Suzuki Burgman 125: Bevásárló kosár
2007.08.22. 10:08
Sebességi rekordokat nem fogsz vele döntögetni, de kiváló társad lesz a hétköznapokra. Full extrás Tesco-járat a kis Burgonya.
Szöveg: Benkő Zsolt - Fotó: motorinfo.hu
Az ezres gixer után idén ez a második Suzuki, amit tesztelhettem. A MotoGP közvetítések szüneteiben elég gyakran lehet látni ennek a kis Burgman-ek reklámját, amibe Del Piero nyugiban közlekedik, és focizik a parkban. Na ez a motor pont arra való! Na meg egy kicsit csajos is. A hatalmasnak éppen nem mondható teljesítménnyel és a hatalmas csomagtérrel jól elboldogulhat az asszonyka egy-egy bevásárlás alkalmával.
|
Katt a képre a videó letöltéséhez (.wmv, 50 MB) |
| | |
Budaörsről az autópályán keresztül a Budapestre vezetett az első utam a 125-ös Suzukival, ami az ismerkedésünkre nem éppen vetett jó fényt a lassúsága miatt. Úgy gondoltam, hogy jobb lett volna, ha a régi 70-es út felé vettem volna az irányt, amíg fel nem gyorsult 80 fölé. Ott viszont nem várt módon egy kicsit élénkebbnek mutatkozott a gyorsulása. Ennek megörültem, mert ha ezt a tempót lehet vele tartani, akkor egész élvezetes a közlekedés a kicsikével. A gyorsulása viszont, a kis polskis fénykoromat juttatták eszembe.
Ezért megpróbáltam egy kicsit női szemmel szemügyre venni, mert ez inkább a lányok közlekedési eszköze lehet.
Külső
A csinos idomok alatt hatalmas rakteret lehet találni, ami a legszembetűnőbb ismertetőjele ennek a kis Burgmannak. A másik jellegzetessége a többi burgonyához képest a fölfelé csúcsosodó első lámpa, ami egy cápát idéz. A hatalmas plexi hűvös időben nagyon jól jöhet, hiszen nagyon jól eltereli a menetszelet a vezetőről, ám most ez a kis menetszél igen jól jött volna a hőségriadó idején.
A plexi alatt található műszerfal is belépő szintű, semmi felesleges dolgot nem tartalmaz, csak az éppen nélkülözhetetlen adatokat szolgáltatja. Ezek a hűtővíz hőmérsékletét, a kilométerórát és a benzinszintjelző adatait szolgáltatják. Van még egy kis digitális óra is a fordulatszámmérőn belül, amiről a napi kilométer és a pontos időt lehet leolvasni. A kormányszarv elég magasan van, de a kezelőszervek nagyon jól kézre esnek.
A kormányra szerelték a tükröket is, amik elég szélesen vannak ahhoz, hogy jól lássuk bennük a mögöttünk lévő forgalmat. Ami nagy segítség lehet még egy lánynak, az az, hogy a napi vásárlásból hazafelé nem kell hátizsákot cipelniük, mert rengeteg csomagot képes elnyelni a rettenetesen széles ülés alatti tárolóhely, amiben két zárt sisakot is egymás mellé lehet rakni. Sőt van még egy nagyobb kesztyűtartó és kis tároló rekesz is a kormány alatt.
Az utolsó szempont, ami miatt lányos titulust kaphat még, azt az alacsony ülésmagasságának köszönheti, amitől a kistermetű asszonykáknak könnyebben leér a lábuk a talajra.
Motor/váltó:
A 12 lóerős motor nem egy izompacsirta, de a mindennapos kisvárosi közlekedésre kiválóan alkalmas. Alacsony fogyasztás mellett (kb. 3-4 Liter között) lehet vele pöfögni, ennek viszont az az ára, hogy a gyorsulástól nem fog az alkarunk egy kicsit sem megnyúlni.
Egyébként kiegyensúlyozottan működött mindvégig a kis 125 köbcentis erőforrás. A hűtéséről egy hatalmas vízhűtő gondoskodik, ami a nagy forróságban is jól megállta a helyét. A röpsúlyos váltó egy kicsit a legerősebb tartomány alatt tartja a motor fordulatát, amitől a gyorsulás nem 100%-os, de a végsebesség közelében megmutatkoznak a jól elrejtett tartalékok. Ez a tulajdonság az élettartamban viszont biztosan jól fog jelentkezni.
Váz/futómű:
A hagyományos teleszkópvillával és 13-as kerékkel megáldott első futóművet elsőre úgy éreztem, hogy kissé nehézkes és kicsit bizonytalan, mert a kanyar bejáratoknál elkezdi tolni az elejét a kanyar külső íve felé. Ez megszokást igényel.
