Az etetéséről már természetesen benzinbefecskendező gondoskodik, és ezzel, valamint a katalizátorral, a motor könnyedén teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat. A hengereket ugyanúgy a kopásálló SCEM bevonattal látta el a gyártó, legfrissebb modelljeihez hasonlóan. Hengerenként mindkét dugattyú gyűrű króm-nitrit bevonatot kapott a kisebb súrlódási ellenállás érdekében. A Suzuki dupla pillangószelepes befecskendező rendszere (SDTV) már itt is a szériafelszereltséghez tartozik. Minden egyes henger gyújtógyertyája külön gyújtótekerccsel, és külön gyújtásprogrammal rendelkezik.
A GSX-F 650 is megkapta a PAIR rendszert, mely friss levegőt nyom a kipufogó leömlőbe, hogy az elégetlen szénhidrogéneket és szénmonoxidokat semlegesítse a gázokban. A motorra nagy kapacitású hűtőradiátor került, és ennek ventillátorát a központi számítógép kapcsolgatja. A könnyebb sebességváltás érdekében optimalizálták a kuplungtárcsák tapadó felületének anyagát, és hidraulikus kuplungszerkezetet is kapott a sportos Bandit. A dupla acél bölcsőváz elöl egy Kayaba 41 mm-es hagyományos villát fog közre, állítható rugó-előfeszítéssel és 130 mm-es rugóúttal. Hátra egy szintén Kayaba rugóstag került, állítható rugó-előfeszítéssel és húzófokozati csillapítással. Az 1470 mm-es tengelytáv túrázáshoz, és városi közlekedéshez is jól passzol, mindehhez 26 fokos kormányszög, és 108 mm-es utánfutás társul. A vezetőnek igen alacsony, mindössze 770 mm magas ülésbe kell felkapaszkodnia.
Az üléspozíciót egyébként úgy alakították ki, hogy megfelelő elegye legyen a sportosságnak és a mindennapi komfortnak. A gumiágyazású kormányon át kevesebb vibráció jut a motortól a vezető felé, kevésbé fárasztja ezzel a motor a pilóta kezét. A háromküllős, öntött alukerekekre elöl 120/70-17, hátul 160/60-17 méretű abroncsok jutottak. A megállításról egy komoly 310 mm-es első tárcsafék pár gondoskodik négy dugattyús féknyergekkel. Hátra egy 240 mm-es tárcsafék jutott. A műszerezettség komplett, az analóg fordulatszámmérő, sebesség mérő, napi kilométer számlálók, óra, tartalék kilométer számláló és sebesség váltó fokozat kijelző található meg benne. A GSX-R sportmotorokról örökölte a váltásra figyelmeztető lámpácskát is, melynek beprogramozható, melyik fordulatszám értéknél villanjon fel, segítve ezzel a pontos váltást. A GSX-R családra hajaz az első idomba integrált, egymásra helyezett multireflektor is. A 19 literes méretes üzemanyagtank, és a magas szélvédő a túrázók igényeit elégíti ki a mindennapokra szánt sportmotoron. Az újdonság hagyományos Suzuki kék-fehér, fekete illetve fekete-ezüst színekben lesz.