motorblokk
Üdvözöllek honlapomon
Üdvözöllek honlapomon!
 
Az oldalon megtalálhatsz mindenféle motoros hírt,egy-két tesztet,vezetés-
tecnikai cikkeket,informá-ciót és híreket a
2007-es Dakar
Rallyról,valamint egy motoros GYIK-et,amiben
a motorokkal kapcsolatos műszaki fogalmakkal lehet ismerkedni.
Kellemes böngészést!
 
 
 
 
Motoros dolgok
 
Dakar Rally 2007
 
Ringek
 
Paintball
 
Szavazás
Milyen fajta motorod van?

Sport
Naked
Cross
Enduro
Chopper
Quad
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek

  

 

 

 

 
Quad
Tartalom
 
Tesztek/Bemutatók
Tesztek/Bemutatók : Teszt: Suzuki GSR600 ABS - 2007

Teszt: Suzuki GSR600 ABS - 2007

  2007.08.14. 12:22

A 2006-ban debütált GSR600 megjelenése óta kapott hideget-meleget az újságíróktól és teszterektől, köszönhetően a Suzuki nem túl eredeti szlogenjének, miszerint ebben a gépben a modern művészet találkozik a versenytechnológiával.

 

A történelem árnyékában
A történelem árnyékában

A japán gyártókra jellemzően a Suzuki is bőven kínál alternatívát a legnagyobb forgalmat generáló, 600 köbcentis kategóriában: az SV650 a sportos V-motor, a GSX-R600 a pályákra, a V-Storm enduróként, a Bandit pedig az örök klasszikus, ami volt, van és - mint az a 2007-es gyökeres megújulást követően kiderült - lesz is.

A GSR tavalyi megjelenése sok újságíróban keltette azt az érzést, hogy az új 600-as megjelensével lejárt a GSF650, vagyis a Bandit szavatossági ideje az aggresszív megjelenést követelő európai piacokon. Logikus lépés lett volna a Bandit helyett egy merészebb formavilágú, vadonatúj, Euro-3 kompatibilis gép megalkotása, de a japán mérnökök a 2007-ben 12 éves, nagymúltú olajkályha megújítása és a Bébi-King, vagyis a merész, de csak konszolidáltan aszfaltszaggató naked, a GSR továbbgyártása mellett döntöttek. Az ok egyszerű: a Suzuki minden olyan rést ki akar tömni a 600-as piacon, ahol csak fizetőképes kereslet rejtezik.


Ismerős? A Suzuki B-King tanulmánymotor <br />a 2007-es Motor Kiállításon
Ismerős? A Suzuki B-King tanulmánymotor
a 2007-es Motor Kiállításon

És a változatosság gyönyörködtet: a 600-as modellek nagy része kapható idom nélküli verzióban is, választhatunk gyári naked extrákat, vagy idomos kivitelt, opcionálisan ABS-t, és új színek is kerültek a palettára. A GSR például a matt fekete mellett mosmár lehet burgundi, szürke és kék, sőt fehér is. Idény közepére a gyártó még egy fejidomos GSR600S-t is hozott a magyar piacra, ami 50 ezerrel drágább az alapverziónál.

Harcias termete alapján eleve sikerre volt itélve, de mivel mindenki a brutális B-King tanulmánymotor hatszázas verzióját kereste benne, így a vele szemben támasztott elvárások is kivételesen magasak voltak. Ha a Suzuki a B-King megoldásait adaptálta volna a GSR-re, akkor a radiális fékkel, fordított teleszkópvillával szerelt gép legalább másfélszer annyiba kerülne, mint amit az utcai 600-asra vadászó delikvens fizetni hajlandó.

