A KTM egy egyhengeres gyorsasági motor bemutatását tervezi. Az RC4 kódnévvel futó sportmotor projektben számos alkalommal nyúltak a tervezők a már piacon lévő KTM 690 Supermotohoz.
Az RC4 erőforrása a 690 Supermoto és a közelgő Duke III-as motorblokkjával egyezik meg nagyrészt. A vadonatúj fejlesztésű erőforrás talán még erősebb lehet mint a széria supermoto 63 lóerős blokkja. Formavilágában az ősszel bemutatásra kerülő KTM RC8 1190-es superbike-ra hajaz. A prototípust amúgy figyelmes pályanapozók még a nyár közepén szúrták ki a Hungaroringen. Akkor még egy Cagiva Mito tank és idomzat álcázta, de a váz, a hátsó lengővilla és az egyedi, blokk alatti kipufogódob elárulta az újdonságot.
A motor egyébként nagyon kicsi és könnyű lesz, kb. 150 kiló üzemanyag nélkül. Ehhez társulhat akár 70 lóerő a modern egyhengeres blokktól. A KTM gyár fejlesztési központjának szóvivője elismerte ugyan, hogy dolgoznak egy ilyen motoron, de a fejlesztések még kezdeti fázisban tartanak. A KTM-nek igyekeznie kell a gép bemutatásával, mivel a Cagiva Mito 500 is hasonló paraméterekkel szeretné elcsábítani a supermonok világába a sok hengeres gyorsasági motoroktól a versenyzésre hajlamos motorosokat. A gyár egyébként jó irányban halad, legalábbis a köridők ezt jelzik. A 690-es blokk köré épített gyorsasági prototípus mindössze 2 másodperccel volt csak lassabb mint a 990-es SuperDuke.
A kamionsofő egy út menti étteremben bécsi szeletet rendel.Éppen elé teszik, amikor három bőrruhás motoros lép be,s egyikük se szó,se beszéd , elveszi a sofőr tányérját és átviszi a saját asztalukhoz.A kamionos mukkanás nélkül fizet és távozik.
-Figyelitek srácok-rikkant a legnagyobb hangú-ez vagy beszari,vagy nem tud bunyózni.
-Valószínűleg vezetni se tud-szól közbe a pincér- mert épp most lapította palacsintává a motorotokat.