A Suzuki tavaly mutatta be az új fejlesztésű power cruiserét, az M1800R-t. A motor mind műszakilag, mind technikailag igen jól sikerült. A gyáriak felhasználva a sikeres gép technikáját, az 1783 köbcentis, DOHC, 54 fokos, V2-es benzinbefecskendezős blokkot, egy klasszikus choppert alkottak meg.
Az új modellvariáns az Intruder C1800R nevet kapta Európában, míg Amerikában Boulevard C109R néven fut. A blokk két darab hatalmas, 112 mm átmérőjű kovácsolt alumínium dugattyút rejt magában. Ez a legnagyobb, amit széria autókban vagy motorokban található. A hengerek is aluból készültek, és megkapták a Suzuki SCEM bevonatát, ami rendkívül keménnyé varázsolja a hengerek falát. A hengerekbe két-két gyújtógyertya került a jobb hatásfokú égés elérése érdekében. Természetesen a motor teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi előírásokat.
A gyújtást és a befecskendezést egy komplex, 32 bites processzorral szerelt központ számítógép vezérli. Itt is jelen van a Suzuki dupla pillangószelepes injektor vezérlése, melynek segítségével a motor alacsony fordulaton sem rángat. A blokkhoz egy 5 sebességes váltóz kapcsolódik a C1800R esetében is. Ez egy kardánhajtáson át próbálja az óriási nyomatékot mozgási energiává alakítani. Az új chopper rengeteg krómozást, és polírozott alumínium alkatrészt kapott. Méretei nem kicsinyesek, csak a tengelytáv (1755) majdnem felér egy kisebb motor hosszával. Előre egy teleszkópvilla pár került, melynek külsőcső-átmérője 90 mm-es! A hátsó rugózást eldugták, mintha merev tengelyes lenne a motor. A hátsó traktus belsejében egy állítható előfeszítésű rugóstag nyeli el a zökkenőket.
Az üléspozíció komfortos, akár egy hosszabb túrához, akár napi rövidebb szakaszokhoz. A hosszú ülés, a krómozott hátrahúzott kormány, a hagyományos műszerek, és a széles lábdeszka csak tovább fokozzák a komfortot. Az utasnak sem kell szenvednie a kis foteljában. A fékek egy sportmotoron is tiszteletet parancsolnának. Elöl dupla 290 mm-es féktárcsa, hátul egyetlen 275 mm-es tárcsa szolgál. A három dugattyús első féknyeregket két szélső dugattyúit üzemelteti az első fékkar. A lábfék az első fékrendszer középső dugattyúit, illetve a hátsó fék mindkét dugattyúját készteti munkára. A 10 küllős öntött alumínium kerekekre elöl 150/80-16, hátul extra széles, 240/55-16 méretű abroncsok kerültek. Érdekesség a kézzel készült fém sárhányók, melynek szélei hengereltek. A sárvédőkre is jócskán került a díszítő krómozásból. A szintén fémből készült üzemanyagtank 19 liternyi benzint képes befogadni, de ennek tetejére került a hagyományos, krómozott műszerfal egység is. Elöl a multireflektor háza bőven kapott a fényes fémbevonatból, míg hátul egy LED-es lámpa zárja a tekintélyes méretű kolosszus hátsóját.