Optikailag vagy 5 litert hízott a tank a hűtő és az indexek beépítésével
Optikailag vagy 5 litert hízott a tank a hűtő és az indexek beépítésével

A tankba épített indexeknek, a monstrum-hatást növelő, okosan és funkciózusan idomba sűlyesztett hűtőnek, és az ülés alá épített, hátsó lámpával kiegészített kipufogónak köszönhetően a GSR sokkal nagyobbnak látszik, mint amekkora. Nekem a rengeteg, műanyagból készült csalás ellenére is tetszett a tesztelésre kapott matt fekete/ezüst modell, ez pedig egy 2 milliós beruházásnál nem elhanyagolható szempont. Legfeljebb az furcsa, hogy a műanyag ilyen arányú jelenléte ellenére a motor még mindig nem bír a bűvös, 200 kilós teletankolt tömeg alá fogyni, bár ezért többek között a kevéssé versenytechnológiát idéző hídváz tehető felelőssé.

A naked az naked
A naked az naked

Tüzetesebb vizsgálatnak alávetve kiderül, hogy mindenkitől tanult egy kicsit: blokkjának alapját a 2005-ös GSX-R képezi, a váltó a 2006-os GSX-R-ről való, a lámpa kísértetiesen hasonlít a Yamaha FZ6-ra, a vonalvezetés pedig a B-King-ről érkezett.

A GSR már az első kör után sokkal kezesebbnek bizonyult, mint amire a megjelenése alapján számítottam: kényelmesen ülök a nyergében - az én méretemből hárman is bőven elférnénk -, ehhez képest kimondottan közel vagyok a földhöz, és egy széles, egyenes kormány végébe kapaszkodom. Panaszkodhatnék, hogy hiányoznak a radiálisan szerelt féknyergek, de a sima négydugattyús Tokico nyergek utcán remekül megállítják a két mázsát, és bár megemlítem, hogy elöl csak a rugóelőfeszítés állítható, de a legtöbb utcai körülményhez még így is jól alkalmazkodott.

Sok a műanyag, de jól áll neki
Sok a műanyag, de jól áll neki

A szlogenben igért versenytechnológia villogtatása elmarad, de én ezért inkább a Suzuki marketingeseire orrolnék meg, mintsem a tervezőmérnökökre. A Hungaroringen élből körbemotoroznának egy átlagos, pályára felkészített 125-össel, de ez annyira nem meglepő egy olyan géptől, aminek elsődleges komfortzónája az utca. A motor megjelenése évében, 2006-ban már járt nálunk, és ebben csakúgy, mint a Biker magazin, vagy a Superbike tesztere, legfőbb kritikaként a meglehetősen hektikusan működő injektort említettük.


Nos, jelentem, a helyzet javult, bár magam sem értem miért, hiszen a befecskendezés elvileg szintén változatlan maradt tavaly óta. Az injektor maga ugyanaz a 38 mm átmérőjű dupla pillangószelepes rendszerű, mint ami a GSX-R 600-on hibátlanul működik, érzésre viszont a GSR-en a motor gázelvétel-gázadás hatására rángatott, meglehetősen amatőr látszatot kölcsönözve motorosának a városi forgalomban. Ha kis gázadásokkal kitartóan hergeljük a motort, akkor ezt a 2007-es modell is produkálja, de már nincsen az az érzésed, mintha ki/be kapcsolna a befecskendezés elektronikája, úgyhogy a magyarázat nélkül maradt probléma magyarázat nélkül nagyjából meg is szűnt.

Átlátható, jó sok infóval
Átlátható, jó sok infóval

Praktikum szempontjából nagyon lehet szeretni a GSR műszerfalát. A Suzuki kétéves nakedje hála Istennek nem másolta le az anorexiás szupersportok undok tulajdonságát, miszerint a motor működésével, üzemanyag-felhasználásával, hőmérsékletével kapcsolatban tudható infókat egyszerűen megtartja magának, és belátása szerint kezeli. A gyújtás ráadásakor bemutatkozik, és nemcsak az első pár percben udvariaskodik (mint a GSF650), hanem az utunk alatt végig ellát minket egy rakás hasznos információval: ötfokozatú üzemanyagszint-skála, digitális motorhőmérséklet-visszajelző, digitális sebességfokozat-visszajelző. Hogy miért kell ezt nekem tudni, amikor például a hűtést automatikusan szabályozza az elektronika? Csak mert alulinformáltság miatt már toltam motort benzinkút felé. Túlinformáltság miatt még nem.


