeres erőforrás képes legyen megfelelni a szigorodó környezetvédelmi normáknak Európában. Az Euro3-as előírások ugyanis igen nehezen teljesíthetők karburátoros keverékképzéssel, ezért az egész motort átdolgozták, hogy képes legyen együttműködni a sokkal inkább környezetbarát benzinbefecskendezővel. Korábban a Royal Enfieldek ősi blokk-felépítésében a motor és a váltó teljesen elkülönült egységet képzett. Ezáltal ugyan a váltó és a motor maga könnyebben volt karbantartható, de egyben jóval nehezebb az egész komplett konstrukció és előállítani is drágább volt.
Mostantól a váltó és a motorblokk háza közös, egy olajtérben dolgoznak majd. Ez olcsóbb előállítást és kisebb tömeget jelent a motor számára. Első alkalommal kap egyébként egy Royal Enfield motorkerékpár üzemanyag befecskendezést. Nemcsak a károsanyag-kibocsátása csökken, hanem a fogyasztása is alacsonyabb lesz az indiai csodának. A motor egyébként enyhe ráncfelvarrást is kap, de a végső formatervet még nem hagyták jóvá. Annyi azonban bizonyos, hogy a Royal Enfieldek klasszikus, prehisztorikus motor formáját remélhetőleg igyekszenek nem elrontani. Ugyanis ha nagyon átterveznék, akkor az a gép legfőbb vonzerejét venné el. Az újdonság ősszel jelenik meg valamelyik nagyobb európai motoros kiállításon, és 2008 tavaszától lehet megvásárolni