Amatőr vélemény |
Sok reklámfilmet rendeztem-vágtam már életemben, de még egyik sem volt annyira objektív és pontos a hirdetett termék megjelenítését illetően, mint az új Burgman reklámok Alessandro Del Pieroval. És ez rendkívül becsülendő abban a világban, amiben szinte kötelező hazudni. De miben is áll ez az őszinteség? Ha valaki nem látta volna a reklámokat a MotoGP közvetítések idegesítő megszakításaként, annak itt a link. (A legjellemzőbb klip persze nincs fönt.)
http://www.youtube.com/watch?v=YXlw07NNOQc http://www.youtube.com/watch?v=GtPWoSpvEsA
Ami kimaradt: Alessandro Del Piero gondtalanul suhan a Burgmanjával és fütyürészik közben. Ez 100% pontosággal leírja azt, amit ettől a motortól várhatunk. A gép kényelmes, könnyen vezethető, nem igazán erős, de a nyugodt haladáshoz pont megfelel. Viszont Del Piero nem túl magas kb. 175 cm. Ez a méret az ideális a motorhoz. Del Piero egy elismert csatár az olasz futballban. Ennél fogva valószínűleg nem zavarják az ütések (rúgások), amik érik. Az olasz védők vannak olyan kegyetlenek, mint a magyar utak. Szóval az a futómű, ami sima aszfalton pontos és kezes, Magyarországon pattogós és kényelmetlen. Nálunk csak a legjobb futómű az, ami eléri a megfelelő szintet. A Burgmané csak egyszerűen jó, ami sajnos nálunk kevés.
Az egyik reklámban a focista nyugodtan labdázgat egy parkban. Ez megint csak abszolút őszinte jelenet, mert akkora csomagtartója van a robogónak, hogy a sisak mellett egy focilabda is simán belefér. Ez a gép nem motorbuziknak, hanem a nyugodt, gazdaságos közlekedést előnyben részesítőknek való. Del Piero a focipályán valószínűleg kiéli minden agresszivitását és adrenalin-szomját, így az utakra egy nyugodt, udvarias és vidám sofőrt kap a Burgonya. Hát nem ez a fontos?
Pacsorasz Viktor, filmes kolléga véleményét olvashattátok
|
Kimentem vele a Kakucsringre is, hogy rendesen ki tudjam motorozni a határait. Ezek mellett az ideális körülmények mellett, simán le lehetet odáig dönteni, hogy a motor alját burkoló idom leér, mindenféle megcsúszás nélkül. No azért túl nagy kanyarsebességre nem kell számítani itt sem és az utcán sem. Ez nem arra van kitalálva. A hátulja nagyon stabil, annak ellenére, hogy az csak 12 colos keréken gurul. Ez a kettősség nem nagyon kedvez az egyensúlynak.
Fék:
Nagyon biztonságos!!! A dual rendszernek köszönhetően hihetetlenül rövid féktávokat lehet venni. Az első féknyeregben három dugattyú található, amiből kettőt az első fékkar mozgat, a harmadikat pedig a hátsó. Ez természetesen a hátsókereket is lassítja, így a fékhatás nagyon erős. Nagyon rövid idő alatt, biztonságosan meg lehet állítani a kis Burgmant, ha valami vészhelyzet adódna.
Utascipelés:
Annyira széles az ülése, hogy én még ilyet egyetlen robogón sem láttam, amitől persze kényelmes is. A vezető derekát egy magasítás kényezteti, míg az utas e mögött terpeszkedhet. A lábtartó is kényelmesen van elhelyezve, ebből a szempontból is perfekt a legkisebb Burgman.
Összegzés:
Mint ahogy a kisfilmben is mondtam, ez egy nőnek a legjobb választás, de el lehet csenni tőle egy-két körre, és ha nyugodtan próbálunk vele kirándulni, vagy ügyeket intézni, akkor nem fog csalódást okozni az erősebb nem képviselőinek sem.
Arai: www.motoroazis.hu Dainese: www.karasna.hu Puma: www.danger.hu
Műszaki adatok |
Motor típusa |
4 ütemû, 1 hengeres, vízhûtéses, SOHC |
|
|
Furat x Löket |
57,0 x 48,8 mm |
|
|
Hengerûrtartalom |
125 köbcentiméter |
|
|
Teljesítmény (LE/ford. percenként) |
12/9000 |
|
|
Nyomaték (Nm/ford. percenként) |
10.8/6500 |
|
|
Sûrítési arány |
11,6 : 1 |
|
|
Keverékképzés |
Benzin befecskendezéses |
|
|
Olajmennyiség |
1,5 liter |
|
|
Gyújtás |
Elektronikus (tranzisztoros) |
|
|
Indító rendszer |
Elektromos |
|
|
Kenés |
Nedves olajteknô |
|
|
Erôátvitel |
Variomatic fokozatmentes automata váltó |
|
|
Villaszög / Utánfutás |
27 fok / 93 mm |
|
|
Felfüggesztés elöl |
Teleszkóp tekercsrugóval és olajcsillapítással |
|
|
Felfüggesztés hátul |
Lengôkar, tekercsrugó, olajcsillapítás |
|
|
Kerékabroncs elöl |
13M/C x MT2,5 |
|
|
Kerékabroncs hátul |
12 x MT3.00 |
|
|
Fékek elöl |
Hidraulikus tárcsafék |
|
|
Fékek hátul |
Hidraulikus tárcsafék |
|
|
Gumiabroncs elöl |
110/90-13M/C 56P |
|
|
Gumiabroncs hátul |
130/70-12 62SP |
|
|
Üzemanyagtartály |
11 liter |
|
|
Hosszúság |
2055 mm |
|
|
Szélesség |
740 mm |
|
|
Magasság |
1240 mm |
|
|
Tengelytáv |
1465 mm |
|
|
Szabad magasság |
130 mm |
|
|
Ülés magasság |
735 mm |
|
|
Önsúly |
148 kg | |
|