A fogyasztás ügyében sok meglepetés nincsen, ha élvezetesen, nyomatékon, jót akarsz motorozni, akkor a GSR is megeszik 8 litert, csakúgy mint kategóriatársai, az FZ6, a Hornet vagy a Bandit. A hatótávolság így 200 kilométer körül van, aminél többet megállás nélkül, ilyen dinamikával egyébként sem lenne ajánlatos menni. 8 ezres fordulattól 12 ezerig érzed úgy, hogy a méregdrága benzin minden cseppje megérte, ebben 10000-es fordulatnál megerősít a 60 Nm-es nyomatékcsúcs, 12 000 1/percnél pedig a főtengelyen leadott 93 lóerő.

 Úszónyerges hagyományos, de pont elég
Úszónyerges hagyományos, de pont elég

A GSR kosztümje pénztárca-függően ugyan, de egészen jól alakítható: a tengernyi, direkt hozzá tervezett kisebb idomok, plexik, kevlárbetétek sokat adnak a GSR alapkarakteréhez. Az online kiegészítő-katalógust böngészve elvben egy gyors 100 ezret én is elköltöttem rá: mini légterelő spoiler 38-ért, hátsó ülésburkolat 39-ért, 25-ért pedig egy pár bukógomba.

Engem lenyűgözött a GSR konvencionális formatervezéssel való éles szembenállása, méretéhez képesti kezelhetősége, kellemesen egyenletes nyomatéka, kívül/belül erőteljes karaktere. Nekem kéne.

Földetérés a búzatáblában
Földetérés a búzatáblában

Műszaki adatok
Suzuki GSR600 ABS - 2007
 182
 93
Motor: vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes DOHC soros négyhengeres
Lökettérfogat: 599 cm3
Furat x löket: 67 x 42,5 mm
Kompresszió viszony: 12,5:1
Max. teljesítmény: 93 LE 12 000 1/min-nél
Max. nyomaték: 60 Nm 10 000 1/min-nél
Keverékképzés: üzemanyag-befecskendezéses, 38 mm-es szívótorokkal
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: hatfokozatú
Véghajtás: lánc Váz: alumíniumönvény hídváz
Első futómű: 43 mm-es teleszkópvilla, állítható rugó-előfeszítéssel
Hátsó futómű: központi rugós tag, állítható rugó-előfeszítés és csillapítás
Kerekek: 17 x 3,5 elöl, 17 x 5,5 hátul
Gumik: 120/70-ZR17 M/C elöl, 180/55-ZR17 M/C hátul
Első fék: 310 mm-es dupla tárcsafék négydugattyús féknyergekkel
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel
Méretek (H x Sz x M): 2090 x 685 x 1075 mm
Tengelytáv: 1440 mm
Villaszög: 22,5 °
Utánfutás: 105 mm
Szabad magasság: 130 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Üzemanyagtank térfogata: 16,5 liter
Száraz tömeg: 183 kg (ABS-szel: 188 kg)
Ára (reg. adóval): 1898000 Ft (ABS-szel: 1998000 Ft)
 

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Számláló
Indulás: 2006-11-02
 
Programajánló
  • 2007 szept.14.
  • EVO Gyorsulási Verseny
    Időpont: 2007.09.14., péntek
    Helyszín: Hungaroring

    2007 szept.15.

    IV. Motörbörze és kiállítás
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Tatabánya

    2007.szept.15.

    IV. Martfűi Motoros Buli
    Időpont: 2007.09.15., szombat
    Helyszín: Martfű, Zsófia-Vadnarancsos

  •  
     
     
    Chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    Szavazás
    Legyenek-e az oldalon Foma-1 és/vagy MotoGP hírek és tabellák?

    Igen,legyen mindkettő
    Csak Forma-1 legyen
    Csak MotoGP legyen
    Ne legyen egyik se
    Leszarom
    Szavazás állása
    Lezárt szavazások
     
    Napi vicc

    A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a  sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.

    -Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.

    -Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.

    További motoros viccek

     
    Naptár
    2024. Május
    HKSCPSV
    29
    30
    01
    02
    03
    04
    05
    06
    07
    08
    09
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    01
    02
    <<   >>
     

    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!